Vis dar gyvas „point-and-click“ žanras šiandien atgimsta per kultūrinį įkvėpimą

Nuotykių žaidimai – tikrai nemirštantis žanras. Kasdien galima išgirsti vis naujų ir kuo įvairesnių šio žanro žaidimų pasiekiančių pasaulinę publiką. Tačiau įdomu tai, jog pastaruoju metu vis daugiau girdima ir apie tam tikrą, nedidelę, iš dalies klasikę šio žanro atšaka vadinamus point-and-click nuotykių žanro žaidimus. Tikriems nuotykių klasikos fanams puikiai žinomi tokie pavadinimai kaip „Broken Sword“ ar „Monkey Island“. Šiandien tokie žaidimai atgimsta ne tik pasitelkiant pačias naujausias grafines ir audovizualines technologijas, bet ir skatinami išties mielo įkvėpimo – gimtojo krašto. Štai keli šiuo metu kuriamų point-and-click tipo žaidimų pavyzdžiai, įkvėpti žaidimo kūrėjų aplinkos.

Vienas puikių tokio įkvėpimo paskatintų pavyzdžių, jau greitai publiką pasieksiantis “Stuck in the Attic” kūrinys – „Gibbous – A Cthulhu Adventure“. Transilvanijoje kuriamas žaidimas yra ne tik paremtas ten sklandančia legenda, bet ir perteikia mistišką ir iš dalies šiurpią Transilvanijos atmosferą. Pasak pačių žaidimo kūrėjų, žaidime matoma architektūra yra įkvėpta jų gimtojo miesto, o pačiame žaidime bus galima rasti tikrų vietovių pavadinimų.

Kitas panašus pavyzdys, Kroatijoje kuriamas nuotykių žaidimas „Saint Kotar“. Anot vieno iš žaidimų kūrėjų, Marko Infovich, miestelis pavadinimu Sveti Kotar (žaidimo vyksmo vieta) neegzistuoja, tačiau pavadinimas buvo įkvėptas kalnuoto Kroatijos regiono – Gorski Kotar. Žinoma, pavadinimai ir vardai nėra vienintelis dalykas, reflektuojantis realybę šiame žaidime – visa žaidimo atmosfera turėtų perteikti Kroatiją, tokią, kokią ją kasdien mato žaidimų kūrėjai.

Dar viena nepriklausoma žaidimų kūrimo studija, „Anate Studios“, kuri jau išgarsėjo savo žaidimu „Little Kite“, neseniai paskelbė apie šio žaidimo tęsinį – „Repentant“. Abiejų žaidimų istorijos perkelia žaidėją į Ukrainą, žaidimų kūrėjų gimtąją šalį. Ir išties čia galima pajausti liūdnoką bei niūrią posovietinę atmosferą, kuri, deja, vis dar slegia kai kurias rytų Europos šalis.

Tiesa, mes taip pat galime pasidžiaugti turėdami panašų projektą Lietuvoje. „Tag of Joy“ šiuo metu taip pat kuria point-and-click tipo nuotykių žaidimą „Crowns and Pawns“. Kas dar negirdėjote, tai šis žaidimas pasakoja merginos Mildos, gyvenančios Čikagoje, netikėtą gyvenimo posūkį. Mergina, gavusi senelio testamentą, keliauja į tėvų gimtąją šalį Lietuvą. Žaidimo veiksmas sukasi aplink Lietuvos istoriją ir jos svarbą Europoje.

Būtent tokiuose žaidimuose galime pastebėti vieną puikų vaizdo žaidimų aspektą – tai išties puiki platforma perteikti savo šalies kultūrą. Čia išvardyti žaidimai tėra maži, šiuo metu dar kuriami projektai, tačiau įkvėpimas iš aplinkos vyravo žaidimų pasaulyje, o ypač nuotykių žanre jau ilgą laiką. Kodėl šis aspektas toks svarbus? Vis dėlto, realybės reflektavimas žaidime, ypač naratyviniame, suteikia žaidėjui priklausymo jausmo – jautiesi, lyg esi tikroje vietoje. O nuostabiausia dar ir tai, jog žaidime vietovė perteikiama būtent pačių kūrėjų akimis, tad matome tai, ko patys pamatyti negalėtume.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *