Skaičiukai! | Part 3 — užjūrio vaišės

O dabar gali ištikti nesėkmė. Užjūrio skaičiukai pateikiami vonais ir jenomis mane veda iš proto. Tikrai gali būti, kad kažkur susimausiu su nuliais. Vienok rašyti naudojant vonus ir yenas irgi nematau prasmės. Nes iš esmės nieko mums tai nesako. Žodžiu konvertavau į USD kaip išėjo.

Užjūriu aš aišku vadinu tolimųjų rytų rinką, kuri pati savaime mums tebėra nepažinta ir neaiški. Na bent jau man. Jie viską (taip pat ir pinigus) daro truputį kitaip, o pats Azijos žaidimų korporacijų verslas paprastai telkia dėmesį tik į Azijos arba Azijos/JAV rinkas. Nenuostabu, kad tūlo Europiečio pasąmonėje tokios kompanijos kaip Capcom ar Konami dažniau vertinamos kaip studijos, nei kaip leidėjai gigantai. Šie metai beje buvo gan stiprūs ir išskirtiniai, turint galvoje tai, kad Europoje sugeneruoti pardavimai paliko gan ryškų pėdsaką finansinėse ataskaitose. Reik manyt, kad rytų invazijos apsukos ir toliau didės.

Atsiskaitydama už finansinius metus, Capcom gyrėsi pelno augimu. Antrus metus iš eilės!

Įdomesni momentai:
• Finansiniai Capcom metai baigėsi kovo 31 dieną. Lyginant šiuos ir praeitus finansinius metus kompanijos pajamos ūgtelėjo 10,6 procentų ir sudarė beveik 92 milijardus jenų (pagal mano skaičiavimus tai kiek daugiau nei 960mln. USD). Grynasis kompanijos pelnas ūgtelėjo 3.3 procento, tad Capcom uždirbo ~84mln. USD. Kompanijos pelnas auga jau antri metai iš eilės.

• Nepaisant to, kad Capcom pardavimai pasiekė ypatingų aukštumų, metiniai tikslai pasiekti nebuvo. Capcom planavo surinkti beveik milijardą USD ir uždirbti 90mln USD gryno pelno. Greičiausiai pelno rodiklis ir būtų pasiektas, jei ne netikėtas jenos sutvirtėjimas. Capcom teigia, kad dėl svyravimų valiutų rinkoje prarado per 9 milijonus USD.

• Pagrindinius kompanijos sėkmės kalvius laisvai atspės kiekvienas, bent šiek tiek besidomintis žaidimais. Be abejo puikius rezultatus lėmė Resident Evil 5 ir Street Fighter 4 startas. Taip pat Monster Hunter serijos žaidimai. Apie pastaruosius nebuvau girdėjęs, paskaičiau, susidomėjau, reiks kažkaip susišaudyt ir išmėgint. Šių trijų hitų dėka, Capcom pajamos iš vaizdo žaidimų namams, ūgtelėjo 22 procentais ir sudarė per 650 milijonų USD.

• Bendrai paėmus abu aukščiau minėti žaidimai (RE5 ir SFIV), per pernai metus buvo išplatinti bendru 7 milijonų kopijų tiražu. Įdomu tai, kad šie du projektai sugeneravo 90 procentų visų Capcom pajamų kurias kompanija gavo už Japonijos ribų. Šiai dienai Resident Evil serija gali didžiuotis perkopus per bendrą 40 milijonų kopijų tiražą. Street Fighter serijos rezultatas kuklesnis — 27 milijonai kopijų.

• Kiti Capcom žaidimai, nuo klasikinių serijų kol kas atsilieka labai smarkiai. Devil May Cry serija ne taip ir senai perkopė 10 milijonų ribą, Lost Planet artėja prie 3 milijonų ir šią ribą greičiausiai įveiks be didesnių sunkumų. 2009-aisiais pasaulį išvys Lost Planet 2.

• Mistinė arkadinių žaidimų verslo šaka, kurį pas mus iš esmės neegzistuoja, taip pat augo. Pajamos iš programinės įrangos pardavimų ūgtelėjo beveik 15 milijonų USD. Pačių arkadinių aparatų pardavimai išliko pernai metų lygmenyje.

• Liūto dalį, net neatsižvelgiant į šiokį tokį nuosmukį, kompanija uždirbo gimtojoje Japonijoje. Per metus buvo surinkta beveik 570 mln. USD. Kituose regionuose Capcom pajamos augo, JAV buvo gauti beveik 230mln USD, o Europoje pajamos ūgtelėjo net pusantro karto, ir sudarė beveik 150mln USD.

• Šiais finansiniais metais Capcom numato išleisti 9 projektus Wii konsolei, jų tarpe ir vištų dedeklių Resident Evil, bei Monster Hunter versijos. X360 ir PS3 konsolėms numatytas pakartotinas Resident Evil 5 leidimas, Lost Planet 2, startuos naujas projektas Dark Void. Šiais metais ko gero sulauksim ir abiejų mega hitų SFIV ir RE5 leidimo asmeniniams kompiuteriams.

• Nepaisant baisių kalbų apie didžiąją depresiją, Capcom į 2009/10 finansinius metus žiūri optimistiškai. Kompanija prognozuoja sau apyvartos augimą iki milijardo USD, ir tikisi gauti 90 milijonų dolerių grynojo pelno.

Nors šalia Capcom turėčiau kažką parašyti apie Segą (pranešimai pasirodė vakar ir užvakar) ar Konami (rezultatus paskelbė vakar), dėl laiko stokos, ir dėl to, kad dar neturėjau progos normaliai pasigilinti, trumpai brūkštelsiu apie NCSoft. Šios kompanijos padėtim domėjausi ir truputi anksčiau, nes tikrai labai laukių jų MMORPG projekto AION starto Europoje. NCSoft savo profiliu labai įdomi kompanija, nes iš esmės ji susitelkusi tik į MMO projektų kūrimą. Absoliuti dauguma jų mega hitų, man pasirodė nepriimtina. Niekada nesižavėjau nei Lineage, nei Guild Wars serijomis. Antra vertus, Lineage fanams visada pavydėjau dailios anime aplinkos ir uber seksualių moteriškų personažų figūrų. Patį AION mačiau Leipcige ir jis paliko man labai gerą įspūdį. Kažkodėl tikiu, kad iš jo gali gautis kažkas gero, nepaisant to, kad ginklo broliai iš WOW vis įtikinėja, kad tai tebus eilinis grindshite iš Korėjos. Na pagyvensim pamatysim… Kol kas perspektyvos pozityvios. Tokią prielaidą galima susidaryti žvelgiant į finansinę kompanijos ataskaitą už pirmą šių metų ketvirtį (baigės kovo 31d.).

Įdomūs momentai
• Lyginant su praeitu ketvirčiu, NCSoft pajamos augo 34 procentais ir sudarė beveik 108 milijonus USD, buvo gauta 27 milijonai USD grynojo pelno. Kaip krizės sąlygomis, sakyčiau visai neblogai :).

• Nepaisant to, kad pagrindiniu augimo kaltininku minimas ypąč sėkmingas AION startas Pietų Korėjoje ir Kinijoje, NCSoft pažymi, kad pajamos iš Lineage ir Lineage 2 žaidimų taip pat augo ir sudarė daugiau nei pusę visų kompanijos pajamų.

• Kinijoje AION startavo vos prieš mėnesį ir per pirmas keturias dienas jau turėjo per milijoną žaidėjų. AION platinimu ir priežiūra Kinijoje užsiima kompanija Shanda.

• Vis tik NCSoft mums kol kas tebėra kažkokia Korėjiečių kontora. Per metus laiko, procentinė Europos pardavimų dalis net sumažėjo. Pirmame pernai metų ketvirtyje Europoje NCSoft surinko 10 procentų visų pajamų. Šiemet vos 3. JAV rodikliai praktiškai nekito. Beveik 70% visų pardavimų NCSoft generuoja Korėjoje.

• O štai žiūrint į žaidimus matosi ryškūs pokyčiai. Pirmame 2008-ųjų ketvirtyje NCSoft lyderis buvo Lineage 2 sugeneravęs per 43 procentus pajamų. Po jo sekė Lineage (35%), Guild Wars (12%), City of Heroes/Vilains (7%). Pirmąjį šių metų ketvirtį lyderiauja AION (34%), po jo seka Lineage 2 (33%), Lineage (23%) ir City of Heroes/Vilains (5%).

• Savo ateities planus NCSoft taip pat sieja su AION ir įtemptai ruošiasi pasauliniam startui. NC atstovybės Japonijoje ir Taivanyje pradės žaidimo paltinimą ir aptranavimą jau šią vasarą. JAV ir Europoje AION startuos antroje metų pusėje. Panašiu metu žaidimas startuos ir Rusijoje, ten žaidimo platinimu užsiims partneris Innova.

Pamąstymai apie abu:
Velniai žino ką čia primąstysi. Akivaizdu, kad abu leidėjai yra labai priklausomi nuo vidaus rinkų, o aš jų visiškai nesuprantu (nepaisant to, kad nepraleidžiu progų pasigirti kaip aš jas suprantu :)). Vis tik…
Europiečio akimis Capcom prognozės man atrodo gal kiek per optimistiškos. Jei kompanijos ėjimai Wii fronte imtų ir nepasiteisintų, kažko daugiau Europai Capcom lyg ir nepasiūlys. Lost Planet, nors ir sulaukęs šiokio tokio pripažinimo, tebėra naujas šeimos narys ir mūsų žemyne sunkiai nueis platinai. Patys Capcom nusiteikę parduoti per 2.7 milijono žaidimo kopijų. Turint galvoje, kad kol kas Lost Planet 2 pozicionuojamas kaip metų flagmanas, skaičiai atrodo kukliai. Aišku, kažkokius pardavimus su sąlyginai mažomis investicijomis sugeneruos Resident Evil 5 ir Street Fighter 4 startai asmeniniam kompiuteriui. Nors aš asmeniškai stebuklo nesitikėčiau. Dėl daugelio priežasčių. NPD praneša, kad žmonėms puolus į depresiją ėmė augti piratavimo lygis. Žaidimai bus perleidžiami po gan ilgos petraukos, o turint galvoje, kad iš prigimties šios serijos yra konsolinės, galima manyti, kad dauguma potencialių pirkėjų šį žaidimą jau turi vienoje iš konsolių. Tiesą sakant, aš manau, kad konsolinių versijų pardavimai ir šiemet gali būti net geresni nei naujai pasirodžiusios AK versijos. Tiek Resident Evil 5, tiek Street Fighter 4 yra vieni tų žaidimų, kurie pateks į naujas konsoles įsigijusių žmonių kolekcijas, tad jų pardavimo augimą galima būtų kažkiek sieti su konsolių pardavimais. Tiesa pastarieji šiuo metu krenta. Bet kuriuo atveju. Kalbu taip kaip situaciją matau aš, o matau aš tik penktąją dalį to, kuo užsiima Capcom.

Iš tiesų visi reikalai spręsis Japonijoje, o tenykščius žaidėjus ir jų įpročius tikrai sunku supaisyt.
Į ką dar galima būtų atkreipti dėmesį tai į faktą, kad artimiausias Capcom konkurentas (pagal užimamą namų rinkos dalį), Square-Enix įsigijo britų leidėją Eidos. Ryšium su tuo, internete vaikai kėlė audras, neva Japonai sugadins numylėtas Hitman ar Tomb Raider serijas. Aš asmeniškai nemanau, kad Eidos buvo nupirkta tik dėl to. Manyčiau Eidos dirbs kaip dirbę, gal su stipresnę QA priežiūra. Šis Square-Enix pirkinys byloja visai apie ką kitką. Kompanija nori įtvirtinti savo pozicijas Europos ir vakarų rinkose. Šiuo atveju labiau Europos. Nesvarbu kuo prekiauji, varške ar žaidimais, esminis kelias į sėkmę ir parduotuvių lentynas — plačiai išvystytas prekybos ir pažinčių tinklas. Dauguma Japonijos žaidimų kūrėjų stokoja patirties ir personalo šioje sferoje. Perimdami Eidos, Square-Enix perima ir jų personalą. Ten tikrai dirba nemažai patyrusių žmonių, su didele patirtimi, gyvybiškai svarbioje Didžiosios Britanijos rinkoje. Tai irgi kelia šiokį tokį nerimą dėl Capcom galimybių senajame žemyne. Kol kas net gandų lygyje neesu girdėjęs jokių kalbų apie Capcom planus ką nors pirkti ar su kuo nors jungtis. Tačiau puikūs metų pabaigos rezultatai, ir antrus metus iš eilės gerėjantys rodikliai, visai gali būti laikomi signalu, kad Capcom kelia savo vertę, o vėliau leisis ieškoti partnerio ar pirkėjo. Neesu tikras dėl namų rinkos, bet norint išlaikyti pozicijas pasauliniu mastu, Capcom būtini kažkokie strateginiai ėjimai. Juolab, kad dauguma konkurentų, tiek namie, tiek užjūryje, juos daro.

Kas dėl NCSoft, tai man išvis gūdus miškas. Galima teigti, kad iki šiol kompanijai nesisekė dirbti už Azijos ribų. Leidėjas neslepia, kad AAA kategorijos žaidimas AION buvo kuriamas būtent su tikslu įsiveržti ir įsitvirtinti užjūrio rinkose. Sprendžiant iš to kaip žaidimui sekasi Azijoje, potencialo AION turi. Šiaip, kompanijos suaktyvėjimas marketinge ir viešuosiuose ryšiuose tikrai juntamas. Apie NCSoft kalbama visa daugiau ir vis pozityviau. Aišku jei neskaičiuosim paskutinio kompanijos skandalo su, komercinės sėkmės nesulaukusio projekto Tabula Rasa kūrėju, Ričardu Gariotu.

O šiaip… Na ką galiu pasakyt. NCSoft nišinė kompanija, specializuojasi potencialo turinčiame MMO žanre ir turi ypač didelį fanų būrį fanatiškojoje Korėjoje. Čia NCSoft laukia keletas grėsmių iš kurių išskirčiau kelias: smarkus persisotinimas fantasy MMO žaidimais, ryškėjantis naujų ir laukiamų MMO žaidimų kalendorius (po WAR pasirodymo buvo stojus tyla), persisotinimas pigiais ar nemokamais azijietiškų motyvų turinčiais MMO, NCSoft’o tapatinimas su visais kitais azijiečiais, bendras MMO mėgėjų nusivylimas 2008-ųjų startais ir apatinės nuotaikos, naujų projektų atžvilgiu.

Sustartuos AION Europoj ir JAV, ar nesustartuos nėra gyvybės ir mirties klausimas. Nepavyks, kompanija patirs išlaidų, viską uždarys ir vėl kaups jėgas namuose. Jei pavyks… Tai po metų ketvirtinė NCSoft ataskaita gali atrodyti tiesiog įspūdingai.

Komentarai

7 komentarai/-as/-ų
  1. kraugerys 2009/05/15 Atsakyti
  2. kaimynas 2009/05/16 Atsakyti
  3. inkvizitor 2009/05/16 Atsakyti
  4. artojelis 2009/05/17 Atsakyti
  5. xII 2009/05/20 Atsakyti
  6. inkvizitor 2009/05/21 Atsakyti
  7. Artojas 2009/05/22 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *