Stalo žaidimai: Agricola

Kai parduotuvėse dar nepasirodęs stalo žaidimas išverčia iš pirmos vietos BoardGameGeek.com tope stovintį „Puerto Rico“, dėmesys naujokui – neeilinis. Nežinia ar tokios tendencijos, tačiau Rio Grande šedevrą apie karibus išstūmė tam tikrų panašumų turintis europietis „Agricola“.

„Agricola“ – fermerių žaidimas – t.y. jei visada svajojote apie nuosavą daržą ir tvartelį su kiaulytėmis, „Agricola“ tematika jums tikriausiai patiks. Vienok tuo pačiu Uwe Rosenbergo žaidimas nori nenori – savotiška aliuzija į baudžiavinius laikus, o žaidėjas tame kontekste – ponas, dvaro savininkas, tad Lietuvos istorijai jautresniems žmonėms, žaidimo tema tam tikra prasme gali būti „offensive“. Užteks apie temą, pakalbėkime apie žaidimo mechaniką.

„Agricola“ gali žaisti nuo 1 (taip taip – yra „pasjansinis“ režimas) iki 5 žaidėjų. Žaidimo apytikslė trukmė – 30 min. x žaidėjų skaičius. Žaidimo tikslas ir pergalės rodiklis – surinkti taškai, tad žaidimą pradeda ir baigia vienodas žaidėjų skaičius – nėra eliminacijos. Kiekvienas žaidėjas – ūkininkas, turintis žemės, porą baudžiauninkų ir dideles ambicijas tapti kiečiausiu fermeriu prie stalo. Žaidimas turi fiksuotą ėjimų skaičių – 14, tad kiekvienas žaidėjas gali planuotis ėjimus, nebijodamas kad žaidimas pirma laiko baigsis.

agri2
Žaidimo stalas žaidžiant šeimos variantą. Čia, beje, žaidimas jau visai į pabaigą

Žemvaldžio turimų baudžiauninkų skaičius atitinka galimų per ėjimą pasirenkamų veiksmų skaičiui. Žaidimą sudaro pagrindinė lenta, kurioje yra ir kas kiekvieną ėjimą vis atsiverčia nauji galimi veiksmai. Veiksmai įvairūs – vieni tiesiog suteikia tam tikrų resursų, naudojamų statybose (molis, akmuo, nendrės), kiti leidžia atlikti tam tikrus darbus (sėti, kepti duoną, tverti ganyklas), žaidimo eigoje atsiranda galimybė padidinti savo baudžiauninkų skaičių ar atlikti kompleksą veiksmų vieno baudžiauninko darbu. Kitos žaidimo lentos – žaidėjų valdų lentelės ir patobulinimų lentelė.

Savo turimame lauke žaidėjas gali auginti gyvulius, sėti javus, statyti namus naujiems baudžiauninkams. Keturiolika žaidimo ėjimų sudalinti į šešis etapus, po kiekvieno jų imamas derlius – pjaunami javai, skinamos daržovės, kergiami gyvuliai. Taip pat kiekvienio šio etapo pabaigoje reikia pamaitinti savo baudžiauninkus. Neturint maisto, gaunami neigiami taškai. Siekiant palengvinti tam tikrus ūkio procesus, žaidėjui suteikiama galimybė už resursus įsigyti patobulinimus, dalis kurių duoda pergalės taškų, kiti gi yra gyvybiškai svarbūs – pvz. krosnis, kurios dėka gyvuliai ir javai paverčiami į maistą ir be kurios kiekvieną ūki anksčiau ar vėliau ištinka badas.

agri3
Nors patobulinimų lentoje įrenginiai kartojasi, tačiau jų įsigijimo kaina – skirtinga. Šiuo atveju – kas pirmesnis, tas gudresnis

„Agricola“ taisyklės pateiktos ne itin suprantama forma, tad visada yra gerai turėti žaidėją, kuris jau yra žaidęs, arba rekomenduoju pažiūrėti video šio įrašo pabaigoje, kuris bent jau man padėjo suprasti žaidimo procesą. „Agricola“ nėra itin dinamiškas žaidimas ir ta dinamika slopsta su kuo didesniu žaidėjų skaičiumi. Jei žaidžiant dviese lentos paruošimas kiekvienam ėjimui problemų didelių nesukelia, tai žaidžiant keturiese – resursų markerių ir kt. elementų sudėliojimas užima jau nemažai laiko ir menkina įspūdį apie šį žaidimą.

Žaidime taškai skiriami už viską – nuimtą derlių, pastatytus namus, aptvertas ganyklas ir auginamus gyvulius, tačiau tuo pačiu minusuojami taškai jei kažko nedarėte. T.y. jei auginote tik avis ir karves, bet neauginote šernų, tai už nulį šernų savo garduose gausite minus vieną tašką. Taip pat taškų prarasite už kiekvieną nepanaudotą ūkio žemės lopinėlį.

„Agricola“ įdomi tuo, kad yra keli sudėtingumo lygiai. Jie nustatomi prieš žaidimą pasirenkant skirtingas kortų kalades. Iš esmės yra keturi „Agricola“ variantai. Pirmasis – šeimos žaidimas – jame papildomos patobulinimų kortos nenaudojamos, tad žaidimas žaidžiamas gan paprastai ir greitai. Standartinio žaidimo kortos įneša tam tikrų variacijų žaidimo procese ir tuo pačiu įneša sėkmės faktorių, nes kortos išdalinamos atsitiktinai ir jūsu gautosios gali būti netokios geros kaip priešininko. Taip pat yra sudėtingas ir interaktyvus žaidimo variantai, su atitinkamomis kortų kaladėmis. Sudėtingasis variantas dar labiau praplečia galimybes strategams, o interaktyvusis į žaidimą įneša daugiau žaidėjų tarpusavio interakcijų ir veiksmų, kurie įtakoja visus žaidžiančiuosius.

Žaidėjų konflikto žaidime nėra daug. Ypač paprastesniuose žaidimo variantuose. Kitas žaidėjas pabloginti jūsų situacija gali tik pasirinkdamas jūsų norimą veiksmą prieš jus, ar įsigijus patobulinimus anksčiau už jus – mažesne kaina.

Nors gali pasirodyti (ir man atrodė), kad „Agricola“ linksmiausia žaisti maksimaliu žaidėjų skaičiumi, man labiausiai patiko žaisti dviese. Didinant žaidėjų skaičių prarandama dinamika ir žaidimas ima kelti žiovulį. Mano nuomone, „Agricola“ šiek tiek pervertinta. Taip, tai ganėtinai įdomus ir originalus žaidimas, tačiau maloniausia jį „vartoti“ mažais kiekiais. Žaidimas patrauklus tuo, kad kiekvieną kartą jį žaidžiant, galima žaisti vis kitaip ir pergalės siekti vis kitais būdais. Skirtingi žaidimo variantai  kaskart leidžia „Agricola“‘oje atrasti vis kažką naujo.

„Agricola“ tikrai rasite „Galvosūkio pasaulio“ parduotuvėse visoje Lietuvoje.

Komentarai

13 komentarų
  1. pilietis 2009/03/15 Atsakyti
  2. Anonimas 2009/03/13 Atsakyti
  3. Pawka 2009/03/12 Atsakyti
  4. ZPat 2009/03/11 Atsakyti
  5. Artojas 2009/03/11 Atsakyti
  6. ZPat 2009/03/10 Atsakyti
  7. revile 2009/03/10 Atsakyti
  8. ZPat 2009/03/11 Atsakyti
  9. ZPat 2009/03/10 Atsakyti
  10. revile 2009/03/10 Atsakyti
  11. Flasko 2009/05/30 Atsakyti
  12. MONOPOLIS 2009/09/19 Atsakyti
  13. Arvydas 2010/01/03 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *