Viešieji ryšiai pagal Norvegijos šaulį

Iš pradžių tikėjomės šią temą tiesiog praleisti. Vėliau gimė įrašas į „Artojaus Arimus“ kuris vakar buvo suplėšytas ir išmestas. Šiandien vis tik nutariau pasidalinti kiek išplėsta ištrauka iš to įrašo. Noriu brūkštelti konkrečiai apie tai, kad Anders‘as Behring‘as Breivik‘as yra gudrus šmikis ir kaip jis „šiktelėjo“ ant industrijos.

Manau didžioji dalis žaidimų portalų mielai apeitų Norvegijos tragediją šonu, bet šį sykį iššūkį metė ne „Tabloid‘ai“ kurie maksimalų temos hype‘ą greičiausiai pasigaus kiek vėliau, o pats šaulys. Savo 1500 puslapių manifeste apie „Kryžiaus žygį 2083“ jis pats paliečia žaidimus ir apibūdina juos kaip ypač patikimą treniruočių ir „dirbtinės izoliacijos“ priemonę.

2010 vasarį jis rašė, kad nusipirko „Modern Warfare 2“ ir vadino jį „ko gero geriausiu karinių stimuliatorių rinkoje, o taip pat vienu karščiausių žaidimų metuose“. Kitoje dalyje, kalbėdamas apie būbsimųjų kryžiuočių treniruotes, jis vėl grįžta prie MW2, teigdamas, kad geriausios treniruotės yra tradicinėse kariškių parengimo vietose, bet taip pat rekomenduoja ir kitus variantus „galima turėti laikinius susitarimus su vietine šaudykla, sporto sale ir interneto kavine kurioje yra sąlygos „Modern Warfare 2“ simuliacijai“. Galiausiai skiltyje „Taiklumas“ jis dėsto, kad praktika su tikru puolamuoju ginklu yra svarbi, tačiau „simuliacija žaidžiant „Modern Warfare“ yra puiki alternatyva“.

Nepaisant to, kad dauguma žaidimofobų ir žiaurumo žaidimuose priešininkų kabinsis už šių minčių dar ilgus metus, man jos kelia juoką. Net menkai koviniais ginklais gyvenime šaudžiusiam žmogui, tokie pareiškimai atrodo juokingi. Tarkim vien dėl to, kad joks egzistuojantis kovinis žaidimas realiai nesimuliuoja net tokio banalaus dalyko kaip elementarus taikymasis naudojant standartinius taikiklius. Per optiką irgi reikia žinot kaip žiūrėt. Aš jau nekalbu apie rimtesnius niuansus kaip ginklo valdymas, priežiūra ir psichologiniai barjerai.

Nepaisant to, kad mano labai gerbiamas MCV buvo vienas pirmųjų paklibinusių šią temą, aš visiškai nesutinku su jų išsakytomis mintimis dėl „diskusijų apie kūrėjų atsakomybę ribojant žiaurumą žaidimuose“. Norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad tikrai žiaurūs žaidimai, paprastai net nėra eskaluojami kaip kažkokių įvykių kaltininkai. Tiesą sakant esu įsitikinęs, kad didžiąja dalimi „kūrėjų diskusijas apie žiaurumo lygius ir švelnaus edukacinio turinio integracija juose“ labiausiai slopina spauda ir žiaurumo žaidimuose opozicija. Nes problema slypi ne vyšnių džemo ir ekrane taškomų virtualių žarnokų litraže. Pats Andersas Behringas Breivikas rašo, kad jam nepatiko pirmasis „Modern Warfare“ kurį aš gyriau už labai stiprią kampaniją vienam žaidėjui. Tai buvo reto grožio perlas, bet kuriam mąstančiam žmogui turėjęs sukelti šiurpulių ir sukurti erdvės pamąstymui apie daugybę modernios karybos niuansų. Antroji dalis, kuri vertinant žaidimą tinkle yra praktiškai identiška, buvo siureali. Žaidimo siužetas neįtikinantis, nutolęs nuo realybės, o žiojinčias skyles kūrėjai kaišė absurdiškais sprendimais, tame tarpe ir visiškai neišbaigta, jokios prasmės neturinčia „no more russian“ seka. Ir iš dalies dėl to kalta spauda. Spauda kuri kabinasi ir eskaluoja/reklamuoja provokuojančius sprendimus, kuriuos kūrėjams lengva pateisinti kaip „kūrybinę išraišką“ ir tuo pat metu užkerta kelią tokių projektų kaip „Six Days in Fallujah“ gimimui. Manau niekas nesiginčys ir su tuo, kad Al Kaida išsaugojusi savo pavadinimą „Medal of Honor“ irgi turėtų daugiau prasmės, nei OPFOR kurią dauguma žmonių laiko tiesiog afganais. Mano supratimu spauda turėtų siekti priešingo efekto. Žaidimai, vaizduojantys artimus nūdienos realijoms įvykius, neturėtų būti gražinami išjungiant ar įjungiant aviečių džemą, jie neturėtų būti atakuojami dėl bandymo perteikti realius įvykius, o priešingai… Jie turėtų sukurti pretekstą dar sykį gerai pagalvoti apie karus, kuriuos mes kariaujame.

Aišku tai toli gražu ne tos priežastys dėl kurių Andersas Behringas Breivikas pasirinko MW2. Į manifestą žaidimas pateko ne todėl, kad jis jį žaidė ir ne todėl, kad jis kažkuo geras ar tinkamas. Vertinant per „praktikos“ prizmę MW2 yra absoliutus, niekam tikęs šlamštas. Tai uždaras, po devyniais užraktais saugomas komercinis produktas kuriame nėra nieko artimo realybei, o taip pat neegzistuoja jokie laisvai prieinami įrankiai specialių scenarijų kūrimui ar mokymų organizavimui. Rinkoje pilna žaidimų, kurie iš esmės galėtų būti panaudoti „praktikai“. Net tas pats visų praeito dešimtmečio „šaudymų kaltininkas“ CS, bet tik ne MW2. Andersas MW2 pasirinko dėl jo žinomumo, dėl jo kontraversijų, dėl jį žaidžiančių žmonių skaičiaus ir dėl spaudos dėmesio. Dėl tų pačių priežasčių manifeste atsirado ir „World of Warcraft“ kurį jis mini kaip priemonę gauti būtiną izoliaciją nuo aplinkos — „pasakykite aplinkiniams, kad kelis artimiausius mėnesius žaisite WOW ir to pakaks, kad pateisinti izoliaciją, ar ilgą laiką nekeliamą telefono ragelį“. Visi šiurpūs Norvegijos tragedijos įvykiai buvo kruopščiai planuojami tam, kad išplatinti idėją. Įdėją, kurią įkvėpė ne žaidimai, o literatūra ir žodžio laisvė („Unabomberio“ užrašai). Aš jokiais būdais nepritariu ir nesiūlau, kad šiems dviems dalykams būtų taikomi kokie nors apribojimai, tiesiog noriu pabrėžti, kad šiuo konkrečiu atveju žudikas pasirinko žaidimus išskirtinai kaip PR priemonę. Jis žino, kad po kiekvieno šaudymo, aiškinamasi ką žaidė šaulys. Jis žino, kad daugybė jo „2083 metų makaronams“ imlių jaunų protų žaidžia MW2. Jis taikosi į „target audience“ ir daro tai labai tikslingai. Todėl ir šiame įraše nėra jokių nuorodų.

Komentarai

50 komentarų
  1. beecool 2011/07/26 Atsakyti
  2. Xanthus 2011/07/26 Atsakyti
  3. Anck 2011/07/26 Atsakyti
  4. ZZ1 2011/07/26 Atsakyti
  5. Toxis 2011/07/26 Atsakyti
    • ZZ1 2011/07/26 Atsakyti
  6. MekDrop 2011/07/26 Atsakyti
  7. Kaj 2011/07/26 Atsakyti
  8. Thing 2011/07/26 Atsakyti
  9. Simauskas 2011/07/26 Atsakyti
  10. Originalas 2011/07/26 Atsakyti
    • Originalas 2011/07/26 Atsakyti
    • Kaj 2011/07/26 Atsakyti
      • Originalas 2011/07/26 Atsakyti
    • Toxis 2011/07/27 Atsakyti
      • Originalas 2011/07/27 Atsakyti
  11. Artojas 2011/07/26 Atsakyti
    • Originalas 2011/07/26 Atsakyti
      • Thing 2011/07/27 Atsakyti
      • Kaj 2011/07/27 Atsakyti
      • PATR10T 2011/07/27 Atsakyti
        • Kaj 2011/07/27 Atsakyti
    • ZZ1 2011/07/26 Atsakyti
      • Artojas 2011/07/26 Atsakyti
      • Originalas 2011/07/27 Atsakyti
        • Artojas 2011/07/27 Atsakyti
          • Originalas 2011/07/27
  12. Patarejas 2011/07/26 Atsakyti
    • Patarejas 2011/07/26 Atsakyti
  13. Artojas 2011/07/26 Atsakyti
    • Originalas 2011/07/27 Atsakyti
  14. beecool 2011/07/27 Atsakyti
  15. sharazzz 2011/07/27 Atsakyti
    • Originalas 2011/07/27 Atsakyti
      • sharazzz 2011/07/27 Atsakyti
        • Originalas 2011/07/27 Atsakyti
          • sharazzz 2011/07/29
  16. ZZ1 2011/07/27 Atsakyti
    • Artojas 2011/07/27 Atsakyti
      • ZZ1 2011/07/27 Atsakyti
  17. ZZ1 2011/07/27 Atsakyti
    • Artojas 2011/07/27 Atsakyti
  18. ZZ1 2011/07/27 Atsakyti
  19. slibinas 2011/07/27 Atsakyti
  20. Kaj 2011/07/27 Atsakyti
  21. beecool 2011/07/28 Atsakyti
  22. aras 2012/01/22 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *