XCOM | Gera naujiena net ir tiems kurie taip nemano

Prieš savaitėlę Games.lt užpelengavo mano emocijų proveržį skelbiant naujieną apie XCOM reinkarnaciją. Vėliau analogiški dalykai buvo pastebimi ir „Facebook“ ar „Twitter“ account’uose. Jei atmintis nemeluoja, tai buvo antras kartas kai aš kažką postinau kūrėjo/leidėjo lentoje. Tikėtina, kad šis proveržis kažką nustebino tiek pat, kiek mane nustebino išankstinis daugumos žmonių skeptiškumas.

Prabėgo kažkiek laiko ir aš vis aiškiau matau, kad tas emocijų proveržis tebeturi kietų sąsajų su kita mano teorija. Kažkada rašiau apie tai, kodėl klasikinių žaidimų prikėlimas dažnu atveju patiria fiasko. Naujos „Fallout“, „Resident Evil“ ar… hm „Need for Speed“ dalys milijonams žmonių suteikia neišsemiamus malonumo klodus, bet visada atsiranda veikėjai kurie sako, kad vieninteliai geri šios serijos žaidimai buvo išleisti anam, ar dar anam dešimtmetyje. Ir man visada norisi su jais sutikti ir nesutikti. Nes sukiok kaip nori, o tarkim „Fallout 3“ buvo geras žaidimas. Tiesiog kažkieno nuomone jis nepakankamai geras „Fallout’as“. Su tuo taip pat galiu ir noriu sutikti. Tik tada visada kyla logiškas klausimas. Koks realiai YRA žaidimas, jei žiūrint iš šiandienos pozicijų jis yra geras, bet žvilgtelėjus iš vakar — blogas. Nors visa tai nesvarbu, nes ževlgiant paprastai, paklausa generuoja pasiūlą. „Fallout 3“ yra geras vien dėl to, kad atitinka šios dienos žaidėjų lūkesčius ir taškas. Man čia persilaužt lengviau nei kalbant apie „World of Warcraft“ kur vyksta analogiški dalykai. Aš drąsiai ir garsiai šiandien sakau, kad WOW tampa niekam tikusiu dalyku, bet tuo pat metu „Blizzard“ užvirina dar keletą milijonų pardavinėdami arklius. Doh…

Ir visa tai susiję su XCOM naujiena. Pasąmoniniu ryšiu. Atvirai deklaruojama, kad naujasis žaidimas priskiriamas re–imagening kategorijai. Kalbant žmonių kalba, tai greičiausiai nenoro rizikuoti su visiškai nauju IP pasekmė. Pranešti žmonėms apie naują šaudyklę yra kur kas paprasčiau, kai visam tam reikalui turi kažkokį foną. Net jei tą foną normaliai suvokia tik bent 25 metus šioje planetoje praleidę žmonės. Garsus praeities IP visada garantuoja šiek tiek papildomo dėmesio, kuris turi teigiamų pasekmių net ir tada, kai pirma reakcija būna neigiama. Natūralu. Į neigiamybes reaguoja spauda. Ta pati spauda visada mielai toleruoja kūrėjo norą tas neigiamybes nuneigti. Pageidautina tai daryti išskirtinio interviu metu.

Nors širdyje aš galvočiau, kad įmanoms ir kitoks variantas. Įsivaizduoju save komandos dalimi ir tą akimirką kai leidėjas praneša apie galimybę reinkarnuoti klasikinį IP, kuris man brangus kaip prisiminimas. Man būtų garbė. Ir atvirai sakau, suvokdamas savo atsakomybę prieš pavadinimą, aš ko gero irgi norėčiau daryti šaudyklę. 2K Marin atveju. Jei dirbčiau pas „Microids“ daryčiau Quest’ą, o būdamas „Bioware“ žmogumi… Gal gana fantazuot, manau iš to jau aišku, kodėl iš esmės aš taip džiugiai sutikau XCOM reinkarnacijos naujieną. Ne tiek dėl IP, kiek dėl fakto, kad žaidimą daro „2K Marin“, kad tai šaudyklė, o pirmi du paveiksliukai kuriuos mačiau nė nesukėlė abojonių. Taip, tai XCOM. Visiškai kitoks. Matomas per kitų žmonių prizmę, bet XCOM.

scr

Aš vis dar tikiu, kad nauji/seni žaidimai yra nepriimami senų/senų žaidėjų ir dėl to, kad jiems trūksta emocinio užtaiso. Tai lyg naujai pasakojama pasaka iš vaikystės. Na ką dabar išgąsdintų juodoji ranka ar laiptais lipantis karstas? Apskritai nieko baisaus tame nėra, bet šias istorijas prisimenam lydimas keisto jausmo. Tas pats ir su žaidimais. Lyginant du žaidimus svarbu viskas. Bitai ir baitai, mechanika, sudėtingumo (labai jau reliatyvus mato vienetas beje) lygis… Bet tai niekis palyginus su emociniu užtaisu. Jei šiandien žaidimas „nenuskraidina“ taip kaip anuomet, suprask, jis niekam tikęs. O anų dienų skrydis gali būti apibrėžiamas gausybe faktorių ir ne visi jie prisideda prie žaidimo gerumo. Tas pats XCOM. Aš šventai tikiu, kad jį iš visų žaidimų, taip ryškiai prisimenu todėl, kad metų metus iki jį išbandydamas rinkau laikraščių iškarpas su NSO. Bijojau NSO. Naktimis medžiojau NSO. Susibaręs su tėvais svajojau, kad mane pagrobtų NSO. Lyg to dar būtų maža… Panašiai tuo pat metu „Init“ ėmė transliuoti „X failus“. Tai gausybė mažų, tuo metu protą maitinusių informacijos šaltinėlių, kurie finale sutekėjo į vieną ežerą. Ir tuo ežeru tada tapo XCOM. Paprasta heh?

Todėl aš ir tikiu „2K Marin“.

Visiškas perspektyvos per kurią matysim žaidimą pakeitimas leidžia jį vertinti kaip surogatą. Ne, negražus žodis. Labiau kaip „Tribute“. Kaip muzikantai daro. Na pavyzdžiui „Rammstein“ su „Depesche Mode — Stripped“. Kūrinio atlikimas tiesiog pernelyg skirtingas, kad protingas žmogus švaistytų laiką mėgindamas išsiaiškinti kuris geresnis. Juolab, kad čia gerumas labiau priklauso nuo skonio reikalo, ir būtent dėl to „Rammstein“ perteikia kūrinį savaip. Tokiu būdu jie atiduoda pagarbą atlikėjui, o perteikdami ją per savo suvokimo prizmę, savo gerbėjams padeda suprasti kitų atlikėjų muziką. Aš tikiuosi, kad šis požiūrio taškas padės man priimti tai ką daro „2K Marin“. Jų įgūdžiais aš nė kiek neabejoju, net ir nepaisant to, kad čia ne visai tas „2K Marin“. „2K Australija“ visai nesenai tapo „2K Marin“ dalimi ir pagrindiniai žaidimo kūrimo darbai vyksta būtent ten. Kaip ten bebūtų, sprendimą priėmęs leidėjas tikina, kad abi studijos funkcionuoja kaip viena visuma ir kalboms apie galimą kokybės kortelės nuosmukį nėra pagrindo.

Visoje šioje istorijoje yra ir daugiau super teigiamų dalykų, net jei jūs vis tiek manot, kad „XCOM re–imagening is a bad idea“. Kaip jums toks teiginys:  „Jei ne XCOM nuo 2K anonsas, visai gali būti, kad mes pražiopsotume Xenonauts“. O ir patys Xenonauts neturėtų tokios puikios progos pranešti apie save.

Kas tiek Xenonauts? Tikiu, kad jei jaučiat aistrą XCOM, apie juos jau žinot, o jei ir ne puikiai mokat angliškai ir jau esate jų puslapyje, o ne pas mus. Visiems kitiems trumpas brief’as:

Tai strateginis PC žaidimas kuriamas XCOM serijos gerbėjų su intencija prikelti originalų žaidimą naujam gyvenimui. Nepaisant to, kad žaidimo pavadinimas neturi nieko bendro su serija, jo esmė turi. Viskas čia bendra pradedant Geoscape, bazių statymu ir oro mūšiais, baigiant tyrimais, taktine žaidimo dalimi (su galimybe suteikti vardus savo kareivukams). Hell yeah!

xeno
Ksenonautus kuria nepriklausoma studija „Goldhawk“, sudaryta iš „Crysis“ moderių. Nė neabejoju, kad pasitaikius progai, „Dievo Režimas“ pamėgins susisiekti su kūrėjais ir įsitikinti, kad jų rengiamas siurprizas tikrai bus pateiktas per šias Kalėdas.

Komentarai

11 komentarai/-as/-ų
  1. Patarėjas 2010/04/20 Atsakyti
  2. ZZ1 2010/04/20 Atsakyti
  3. Xanthus 2010/04/21 Atsakyti
  4. Originalas 2010/04/21 Atsakyti
  5. Mažvydas 2010/04/21 Atsakyti
  6. Patarejas 2010/04/21 Atsakyti
  7. Originalas 2010/04/21 Atsakyti
  8. Originalas 2010/04/21 Atsakyti
  9. feLenius 2010/04/22 Atsakyti
  10. kratosas 2010/04/23 Atsakyti
  11. Artojas 2010/04/23 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *