Yoshi’s New Island. Nintendo’s New Fall.

Japonų kompanijos yra labai konservatyvios – bent jau tos, su kuriomis tenka susidurti drožiant vieną ar kitą tekančios saulės šalyje sukurtą žaidimą. Jų mano bucket list’e nėra ypatingai daug – paskutinysis tikriausiai buvo „Tokyo Jungle“ – įdomus iki to momento, kai nusirengia savo bizzare rūbą, atidengia savo mechaniką ir magija dingsta.

Kalbant apie „Yoshi’s New Island“ situacija dar niūresnė. Žaidimas simbolizuoja viską, kas yra blogai su dvidešimt pirmojo amžiaus antrojo dešimtmečio Nintendo. Kompanija, kurios leidžiami žaidimai inovuoja žaidimo mechanikos srityje – graži praeitis. Vakarai pragmatišku  ritmu išnarstė japoniško žaidimo formulę išgrynino svarbiausius elementus, pritaikė juos sau ir nurūko, tad nūnai viskas, kas atgula į lentynas su Nintendo Seal of Approval ženklu yra tarsi nuskalbtas, naujomis skiautėmis sulopytas ir chemikalais atsiduodantis second-hand’as iš Rytų.

Yoshis ginkluotas kiaušiniais, kurie, priklausomai nuo dydžio išmuša blogiukus, skaudina bosus ar griauna applinkas

Yoshis ginkluotas kiaušiniais, kurie, priklausomai nuo dydžio išmuša blogiukus, skaudina bosus ar griauna applinkas

Nintendo žaidimai džiaugsmo teikia tik Nintendo fanams – tiems, kurie užstrigę Mario, Link, Donkey Kong’o ir kompanijos prigužėjusiose fantazijose, leidžiančiose sugrįžti į praeiti ir gyventi fiktyvioms iliuzijoms apie geimeriškąją svajonę. Taip – tai yra Nintendo filosofija – praėjusių metų pradžioje Game Informer duotame interviu Miyamoto paaiškino, kodėl kiekvienais metais Nintendo konsolės gauna X Mario, X Zelda ir X Kirby/Donkey Kong/etc žaidimų. Procesas paprastas – stengiamasi inovuoti žaisme, o pasiekus tam tikrą rezultatą, galvojama, kokiam IP šie nauji sprendimai tiktų ir kuris IP sukeltų didžiausią Nintendo fanų orgazmą.

Tačiau „Yoshi’s New Island“ inovacijos mažoka – tapybiniu meniniu stiliumi išpieštas drakoniuko Yoshi nuotykis, kurio metu jis stengiasi išgelbėti kūdikiško amžiaus Luigi iš blogiuko Kemek nagų. Yoshi kelionėje lydi (tiksliau – pasibalnojęs) kūdikėlis Mario, kurio Kemekui pagrobti nepavyko.

Yoshis new island

Yoshis drakonas, turintis drakonišką masę, tad visi fiziniai veiksmai atliekami su didesne inercija ir ilgesniu pagreitėjimu. Tai gesina žaidimo mechaniką ir sukelia žiovulį

„Yoshi’s New Island“ – dvimatis platformeris, kurio aplinkos mechanikas(tam tikrą laiką veikėją išlaikančios platformos, besisukančios ugnies linijos ir pan.) galima rasti eilėje iki „New Island“ pasirodžiusių platformerių. Yra labai mažai dalykų, kurie gali užkabinti. Pastelinių spalvų paletę „įkinkiusi“ žaidimo grafika nesugeba tinkamai perteikti kiekvieno lygio vizualinio unikalumo, tad pasaulis, nepaisant pačių geriausių kūrėjų užmačių atrodo pernelyg vientisas, blankus ir nereikšmingas. Kiekvieną lygį vainikuojančiose kovose sutinkame vis tą patį priešininką, kurį nukovus jis kaip kokia princesė pabėga į plytų priegraudą kitame lygyje. Po akį džiuginančio ir sielą dainuoti priverčiančio „Rayman Legends“, „New Island“ atrodo kaip pigi triple A platformerio imitacija, kaip žaidimas iš praėjusio amžiaus – net išmaniosios platformos, į kurias Nintendo, užsispyrusi kaip ožys, neina, gali pasiūlyti geresnę patirtį už 90% mažesnę kainą.

Yoshi

Vienu ypu žaidimą galima pereiti per keletą valandų – jei ignoruosite dalykus, kuriuos žaidimo kūrėjai nori priversti Jus rinkti

Taip, ši taip vadinama apžvalga virsta į taip vadinamą „rant’ą“, tačiau net ir nebūdamas mirtinu Nintendo gerbėju, „Yoshi’s New Island“ priimu kaip pigią, greitai sukaltą priemonę, termiškai neapdorotą kaulą, numestą alkanai ir kantrybės taškus prarandančiai Mii visatai. Mano poziciją patvirtina ir tai, kad mėnuo po išleidimo žaidimas prarado 40% savo kainos – tai galbūt priimtina ne itin vykusiam vakarietiškam žaidimui, tačiau tik ne Nintendo patikrą praėjusiam žinomą IP turinčiam platformeriui su Mario.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *