„Turmoil“ Išankstinė Apžvalga | Nafta!

Amerikietiška aukso karštinė yra visiems bent girdėta. O kaip prasidėjo pirmoji naftos eksploatacija? Apie tai papasakoti gali tik istorikai ir tie, kurie matė „There Will be Blood“. Tuo tarpu „Turmoil“ yra nedidelis žaidimukas, kuriame pats būsi naftos baronu tais laikais, kai cisternas arkliu traukt reikėjo.

Viskas prasideda nuo veikėjo pasirinkimo – tikrai kosmetinis reikalas. Tada miesto ekrane meras pasikviečiai užeiti ir dalyvauti žemės sklypo aukcione. Užgriebus sau žemės plotelį prasideda tikrasis žaidimas, kuriame statysi gręžinius, pumpuosi naftą ir lauksi tinkamos progos ją parduoti.

2015-06-20_00003

Viskas prasideda nuo kelių žioplių su virgulėmis… o baigiasi Irako invazija!

Kiekvienam kasimo lygiui skiriama po du tūkstančius dolerių, kad nepiktnaudžiautum sukauptu turtu. Iš jų reikia nusamdyti virgulininkus, kad švilptelėje ir pamojavę kepurėle praneštų kur ta nafta slepias. Kadangi žaidimo vaizdas, kaip sakoma, „iš šono“ (sidescroller), tad pusė žemėlapio yra po žeme. Tik tie bjaurybės su virgulėmis neparodo kur tie naftos klodai, juos reikia rasti pačiam gilinant gręžinį. Laimei, ilgainiui galima patobulinti virgulininkų technolgijas, nelaimei – ilgainiui po žeme atsiranda akmenų.

Gręžinys naftą pumpuoja nesustodamas, ir už tai išsipylimus (kai neišsitenka gręžinyje) reikia mokėti. Todėl reikia prisipirkti arklinių cisternų ir saugykų. Tik tiek, kad gręžiniai varžosi su saugyklojimis dėl užimamo žemės paviršiaus. O saugyklų reikia todėl, kad naftos kainos, kaip žinia, kinta. Žaidime tą matome kompanijose Kairė ir Dešinė, įsirengusiose atitinkamose ekrano pusėse. Tad kartais geriau neparduoti naftos ir laukti kol pakils iki išsvajoto $1,20 ar net $1,40. Aišku, paskutinį mėnesį prieš baigiantis sklypo nuomai, negaila ir už grašius parduot.

Arba, jei gera kaina, nusamdyt 39 kinkinius, kad tik spėtų tavo naftą išvežt.

Arba, jei gera kaina, nusamdyt 39 kinkinius, kad tik spėtų tavo naftą išvežt.

Tad pati žaidimo esmė – paprastas manipuliavimas pastangų-atpildo refleksu. Kai pilnutėlė cisterna pasiekia parduotuvę ir pradeda kilti skaičiukai pinigų skaičiuoklėje, jautiesi net labai gerai. Dar geriau, kai geram plote ir vėlyvam žaidime važiuoja patobulintos cisternos ir pinigai auga kaip ant mielių. Tuo tarpu kiek rimtesnis aspektas yra manipulacija pinigais.

Miesto ekrane vyksta ne tik varžytinės dėl sklypų. Ten galima nusipirkti ir technologinių patobulinimų industrijai. Kad ir greičiau vaikščiojančių, efektyvesnių virgulininkų (matyt, nauji batai ir virgulės iš geresnių šakų), didesnių cisternų, ar gręžinių, galinčių praurbinti kiaurai akmens klodus. Na, o, bet, tačiau nėra taip, kad nusipirkai gręžinio patobulinimą, tai ir turi. Ne, juos reikia taikyt kiekvienam gręžiniui atskirai, kiekviename lygyje iš naujo. O patobulinimai nėra pigūs, tad reikia visad galvoti ar ekonomiška, ar būtina.

Karteliniai susitarimai OP, pls nerf

Karteliniai susitarimai OP, pls nerf

Tas pats vyksta ir varžybų metu. Varžytinių žemėlapyje praėję sklypai/lygiai turi savo naftingumo rodiklį. Pagal tai sprendi, ar gretimi sklypai bus derlingi, taip sakant. Aišku, gali griebt sklypą ir kitame žemėlapio gale. O tuo tarpu DI labai agresyviai varžysis dėl plotelių, esančių šalia to praeito mačo sklypo, kuriame net zuikis urvelio išsikast negali be naftos čiurkšlės snukin. Kompiuteris varžytis mėgsta, tačiau į kapus ar bankrotą jo nenuvarysi.

Nors kartais pabandys nusivaryt pats.

Nors kartais pabandys nusivaryt pats.

Apibendrinus, „Turmoil“ yra įdomus, smagus, paprastas casual klasės žaidimas. Jei atvirai, nepasakyčiau, kad jis yra labai juntamai sudėtingesnis nei kokiame Miniclip aptinkamas „Motherlode“. Kita vertus, jo nepereisi per dvi valandas (šioks toks imuninetas mažus žaidimus siaučiančiam Steam grąžinimo vajui), ir jis labai lengvai įtraukia taip, kad rašau iš troleibuso, vėluodamas į darbą.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *