The Darkness 2 | TRUE N18

Tech. pasaulyje, kas kartą kai atsiranda kažkoks trumpinys ar apibrėžimas, atsiranda ir tikroji to apibrėžimo sąvoka. Pirma atsiranda HD, po to Full arba True HD. Tas pats liečia ir tarkim 3D, kuris iš tikro netikru ir atgal vien per mano gyvenimą spėjo virsti bent keletą kartų. O kuo žaidimų rekomendaciniai reitingai kitokie? N18 mes priimam kaip apibrėžimą, draudžiantį turinį nepilnamečiams, bet ką jis reiškia? Iš esmės nieko, apart draudimo, nes N18 ženklu gali būti pažymėta bet kas nuo koksą šniaukščiančių pacifistų iki neskoningai ant grindinio ištaškytų jų smegenų. Žaidimuose, skirtingai nei kine, N18 gali gauti už tai, kad herojus nesileidžia skriaudžiamas, keikiasi konvenciniais keiksmais, parūko ar netikėtai pamato nuogos krūties. Gali ir už tai, kad ant savo automato vamzdžio mauna kates per jų išeinamąsias arba už tai, kad laisvalaikiu mėgtsa rankoje laikyti šūdą.

Pavakariai, šaltoje ir visiškai nepavojingoje mėnesėnoje. Kadras, kokių nereikia gaudyti, jie natūrali proceso dalis.

Reitingas suabsoliutina ir dažnu atveju apgauna. Turiu galvoje… Hey… Trys ketvirtadaliai žaidimų pažymėtų N18 iš tiesų yra skirti jaunesniems. Tiesą sakant pusė N18 žaidimų, sulaukus šio amžiaus ima atrodyti keistai, mes juos aišku žaidžiam, kartais įžvelgiam juose kažką aktualaus, bet tuo pat metu aiškiai suvokiam — tai produktas augančiai kartai. Tiesą sakant, vis dažniau pasitaiko atvejai, kai savo brandūs žaidimai gauna N15, kas vėlgi apgauna, nes žmogus neturintis 18 ar visų 25 metų, tiesiog nesugeba įvažiuoti į tai, kas iš pažiūros skirta jam. Aišku nereiktų suabsoliutinti ir to, kaip mes traktuojam pačius reitingus. Jie rekomendaciniai, veikiausiai skirti tiems kas nežaidžia. Savo vaikams aš žaidimus jau dabar parenku pats ir reitingo žyma yra paskutinis dalykas į kurį užmetu akį… Nesakau, kad tai nesikeis kai maniškiai taps paaugliais, bet… Na… Tikrai norėtųsi gyventi pasaulyje, kur reitingai ant dėžučių lipdomi vertinant ir interpretuojant turinį, autoriaus žinutę, žiaurumo, keiksmų ar nuogybių kontekstą, o ne faktą. Na, kad reitingai iš tiesų atliktų rekomendacinę funkciją, kad pirkdamas N18 aš žinočiau, kad susidursiu su brandžiu, ne būtinai (ne)maloniu turiniu. Arba prie reitingų galėtų priklijuoti sąvoką „True“. Ji reikštų, kad žaidimas N18 gavo ne tik dėl neriboto žiaurumo proveržių, bet ir dėl idėjos, jos pateikimo, kuris jaunesniam žaidėjui nerekomenduotinas visų pirma dėl to, kad žaisdamas dabar jis tik sugadins sau žaidimą.

„The Darkness 2“ būtų vienas iš tų kuriuos pažymėčiau True N18. Vien už tai, kaip jis „parašytas“.

O taip, mažulės, jūsų tikrai kurį laiką nepamiršiu...

Tačiau „Darkness“ brandos tikrumą apibrėžia ne tik parašymas. Pirma dalis irgi buvo parašyta gerai. Nepaisant sąlyčio su komiksų serija tai buvo naujas, drąsus IP, smagaus siužeto ir užkrečiančio žaismo mišinys, nepabūgęs leistis į pasąmonės pievas, mesti iššūkį ar net vieną kitą galvosūkį. Antroji dalis žengia ten, kur pirmoji buvo tik reitingų prasme — į brutalybę. „Darkness“ buvo brutalus tik PEGI vertintojų anketose, realiai viskas žaidime buvo išlaikyta normos ribose. Kuo jau kuo, o ir beskonybe jo negalėjai kaltinti, nebent beskonybe laikytume stereotipinį italų mobsterių portretą. Darkness 2 radikaliai kitoks, leisdamas žarnas, draskydamas plaučius ir rūgštimi besišlapindamas ant lavonų, šis žaidimas pats paverčia save taikiniu išpuoliams. Tik va man pulti nesinori… Bandau kaip išmanydamas paaiškinti kodėl.
Visų pirma dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių aš gailėjausi, kad „The Darkness 2“ žaidžiu konsole. O kaip aš troškau pleškinti ekrano nuotraukas! Viešnamyje susisupęs į raudonas užuolaidas, ar staugdamas į mėnulį atrakcionuose, ar namuose… Taip namuose aš norėjau įamžinti viską, skulptūras, altorių mylimajai ir apgaulingą nakties vaizdą už lango. Jei DievoRežimas kada nors pasistatys dvarą, jame tikrai bus šis tas iš „The Darkness 2“. Keisčiausia buvo tai, kad viskas iki šiolei daug sykių matyta, šiame žaidime atrodo keistai ne taip. Aštrūs ir tvirti, kieto pieštuko štrichai. Kažkur jie naudojami pabrėžtinai, tiesiog norint išreikšti komiksinę pasaulio prigimtį, kažkur tai interjero detalė, kažkur raukšlė, emocija, kurią momentais regis išreiškia net baldai. Tie kieti, tvirti ir grubūs pieštuko štrichai kurių nematai, bet kurie savo ruožtu suteikia pasauliui formą. Be jų — Darkness būtų lieta akvarelė. Netikit? Pažvelkit į dangų ir debesis…

Ir žvaigždės irgi...

„The Darkness 2“ yra tamsus, gašlus, brutalus, bet ir nepaprastai gražus. Neslėpsiu, vienas kitas momentas šokiravo ir mane, tačiau kuo toliau, tuo labiau tikiu versija, kad be profilaktinio šoko, kūrėjui būtų sunku vesti mus kulminacijos link.

Nes finale, mes patys galim nuspręsti kur padėti tai kas nepatiko. Lengvas šoko efektas šiek tiek sujaukia protą, ypač jei žaidžiama buvo naktimis iki paryčių… Kai kūrėjas pasiūlo viską kas buvo nurašyti ant haliucinacijų, natūraliai pasimeti. Pro akis prabėga krūvon suplaktas dviejų naktų nuotykis, vienoj pusėj jo mylimoji, kitoj jos žudikų žarnokai. Prisimenant kaip plikom rankom išlupau ir surijau dar plakančią širdį… Norisi tai nurašyt ant beprotybės, bet kartu nurašysiu ir kiną iki vėlumos… Ne, ne… Nurašysiu JĄ. Jos nurašyti negalima… Nebent abejotum, kad Ji ir Jis buvo iš tikrųjų. Šoko terapija, ne tik vizuali, bet ir siužetinė priverčia dvejoti. Turiu galvoje… Na prieš apsispręsdamas išėjau paspoksoti į tikrą mėnulį ir pabandžiau pažvelgti į dilemą kaip žaidėjas. Atsakymas buvo akivaizdus, kūrėjas muilina smegenis, nes prisimenant viską kas buvo… Na nuotykis į kurį buvau taip įsijautęs tikrai labiau panašus į bepročio kliedesius nei į kažką tikro. Pasijauti kvailai. Ypač tą akimirką kai nejučia, kone pasąmoningai atsispiri nuo karnizo…

Komentarai

16 komentarų
  1. Originalas 2012/02/28 Atsakyti
  2. Trečias Varnas 2012/02/28 Atsakyti
    • Originalas 2012/02/29 Atsakyti
      • Artojas 2012/02/29 Atsakyti
        • Originalas 2012/02/29 Atsakyti
          • Tomas 2012/03/01
  3. Valtiel 2012/02/28 Atsakyti
  4. Nowitzki 2012/02/28 Atsakyti
    • Nowitzki 2012/02/28 Atsakyti
  5. Foxiz 2012/02/28 Atsakyti
    • Nowitzki 2012/02/29 Atsakyti
  6. Toxis 2012/02/29 Atsakyti
    • Valtiel 2012/02/29 Atsakyti
    • Nowitzki 2012/03/06 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *