Skaičiukai! | Part 3 — užjūrio vaišės ver.2.0

Škes pasitampėm ant Wii Fit, prasimankštinom, galima būtų ir pabaigti ką pradėjom. Jūsų dėmesiui dar porą piniginių. Bent jau man jų turinys tikrai sukėlė nuostabą :).

Konami metinė ataskaita padalinta per tris skirtingas bylas (1, 2, 3). Iš esmės dauguma informacijos jose kartojasi, bet kiekvienoje jų galima rasti ir kažką, ko nėra kitose. Tai padeda susidaryti aiškesnį bendrą portretą, kurio įdomesnius akcentus ir suminėsiu.

• Per kovo 31 dieną pasibaigusius, 2009-uosius finansinius metus, Konami gavo… ~3,2 milijardo USD pajamų (310 milijardų jenų). Lyginant su pernai metais, kompanijos pajamos augo 4.2 procento.
• Per 2009 finansinius metus, grynas Konami pelnas sumažėjo 40 procentų ir tesudarė ~115 milijonų USD.
• Žiūrėdamas tuos skaičius, aš kaip ir turbūt dauguma dabar šias eilutes skaitančių pagalvojau „Iš kur tie milijonai… milijardai?“. Ir tikrai ne visi jie iš žaidimų. Konami žaidimų biznis augo beveik 5 procentais ir surinko liūto dalį pajamų ~ 1.97 milijardo USD.
• Likę kompanijos pinigai gauti iš kitų veiklų. Labiausiai mane nustebino, sveikatos ir fitneso sfera. Pasirodo Konami valdo visai padorų sveikatingumo centrų tinklą, kuris sugeneravo beveik milijardą USD pajamų. Ši verslo sritis iš esmės ir lėmė gryno pelno sumažėjimą. Per finansinius metus Konami į savo sveikatingumo klubus investavo per 116 milijonų USD. Įdomu tai, kad pramoginis žaidimų ir sveikatingumo verslai turi nemenkų sąsajų. Na tai atskira tema pasigilinimui. Reiks kada tuo užsiimt :).
• Dar 200 milijonų Konami atnešė jų „Gaming“ biznis, kurio esmė lošimų automatai ir programinė įranga lošimų namams.
• Grįžtant prie žaidimų. Daugiausiai pajamų pramogų verslo srityje sugeneravo kompiuteriniai ir konsoliniai žaidimai (~890mln USD). Absoliučiu lyderiu Konami vadina Metal Gear Solid seriją. Ataskaitoje minima, kad puikius pardavimus turėjo ne tik naujausias Metal Gear Solid 4, bet ir kitos žaidimo dalys, taip pat MGS garso takeliai. Arkadiniai žaidimų aparatai sugeneravo per 400mln USD, kortų žaidimai beveik 300mln.

• Daugiausiai pinigų Konami uždirbo gimtojoje Japonijoje (2.35 milijardo USD), 462 milijonai buvo uždirbti JAV ir tik ~390 milijonų Europoje.
• Kiti sėkmingi 2009ųjų Konami projektai. Winning Eleven 2009 (mūsuose vadinamas Pro Evolution Soccer 2009). Šiemet pagaliau buvo pasirašyta licencinė sutartis su UEFA, pakėlusi žaidimą į naują konkurencijos lygį. Kiek pamenu iš senesnių laikų, Pro Evolution serija buvo vertinama geriau nei FIFA, tačiau ne ypač mėgiama dėl licencijuotų žaidėjų trūkumo. Japonijoje dominavo tokie žaidimai kaip: Quiz Magic Academy, Gensou Suikoden Tierkreis, Jikkyou Pawafuru Puroyakyu Next ir t.t. Man beje visa tai nieko nesako :).
• Kai prabylam apie mano žmonos mylimą Dance Dance Revolution, tai ataskaitoje jam ne paskutinė vieta. Konami pažymi, kad Dance Dance, o taip pat ir Karaoke REVOLUTION serijos pasižymėjo puikiais pardavimais JAV (Ten buvo išleista speciali American Idol versija). Europoje puikius pardavimus generavo DancingStage Hottest Party.
• Vienas Konami flagmanų, Silent Hill, šiemet nepateisino lūkesčių. Homecoming pardavimai laikomi prastais. Antra vertus tai nestebina turint galvoje leidėjo išsidirbinėjimus su išleidimo datomis ir menku marketingo palaikymu.
• Kortų žaidimų versle be abejo dominavo ir Lietuvoje puikiai žinomas Yu-Gi-Oh! žaidimas.
• 2010-aisiais finansiniais metais Konami tikisi išlaikyti tokį patį pajamų lygį, tačiau sumažinti einamąsias išlaidas ir tokių būdu padidinti gaunamą pelną (tikimasi gauti per 160mln. USD gryno pelno). Visose verslo šakose, išskyrus žaidimų verslą, Konami prognozuoja sau šiokį tokį augimą.
• Kaip pagrindiniai žaidimų verslo varikliukai, Konami ataskaitoje minimi PES2010, Silent Hill, Saw, Karaoke Revolution žaidimai. Taip pat visa eilė tik Japonijos rinkai kuriamų žaidimų. Dominuojanti platforma PS2.


Dance, dance serija Lietuvoje menkai žinoma greičiausiai dėl to, kad yra sena. Žaidimų buvo, o štai aksesuarų gauti buvo sunku, beto ir tautos požiūris į ritmą buvo skeptiškas. Anyhow. Truputis komercijos. Žmona nori parduoti savo full plastic šokių kilimėlį (panašus į šitą, tik be metalinių apkaustų). Jei kas turit PS2 ir jums jo reikia palikit komentarą ar brūkštelkit laišką :)

• Konami gan rimtai žiūri ir į iTouch biznį. Šiai platformai numatomi DanceDanceRevolution, Silent Hill, Silent Scope ir Frogger žaidimai.

O štai kilęs noras pasikapstyti Segoje atnešė šiokį tokį nusivylimą. Vėlgi, būnant čia, atrodo, kad jie labai, labai kompiuterinių žaidimų leidėjai. O realiai tai nelabai. Milžiniška Sega holdingo verslo dalis sutelkta į namų rinką ir arkadines ar lošimų mašinas. Sega taip pat turi nuosavus žaidimų ir pramogų salonus. Kompiuteriniai ir konsoliniai žaidimai sudaro mažiau nei trečdalį viso verslo, ir tas trečdalis ne visas tarptautinis. Sega taip pat daro žaidimų tik namų rinkai. Pavyzdžiui šiemet mes negavom Yakuza 3. Segos ataskaita man pasirodė per paini ir kažkiek neaiški, todėl nenorėdamas privelti klaidų, ją aptarsiu tik prabėgomis.

Įdomesni momentai:
• SEGA Sammy holdingas šiuos finansinius metus užbaigė patirdama 239 milijonų USD nuostolį. Tai nėra labai blogas rezultatas, mat lyginant su pernai metais, nuostolis sumažėjo beveik perpus (buvo 550 milijonų).
• SEGA pardavimai smuko 6.5 procento ir sudarė 4.5 milijardo USD.
• Pajamos iš videožaidimų segmento nors ir smuko 13.4 procento, bet vistiek viršijo SEGA prognozes. Per finansinius metus buvo parduota žaidimų už ~830milijonų USD.
• Metų flagmanai: dar praeitais finansiniais metais išleistas Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii; NDS) ir šiemet puikiai parsidavė, pasiekdamas bendra 4.2 mln kopijų tiražą. Bendras Iron Man tiražas visoms konsolėms viršijo 2,6mln kopijų, Sonic Unleashed (PS3, X360, Wii, PS2) beveik 2.5 milijono kopijų.
Panašu, kad žymusis Empire Total War, nors ir sumušė visus PC pardavimų rekordus, vis dar nepasiekė milijono kopijų (ataskaitos metu buvo parduota 810 000). Tik Japonijoje startavęs PS3 megahitas Ryu GaGotoku3 pasiekė pusės milijono ribą.

• Daugiausiai pinigų Sega susišlavė perkiaudama Wii žaidimais (3.92 milijono kopijų), po to seka DS (3.17mio), PS3 (3.13mio) ir X360 (2.12mio).
• Žiūrėdama į priekį Sega ir toliau sieks optimizuoti veiklą ir mažinti patiriamus nuostolius. Sega ketina taupyti R&D srityje,  taip pat susiaurino numatomų išleisti žaidimų katalogą (nuo 36 pavadinimų iki 17).
• Ateinančiais finansiniais metais numatomi hitai: Bayonetta (PS3;X360), End of Eternity (PSP, PC) ir Mario & Sonic at the Olympic Winter Games (Wii, NDS).


Kiek užmetu akį į Bayonetta aprašymus, vis diskutuojama apie jos sėdmenų modeliavima (shote nesimato :(). Kalbama, kad tam reikalui sugaišta neproporcingai daug laiko :).

Pagalvojimai apie abu
Kaip ir Capcom ar NCSoft atveju, nieko čia daug neprigalvosiu. Slapčia tikėjausi, kad finansinė ataskaita leis nuspėti, kokį E3 pranešimą rengia Hideo Kojima, bet vargu ar čia ką nuspėsi. Iš esmės finansinė kompanijos padėtis nebloga, Konami nėra ko ardytis. Tiesa, visai spėčiau, kad tai, apie ką Kojima prabils per E3, rinkoje šiais metais nepasirodys (nebent tai dar vienas iTouch projektas :)). Šiaip tūlas Lietuvis išgirdęs Konami, iš esmės ir pagalvoja apie Metal Gear Solid. Na dar gal apie Silent Hill ir Pro Evolution Soccer. Tiesą sakant aš irgi vienas iš jų. Kompanijos verslas sveikatingumo klubų sferoje man šiandien buvo didelė naujiena. Niekad neužsifiksavo ir REVOLUTION serija, į kuria Konami deda nemažai vilčių prognozuodami ateinančių finansinių metų rezultatus. O juk ši šeima pasipildė nauju Rock Revolution nariu. Nors pastarosios sėkme pagrįstai dvejojama. Arenoje kur dominuoja Rockband ir Guitar Hero vietos trečiam tikrai nėra daug. Antra vertus, Konami ritmo žanre ne naujokai, visai tikėtina, kad bent jau Japonijoje jie greitai ras vietą po saule. Vien dėl hardcore požiūrio į ritmo žaidimus. Kiek teko skaitinėti Konami pastabas, panašu, kad recesija pramogų verslo atžvilgiu jų nelabai baugina. Nors ir prognozuojami kuklesni metų rezultatai. Tas nežymus kuklumas ir gali būti susijęs su Kojima pranešimu, t.y. visiškai naujo next-gen MGS šiemet tikrai nebus, o jis sugeneravo visai padorias pajamas. Aš kažkodėl galvoju, kad jie anonsuos arba kažką nelabai tikėto, arba kažką kitiems metams, arba multiplatformini rinkinuką MGS4 pagrindu, kaip kad buvo nutikę su MGS2 Substance. O šiaip Konami atrodo sveikai, labai nudžiugino, kad nepasydami Homecoming nesėkmės ir toliau plėtoja Silent Hill seriją.

Sega atveju susidaro įspūdis, kad namų žaidimai jiems kuo toliau, tuo mažiau įdomūs. Nerimauti dėl jų likimo tiesa nėra pagrindo, bent jau tol, kol Sega turi savo Sonic‘ą, kuris daugumai brangus kaip prisiminimas. Žiūrint į planus, akivaizdu, kad žaidimų biznis nesudaro dramatiškos įtakos kompanijai. Aš tik tikiuosi, kad taupumo ir noro uždirbti daugiau vedama Sega lokalizuos Ryu GaGotoku3 bent jau JAV rinkai (tai būtų Yakuza 3) ir tokiu būdu pavers žaidimą prieinamą visiems angliškai kalbantiems (PS3 neturi regionų apsaugos). Iš numatomų žaidimų, man kažkokių emocijų sukelia tik Bayonetta. Kol kas žaidimas maudos spaudos dėmesio centre, žurnalistai jį mėgsta. Reik manyt pardavimai bus atitinkami. Spėju, kad Empire Total War ir toliau generuos pardavimus, tikėtina, kad finansinių metų gale, tradiciškai sulauksime jam mokamo papildymo. Spekuliuojama, kad tai galėtų būti Napoleono biografija kampanijos forma. Pasirašyčiau negalvodamas.

O šiaip, tiek Sega tiek Konami atveju, norint daryti kažkokias prognozes reik išmanyti ir lošimų ar arkadinių žaidimų verslo ypatumus. O tokio išmanymo pas many deja nerasta…

Komentarai

8 komentarai
  1. ZZ1 2009/05/25 Atsakyti
  2. artojelis 2009/05/25 Atsakyti
  3. BadBoyyy 2009/05/25 Atsakyti
  4. ZZ1 2009/05/25 Atsakyti
  5. artojelis 2009/05/25 Atsakyti
  6. ZZ1 2009/05/25 Atsakyti
  7. Artojas 2009/05/26 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *