Warlock 2: The Exiled | Antrą kartą prieš raganų pasaulį

Pirmasis „varlokėlis“ sekė „Majesty 2“ siužetinę giją: ta pati Ardanija, tos pačios problemos su Karaliumi (ne bet kokiu, bet va iš didžiosios „K“), kuris šį kartą prašapo kažkur… Tik šį kartą kūrėjai susimylėjo ir pagailėjo mūsų: vietoje strateginio žaidimo, kuriame tavo kariai-herojai dažnai vykdo tavo užduotis tik gerai pafinansavus, gavome pakankamai paprastą 4X žaidimą. Ilgainiui, ir su daugybe pataisų, jis buvo tikrai pagerintas. O štai dabar ir tęsinio „Warlock 2: The Exiled“ sulaukėme!

Paskutiniame „Warlock“ DLC buvo pristatytas naujas žaidimo režimas: „Armageddon!“. Jį pasirinkus, žaidimas tekėdavo įprasta vaga kol neprasidėdavo šiurpių ir kraupiai galingų Dremer invazija. Tai štai, kanoniškai, invaziją ir ją vedusį Dremagor nugalėjo būrtiningas Miralbus The Hat (Myralbas Skrybėliuočius?). Bet vienas iš kitų didžiųjų magų pasinaudojo suirute, kad paleistų Vienybės burtą, taip tapdamas galingiausiu Ardanijos padaru. Dauguma magų išgyveno ir išsislapstė Dremer nusiaubtų pasaulių nuolaužose ir pradėjo kaupti jėgas sugrįžimui. Jei žaisi kampaniją, tu būsi vienu iš jų!

Kad ir koks pobaisis būtum...

Kad ir koks pobaisis būtum…

Tačiau be jos, Warlock 2 neatrodo taip, lyg daug skirtųsi nuo savo pirmtako. Ypač jei žaidi už tas rases, kurios buvo ir praeitame žaidime – jos visiškai nepasikeitė. Tie patys pastatai, tie patys daliniai, nieko naujo. Vizualiai gal ir galėtum neatskirt kuris čia žaidimas! Bet, laimei, buvo pakeista daug pakankamai svarbių smulkmenų, ir tai vis į gerą.

Pavyzdžiui, viena iš problemų praeitame žaidime buvo susijusi su įrangos (kitaip tariant įgūdžių) pirkimu. Kad juos gautum, reikėjo turėti tam tikrus pastatus ar užiminėti resursus. Problema buvo ta, kad vieno magiško turgelio ar įdirbtos geležies kasyklos užtekdavo aprūpinti visai armijai. Ne už dyką, aišku (nebent dalinys būtų pastatytas tame pačiame mieste, kaip ir resursas), bet įmanoma. Dėl to vėlyvose žaidimo stadijose buvo labai lengva akimirksiniu timptelti armijos patvarumą aukštyn, o ir resursų vaikytis nebebuvo taip svarbu. Dabar vienas magiškas universitetas ar adamantiumo kalvė duoda tik fiksuotą kiekį įrangos. Vadinasi, daug svarbiau plėsti savo teritorijas.

 

Teritorijos plečiamos atrandant norimą resursą, prarandant jį užtikusius dalinius, ir tada dar bent dvidešimt ėjimų valant apylinkes nuo monstrų, varžovų, disidentų ir valkatų

Teritorijos plečiamos atrandant norimą resursą, prarandant jį užtikusius dalinius, ir tada dar bent dvidešimt ėjimų valant apylinkes nuo monstrų, varžovų, disidentų ir valkatų

Bet stop! Dabar jau nebegali, kaip seniau, tiesiog uždengti viso žemėlapio miestais. Dabar miestų, kuriuos gali valdyti, skaičius yra ribojamas (nors ir šiek tiek praplečiamas per tyrimus). Viršijus limitą, liaudis pradeda darytis nelaiminga (nors ir labai palengva). Ką daryti dabar? Ogi paversti visus nereikalingus miestelius į specialius miestus. Šie yra trijų rūšių: laisvieji, pinigus generuojantys miestai, tvirtovės ir tam tikrų dievų šventyklos. Tokie miestai „nesiskaito“, bet jie ir resursų paimt negali, ir dalinių nestato, ir šiaip nėra interaktyvūs. Be to, užimtos gyvenvietės turi „pagyti“ prieš pavertimą, tad štai dar ir karo planavimo prisideda!

Ir tai yra puiku, nes dirbtinis intelektas, ypač rašymo metu, yra tikrai dirbtinis. Normaliu sudėtingumo lygiu ir žaidžiant Exiled (tremtinių) kampaniją, tavo magai-varžovai nebus didelė problema, nes jie stato tik pagrindinio lygio dalinius, nepajėgius susitvarkyti su stipresniais, iš niekur nieko atsirandančiais monstrais.

Kai kurie burtai, nepaisant kainos ir apimties, vis tiek yra nelabai baisūs.

Kai kurie burtai, nepaisant kainos ir apimties, vis tiek yra nelabai baisūs.

Kalbant apie monstrus… Tremties kampanija skiriasi nuo įprasto vieno žemėlapio režimo tuo, kad veiksmas vyksta daugybėje portalais sujungtų mažyčių pasaulių likučių, kol pasieksi Ardaniją. Pakeliuj susiduri su siužetinėmis užduotimis (kurios yra labai nelygaus sunkumo), bet didžiausia problema yra monstrai. Paprastame žaidime irgi buvo plotmės, į kurias galėjai nukeliauti iš pagrindinio žemėlapio. Daug mažesnės, uždaros, bet labai pavojingos, nes pilnos aukšto lygio priešų landynių. Kažkaip šitas bruožas dalinai persikėlė ir į tremties kampaniją. Pastatei tuos tris miestelius, kurie tilpo į pagrindinį tavo pasaulėlį, išlindai pro vartus, BAC ir negyva visa tavo armija. Prakeikti magiški, atsitiktinai atsirandantys, pusei visų atakų atsparūs priešai!

Aišku, su jais susitvarkyti padeda magija ir lordai. Burtų srityje labai sveikintina permaina yra tai, kad pagaliau galima matyti burtų tyrimo medžius. Seniau juos atrasti/išrasti galėdavai pasirinkęs vieną iš penkų variantų, o prie kokių kitų burtų tie tyrimai veda, negalėjai žinoti. Dabar viskas primena „Civilizacijos“ tyrimų medžius, ir tai labai puiku. Ypač kai monstrų medžioklėje kartais tenka pasinaudoti ir teraformacija. O ar pasaulio veido keitimas vien tam, kad patenkintum savo įnorius, nėra vienas svarbiausių buvimo magu aspektų?

Uranito gamyklas labai mėgo didyssai burtininkas Achmadinedžadas Barzdotasis

Uranito gamyklas labai mėgo didyssai burtininkas Achmadinedžadas Barzdotasis

Nežinia, bet viena žaidimo ašių vis dar yra lordai, kuriuos paparasčiau vadinti herojais. Tu gali nusisamdyti, ar šiaip kokioj sašlavų krūvoj radęs, įsivaikinti keturis tokius pašlemėkus. Jie yra labai svarbūs kovojant su visokiais bjauriais naujais monstrais, ypač aukštesniuose lygiuose. Savaime suprantama, šiems žmogeliams ir keliauja didžiausia dalis tų riboto naudojimų ginklų. Ir jie beveik iškart iš karo zonos išstumia tavo paprastus dalinius, kurie yra trapūs, nepatikimi ir dar problematiški bandant atgabenti kur reikia. O jei randi vieną iš legendinių herojų…

Demonų princas Barfor žaidimo pabaigoje buvo gal dvylikto ar penkiolikto lygio, beveik negaudavo žalos (o vienai magijos rūšiai iš viso atsparus buvo), vampyrizmo dėka pasigydydavo ir įgaudavo daugiau sveikatos, nei turėjo prieš sužeidžiant, ir vienu ar dviem smūgiais galėdavo paimti miestą. Jis buvo toks absurdiškai galingas, kad man net šiek tiek baisoka buvo. Jam atsispirti – kurį laiką – galėjo tik absurdiškus kiekius sveikatos turintys specialūs monstrai ir skraidantys daliniai, nes šių jis pasiekti negalėjo. Visa mano likusi armija – kartu su trimis herojais – neveikė nieko kito, tik rūpinosi mano valstybės apsauga kol Barfor žudė visus rimčiau atrodančius priešus.

 

Barforas pusiaukelėje į apoteozę.

Barforas pusiaukelėje į apoteozę.

Nors gal mano klaida buvo ta, kad iš dviejų naujų rasių, pasirinkau ne tą. Planeswalkers yra aljansas, sudarytas iš žmonių, monstrų ir nemirėlių, pabėgusių ir keliaujančių po plotmes. Nelaimei, jų daliniai mėgsta visokiausius triukus, o tai reiškia, kad, dėl balanso, jie yra pakankamai silpnoki. O tai nėra kažkas, ko tu norėtum kampanijoje, kur kiekvienas naujas žemėlapėlis yra pilnas drakonų, vaikščiojančių uolos gabalų ir kitokių baidyklių.

Laimei, žaidime yra ir Svarts, nykštukai, kurie išgyveno jų pasaulį nusiaubusią Dremer apokalipsę. Ir nors pradiniai jų daliniai atrodo visai įprastai – tai yra, krūva labai labai šarvuotų nykštukų – greitai jų armiją papildo robotai, skraidančios tvirtovės ir panašūs dalykai. Nereikia nė sakyti, bet Svarts yra geriausia nauja rasė žaidime.

Tuo tarpu net su dievų pagalba matmentžengiai tik tokius „mėmgalius" išspaudžia.

Tuo tarpu net su dievų pagalba matmentžengiai tik tokius „mėmgalius“ išspaudžia.

 

O turbūt geriausia naujiena žaidėjams yra ta, kad dabar „Warlock 2“ palaiko modus. Negana to, Paradox forumuose ir paskelbtos oficialios instrukcijos, kaip modifikuoti žaidimą: kaip daryti naujus dalinius, kaip importuoti ir eksportuoti 3D modelius, ir panašiai. Gailiuos jaunystėje taip ir neišmokęs dirbti su 3Ds Max, nes jau būčiau pusiaukelėje link Imperial Guards įkėlimo į žaidimą ir ieškinio iš Games Workshop. Yra ir daugelio žaidėjų režimas, todėl pargrįžti į Ardania galite ir su draugu!

Tad apibendrinus, „Warlock 2: The Exiled“ yra neblogas žaidimas. Jis tikrai bus geresnis po keleto pataisų, DLC ir gal net modų (kol kas visi tokių mažų mastų), tad potencialo yra. Kaip jau minėjau, laukiam nesulaukiam neišvengiamų Žiedų valdovo ir Warhammer modų!

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *