wEA Fit | EA Sports Active

Na ką, laikas baigti tas nesankcionuotas atostogas, o kas svarbiausia yra po atostogų? TAIP! Numesti užaugusį „lašinį“. Tam mums reikės: visai ne nextgen, bet visai pop konsolės Wii ir naujos EA Sports serijos „Active“ žaidimo. „Active“ atkeliavo padidintos pakuotės – be žaidimo į komplektą įeina kojos diržas, skirtas nunchuck pulteliui, bei rožinė timpa, kurią labai šauniai galima panaudoti kieme triukšmaujančio jaunimo apšaudymui, na o tiesiogiai – papildomos apkrovos suglebusiems raumenims sugeneravimui.

EA Sports „Active“ tai šviežiausia fitneso žaidimų reinkarnacija tokiu pavidalu, nuo kurio neskauda akių žiūrint į ekraną ir kuris nori nenori „įmuša“ į galvą mintį, kad „va toks turėjo būti Wii Fit„. Aišku, lyginimų su Wii Fit šioje apžvalgoje neišvengsiu, nes kad ir kaip bežiūrėtum, abu žaidimai smogia į tą patį sektorių – t.y. į dėl savo formų susirūpinusių būtybių gėdos, dėl didesnio nei 25 punktai KMI (kūno masės indeksas), jausmą.

active2EA Sports „Active“, kaip ir Wii Fit yra „couch potato“ pasiteisinimas neiti į lauką. Žaidimas siūlo platų spektrą kūną lavinančių pratimų ir sportinių žaidimų, kurie atliekami išnaudojant visas Wii pultelio galimybes. Wii Fit lenta yra neprivaloma, tačiau prideda papildomo linksmumo, jei turite kokią vieną – dulkančią spintoje ar rūsyje.

Žaidimas neturi tų visų „mielų“ atributų, kuriais pasižymi Wii Fit – čia nerasite kalbančios lentos, sportuojant praleistas minutes kaupiančios kiaulės-taupyklės, žydrų pratimų vadovų ar lego’iškų avatarų. „Active“ nuo pirmų akimirkų nori būti profesionalesnis, rimtesnis ir tuo pačiu primetantis kitokį – „darbinį“ požiūrį į sportavimą.

Žaidimo starte susikuriate savo profilį, pasirenkate avatarą – išvaizdą, aprangą. Suvedate savo fizinius duomenis ir pirmyn – į salę. Yra du žaidimo režimai – 30 dienų iššūkis bei savarankiškos treniruotės.

Trisdešimties dienų iššūkis – tai subalansuota mėnesio programa fizinei formai gerinti. Tai kruopščiai sudėliota pratimų sistema, su poilsio dienomis, kasdienės veiklos anketomis ir sportinės formos kitimo projekcijomis. Pirmosiomis dienomis pradedama nuo paprastesnės apie 25 minutes trunkančios pratimų ir sportinių žaidimų sekos, kuri diena iš dienos yra papildoma naujais sudėtingesniais ir daugiau paprakaituoti verčiančiais pratimais.

active4Pratimai su timpa užima didelę dalį trisdešimties dienų programos veiklos

„Active“ skaičiuoja ne sportuojant praleistas minutes, o sudegintas kalorijas, tad nuo to, kokiu intensyvumu atlikinėsite pratimus, priklausys ar įvykdysite dienos tikslus. Galbūt žaidimas subalansuotas itin storiems amerikiečiams, kuriems sunku judėti, nes aš visada tikslus viršydavau 25 procentais, o tai galiausiai kažkaip išbalansuodavo treniruočių programą, nes didesni – savaitės tikslai buvo pasiekiami anksčiau. Po dienos sesijos kaip opcija pateikiama anketa, kurioje tvarkingai pateikinėjau duomenis apie tai, kiek ir kaip per dieną judėjau, kokį maistą valgiau, kiek pragulėjau ant sofos prieš televiorių, kaip miegojau ir pan. Procese „Active“ pateikinėjo patarimus kaip vieni ar kiti produktai įtakoja mano organizmo darbą, kokias veiklas reikėtų riboti ir pan. Nors toks priėjimas reikalauja daugiau investicijų į žaidimą, tačiau tuo pačiu sukuria profesionalumo ir išsamumo aurą, lyg „Active“ įžengtų į mano gyvenima ne tik toms 25-ioms minutėms, bet ir visai dienai – priverstų analizuoti elementarią dienos rutiną ir ją derinti ir koreguoti prie žaidimo filosofijos.

active5„Active“ suteikia puikias galimybes sportuoti dviems, tik inventoriaus reikės dvigubai daugiau

Savarankiškų treniruočių režimas tai savotiškas „Do it yourself“ – iš plataus pratimų sąrašo galima susidėlioti savo programą. „Active“ savo ruožtu paskaičiuoja programos intensyvumą ir pateikia kalorijų deginimo rodiklius. Pratimai pagal kategorijas skirstomi į viršutinės kūno dalies, apatinės kūno dalies ir sportinius žaidimus. Be tradicinių bėgimo, ėjimo, aerobikos, šuoliukų ir pan., didelė pratimų grupė atliekama naudojant minėtąją timpą. Sportinių žaidimų sąraše – tenisas, tinklinis, beisbolas, krepšinis, riedlenčių sportas. Mano mėgstamiausias cardiac boxing, kuris ypač nuima įtampą ir padeda išsikrauti atliekant su Wii Fit lenta. Pratimo metu boksuojama į kriaušę, boksuojami taikiniai ir galiausiai kriaušė spardoma. Wii Fit tikrai neturi tokio intensyvumo pratimo analogo.

Tačiau ne viskas taip gražu kaip gali pasirodyti. Mano „Wow!“ „Jėga!“ emocijos prislopo, kai negalėjau taisyklingai atlikti tempimo pratimų su timpa, nes žaidimas nesugebėdavo tiksliai perimti pultelių koordinačių erdvėje. Rankose laikomi pulteliai galiausiai „nusimušdavo“ ir vienintelė interakcija, kuri veikdavo – mygtukai, išvedantys į Wii ar žaidimo opcijų meniu. Kalbant paprastai – „Active“ labai vaizdingai atskleidžia Wii pultelių trūkumus, tad labai džiugu, kad Nintendo pasistengė pateikdami rinkai prijungiamą papildoma sensorių, su kuriuo tikriausiai tos minėtos problemos išsispręs.

Dar vienas trūkumas, ateinantis jau iš EA darbo pasėkmių – trisdešimties dienų programa, labai griebianti pirmomis dienomis, jau po trijų keturių dienų tampa gan neįdomi ir rutiniška. Dienos pratimų rinkinyje pradeda išskirtinai dominuoti pratimai su timpa ir kūno pratampymu bei bėgimas, tad jokio bokso, teniso ar aerobikos. Sukelia tokį pat jausmą lyg sugrotum vieną Guitar Hero dainų set’ą, atrakintum sekantį ir iš jo nežinotum nė vienos dainos, ir plius jos visos būtų ne itin patinkančios.

EA marketingas dirba pilnu pajėgumu – „Active“ Ellen DeGeneres pokalbių laidoje

Taip pat „Active“ pratimų rinkinyje labai pasigedau jogos, bet tai neturėtų stebinti, nes jogos pratimai paremti Wii Fit lenta, o „Active“ yra sukurtas tiems, kurie neturi šios lentos, tad jogai vietos neatsirado.

Nepaisant kelių trūkumų, EA Sports „Active“, žvelgiant iš mano pozicijų, yra nepalyginamai geresnė sportavimo priemonė nei Wii Fit. Pradedant vizualine dalimi (treniruoja tikri žmonės, videoklipuose instruktuojantys ir patariantys kaip nepersitempti ir teisingai atlikti pratimus) ir baigiant plačiu fizinių pratimų ir sportinių žaidimų pasirinkimo spektru, prieinamu jau pirmųjų akimirkų su žaidimu, „Active“ yra nepalyginamai sportiškesnis nei kiti rinkoje esantys analogai. Mano toks požiūris, kad jei programos tikslas – pagerinti sportinę formą, ji tai ir turi daryti ir sporto joje turi būti daugiau nei žaidimo, nes tikslas ne žaisti, tikslas – numesti svorį, priaugti raumenų, padidinti ištvermę. Wii Fit stengėsi aprėpti platesnę auditoriją, tačiau rezultate gavosi nei žaidimas, nei sportavimo sistema. „Active“ gi požiūris – džiaugsmas turi ateiti per judėjimo/sportavimo džiaugsmą ir to sukeltą tonizuojantį jausmą, o ne per žaidimą. Nes sveikame kūne – sveika siela. Žaidimas gydo sielą, bet ne kūną, „Active“ daro ir tai, ir tai.

ŽPat.

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. ZZ1 2009/06/23 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *