Iš šaltos, baltos ir vietomis nuobodžios zonos į nuostabų ir jaukų grizlių prieglobstį. Atvykimas į Grizlių Kalvas buvo nepakartojamas. Iš lūpų nejučiomis išsprūdo vienui vienas žodis — Aliaska.
Lankytinos Vietos
Grizlių kalvos tai jauki, maža, tarp ledynais padengtų kalnų pasislėpusi zona. Vietovė turtinga mediena ir laukine gamta kaip mat priviliojo Ordos ir Aljanso pajėgas ir turėtų tapti pagrindine pramoninės gavybos vieta. Vieta kur Orda ir Aljansas draugiškai naudojasi bendrais gamtos resursais ruošdamiesi paskutiniam mūšiui su Nemirėlių Karaliumi. Tačiau po įvykių prie Wrathgate paliaubos nutrūko, Aljanso pusė atvirai deklaruoja karinę padėtį ir bet kokį dvišalių santykių nutraukimą.
Grizlių kalvos tai pirmoji zona kuri visiškai atspindi naują tvarką Azerote. Ir kūrėjai ją pasirinko neveltui, mat tai pirmoji zoną į kurią atkeliaus Wrathgate mūšio didvyriai. Todėl išties smagu, kad dar ne visiškai atsigavęs nuo ką tik išgyventų įvykių žaidėjas patiria naują smūgį. Nepriklausomai nuo to kokiame serveryje žaidžiame, Grizlių kalvose mes įsiveliam į laukinį PvP.
Labai įspūdinga vieta. Na bent jau man ji įspūdingai atrodo net ekrano paveikslėlyje.
Grįžtant prie lankytinų vietų, tai net ir visa ko mačiusius turėtų priblokšti zonos kontrastas. Ji tokia mažutė ir joje visko taip daug! Šiaurinė zonos siena ribojasi su Zul‘Drak teritorija, kažkada tai didingos trolių imperijos centras, dabar tai įspūdingi, niūrus griuvėsiai kuriuose veisiais įvairaus plauko gyvastis ir negyvastis. Tad šiaurės vakarų Grizlių kalvų pasienis niūrokas, nuolat kamuojamas suzombėjusių trolių atakų. Tuo tarpu šiaurės rytuose verda nuožmus mūšis tarp žemės milžinų ir tamsiųjų dwarfų. Dar toliau į rytus, jau vandenyne esančioje saloje, savo operacijas atkūrė padugnė Arugalas. Taip taip. Jis gyvas, sveikas ir ištikimas Nemirėlių karaliui. Vėl išsidirbinėja taikius žmones versdamas vorgenais (vilkolakio atmaina). Būtina aplankyti ir nuverstą pasaulio medį. Kažkada Druidai mėgino pasodinti pasaulio medį kurį pavadino Vordrasilu (analogišką Teldrassilui ir Nordrasilui). Bandymas nebuvo sėkmingas ir Druidai jau visai netrukus medį nuvertė. Dabar jo kamiene įsikūrė pamišusių ir agresyvių Furbolgų miestas Grizzlemaw. Manoma, kad jų pamišimą įtakoja vieno iš senųjų dievų palaikai esantys po medžio šaknimis. Tiesą sakant šioje vietoje galiu tik išreikšti liūdesį dėl ganėtinai trumpos ir abstrakčios užduočių grandinėlės siejamos su Vordrasilu. Tikėjausi kažko gerokai daugiau.
Pats Vordrasilas matomas iš laaabai toli. Atrodo nuostabiai.
O štai toks Vordrasilo kamieno vaizdas atsiveria palipėjus aukščiau.
Ir… Pernelyg greitai atslinkusi, medžio istoriją atskleidžiančių užduočių serijos pabaiga.
Pietryčiuose esančiame Venture and Co. uoste kažkada išvien švartavosi Ordos, Aljanso ir Venture Co. korporacijos laivai. Tai vienintelė patogi pakrauti ir transportuoti gėrybėms gautoms šiame kailiais, mediena ir naudingomis iškasenomis turtingame regione. Be jokio abejo, įsiplieskus karui, ten ir verda aršiausios peštynės.
Tiesą sakant nesinorėtų išskirti nė vienos vietovės Grizlių kalvose. Šią zoną būtina apkeliauti visą, nes ji tiesiog nepaprastai graži ir gyva. Nemaža dalimi dėl to kaltinčiau nuostabią, šioje zonoje skambančią muziką. Tokia gaivi, kad atrodo net kambaryje esantis oras tampa grynesnis, o sykis nuo sykio pasigirstantis dūdmaišių apkomponavimas išvis kažkaip keistai priverčia sustoti. Tiksliau ne… Pirma susirandi kokią vietą tarp kalvų, ir patogiai įsitaisęs pušų paunksmėje, stebi žemiau esančiose pievose besiganančius mustangus. Ir klausaisi…
Išties puiki vieta ilsėtis… Nenuostabu, kad ši vietovė iki šiol yra priskirta kaip mano personažo namai.
Užduotys
Ši zona, tik patvirtina, kad naujajame žaidimo papildyme griežtai laikomasi naujo užduočių pateikimo modelio. Atskiros stovyklos, pasakoja atskiras mini istorijas, kvestai duodami ne pagal žaidėjo lygį, o atsižvelgiant į tai ką jis jau yra nuveikęs. Ir tai veikia puikiai. Bent jau man, tokia sistema padeda išties efektyviau planuoti judėjimą po zoną. Šioje teritorijoje pasakojamos kelios esminės istorijos. Visų pirma mėginama sutrukdyti Grizlių kalvose gyvenantiems žmonėms prisišlieti prie Aljanso. Eigoje paaiškėja keletas kraupių su šiais žmonėmis susijusių paslapčių ir orda pati to nenorėdama padaro Aljansui išties nemažą paslaugą.
Taip pat teks išnarplioti milžinų ir tamsiųjų dwarfų konfliktą, šios užduoties metu aptinkamos įdomios detalės apie vieną iškilią aljanso asmenybe, su kuria susidursime ir vėliau. Čia užsimezga ir epinės trolių užduočių grandinėlės, vedančios atskiro pasiekimo link ir duodančios pirmąsias užduotis į Zul‘Drak‘o pasienyje esančią tvirtovę. Taip pat teks aiškintis kas ir kodėl nugriovė Vordrasilą, kaip minėjau, iš šios užduočių grandinės tikėjausi daugiau efekto ir epiškumo, bet deja, deja. Šioje zonoje žaidėjai pirmą syki tampa kintančio politino klimato liudininkais. Nutrauktos paliaubos, Ordos pusėje nuliūdino tik Thrall‘ą ir keletą jo artimiausių bendražygių. Dauguma Ordos armijos vadų, tik džiugiai trina rankomis ir mintyse dėkoja likimui. Žmonių tvaikas išties sunkiai pakenčiamas dalykas. Ypač tokioje mieloje vietoje kaip Grizlių kalvos.
Kai garnizonui vadovauja tokia persona, tikėtis, kad paliaubų nutraukimas bus nepastebėtas, mažų mažiausiai naivu.
Nesvarbu kokiame serveryje žaidžiate, nemenką dalį Grizlių kalvose esančių kvestų turėsite atlikti su įjungtu PvP režimu. Tai kautynės dėl resursų, įrangos ir uosto. Atlikus visas žaidėjas prieš žaidėją tipo užduotis gaunamas ir specialus pasiekimas. Čia galiu duoti užuominą, kad norint atlikti „Riding the Red Rocket&ldq
uo; užduotį, kurios metu torpeduojami oponentų laivai, visų pirma teks užimti Venture Bay švyturį. Visos PvP užduotys teritorijoje pateiktos daily principu, t.y. jas visas galite kartoti iki begalybės kasdien. Sykį per dieną. Kaip apdovanojimai, šalia reputacijos ir patirties taškų įteikiamos ir Venture monetos. Jų dėka kai kurie žaidėjai galės įsigyti labai naudingų daiktų. Tiesa, šių daiktų prekyba užsiimantis pardavėjas atsiranda tik šalia Venture Bay švyturio. Tad norint apsiprekinti, pirma teks iškovoti teisę tai daryti.
Beje… Orkai Grizlių kalvose savo malonumui įrengė ir areną. Didžiulei mano nuostabai, joje gaunamų lėkštokų užduočių atomazga buvo tikrai dramatiška.
Jokiu būdu nepražiopsokit zonos šiaurėje milžinų valdovo duodamų užduočių. Viena jų, mėtyti riedulius nieko neįtariantiems dwarfams ant galvų. Tikrai liuks užsiėmimas.
Nauji modeliai — dar vienas puikus išplėtimo bruožas. Nuo šiol tamsieji dwarfai nuo paprastųjų skiriasi ne tik spalva. Tas pats liečia ir skirtingas trolių rūšis. Tikrai puikus atnaujinimas.
Sudėtingumo lygis
Jei į zoną atvykote bent 74-75 lygio, užduotis joje atliksite be jokio vargo. Tiesa keletui užduočių prireiks kitų žaidėjų pagalbos. Didesnė dalis žaidėjų tikrai nebus pajėgi solo sudoroti kai kurių bosų. Na tokių jų visoje zonoje gal trejetas. Malonumas ir sudėtingumas dar priklausys ir nuo to, kokiu būdu po šią zoną keliausite. Pirmai pradžiai ristūno per akis, tačiau vėliau, teks gaišti ypač daug laiko, ieškant teisingo kelio. Maždaug įpusėjęs zonoje esančias užduotis, aš gavau teisę pilotuoti savo skraidantį padarą. Tai tikrai paspartino žaidimą ir pavertė jį kur kas malonesniu.
Išplėtimas šiek tiek papildo ir Trolių kultūros suvokimą. Visiškai ne Azerotiška trolių architektūra sutinkama Northrende akivaizdžiai pabrėžia kultūrinius genčių skirtumus.
Harrisonas Džonsas. Šmikis iki šiol galvoja, kad tai JIS mane išgelbėjo, o ne atvirkščiai… Ot šlykšti padermė…
Harisoną Džonsą labai gražiai nukneckina troliai Zul'Amano starte. Įdomu kaip paaiškinamas jo pradubliavimas.
Gal neduoda kvesto? Sunku kažką pasakyt. Seniau blizzard tikrai nekreipė jokio dėmesio į dubliavimąsi kvestuose. Dabar žiūri atidžiau, tai visko gali būti. Aš va Loremasteriui darausi Kalimdoro kvestus. Ir ką.. Radau raštelį nunešti Varimatrasui kurio nebėra:(
Na ten ne kveste esmė. Zul'Amanas yra 10man reidas. Ir kai jau isizonini į jį, ir nori pradėti, atleka Harisonas Džonsas ir sako padėkit man mušt gongą ir tada eisim trolių skerst. Na tada penki žmonės padeda jam mušt gongą. Atsidaro vartai, Džonsas "Storm the Front" o ten iššoka krūva trolių ir nukneckiną vargšelį. Na bet čia WoW. Čia gi ressurection kasdienis dalykas:)
Tas tiesa. Po vienos grandinėlės Icecrown kur teko iš susiųti į gabalus sudraskytą riterį…
Vava, man šita teritorija irgi fainiausia :) Nors lore-wise Storm Peaks daugiau turi, bet nvm.
Beje, po kažkuriuo postu jau anksčiau rašiau dėl muzikos, and how awesome it is :) Artojau, čia ne dūdmaišiai, tas ir fainiausia, kad čia groja su autentiškais norvegiškai (a-lia fjordiniais) instrumentais, vadinasi norvegiškas tristygis smuikas, kas išgauna tą tokį aidinį, pipe-like skambesį. Kompozino tas pats bičas kuris darė muziką titanikui, vo! :)
Iron Rune dwarfai ir Dark Iron dwarfai ne tas pats. Dar Iron Dwarfai yra paprasti dwarfai tik oda tamsi, ir tai nebuvo modelių klaida, jie tokie ten ir turėjo būt. Šiti nuaji Iron Rune dwarfai niekada anksčiau nebuvo WoW'e, nie lore-wise nei kitaip :)
Call me a lore geek, but meh :)
Anyhow jie dwarfai. O visi dwarfai kildinami iš Earthren. Beje tie patys Earthren modeliai buvo analogiški paprasto ar Dark Iron dwarfo modeliui, tik pilki. Kitais žodžiais tariant, skirtumų tarp jų tiek, kiek tarp miško, džiunglių ar sniego trolių (kurių modeliai visada buvo analogiški, nepaisant išplėstinių Lore aprašų, pabrėžiančių fiziologinius skitumus). Tą ir noriu pasakyt. Kad WOWWotlk dauguma giminingų modelių buvo rewampinti. Galų gale tie patys Vrykulai turi stebėtinai daug skirtingų modelių.
Šito neginčijau, tie modelių gausa tikrai padirbėta :)
Aaaanyway, kažkaip daugeliui žaidėjų, su kuriais tenka kalbėt – Grizzly Hills – tarsi jų WoW charo namai, visi būtent ten lekia per /afk ar po reidų pažvejot :) A zone well done :)
Ne. Vis dėlto ausys manęs neapgavo. Grizzly Hills skamba dūdmaišis. Na gal ne visai paprastas, nežinau kaip išversti Uillean Pipes į Lietuvių kalbą. Bet apie tai, kad jie yra toje zonoje rašo čia:
http://www.wowinsider.com/tag/uilleann-pipes/
Kas tai per instrumentas čia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Uilleann_pipes
Kaip juo grojamas čia:
http://languageisavirus.com/world-of-warcraft/videos/view.php?id=9-uhowyUuqE
Suradau paprasčiausiai pažiūrėjęs Soundtrack CD brošiūrą, nes ieškojau kokios nors dūdos pagal kurią būtų galima browsint online. Dėl vienos paprastos priežasties. Negalėjau patikėt, kad mano ausys tokios lievos ir neatskirs styginio instrumento nuo dumplinio :).
Nors dabar kai klausau tai visokių abejonių kyla :(.
Redagavo artojelis 2009-01-19 00:54
Artojau, va mano skype: daoer_ please idėk, ir galim bus šitu reikalu prakalbet, nes gal mes skirtingus instrumentus emphasis'inam nes ten tikrai yra styignis viena pagrindinių partijų :(
O jei neidesi, ash gausiu ish VL ir /stalk'insiu
joke :D
Ok, nereik skaipo, radau.
Va dabar žiūrom šitą video: http://www.youtube.com/watch?v=5IV1ekaMKyc
1:58 pradeda grot TAS instrumentas dėl kurio mane taip ir žavi visas soundtrack. Tas instrumentas yra ne norvegiškas, bet švediškas/norvegiškas liaudies toks "enhancintas" smuikas: http://en.wikipedia.org/wiki/Nyckelharpa
I win!
Aišku, ten gal ir pučiamųjų yra bet tas pagrindinis garsas – tikrai styginio, nes girdisi kaip deda lazdelę ant stygų ir šiek tiek užbraukia, su dūdom taip nesigautų.
Šiaip jei žiūrėjai mano įdėtą linką į video, turėtum palikti vietos prielaidai, kad tai smičius o klavišo įšspaudimas, kuris klaksi labai panašiai :). Šiaip, kad tai ne dūdmaišis išduoda kiti momentai o konkrečiai tai foninio tylaus blerbimo nebuvimas. Nors jis galėjo būt pašalintas masterinant track'ą.
Sveiki, aš gal kiek ne vietoj… Šiandien pirmąkart pabandžiau WOW ir išvis mmorpg. Trumpai paaiškinkit kuri klasė geriausiai tiktu solo žaidimui :)
Čia klausimas iš kiek žmonių tiek nuomonių sferos :). Naujokams, po visų WOW patobulinimų ir palengvinimų iki 60 lygio puikiai tinka bet kuri klasė. Tiesiog vienos įvaldomos greičiau kitos lėčiau. Aš asmeniškai siūlyčiau paladiną jei traukia ant artimos kovos, ar medžiotoją jei noris iš toliau. Abi klasės puikiai išsilaiko atakuojant elitinius mob’us, nesunkiai įvaldomos ir atlaidžios jei darai klaidų. PVE žaidime abi klasės leidžia išlaikyti gerą žaidimo ritmą, ypač naujokams, nes nėra priklausomos nuo išteklių (mana, rage etc.). Taip pat su jomis galima žaisti be minimalių WOW’iškos matematikos žinių, kuria remiantis prie personažo derinama ginkluotė ir šarvai.
O šiaip, pakėlęs bet ką iki ~40 lygio, daugiau ar mažiau pats jausi ar personažas tinka, ir jei netinka jau nutuoksi ko norėtum.
man wow labai patinka nes jis pasazymi gera grafika ir kokybe
ten labai durnas zaidimas ]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]