Wanted: Weapons of Faith | Not so wanted afterall…

Rašydamas apie kino filmą Wanted, minėjau, kad jis visas kaip žaidimas. Po kino nemažai ir spėliojom su Kuku apie tai kokie filmo elementai persikels į žaidimus, arba kaip jie bus įgyvendinti. Kažkokių ryškių aliuzijų į tai kas matyta kine, žaidimuose pastebėti (kol kas) neteko. Gal iš tiesų todėl, kad daug ką kinas pasiskolino iš žaidimų, o tai ką sugalvojo savo (kulkų užsukimas pavyzdžiui) kažkokiame kitame žaidime atrodytų akivaizdžiai vogta. Žodžiu… Turim žaidimą pagal filmą/komiksą Wanted. Žaidimas vadinasi Wanted. Kyla natūralus klausimas „Oh… Really?“.

Apie

Žaidimas, kurio pilnas pavadinimas „Wanted: Weapons of Faith“ ko gero tęsia istoriją apie super žudiku tapusį Veslį. Sakau „ko gero“ nes žaidimo siužetas vietomis sekamas labai sklandžiai, o retkarčiais jame įvyksta tokie minties šuoliai, kad nesupaisysi. Kiek žiūrėjau titrus, susidariau įspūdį, kad filmukai ir  vaizdo intarpai buvo kuriami outsource studijose. Jei tai tiesa, tai greičiausiai jiems ten nepavyko išvengti miskomunikacijos. Žaidimo istorija daugiau ar mažiau aiški, tačiau jei bandai ją atpasakot suvoki, kad kažkas joje nesiklijuoja. Tiesą sakant siužetui šiame žaidime pavesta kur kas menkesnė rolė nei ji buvo filme. O filme jo rolė tikrai nebuvo pagrindinė. Veslis medžioja kažką, kažkas jam padeda, kažkas maišo, jis visus žudo, o mirusiems vadeivoms nukapoja galūnes. Momentais susidaro įspūdis, kad Wanted norėjo būti panašus į Max Payne, tik labiau „Bad ass kind of game“. Žaidimas gruste prigrūstas herojaus monologų, pastarieji kupini herojiškos įžvalgos, kurios deja nesigirdi per keiksmus. Filme irgi keikės. Tiek kiek reikėjo pykčiui ir pagiežai išreikšti. Žaidime herojaus pastangos labiau primena bandymus laimėti kažkokį darželinukų konkursą. Arghh… fuck that!

„Wanted: Klonai atakuoja“. Rimtai... BOOOORING!

Žodžiu siužetine prasme žaidimui labai toli iki kino filmo, o Wanted komiksų neskaičiau, todėl negaliu palyginti.
Čia pat turiu pripažinti, kad atmosferiškai kūrėjams pavyko būti visai šalia to Wanted pasaulio, kaip bent jau aš jį įsivaizduoju. Kažkas tarp Matricos ir Da Vinci kodo. Žaidimo aplinkos, būtent tokios. Žaidimas, nors ir yra gan vidutinis vizualine prasme, palieka neblogą įspūdį. Lygiai patrauklūs, šaudytis juose įdomu, nors… Nors stebint žaidimui sukurtus koncepcinius piešinius peršasi nuomonė, kad dailininkai norėjo žengti toliau ir giliau. Žiauriai erzina ir tai, kad pusėtinuose lygiuose siautėja šimtai visiškai identiškų priešininkų. Negi taip sunku buvo sukurti bent 3 skirtingus vienos priešo rūšies modelius? Tokie dalykai labiau nei, bet kas kita išduoda, kad studijos požiūris į projektą buvo lygiai toks, koks būna pas santechniką gavusi eilinę chaltūrėlę. Bus nuotaika padarysiu gerai, nebus, padarysiu bet kaip. Vis tiek niekas nesupras. Santechniko darbe tikrai nieko nesuprantu, iki šios dienos nežinau, katras iš mūsų kaltas, kad kemšasi kriauklė… Apie žaidimus šį tą suprantu. Matau, kad Wanted prichaltūrinta kaip turi būti.

Kodėl jis man patiko?
Nes iš esmės žaidimų pagal filmus kategorijoje Wanted įsitaiso kažkur per vidurį. Egzistuoja taisyklė, kad kiekvienas kino filmu paremtas žaidimas, bendrai paėmus bus šlamštas, tad kiekvienas projektas bent šiek peržengiantis šią ribą džiugina. Kaip jau minėjau, Wanted pasižymi vidutiniška grafika, kurios išskirtiniais bruožais pavadinčiau neblogą lygių dizainą, gan kruopščiai sumodeliuota ir animuotą protagonistą, next–gen standartus atitinkančius spec. efektus. Taip pat faina ir vizualioji fizika, t.y. nuo kulkų krušos d0žtančios aplinkos.  Žaidimas ganėtinai intensyvus ir siūlantis šiokių tokių inovacijų. Sakyčiau gerokai išplėsta priedangos sistema.  Žaisdamas Wanted gali pasislėpti už priedangos ir planuoti savo judėjimą toliau, nes žaidime numatyta galimybė judėti nuo vienos priedangos prie kitos veik visomis kryptimis. Tiesa, ši sistema skylėta, neveikia taip kaip norėtūsi, tad ilgainiui ja naudotis nustojau. Kitas judėjimo per priedangas niuansas, galimybė sulėtinti laiką šokant nuo vienos priedangos, prie kitos. Tai ko gero pats saugiausias bullet time visoje žaidimų istorijoje. Manyčiau greitu laiku atsiras žaidimas kuris nušlifuos tikrai neprastą Grin priedangų idėją iki galo. Gal net tas pats Gears of War, praktiškai išpopuliarinęs šią sistemą.

I have a badass suit. Cause I'm badass. Don't believe me? Ask switchbitch.

Šioje vietoje Veslis išvadina kelto operatorių „Switchbitch“. Sukikenau. Nice touch. Žaidime tokių vietų reta. Kur kas dažniau Veslis tiesiog neskoningai siunčia visus išsikrušt.

Patiko ir kulkų užsukimas. Nuo pat tada kai pamačiau Wanted galvojau, kaip tokį šaudymo būdą perkels į žaidimus. Turėjau visokių minčių kaip aš tai daryčiau išnaudodamas kai kurias PS3 ar Wii savybes. Kas liečia tradicines žaidimo valdymo priemones, maniau, kad rasti įdomų sprendimą bus sunku. Nežinau ar tai buvo sunku Grin kolektyvui, bet iš esmės tikslą jie pasiekė. Jų sukurta kulkų užsukimo sistema paprasta, efektyvi, patogi naudoti ir ganėtinai smagi. Vienas trūkumėlis tik… Prasmės tam žaidime nėra. Kulkas galima sukioti savo malonumui, arba žudant bosus kurie kitaip nenusižudo iš principo (!). Visi kiti priešai nėra pakankamai grėsmingi ar gudrūs. Vietoj to, kad ieškotum trajektorijos kulkos pasukimui, tiesiog palauki kol už kampo tūnantis idiotas išlys. Jie visada išlenda. O jei ne, tuo geriau. Drąsiai einam priedangų link, traukiam zuikius už ausų ir pjaustom jiems gerkles. Taip paprasčiau, greičiau ir mažiau rizikos būti nušautam, nei bandant priversti kulką pasukti už kampo.
Tai kodėl jis man patiko? Nes tai intensyvus no brainer, susuktas pagal man patinkantį filmą, lengvam atsipalaidavimui vakarui, kitam.
Jame yra šiokių tokių naujovių, kurias man iš principo įdomu patyrinėti. Ir jis nepatenka į visiško šlamšto kategoriją. Ir kai kur jis platinamas kartu su filmo DVD, taip, kaip mano įsitikinimu turėtų būti platinamas kiekvienas žaidimas susuktas kino filmo motyvais. Ir vice versa.

Vienintelė priežastis dėl kurios Veslis taip prisirišęs prie ginklo, galėjo būti jo savybės. Ir, galbūt, tiuningas. Kaip buvo Hitman'e. Aišku, to irgi nėra.

Vienintelė priežastis dėl kurios Veslis taip prisirišęs prie ginklo, galėjo būti jo savybės. Ir, galbūt, tiuningas. Na kaip, kad buvo Hitman'e...

Deja, parekomenduoti jo irgi negaliu. Žaidimo trukmė vos kelios valandos, papildoma žaidimo vertė labai abejotina. Wanted nėra jokių žaidimo tinkle režimų, tad pirmą sykį įveikę žaidimą (tam sugaišite maksimum 8 valandas) galėsite mėginti dar kartą. Galbūt mūvėdami kitą kostiumą. Who gives a shit about that kind of stuff anyway?
Wanted — nusikalstamai trumpas, greitai pamirštamas ir todėl iš esmės bevertis žaidimas.

Kas galėjo būt kitaip…
O kas galėjo būti kitaip? Na visų pirma galėjo būti kruopštesnė, tamsesnė ir labiau išplėtota istorija. Tema labai įdomi. Šiai dienai ir aktuali. Kodėl ją taip nuvertino?
Filmo metu, buvau įsitikinęs, kad į Wanted motyvais paremtą žaidimą tikrai atkeliaus viena iš esminių filmo savybių. No ammo counters. Filmo herojus neskaičiavo šaudmenų, nes niekada nesigynė. Jis visuomet puolė, judėjo pirmyn, negailėjo šovinių ir neužtaisinėjo ginklų. Jis tiesiog ėjo, šaudė, mesdavo lauk tuščius ginklus ir pakeldavo tuos, kuriuos išmesdavo nukauti priešai. Nepamenu kokiame žaidime, bet panašus konceptas jau buvo panaudotas. Kodėl čia negalėjo padaryti kažko panašaus. Su debesiu įvairios ginkluotės… Dabar gi herojus susaistytas su vienu ginklu, baigiant žaidimą gauna antrą… Absurdas.
Intensyvumas. Wanted intensyvus žaidimas, bet ne toks intensyvus kaip filmas. Jame per daug skriptų ir per daug pertraukų tarp kovų. Iš esmės kiekvienas žaidimo lygis turėjo priminti seną gerą Serious Sam ar tą patį Call of Duty 5. Cause it makes sence here. Dabar gi, kiekvienas susidūrimas, nors ir prasideda įtemptai dėl priešų kiekio, pati įtampa nublėsta per greitai jiems žūnant. Žaidėjui net judėt nereikia, jis gali išžudyti visus ir viską saugiai tūnodamas už priedangos. Dauguma taip ir darys. Taip prarasdami pusę smagumo, o jo žaidime ir taip nėra labai daug. Wanted įdomiausias tada kai nepaisydamas nieko judi pirmyn. Ribotas priešų kiekis visiškai neskatina taip elgtis.

Šitie BANZAI tipeliai kažkodėl labai priminė Serious Sam... Ypač jei jiems atbėgant turi įkaitą...

Šitie BANZAI tipeliai kažkodėl labai priminė Serious Sam... Ypač jei jiems atbėgant turi įkaitą...

Žaidimas galėjo būti bent dvigubai ilgesnis. Arba alternatyvius kostiumus galėjo lydėti alternatyvios mini istorijos. Ar mini žaidimai. Ar kažkokie challenge su leaderboard‘ais online…
Wanted galėjo būti visai rekomenduotinas… Deja.

01010111    01110100
01100101    01010100
01001100     01101101
01101111     01000100
01110010     01100001

01001111     01000011

P.S. „Baigęs žaidimą skaičiau titrus. Radau vieną vardą su labai lietuviška pavarde. Mergina, anksčiau dar spėjusi padirbti su IOI. Nors turint galvoje, kad Grin yra Ispanijoje, lietuviškos pavardės sąstate stebinti neturėtų…“.

Komentarai

10 komentarai/-as/-ų
  1. Coreg 2009/05/11 Atsakyti
  2. Originalas 2009/05/11 Atsakyti
  3. artojelis 2009/05/11 Atsakyti
  4. Coreg 2009/05/11 Atsakyti
  5. Originalas 2009/05/11 Atsakyti
  6. Originalas 2009/05/11 Atsakyti
  7. Originalas 2009/05/13 Atsakyti
  8. artojas 2009/05/13 Atsakyti
  9. ZZ1 2009/05/13 Atsakyti
  10. PATR10T 2010/10/14 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *