Susikirtimo taškų beieškant | Interviu su „World of Warplanes“ kūrėjais

Po dviejų juodo WOT kablio savaičių, galų gale prisiruošiau pasidomėti jį sukūrusiais žmonėmis. Žaidimas, žaidimu, bet „Wargaming.net“ pateikė tiek siurprizų, kad „skrolindamas“ po vikipediją pasijutau gan nepatogiai. Visų pirma tai kaimyninėje Baltarusijoje įkurta kompanija ir nors dabar biurai išmėtyti po visą pasaulį, kūrimo procesas išliko ten pat. Antra… Jie kuria priešnuodžius visiems turintiems priklausomybę nuo „World of Tanks“. Tai du nauji projektai „World of Warplanes“ ir „World of Battleships“.

Aš asmeniškai antrojo laukiu labiau nei pirmo dėl dviejų priežasčių. Pirma — niekada nejutau žaidimų kuriuose galėtum valdyti laivus pertekliaus, o pabūklų salvės sukeltus pojūčius, kad ir tame pačiame „Battlefield 1943“ prisimenu iki šiol. Antra — laivas yra jūrų tankas, tad čia mažiau progų susimauti. Realus pasaulis vėl talkins žaidimo mechanikai ir jis bus nuostabus. Na bent jau norisi tuo tikėti.

Su lėktuvais visai kitas reikalas. Jie kur kas imlesni „hardcore“ mechanikoms, o ir žaidėjai su jomis gan gerai pažįstami. Aišku yra puikų  arkadinių pavyzdžių, bet kai kažkas užsimena apie autentiškas kautynes ore, nori nenori susimąstai… Jei eitume nuo mano mylimo „Airfix Dogfight“ link kito mylimo „Il2“, kurioje vietoje bestume „Čia prasideda autetintuškumas“, o kurioje „Pramogos baigiasi čia“ ženklus. Tarpas tarp tų dviejų ženklų ir yra „World of Warplanes“ ganyklos, bet ar jis ten pateks?

A. Zezulin, projekto vadovas, World of Warplanes.

Apie darbus su „World of Warplanes“, „Wargaming.net“ pranešė per šių metų E3. Šiai dienai žinoma, kad kūrėjai sieks autentiškumo, bet tuo pat metu stengsis nepadaryt žaidimo neįkandamu. Projektas yra alfoje ir jau kalbama apie galimybę pilotuoti lėktuvus pulteliu, pele ar vairalazde. Kol kas kalbama tik apie trijų valstybių (JAV, TSRS ir Vokietyja) lėktuvus, tad man kaip ir daugeliui teks pasikankinti laukiant progos paskraidyti už RAF ir Japonus. „World of Warplanes“ progresijos mechanika bus identiška tai kurią turi „World of Tanks“, taip pat žaidimai turės bendrą klanų karų žemėlapį ir ekonomikos mechanizmą (t.y. vienam žaidimui pirkti kreditai, galės būti išleisti kitame). Kūrėjai jau patvirtino, kad nėra planų kurti bendrus tankų ir lėktuvų mūšius. Taip pat žinoma, kad lėktuvai apims laikotarpį nuo ankstyvųjų oro mūšių 1930–ais iki Korėjos karo ir bus skirstomi į 3 klases (lengvieji, sunkieji naikintuvai ir šturmo lėktuvai).

Kad jau pasitaikė šauni proga, surašėm klausimus kūrėjų komandai su viltimi, kad iš atsakymų į juos pavyks suprasti ko laukti. Ypač kalbant apie kreivę tarp arkadinės ir harcore mechanikų. Nepasakyčiau, kad perskaičius visus Aleksandro Zezulino (projekto vadovas) atsakymus viskas tapo labai aišku, bet tokie dalykai, kaip progresyviai kintantis valdymo schemos sudėtingumas, ar žalos modelis suteikia rimtų vilčių, kad einama teisinga linkme.

Dievo Režimas: Sveiki ir dėkui už mums skirtą laiką. Manau visiškai akivaizdu, kad pirmas ir labiausiai rūpintis klausimas kalbant apie „World of Warplanes“ yra valdymas, tad nuo jo ir pradėkime. Jau žinoma, kad žaidėjai galės rinktis vieną iš dviejų valdymo schemų, taip pat paskelbta apie suderinamumą su pulteliais ir vairalazdėmis. Ar galite trumpai apibūdinti pagrindinius skirtumus tarp šių valdymo schemų?

Aleksandras Zezulinas: „World of Warplanes“ pasiūlys labai plačią valdymo schemų įvairovę ir leis žaidėjams rinktis vieną iš kelių galimybių. Net būdamas alfa stadijoje žaidimas jau suderinamas su pele, pulteliu ir vairalazde. Tiesą sakant, pergalė labiau priklausys nuo kovos taktikos, karo paukščio charakteristikų ir manevrų, nei nuo valdymo. Kūrėjų rate vykusį turnyrą laimėjo vyriausiasis dizaineris, žaidimui naudojantis klaviatūrą, nes žaidžiant su ją reik kur kas mažiau pastangu norint pasukti lėktuvą.

„Hardcore“ žaidėjai norintys iš kautynių išspausti maksimumą, be abejo naudos vairalazdes, tačiau susidurs su rimtu iššūkiu, nes šis valdymo būdas reikalauja daugiau susitelkimo.

DR: Ar pasirinkta valdymo schema turės įtakos mūšio dalyvių poravimui?

Aleksandras Zezulinas:
Ne, mes nenorėtume atskirti pele žaidžiančių žaidėjų nuo tų kas rinksis vairalazdę, tad valdymo būdo pasirinkimas neturės jokios įtakos poravimui.

DR: „World of Tanks“ yra keletas nepastebimų, bet svarbių pagalbos žaidėjui mechanizmų. Žaidėjas kažkuria prasme patenka į tanko vado rolę, jis priima sprendimus, o trajektorijų skaičiavimu, pabūklo užtaisymu ar remontu rūpinasi įgula. Kokios paramos sulauksime skrydije? Pavyzdžiui mechanizmai leidžiantys „užfiksuoti“ persekiojamo lėktuvo greitį labai praverstų kautynėse.  Šiais laikais taip pat populiarūs iš anksto suprogramuoti vengimo manevrai, taikinio vietą nuspėjantys taikikliai, kritimo trajektoriją numatantys bombų taikikliai ir t.t. Jūs planuojate diegti tokius dalykus?

Aleksandras Zezulinas: Mes kuriame keletą nepastebimų pagalbos sistemų. Tarkim jau įdiegėme taikinio paieškos sistemą. Ji padės žaidėjams taikytis į jau pamatytus lėktuvus. Pagalba suveiks automatiškai, bet tik tuo atveju, jei lėktuvo pabūklai nukreipti teisingai persekiojamo lėktuvo atžvilgiu. Tai leis padaryti maksimalią žalą. Realiuose oro mūšiuose, jei pilotas suka taikinio link, bet daro tai ne ypač tiksliai jis neturi šansų pataikyti. Mes nenorime, kad žaidimo eiga būtų tokia komplikuota, tad mūsų diegiama sistema bus lyg žvalgas borto ginkluotei. Padarytos žalos kiekis priklausys nuo išeitinių šaudančiojo taiklumo parametrų. Tokią pat sistemą galvojam diegti ir bombų mėtymui, tačiau jos kūrimas ankstyvoje stadijoje ir dar per anksti apie tai kalbėti.

Neketiname diegti manevrų kaip savybių, kurias žaidėjai galėtų atlikti tiesiog paspausdami teisingą mygtukų kombinaciją. Manevravimas bus gan autentiškas ir reikalaujantis žinių renkantis pakreipimo kampą, ar įgūdžiu pakeliant ir nuleidžiant lėktuvo snapą.

Komentarai

7 komentarai/-as/-ų
  1. Maniakas 2011/11/21 Atsakyti
  2. Artojas 2011/11/21 Atsakyti
    • Maniakas 2011/11/21 Atsakyti
  3. Xanthus 2011/11/21 Atsakyti
  4. wr 2011/11/21 Atsakyti
    • runnerlt 2012/03/25 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *