Virtuali realybė atkeliauja ir į kino ekranus

Nuo pat senovės laikų žmones žavėjo galimybė ištrūkti iš savo kūno ir pasinerti į kitą pasaulį. Tai atsispindi mene, literatūroje, kompiuteriniuose žaidimuose ir kino filmuose. Apie visišką pasinerimą į išgalvotą skaitmeninį pasaulį pirmieji pagalvojo mokslinės fantastikos rašytojai – Stanley G. Weinbaum buvo pirmasis pritaikęs šią įdėją savo kūrinyje „Pygmalion’s Spectacles“. Savo istorijoje rašytojas įsivaizdavo akinius, kuriuos užsidėjus veikėjas panyra į visiškai kitą pasaulį, kuriame gali matyti, girdėti, jausti kvapą, skonį ir prisilietimus. Tai buvo netikėtai taiklus apibūdinimas technologijai kurią turime šiandien.

2010 metais pasaulį sudrebino tuomet dar aštuoniolikmetis Palmer Lucky, kuris sukūrė vieną pažangiausių virtualios realybės akinių prototipų „Oculus Rift“. Šis projektas akimirksniu tapo „Kickstarter“ rekordininku ir surinko daugiau nei 2,4 milijonus dolerių. Palmer Lucky tapo žaidimų ir technologijų industrijos žvaigžde, o pasaulis užsikrėtė virtualiosios realybės karštine.

Dabar, prabėgus 6 metams, kone visos aukštųjų technologijų kompanijos kuria arba jau turi po savo virtualios realybės sprendimą – „Sony“, „Microsoft“, „Amazon“, „HTC“, „Google“ ir begalė kitų kompanijų siūlo ypač patrauklius ir masiniam vartojimui pritaikytus virtualybės sprendimus. Nors įrenginiai gebantys perkelti vartotoją į skaitmeninį pasaulį kainos prasme įkandami ne kiekvienam, tačiau jau dabar kuriasi galybė verslų teikiančių įrenginių nuomos paslaugas, o Lietuvos ir užsienio kūrėjai aktyviai užsiima žaidimų ir programinės įrangos kūrimu šiai technologijai.

Kovo 30 dieną Lietuvos kino teatruose startuojantis S. Spielbergo filmas „Oazė: žaidimas prasideda“, sukurtas pagal to paties pavadinimo Ernest Cline knygą, yra drąsus ateities spėjimas siekiant išanalizuoti visus iššūkius su kuriais ateityje gali susidurti virtualios realybės technologija. Istorijos veiksmas vyksta netolimoje ateityje, kurioje bėgdami nuo chaotiško ir pražūtin besiritančio pasaulio, žmonės laiką mieliau leidžia virtualioje realybėje, o ypač – programoje Oazė, kuri ne tik atlieka žaidimo funkciją, tačiau tapo ir realaus pasaulio atspindžiu virtualioje erdvėje – joje egzistuoja mokyklos, parduotuvės, bankai ir viskas kitkas, ką tik pajėgiame sugalvoti.

Nors „Oazė: žaidimas prasideda“ siužetas išgalvotas, tačiau iš istorijos žinome, jog mokslinės fantastikos kūrėjai neretai pataiko tiesiai į dešimtuką bandydami nuspėti ateities technologijas ir su jomis kylančius iššūkius, tad šis kūrinys turėtų patikti visiems žaidimų ir naujųjų technologijų entuziastams.

Daugiau apie virtualios realybės raidą ir šios technologijos išpopuliarėjimą visame pasaulyje galite sužinoti šios savaitės Žaismo DNR naujienų laidoje:

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *