Veiksmo žaidimai gerina regėjimą

Populiarusis mokslas, kuris labiau remiasi nedaug kainuojančiais tyrimais, meta naują kozirį veiksmo žaidimų fanams. Oregono universiteto atliktas tyrimas, kuriam vadovavo smegenų profesorė Dafnė Bavelier, pateikia nenuginčijamą faktą, kad šūterių žaidėjai geriau mato kontrastus ir tuo pačiu greičiau identifikuoja vizualinę informaciją. Praktiškai pritaikytas toks pranašumas garantuoja, kad ūkanotą rytą važiuodami Vilniaus oro uosto apylinkėmis, jūs greičiau pastebėsite iš rūko išnyrančias kliūtis kelyje. Treniruotės, kurias suteikia veiksmo žaidimai, išlavina akį ir smegenis greičiau apdoroti regos būdu paimamą informaciją.

Tyrimo eiga buvo gan paprasta – dalis iš 22 savanorių (kandidatų, kaip galima įsivaizduoti, nebuvo per mažai) devynių savaičių eigoje apie 50 valandų žaidė „Unreal Tournament 2004“ bei „Call of Duty 2“, o kita dalis – vizualiai spalvingą, tačiau greito atsako į ekrane vykstantį veiksmą nereikalaujantį „The Sims 2“. Eksperimento gale buvo patikrinta ekspermentuojamųjų rega ir palyginta su pirminiu patikrinimu prieš eksperimentą. Paskaičiavimai parodė, kad žaidusių veiksmo žaidimus galimybė atskirti skirtingus pilkos spalvos atspalvius, t.y. jautrumas kontrastui, padidėjo 43 procentais. Žaidusių „The Sims 2“ – nepakito.

Teorija, kad greitos reakcijos reikalaujantys žaidimai lavina, ne nauja. Ir man atrodo, kad tai ne pirmas atvejis, kai tai bandoma įrodyti moksliniu tyrimu. Verta paminėti, kad šio tyrimo dalyviai žaidė vidutiniškai nepilną valandą per dieną, tad jei esate koks flegma, nesugebate koncentruoti dėmesio, viena kita partija „Quake Live“ jums gali išeiti į naudą, nebūtina varvinti akis prilipus prie ekrano, o paskui miegoti darbe, ar bėgti iš pamokų.

Mokslininkai dar pažymi, kad toks pagerėjimo procesas – prisitaikymo pasekmė – tarsi jūsų smegenys randa trumpesnius kelius ir greitesnius būdus informacijai tarp regos organo ir smegenų „suvaikščioti“. Jie, aišku, nieko nesako apie tai, ar nenukenčia kitos smegenų funkcijos, ir apie tai, kaip pasikeitė bendravimo sugebėjimai ar konkretumas priimant sprendimus tų, kurie žaidė „The Sims“, taip pat apie šių skirtingų žaidėjų grupių streso lygį ir kitas mano išgalvotas nesamones, kurių populiarusis mokslas neapžvelgia, nes jam tik svarbu įrodyti tai, kas naudinga tyrimo užsakovui:)

Neapvirškintą tekstą rasite čia: http://news.yahoo.com/s/livescience/actionvideogamesimprovevision

P.

Komentarai

5 komentarai/-as/-ų
  1. ZZ1 2009/04/01 Atsakyti
  2. Originalas 2009/04/01 Atsakyti
  3. Patarėjas 2009/04/01 Atsakyti
  4. artojas 2009/04/03 Atsakyti
  5. Patarėjas 2009/04/03 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *