Tiger Woods PGA Tour 09: Golfo sezonas užsidaro iškritus pirmams sniegui… NOT!

tigerNiekad nebuvau didelis golfo gerbėjas. Visomis prasmėmis. Gyvai neesu jo net bandęs, per teliką žiūrėti neviliojo, žaisti kompiuteriu tuo labiau. Tiesa buvo gyvenime viena išimtis, kai kelionės į Palangą metu išmėginau Everybody‘s Golf ant PSP. Kaip tada nuvažiavau nepamenu… Nepamenu, net ką ten veikiau, nes užkabino žaidimukas nerealiai. Ne tik užkabino, bet ir suteikė kalną azartiškų akimirkų, bei paaiškino elementarius golfo pradmenis.

Tokiu būdu buvo atverti vartai kažkam rimčiau. Tiger Woods PGA Tour 08 kažkaip nesuveikė. Pirmi bandymai žaisti apsiribojo visišku fiasko. Nelabai supratau ko iš manęs nori žaidimas ir tikrai nesijaučiau galys konkuruoti su DI valdomu Woods‘u. Šiemet viskas kitaip. Tiger Woods PGA 09 smigo kupron tikrai rimtu kabliu…

Iš pirmo žvilgsnio neatrodė, kad kažkas Wood‘se pasikeitė. Pačios pirmos akimirkos žaidime pasirodė šiek tiek per sudėtingos mano išsilavinimui. Ale tai buvo klaidingas įspūdis kurį sudarė golfo mėgėjų slengu garsu bei tekstu pateikti nurodymai. Žodžiu tiesiu taikymu dūriau į Create a Golfer režimą, kur galima sukurti savo golfo žaidėją. Tokį režimą šiais laikais turi dauguma žaidimų, tad išsidirbinėti jame jau moku. Šiaip jei nėra labai svarbu kaip atrodys valdomas žaidėjas, kūrimo įrankiai neatrodys itin sudėtingi. Tradiciškai sau dariausi mergiotę su akivaizdžiai per didele krūtine, nes tingėjau aiškintis kaip veikia Photo Face režimas. Tačiau norint sukurti gražią moterį, kūrimo įrankiai gali pasirodyti pernelyg sudėtingi ir atimti daug brangaus laiko. Man išėjo švelniai tariant nelabai graži moteriškė, be to krūtinė trukdė smūgiuoti. Jau kitą dieną ėmiau aiškintis kaip įsikelti savo veidą ir susikurti kažką panašaus į save. Būdai yra lygiai du. Pirmas būdas labai paprastas. Imi savo foto ir naudodamasis asmeniniu kompiuteriu keli ją į EASW. Tuomet grįžti prie konsolės, parsisiunti nuotrauką(s), sudėlioji markerius (žyminčius akis, lupas, žandikaulį ir t.t.) ir palieki viską generuotis. EASW ir PSN nelabai nori dirbti kartu, tad į PS3 savo veidą atsisiųsti pavyko labai sunkiai ir ne tą pačią dieną. X360 konsolėje tą patį veidą naudojau Facebraker žaidimui tai ten viskas vykos sklandžiai. Veido generacijos trukmė labiausiai priklauso nuo to kiek nuotraukų buvo pateikta. Jei viena portretinė, generacija trunka apie 10 minučių. Jei naudosim 2 nuotraukas, portretinę ir iš profilio gali prireikti nuo 15 minučių iki pusvalandžio, bet rezultatas gaunasi nepalyginimai geresnis.


Po sužaistos 18 duobučių partijos žaidimas visuomet įvertina žaidėjo gabumus. Atlikęs vertinimus žaidimas koreguoja žaidėjo statistiką ir atitinkamai sureguliuoja žaidimo sudėtingumo lygį.

Sukurtą veidą dar galima tobulinti naudojant tuos pačius kūrimo įrankius. Kadangi dažniausiai Photo Face generatorius normaliai neperduoda veido plaukuotumo, tai net ir tuo atveju jei viskas gavosi idealiai, gali kilti pagunda pačiam pasiryškinti barzdą, antakius. Greičiausiai teks padirbėti ir su akių spalva, apgamais, raukšlėm ir maišais po akimis. Bet ant esamo veido tai daryti gan paprasta ir tikrai ne visais atvejais būtina.
Antras būdas įkelti savo veidą yra naudojant Web kamerą. Mano didžiulei nuostabai PS3 puikiai veikė su X360 Live Vision kamera. Tiesa jos vaizdo kokybė ne pati geriausia, tad galutinis rezultatas manęs nepatenkino. Dar neradau laiko, bet artimiausiu metu tikrai išmėginsiu PS3 + Microsoft VX3000. Jei ji veiks, rezultatas turėtų gautis neblogas.
Dirbant su generatorium labiausiai pralinksmino žaidimo kūrėjų humoro jausmas. Generuojant veidą, ekrano apačioje aprašomos procedūros, kas vyksta duotuoju momentu. Iš pradžių rodomas ganėtinai logiškas tekstas ir viskas atrodo labai rimtai. Netrukus ekrane pasirodo užrašas „Re-routing core CPU to load random text…“ nu ir prasideda šposai ala „Generating mountains out of mole hills“. Gal kitom aplinkybėm tai nekeltų šypsenos, bet kai konsolėj sukasi toks visai rimtas projektas kaip Tiger Woods PGA, tai visai veikia. Žodžiu  rezultato laukimas labai neprailgsta, ypač jei suderini random text‘o skaitymą su indų iškrovimu/pakrovimu į indaplovę.


Kai suprasiu kam naudojama kuri lazda dažniau lankysiuos ir Club Tuner režime. Čia gali smugiuoti su kiekviena lazda naudodamas analogines svirteles. Žaidimas analizuoja smūgių seriją ir įvertinęs žaidėjo daromas paklaidas šiek tiek pakoreguoja lazdą. T.y. Jei smūgio metu visuomet neša dešiniau, žaidimas pakoreguos lazdą, kad ji kompensuotų daromą paklaidą. Kol kas žaisdamas naudoju rekomenduojamas lazdas, kurias automatiškai parenka žaidimas, tai iš Club Tuner mažai naudos. Bet feature labai geras.

Apie patį žaidimą nėra labai daug ko pasakoti, paminėsiu tik esminius momentus, kurių dėka, spėju ir pamėgau PGA09. Visų pirma pirmosios akimirkos po to, kai sukuriame savo žaidėją. Patenkam į golfo lauką kuriame atliekam 4 esminius testus. Smūgio nuotolio testas. Jo metu atlieki smūgį į tolį. Jo kokybė nulemia sukurto personažo smūgiavimo reitingą. Po to seka atitinkami short game (kamuoliuko išmušimas iš bunkerio esančio šalia duobutės), putt (kamuoliuko įvarymas nuo žalios vejos) ir accuracy (smūgiavimo taiklumo) testai. Atlikus visus 4 smūgius žaidimas sugeneruoja bendrą įgūdžių reitingą ir tolimesnis žaidimo sudėtingumas lanksčiai adaptuojasi prie žaidėjo. Tuo rūpinasi EA My Skills sistema kurią sutikau dar dviejuose 09 metų žaidimuose Madden NHL ir NFL. Turiu pastebėti, kad tiek PGA tiek ir NFL ši sistema veikia puikiai. Abu žaidimus galima sakyti žaidžiu pirmą kartą ir sekas neprastai. Susikaupus visuomet įmanoma laimėti, tačiau taip, kad trūktų iššūkio irgi nepasakyčiau. Juolab, kad žaidžiant golfą, po kiekvieno 18 duobučių turnyro žaidėjo statistika peržiūrima ir patobulinama remiantis jo pasiektais rezultatais. Tai reiškia, kad jei sakykim kažkuriam turnyre laimėjom pirmą vietą, turėdami galutinį rezultatą -3, greičiausiai jau sekančiam turnyre iš mūsų reikalaus kaip minimum -5.


Apmokymo režimas irgi jėga. Vaikštai su treneriu po laukus ir jis tau pasakoja golfo esmę ir prasmę, duoda strateginių patarimų.

Jei kas nežino kaip golfe skaičiuojami taškai, tai esmė ten paprasta. Kamuoliukas į duobutę turi būti įmuštas tam tikru kiekiu smūgių. Jei tai pavyksta padaryti gaunamas PAR įvertinimas t.y. 0 taškų. Duobutės žaidime taip ir vadinamos. PAR 3, PAR 4, PAR 5. Skaičiukas nurodo reikiamų smūgių kiekį. Taigi jei pavyksta padaryti PAR gauni 0 taškų, jei kamuoliuko įvarymui prireikia vienu smūgiu mažiau nei PAR, gaunamas BIRDIE įvertinimas ir -1 taškas. Jei įmušama dviem smūgiais mažiau gaunamas EAGLE įvertinimas ir -2 taškai. Tai man kol kas padaryti pavyko tik du sykius žaidžiant PAR 3 duobutes, nors teoriškai gauti EAGLE žaidžiant PAR 5 turėtų būti lengviau. Jei kamuoliuko įvarymui reikia vieno smūgio daugiau nei numatyta, gaunamas BOGEY įvertinimas ir +1 taškas, toliau seka DOUBLE BOGEY +2 tšk. Sužaidus 18 duobučių laimi tas pas kurį daugiau taškų minuse. Esant lygiosioms greičiausiai skaičiuojami tokie dalykai kaip Fairway Drive, GIR etc. Terminai kurių normaliai dar nesupratau, bet esmė tokia, kas atsargiau ir taikliau pervaro kamuoliuką per golfo lauką, tas gauna daugiau taškų. Panašu, kad neesant lygiosioms tie taškai tik šiaip sumuojasi ir jokios reikšmės neturi. Reiktų dar pastebėti, kad už kamuoliuko išmaudymą kokioj tai baloj automatiškai nurašomas vienas smūgis.

Va ir viskas ką reikia žinoti norint gerai leisti laiką su PGA09. Pats smūgiavimas gan paprastai įvaldomas ir gali būti atliekamas dviem būdais.
Easy mode: Prieš pirmą smūgį turnyre spaudžiam R3 ir aktyvuojam smūgiavimą mygtukais. Ekrano apačioje atsiranda skalė. Ji iš dviejų dalių. Pirmas trumpas stulpelis turi vieną žymą reiškiančią taiklų smūgį. Sekanti skalė turi gradaciją nuo 1 iki 100 procentų. Spaudžiam X ir aktyvuojam smūgį, dar syki nuspaudę X sustabdysim smūgio stiprumo matuoklį, ties kokia žyma priklausys nuo vikrumo. Paskutinis X paspaudimas nulemia smūgio taiklumą, spausti reikia, kai matuoklis grįžta iš stiprumą lemiančios skalės į taiklumą lemiančią skalę. Matuoklio judėjimo greitis pirmyn visada vienodas, atgal priklauso nuo smūgio stiprumo, kuo stipresnis smūgis, tuo greičiau jį grįžta. Tad dažnai reikia gerokai pasvarstyti kas labiau apsimoka — taiklus ar tolimas smūgis. Dar yra šioks toks valdymas po smūgio. Jis naudojamas nelygu kaip smūgiuojam ar mygtukais ar analoginėmis svirtelėmis. Tuo metu, kai žaidėjas animacijoje užsimoja lazda galima greitai spaudinėti X ir gauti power boost‘ą smūgiui. O kai kamuoliukas ore, galima šiek tiek koreguoti jo sukimosi ašį ir taip koreguoti jo skrydžio trajektoriją bei judesį po susilietimo su žeme. X suka į kairę, L1 į dešinę.
Normal mode: Tačiau žaidžiant Pro sudėtingumo lygiu niekas neleis smūgiuoti mygtukais. Visi smūgiai bus atliekami naudojant analoginę svirtelę. Traukiam ją į save užsimojam, stumiam nuo savęs smūgiuojam. Simple? Taip. Bet smūgio taiklumas ir stiprumas priklausys nuo to kaip mes judinam svirtelę. Bet koks nuokrypis į kairę ar dešinę lems netaiklų smūgį. Nėr taip paprasta kaip atrodo, bet tikrai įdomu.


GamerNet iššūkiai, būna kad pažadina kai žaidimas tampa mieguistas. Jis tokiu tampa kai lenki oponentą keliais taškais ir nerizikuodamas pasitenkini PAR rezultatu. Bandydamas sumušti GamerNet iššūkį, dažnai padarai nesamonių, paskui jau reik atidirbinėt :)

Dar yra keli pagalbos mygtukai. O leidžia pažiūrėti kur planuojama numušti kamuoliuką ir esant reikalui nusitaikyti kitur. Varant kamuoliuką nuo žalios vejos į duobutę galima naudotis R1 mygtuku (1 kartą per smūgį) parodančiu spėjamą kamuoliuko trajektoriją. Kaip riedės kamuoliukas galima nustatyti ir iš aktyvaus tinklelio kuris atspindi vietovės reljefą, raudona aukščiau, mėlyna žemiau, geltoni punktyrai rodo nuolydžio laipsnį, kuo intensyvesnis punktyras, tuo statesnis nuolydis. Viskas labai aišku ir patogu.

Prieš kiekvieną smūgį komentatoriai aptaria žaidėjo situaciją o treneris sugeneruoja tekstinį patarimą. Skaitant ir klausant galima prisišaudyti tikrai gerų minčių dėl tolimesnių veiksmų. Man tai pavyko ne iš karto, nes prireikė nemažai laiko, kol pradėjau gaudytis žaidime naudojamoje Golfo terminologijoje. EA naudai reikia pastebėti, kad supratimas apie tai kas yra kas, atėjo savaime, be google pagalbos. Dabar jau įdėmiai klausau ką šneka komentatoriai, vietomis jų paskatintas rizikuoju kirsti kampus… Po paraliais, aš net pradėjau suprasti kada jie iš manęs tyčiojasi, nes kaip ir dera golfo ekspertams jie tai daro labai santūriu, monotonišku tonu.


Atsirado simultaneous multiplayer režimas. Visi tinkle žaidžiantys žaidėjai, tą pačią duobutę muša vienu metu. Tokiu atveju negali matyti oponento smūgio animacijos. Tačiau trajektorija pažymima tavo ekrane, tad esminę info turi. Kokia nauda? Nereik laukti kol visi prasmugiuos, kad galėtum atlikti savo smūgį.

Azartas atsirado žaidžiant gal trečią 18 duobučių sesiją, kai savo rezultatu galiausiai pasivijau turnyro TOP3. Nuo Woods‘o esančio pirmoje vietoje mane skyrė -2 taškai, tad pradėjau dažniau rizikuoti, ėmiau bandyti sutrumpinti kamuoliuko kelionę iki duobutės smūgiuodamas 105-110 procentų jėga, tokiu atveju labai sunku mušti taikliai. Taip pat pasirinkdavau pavojingus maršrutus arti vandens leidžiančius sutaupyti nemažus atstumus ir sėkmės atveju išlošti vieną smūgį. To pasekmė pražūtingos situacijos po pataikymo į vandenį, užstrigimo bunkeriuose ir t.t. Kai iš jų pavykdavo išsikrapštyti ir pasiekti bent jau PAR įvertinimą imdavau šūkalioti, net ir naktį. Syki, kai užtikrintai į vandenį skriejęs kamuoliukas palietęs jo paviršių atšoko „varlyte“ ir stuktelėjęs į akmenį pateko į žalią veją, pašokau nuo kėdės ir gerokai stuktelėjau ranka ir pulteliu į lubas. Tokio emocijų proveržio neturėjau jau senai. Gal malonios staigmenos sukelia tokį dėl to, kad iš esmės golfas labai ramus, tačiau ganėtinai įtemptas žaidimas. Beje tai šią situaciją ir vainikavo 1 Eagle iš dviejų kuriuos pavyko padaryti.

Kad nebūtų nuobodu, žaidime yra integruoti ir GamerNet  iššūkiai. Atlikai kažkokį smūgį ir esi juo labai patenkintas? Du mygtuko paspaudimai ir jis virsta iššūkiu. Iššūkiai pasirodo ekrane automatiškai, kai kitas žaidėjas patenka į panašią situaciją ir jam pasiūloma pakartoti kažkieno pasiekimą. Sėkmės atveju dar duoda virtualių pinigų. Labai smagi funkcija. Ilgainiui ėmiau nekantraudamas laukti Longest Drive tipo iššūkių, nes kol kas smūgiuoti stipriai ir toli man sekas geriausiai.

Šiaip tai labai rekomenduotinas žaidimas tiems kas nori susipažinti su golfu neišeidami iš namų ir šiaip žaidėjams mėgstantiems ramų, bet tuo pat metu azartišką laiko praleidimą. Aš asmeniškai tikrai netikėjau, kad Tiger Woods sugebės atmušti mane nuo Ratchet and Clank, kurį buvau tik pradėjęs žaisti. Heh… Senstu…

P.S. „Grafika, garsas, žaidimo režimai ir kita beleberda… Daug ten įdomių dalykų, tikrai viską aprašysiu papildytoje apžvalgoje @ games.lt. Sekit naujienas jei įdomu.“

Komentarai

2 komentarai
  1. ZZ1 2008/10/01 Atsakyti
  2. Anonimas 2008/10/03 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *