Space Hulk Ascension Edition | Su liepsnosvaidžiu prieš tarakonus

„Games Workshop“ yra arba juodai nekenčiama, arba aklai mylima (viskas priklauso nuo to, kiek jai išleidai pinigų). Nėra didesnio stalo miniatiūrų žaidimų gamintojo, ir nėra daugiau galvos skausmo sukeliančios kompanijos. Gal, aišku, išskyrus EA. Tačiau jei ant EA loja ir fanatiškai priešiški „Call of Duty“ fanai, tai GW nekenčia ir jos žaidimus žaidžiantys žmonės. Šalia kraupios gausybės gerbėjus į neviltį varančių verslo sprendimų yra laisvas ir neatsakingas licencijos dalinimas žaidimų kūrėjams. Ypač visokiems mažiems ir negirdėtiems, kurie, va, ima ir išspaudžia gana bedvasią „Plants vs. Zombies“ kopiją, tik su kosmodesantininkais. Tačiau kaip kartais ir aklai vištai grūdas, taip ir licencija kartais papuola į kompetentingas rankas. „Space Hulk“, legendinis GW stalo žaidimas, sulaukė net kelių perkėlimų į PC, kurių paskutinysis buvo visai geras. Tačiau „Space Hulk“ „Ascension edition“ – dar geresnis.

2014-11-28_00018

Durys! Didžiausias Imperijos priešas!

Bet visų pirma, šiek tiek paaiškinimų, nes „Warhammer“ žmonėms tik aiškint ir aiškint. Kosmodesantininkai – geriausi žmonijos kariai, genetiškai modifikuoti antžmogiai, daugiau mažiau laisvai keliaujantys tarp žvaigždžių ir naikinantys ateivius, eretikus ir mutantus. Terminatoriai yra jų karinis elitas, kurių šarvai ne tik beveik nepramušami (ar bent buvo kol naujausi taisyklių leidimai nelaimei neišpampo nuo galingų ginklų), bet ir šventos Imperijos relikvijos. Jie dalyvauja svarbiausiose ir sunkiausiose karinėse operacijos. Pavyzdžiui, jei į sistemą užklysta space hulk (toks klajojantis kotletas iš prarastų kosminių laivų), jie pirmieji teleportuojasi vidun, kad išsiaiškintų, kokių čia bjaurių nesąmonių kosminiai vėjai užnešė. O tarp bjaurių nesąmonių populiariausi yra genų vagys, šešiarankiai humanoidai išgamos deimantiniais nagais, kurie infiltruoja planetas , kelia neramumus (skatina litą į eurą keisti 1:1 santykiu, kalba kažką apie kaldrytes ir panašiai) ir taip ruošia kelią kosminių skėrių spiečiaus invazijai. Terminatoriai, žinoma, turi juos sunaikinti. Štai toks veiksmas vyksta „Space Hulk“.

Pats paprasčiausias space hulk mačas yra Alien – klaustrofobijos ir Vietnamo džiunglių paranojos mišinys. Dažniausiai penki tavo terminatoriai lėtai slenka mirusių laivų koridoriais, bando, pavyzdžiui, išgelbėti katinėlį (na, vienas žvalgybinis robotas vadinasi C.A.T.), ir taikosi būti nesudraskyti į gabalus genų vagių. O tie visiškai nesirūpina savo išgyvenimu, tik lenda iš ventiliacijos angų, laksto koridoriais ir bado suleist nagus į kosmodesantininką. Pastarieji, laimei, turi šautuvus, tad gali bjaurybę tiranidą ir nušauti, o iš bėdos – ir bandyti užvožti į marmūzę. Tačiau genų vagių yra nesuskaičiuojama daugybė, ginklai ne visada pataiko (ir kartais užsikerta), kumštis gali praeiti pro šoną, o šlykštus priešas – užpulti iš nugaros. Maždaug tai ir buvo perteikta pirmajame žaidime, kartu su tokiomis pramogomis kaip desantininkai – telepatai, rankiniai miniguns (kurie gali ir netyčia susprogti) bei taktiniu ribotų liepsnovaidžio degalų atsargų naudojimu. Klasika, taip sakant.

2014-11-28_00009

Genų vagis. Šlykštus kaip nuodėmė ar tiranidų fanas.

Naujoji žaidimo versija tai patobulina keletu būdų. Visų pirma, visas akivaizdus kauliukų ridenimas lieka už scenos ir žaidimas tampa panašesnis į tikrą taktinį RPG ar ėjimų strategijos žaidimą. Taip pat į žaidimą sukeltas visas po 2013-ųjų originalo išleistas turinys. Vadinasi, dabar turime kampaniją, kurioje galime rinktis iš trijų kosmodesantininkų armijų (tikslesnis chapter vertimas būtų kapitula, bet aš jau pagailėsiu skaitytojų), kurie galės jiems patinkančia tvarka išvalyti tris kotletus. Vizualinis skirtumas akivaizdus, tačiau skiriasi ir desantininkų specializacijos.

Blood Angels, kanoniniai „Space Hulk“ dalyvavę desantininkai, yra daugiau mažiau universalių įgūdžių ir turi stipresnius telepatus. Ultramarines, tie mėlyni žmogeliukai matomi ant desantininkų miniatiūrų dėžučių bei davę pagrindinį „Space Marine“ žaidimo herojų, yra šiek tiek geresni šaudyme ir gali vieną kitą terminatorių paversti į katiušą. Space Wolves, tuo tarpu, kažkada buvo kosminiai vikingai, o dabar tapo maniakais, į kiekvieno dalyko pavadinimą įtraukiantį užuominas į ledą ar vilkus (idealus ginklas – VILKINIS LEDAS. Arba ledinis vilkas). Jų specializacija yra artima kova. Tai yra… įdomus sprendimas žaidime, kuriame kiekviena kova turėtų baigtis žaibosvaidžio (aš „Eridano“ verčiant bolter ar boltgun neaplenksiu) papliūpa atskiriant genų vagį nuo jo užpakalio. Laimei, tokie skirtumai nėra labai dideli, tad Space Wolves neturės pasileisti bėgom vos išvydę šlykštynę ateivį. Kita vertus, jei kada turėsime „Space Hulk“ su Black Templars, tai nemažai prisižiūrėsime, kaip kosminiai teutonai priešus su kardais vaikosi.

2014-11-28_00025

Terminatorių šalmai yra turbūt net kietesni nei paprasti kosmodesantininkų šalmai. Nelaimei, dažnas W40K karininkas jaučia moralinę pareigą jų nenešioti.

Kampanija ir atotrūkis nuo įprastų taisyklių leidžia padaryti ir, na, tikrą kampaniją. Vadinasi, gali žaisti su savo dešimties drąsuolių vardais, išvaizda, ginklais, įgūdžiais ir politinėmis pažiūromis. Gerai, dėl paskutinio meluoju – visų kosmodesantininkų nuomone ateivius reikia išnaikinti iki galo. O kaupiant patirties taškus (žudant tuos vimdančius genų vagis), bus keliami įgūdžiai (šokas! Erezija!) bei atrakinami nauji įgūdžiai, ginklai ar psichinės galios. Žiū, dar prie vieno kito ir prisirišt pradėsi… o tada jam pritrūks veiksmo taškų, tad jis ėjimą baigs atsukęs nugarą į koridorių, o koridoriuje – GENŲ VAGYS! Tai, kokio lygio bus jį pakeitęs desantininkas, priklauso nuo kampanijos sudėtingumo lygio. Patartina su tuo nepersistengti, nebent esate senas ekspertas/mazochistas.

Čia dar pridursiu, kad žaidimas atrodo gerai, lygiai kaip ir jo pirmtakas. Kūrėjai nepersistengė, tačiau bent jau kompiuterio nelydo. Ir, kitaip nei jau minėtas klonas, viskas atrodo labai 40Kiškai. Terminatorių išvaizdos komponentų/variantų galėtų ir daugiau būti. Tačiau pats „Space Hulk“ interjeras yra tamsus ir mįslingas. Lygio pradžioje net neaiškus jo išplanavimas – žiba tik tavo išsilaipinimo zona, įdomūs objektai ir išėjimo zona. O tada jau terminatoriai lėtai, kaip ir pridera tokiems sunkiems gremėzdams ribotoje erdvėje, svyruoja į priekį, galingais žibintais praskindami tamsą ir bolteriais skindami genų vagis. Genų vagių mirties animacijos galėtų ir gražesnės būt! Tačiau verta paminėti ir tai, kad dešiniajame ekrano kampe matomas vaizdas, iš tuo metu parinkto terminatoriaus kameros. Toks pakankamai unikalus sprendimas, leidžiantis labiau įsijausti į klaustrofobišką tunelių atmosferą.

2014-11-28_00001

Space Hulk: kaip Kalvarijos, tik kosmose!

Iš visų nežinomiems pašlemėkams perduotų žaidimų, „Space Hulk“ „Ascention“ yra turbūt labiausiai pasisekęs. Visai kaip išplečiantis ir papildantis originalą, šis žaidimas yra tikras geras tęsinys. O dabar tik tikėtis, kad „Mordheim“ bus geresnis…

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *