Beyond Sol | Unity Grimasos

XX a. paskutinis dešimtmetis buvo kosminių žaidimų aukso amžius. Po to žmonės kiek primiršo malonumą sprogdinti vieni kitus kosmose, bet pastaruoju metu žanras vėl jaučia pakylėjimą. Net jei tai nėra tokie skrydžio simuliatoriai kaip „Freelancer“, „Independance War“ ar „Freespace“. Net jei tai tokie vidutiniški žaidimai kaip „Beyond Sol“.

Siužetas? Kosmosui nereikia siužeto. Reikia tik tavo vardo, logotipo ir sugeneruoti atsitiktinę saulės sistemą. Tada tu (ir per IP adresą prisijungę draugai, jei tokių turi) išmetami į šį naują dangaus lopinėlį. Įkurk miestą, kariauk, prekiauk, nuobodžiauk.

„Turiu turiu laivelį, plonų plonų pikseliukų...”

„Turiu turiu laivelį, plonų plonų pikseliukų…”

Vienas keisčiausių „Beyond Sol“ dalykų yra miestai. Vos pradėjęs žaidimą tu gali vieną iš jų įkurti bet kuriame neužgrobtame žemėlapio gabalėlyje. Sveikinu, dabar tas šešiakampis tavo. Žaidimo esmė ir pergalės sukasi kaip tik apie miestų augimą, santykius ir varžybas. Vadinasi, tavo skraidymas – tik priemonė pasiekti kosminę hegemoniją.

Nelabai įdomi priemonė. Žaidimo pradžioje, kai dar miestai draugiški, ir erdvės yra pakankamai, gali skrajoti atsiliepinėdamas į vis iššokančius pranešimus: pagalbos prašymus, užfiksuotus mūšius, nuolaužų laukus, kometas… Vienaip ar kitaip, teks arba kovoti su piratais, arba rinkti resursus. Ir galiausiai tai atsibos greičiau, nei sumanysi užpult kurį nors kaimyninį miestą.

Mūšiuose valdysi savo laivą, judantį 2D plotmėje ir turintį iki keturių ginklų. Vėliau turėsi ir savo flotilę, kurios niekaip valdyt negalima, tad ir sunku prisirišt ar liūdėt, kai ji sprogsta. Mūšiuose yra daug sukiojimosi ir priešų vaikymosi – tavo pagrindinis laivas yra lėtesnis nei dauguma piratų laivų. Kartais tas beveik neliečiamumas, kai piratams reikia neblogai susiburti, kad tave užmuštų, yra smagus, kaip ir stebėjimas kaip mažėja stulpeliai, žymintys skydus ir gyvybes, bet kiek tokių pačių mūšių pakelsi?

Atsimenu šitą laivą iš „Sins of A Solar Empire”

Atsimenu šitą laivą iš „Sins of A Solar Empire”

Valdymas, tuo tarpu, yra kiek asiliškas. Laivo greitis nustatomas sukant pelytės ratuką – nelabai patogi sistema, nes, šalia tokio nepatogaus metodo, žaidimas dar ir nelabai gerai perteikia laivo greitį ar greitėjimą. Kovos metu tereikia užfiksuoti priešą ir, jam priartėjus, spustelėti reikiamą mygtuką. Tad daugumos ginklų naudojime nei didelių įgūdžiu nereikia, nei malonių patirčių yra. Laivas yra valdomas dešiniu pelės mygtuku: ne pati patogiausia valdymo sistema.

Šalia mūšių ir šlamšto rinkimo žaidime dar ir daug keliavimo “turbo greičiu” – kosminiams žaidimams būtinu kreiseriniu režimu, kuris laivo manevringumą, gynybines bei puolamąsias galias iškeičia į greitį. Nuo miesto prie miesto gali ir pusę minutės tekt skrist, per visą sistemą – dar ilgiau. Aišku, nebent priskrisi per arti saulės – žaidimas nenori tave įspėti, kad maršrutas (vadinasi, tiesi linija) veda per liepsnojančią pragarmę, tad iš nosies krapštymo ir snūduriavimo tave pažadins keisti patiriamos žalos garsai, o po kiek laiko tavo laivas sprogs.

Nereikia jaudintis, nes tada jis bus atstatytas tavo mieste. Prarasi vežtus resursus ir atstatymo mokestį, bet nieko daugiau. Ir atgimimas dar ir atrodo labai nuobodžiai. Bet kas šiame žaidime nenuobodu? Daugumos laivų modeliai būtų išjuokti 3D modeliavimo naujokų, kosminiai miestai atrodo kaip atkeliavę tiesiai iš 2001-ųjų, ginklų nei efektai nei garsai nedžiugina. Tuo pačiu ir iš garsinės pusės nieko negalime tikėtis.

Kosminės civilizacijos didybė!

Kosminės civilizacijos didybė!

„Beyond Sol“ yra labai vidutiniškas žaidimas, demonstruojantis Unity variklio ir neišbandytų komandų trūkumus. Jam yra gerų idėjų, tačiau jas gerai maskuoja storas sluoksnis vidutiniškų sprendimų ir siaubingos grafikos. O va tarkim „Rebel Galaxy“…

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *