Sid Meier‘s Starships Apžvalga | Kosminė klizma

  • 40%
    Spjūvis viesiems fanams į veidą, kuris patiks nebent tokiems apkerpėjusiems pašlemėkams, kurie Warhammer Quest iStore vertino 5 žvaigždutėmis. - 40%
40%

Senais laikais prie žaidimo pavadinimo pridėtas vardas reiškė kokybę. „Colin Macrae‘s Rally“, „Tom Clancy‘s Rainbow Six“, „Chris Sawyer‘s Locomotion“… tačiau keliaujant iki šių laikų bei AAA standartų, tie vardai buvo nudrengti negyvai. Jei Tom Clancy seniau reiškė realistiškus hardcore žaidimus paremtus galimais geopolitiniais įvykiais, tai dabar juos vargiai beatskirsi nuo kazualų gameplay ir rašytojų trydos „Call of Duty“. Ar su „Sid Meier‘s Starships“ skelbsim panašų nuosprendį ir „Civilization“ tėvo vardui?

Dėl Dievo meilės...

Dėl Dievo meilės…

Apleisiu tradicinę antros pastraipos siužetinę apžvalgą dėl daug paprastesnio reikalo. Prašau, susimildami, pažvelkite į pirmą skrynšotą. Aha, nei kosminių laivų, nei ateities technologijų nesimato. Ką čia ateities kvantofazotroninių hipermodalinės sielovaros samovarų, nėra čia ir šių dienų technologijų. Čia jums žmogus, 2K atstovas aiškina kaip niekur nieko, kad norint pasikeist rezoliuciją teks tampyt žaidimo langą už kampo. Dar po to priduria, kad jei nepatinka žaidime matoma Windows įrankių juosta, tai su OS įdiegtos visos priemonės, kuriomis galima jas ištaisyt.

Gal ne devyniasdešimt trilijonų faustų, bet aštuoni milijardai piratų vienoje planetoje yra... nemažai. Tik pagalvok, kaip smarkiai ten reiktų apmokestint USB raktus ir DVD!

Gal ne devyniasdešimt trilijonų faustų, bet aštuoni milijardai piratų vienoje planetoje yra… nemažai. Tik pagalvok, kaip smarkiai ten reiktų apmokestint USB raktus ir DVD!

2015 Mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus Metais mums multimilijoninės žaidimų kūrimo kompanijos atstovas pasakoja, kaip rankiniu būdu knistis Windows, kad nematytume įrankių juostos. Pavardinkime dabar Akelotės ir Ko. ir panašios amžiaus ūkuose kompanijos išleistus ir Maximoje pirktus žaidimus, kurie mūsų nevertė taip daryti:

  • „Katino Leopoldo vasarnamis arba pelių medžioklės ypatumai“
  • „Stinky And Beaver In Summer Games“
  • „Samdyta Komanda. Išbandymas“
  • „Orda 2“
  • Tas vienas su besišaudančiais tarakonais
  • Ir t.t.
Pelių medžioklės įpatumai pasižymėjo ir gabesniais dailininkais

Pelių medžioklės ypatumai pasižymėjo ir gabesniais dailininkais

Kažkokių pusgirčių rusų programerių šakaliukų rankomis ir daugiau riebalų plaukuose nei McDonalds fritiūrinėje rusyje suprogramuota šaudyklė turėjo pažangesnius nustatymus nei aukso raidėmis į žaidimų kūrėjų postamentą įrašyto Sid Meier darbas 2015 metais. Ir sakysite nesvarbu, kabinėjuosi prie detalių ir t.t.? Bet tai pakankamai svarbios detalės, kai rimtos kompanijos pateikia prastesnę kokybę nei indie. Prasti indie, jei „Party of Sin“ turėsim minty.

Gelbėkite, mūsų planetą užpuolė sulaukėjęs Britės filtras!

Gelbėkite, mūsų planetą užpuolė sulaukėjęs Britos filtras!

Apskritai, įsijungus „Starships“ matome patį neambicingiausią pastarojo meto kosminį žaidimą, dar labiau erzinantį dėl ryšio su „Beyond Earth“, o per jį – su „Civilization“. Ką čia apie tai bekalbėti – nors ir  ne karštai mylimas, „Beyond Earth“ yra šviesmečiais nutolęs nuo „Starships“. Keista, kad ne planšetinis žaidimas, turint paprastumą minty.

Strategija, mąstymas, planavimas? Nu kur jau. Moksliniai tyrimai perkami už taškus, kurie kaupiami kaip ir kiti resursai. Šie naudojami akimirksniu pastatyti miestams, planetų patobulinimams ar net Wonders. Suknistiems Wonders, kurie visada buvo nesibaigiantys „Civilizacijų“ varžybų priekyje. Jei seniau kramtei nagus ir stengeis aplenkt gyvą ar silikoninį varžovą, kad tik greičiau kaukšteltum Stounhendžą, tai čia tik purpt, be jokių fanfarų, vienu mygtuko paspaudimu pastatai laivų variklius tobulinantį… kažką. Jokių gražių langų skelbiančių šį didį civilizacijos pasiekimą, jokių citatų, jokio pasiekimo jausmo. Tas pats, kaip numest dar vieną fermą.

Diplomatija supaprastinta iki tarpžvaigždinio „swx. ka veiki? :)"

Diplomatija supaprastinta iki tarpžvaigždinio „swx. ka veiki? :)“

O kalbant apie pačius laivus… Turi vieną laivyną, ir gana! Ir ko tau gali reikėti, jei jame yra pora korvečių, kurias prieš pat mūšį galima perkonfiguruot kiek nori. O turint pakankamai lėšų – čia pat paversti „ekskadriniais minininkais“. Gal gražu, kad laivų modeliai reaguoja į kiekvieną patobulinimą, bet tuo pramogos ir baigiasi. Tiesiog nesibaigiančios varžybos energija šeriamą korvetę paversti kuo didesniu laivu.

Prisimename Endless Space ir pradedame gailėtis, kad neturime laiko Endless Legend, žaidimui, turinčiam ir idėjų, ir ambicijų.

Prisimename Endless Space ir pradedame gailėtis, kad neturime laiko Endless Legend, žaidimui, turinčiam ir idėjų, ir ambicijų.

O tada su savo geldų rinktine trankomės nuo planetos iki planetos, kur reikia vykdyti misijas, kad įgytum gyventojų palaikymą. Visi gauna tą pačią užduotį, tad, techniškai, kokią nors planetą nuo piratų gali išgelbėti šešios civilizacijos iš eilės. Patys mūšiai yra pakankamai paprasta Games Workshop seniai apleistos (nes GW nemoka daryti verslo sprendimų) „Battlefleet Gothic“ imitacija. Kaip kaunantis tankams norėsi pataikyti į laivo galą (nes kur varikliai – nėra šarvų?), lazeriai šaudo toliau nei plazmos patrankos, o torpedos varo tiesia linija, be nukrypimų. Kelią 2D mūšio lauke pastoja labai jau tankūs asteroidų laukai. Taip ir manevruoji mūšiuose, kuriuos pusiau kompetetingas moderis galėtų perdaryt į tankų kovas, ir niekas nieko nepastebėtų.

Greičiau sprogs laivai, greičiau galėsiu baigt žaist. Pirmyn!

Greičiau sprogs laivai, greičiau galėsiu baigt žaist. Pirmyn!

Ir dar kaip spyris į veidą yra taškų skaičiavimas misijų pabaigoje. Ir ne šiaip skaičiavimas, bet ir siūlymas palyginti savo rezultatą lyderių lentoje. Įsitraukimas į istoriją ir žaidimo pasaulį? Ne, tai kažkokiems nevykėliams, žaidusiems žaidimus seniai seniai, pavyzdžiui, 2014 rudenį.

Vienintelis statistikos integravimo privalumas yra tai, kad paaiškėjo, jog dauguma „Beyond Earth“ žaidėjų rinkosi tapti kyborgų civilizacija, o šiuos vijosi tyrais žmonėmis būti pasirinkę. Tad tą ir pasakysiu: vienintelis smarkiai nuviliančio, jokių ambicijų neturinčio, kažkur pašiūrėje pusgalvių praktikantų susukto „Sid Meier‘s Starships“ privalumas tame, kad sužinojau, jog žmonės nemėgsta hipių.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *