Resident Evil 5 | Pirmas žvilgsnis

Šiandien Europoje pradėta prekiauti Resident Evil 5. Turėjau galimybę kelias dienas patestuoti PS3 versiją, perėjau porą lygių, manau galiu pasidalinti šiokiomis tokiomis mintimis. Gal kam padės sugalvoti ar apsigalvoti :). Didelei mano nuostabai Baitukas jau claim‘ina, kad turi 1 vienetą pardavime. Kiti panašu, kad miega.

Šiaip iš pirmo žvilgsnio (o pamačiau dar tikrai ne daug) Resident Evil 5 apibūdinčiau panašiai kaip ir Prince of Persia. Geras nes man patinka. Nors kontekstas šiuo atveju visai kitas. Capcom kažkokiais tai būdais išmoko šaldyti laiką. Tai veža. Tačiau Resident Evil 5 tai jau ne tas Resident Evil kokį mes žinome. Nors ir tai priklauso nuo aplinkybių. Kol žaidi atrodo, kad tai senas geras Rezidentas. Kai kažkam pasakoji atrodo, kad nė velnio.

Old School
Labiausiai RE5 mane žavi jausmas lyg būčiau grįžęs į tuos laikus kai dar gyvenau su tėvais ir didžiąją laiko dalį praleisdavau būtent su Capcom žaidimais. Žaisdavau tyliai, kad nebūtų labai baisu ir kad namiškiai nelieptų rišti su tais naktiniais pasisėdėjimais. Tik pradėjau žaisti RE5 ir tas jausmas grįžo. Žaidimo atmosfera — tiek vaizdas, tiek garsas kažkaip ima ir nuneša į tuos laikus. Įdomu tai, kad RE5 šiandien atrodo lygiai taip pat kaip ir tada. Tiksliau čia reiktų kitaip išsireikšti. Tarkim žaidėjas yra žaidęs kažkokį labai gražų ir mielą žaidimą prieš 5 metus. Šiandien jis jį prisimeną taip, kaip matė jį tais laikais, tačiau tuo pat metu vaizduotėj vaizdas automatiškai yra upscalinamas atsižvelgiant į naują patirtį. Manau visiems pabandžiusiems pasileisti kažkokį žaidimą iš praeities būna momentinis šokas kurį sukelia poligonų, skiriamosios gebos, spalvų ir t.t. trūkumas. Vaizduotėj žaidimas atrodo super, bet realybėje jis jau morališkai pasenęs ir prireikia nemažai laiko, kad apsiprasti. Tai štai, Resident Evil atrodo lyg išluptas iš vaizduotės ir patobulintas iki šiandienos standartų. Stebint aplinkas nė sekundei nekyla abejonių, kad tai, ką matai ekrane yra Resident Evil. Nepaisant net fakto, kad tu to negali būti matęs. Žaidimas vyksta Afrikoje, jame daug atvirų erdvių ir šviesos. Seniau taip nebūdavo. Bet vistiek. Žiūri ir matai Resident Evil.


Dar žaidime yra vadinami Team Moves. Panašiai kaip Army of Two. Nežinau ar jų reikėjo. Greičiausiai ne. Greičiausiai tai duoklė co-op režimui. Kurio čia, manau, nereikėjo.

Tas pats ir su garsu. Tik čia jau pasukčiauta. Specialieji efektai, šūviai, personažų garsinimas yra naujos kokybės. Skamba puikiai, kiek ne Rezidentiškai, nes paprastai šios serijos lokalizavimas vakarams ir Europai šlubuodavo. Tačiau žingsnių garsas, lipimas kopėčiomis, inventoriaus efektai ir panašios smulkmenos liko tos pačios. Juodas oldschool. Bet kokiam kitam žaidime už tokį žingsnių garsinimą grėstų suplėšymas į skutus, o čia… O čia jis veža. Veža į praeitį. Gal čia mano stažas kaltas. Vistiek žaidžiu jau ne pirmi metai ir tikrai dažnai pasiilgstu tų laikų kai žaidimai sukeldavo neišdildomus įspūdžius. Ne taip kaip šiandien. Resident Evil 5 ypatingų įspūdžių nesukelia, bet bent jau man jis kažkaip reabilituoja senai pamirštus pojūčius.

Dog‘s new tricks
Bet jei pasakoti apie žaidimo eigą daugiau, tai jame mažai kas liko iš ankstesnių dalių. Visų pirma tai nėra grynakraujis survival/horror atstovas. Bent jau tiek kiek jo spėjau pamatyt. Survival galbūt. Horror tikrai ne. Tiesa patirtis su ankstesnėmis žaidimo dalimis ir gan nuoseklus atmosferinis spaudimas sukelia šiokį tokį nejaukumo įspūdį. Taip pat iš senų laikų išliko žiauriai ribota vieta kišenėse, šovinių ir medikamentų trūkumas. Taip pat bosai. Sakykim visa tai palieka švelnų siaubo prieskonį kuris padeda atsijungti nuo išorinio pasaulio ir kiek labiau įsigilinti į žaidimą. Bet tikrosios baimės nėra. Bent jau kol kas. Žaidime daug gausesnis priešų kiekis, daug daugiau veiksmo ir įtemptų momentų kurie verčia manyti, kad Resident Evil yra šioks toks kitos Capcom serijos atspindys. Žaidimo eiga labiau primena Dino Crysis. Daugiau veiksmo, daugiau netikėtumų, daugiau brutalios kovos. Mažiau galvosūkių, mažiau piktą lemiančių pasirinkimų ir priverstinio sprendimų ieškojimo (pavyzdžiui kaip išnaudoti sukauptas žoleles ir neišsidurti). Žaidimo eiga lėkštesnė, veiksmas intensyvesnis o vaizdo intarpai tikrai rauna stogą. Taip. Vaizdo intarpai tikrai padaryti šauniai ir šių dienų mados klyksmas (action sequence) juose priderintas puikiai. Finale darosi aišku, kad Resident Evil ne juokais mutavo ir tapo kitu žaidimu. Ypač kai pasakoji apie jį kažkam. O kai sėdi žaisti vis tiek atrodo, kad žaidi seną, gerą ir mėgstamą žaidimą. Vat ir suprask kaip nori.


Na ir kaip ant tokios gali pykt?

Dar daugiau mados
DI valdomas partneris žaidime ne naujiena. Bijau sumeluot, bet vos ne kiekvienoj RE dalį būdavo akimirkų kai žaidėjas gauna dirbtinį intelektą sau į porą. Penktoje dalyje porininkė prisegama amžiams. Žmonės kalba, kad ji trukdo žaisti. Kol kas tokios problemos neturėjau. DI draugė (Sheva) visuomet įjungta Cover režimu, o ir šovinių aš jai duodu nuolat. Tad ji į artimą kovą nesivelia, šaudo puse velnio. Kiek keblesnės būna kovos su bosais ypač tomis akimirkomis kai ji nenori pasitraukti nuo dyzelio bačkos kurią aš ketinu susprogdinti. Bet visumoj ji netrukdo. O ir šiaip, kaip personažas ji labai graži. Gan netradicinių bruožų ir priimtinų kūno formų mulatė. Man patinka, kad žaidimuose vis dažniau galima pamatyti į normalias panašių moterų.
Žaidime atsirado ir galimybė žaisti co-op režimu. Na nežinau. Manęs ji nevilioja. Kol kas nebandžiau ir nemanau, kad išbandysiu greitu metu. Resident Evil tiek dėl jo valdymo ypatumų, tiek dėl žaidimo eigos, tiek iš seno įpročio noriu žaisti vienas.
Sprendžiant iš trofėjų aprašo, žaidimo eigoje bus ir kažkokių vairavimo lygių, bei kitų serijai nebūdingų dalykų. Tikrai nenustebsiu jei manęs tai nesuerzins.


Kad bus kažkas su vairavimu matosi ir iš paveiksliukų, kurių taikydamas sau informacinį embargo aš iki šiol nemačiau. Turiu įproti nežiūrėti nieko apie žaidimus kurių laukiu tol, kol nepamėginu paties žaidimo.

Old School II
Na ir pabaigai. Žaidimo valdymas. Tai bus ta sritis kur kiekvienas žmogus, nepriklausomai nuo to patiko žaidimas ar ne, turės perlipti per save. Jis siaubingas. Jis taip pat prisideda prie to jausmo, kad žaidi Rezidentą. Nes RE valdymas visada buvo nepatogus. Dabar jis uber nepatogus. Ne dėl to, kad tapo blogesnis. Jame tie
siog nėra jokių, šiais laikais madingų galimybių. Pavyzdžiui personažas negali šaudyti eidamas. Arba eini, arba šaudai. Iki šiol pamatęs priešą ir spustelėjęs ginklo paruošimo mygtuką kamerą įbedu į žemę arba į dangų. Taip pat išliko ir kontekstinių detalių paieška, na seniau mes vadindavom tai pixel huntingu. Tai buvo madinga visuose RE ir šiaip nuotykių žaidimuose. Kai aplinkoje yra niekuo neišsiskiriančių elementų prie kurių priėjęs gali spustelti „Examine“ ir išvysti kitą langą, su egzaminuojamu objektu. Taip pat gaudavai kažkokį to objekto aprašą ar personažo nuomonę apie jį. Ši funkcija visuose RE žaidimuose atlikdavo svarbią rolę tiek sprendžiant galvosūkius tiek narpliojant siužetą. Resident Evil 5 jo reikšmė menkesnė, bet… Noras surasti visus egzaminuojamus taškus ir surinkti visą įmanomą informaciją nugali. Todėl kaip senais gerais laikais apšliaužioji nosimi, ar kita labiau atsikišusia kūno dalimi, trindamasis į kiekvieną sieną, lentyną, stalą ir t.t. Tai elgtis būtina jei nori rasti visas egzaminuojamas vietas, nes kontekstinė komanda „examine“ atsiranda tik herojui būnant tiksliai tam tikram taške ir veidu pasisukus į reikiamą vietą.


Jei reiktų pasakyti monstrus kurių nekenčiu labiausiai, Resident Evil šunys (sutinkami ne tik šioje dalyje) būtų sąrašo viršuje. RE5 šunys nuostabiai šlykštūs. Gali persiplėšti per pusę taip savo burną padidindami 4 kartus!

Na ir žinoma. Kaip ir senais gerais laikais, Resident Evil zombiai turi ypač daug pataikymo taškų, o modelių fizika gan adekvati (aišku išskyrus bosus, kuriems vienodai jei į juos šaudai „netesingai“). Kankinti virtualius zombius šaudant į galūnes smagu, kaip ir visada iki šiol. Tiesa. Visai sužavėjo modelių įvairovė. Įtariu ji atsirado iš reikalo. Kažkada skaičiau interviu kuriame kūrėjai minėjo, kad žaidime sutiksime skirtingų rasių zombių. Ir sutinkame. Kaip supratau, dėl tų pačių priežasčių ir mūsų DI partnerė yra afrikietiškos kilmės. Kad kritikai nesakytų ala „Game about white guy exterminating african population“.
Žaidime taip pat yra kalnai „atrakinamo“ turinio. Tarpe jų ir išsami biblioteka apibrėžianti visą Resident Evil istoriją.


Mini bosai žaidime tikrai verti dėmesio. Sick kaip visada. Vat už talentą kurti freak’us kurie vien savo buvimu ekrane trumpam sukelia šoką aš dievinu tiek RE, tiek Silent Hill serijas.

Pabaigai
Žaidimo dar mačiau per mažai, kad galėčiau jį vertinti, bet šiaip jaučiu yra žmonės kuriems jų nerekomenduočiau. Aš juos vadinu tais, kurie paėmę klasikinio žaidimo tęsinį būtinai pradeda ieškot „šiknoj skylių“ (pardon my French). Tokie Resident Evil 5 sumaišys su dulkėmis ir tikrai negaus jokios satisfakcijos. Žaidimas greičiausiai nepatiks ir tiems, kas nėra žaidę senesnių Capcom žaidimų. Tai dėl tų atmosferinių detalių kurias suminėjau. Žmogui nemačiusiam senesnių kūrėjo žaidimų jos gali pasirodyti keistos, nepriimtinos ar juokingos. Na o tiems, kurie Rezidentą žaisdavo, kad gerai praleisti laiką, truputį pasišiurpinti ir dėl tos pat priežasties laukia naujos dalies… Tiems rekomenduoju. Kol kas dar nedrąsiai, bet rekomenduoju. Ką gali žinoti, gal žaidimas iškrės jums tą patį kelionės laikę triuką, kaip kad nutiko man.


Kaip ir Left4Dead, RE5 zombiai moka susirasti kelią iki aukos. Tai tikrai sukelia šiokios tokios įtampos.

Na ir pabaigai. Jei įsigysi Resident Evil 5 nepamiršk peržiūrėti gido, apie dalykus kuriuos privalai padaryti žaidime :).

Komentarai

11 komentarų
  1. Dovydas 2009/03/13 Atsakyti
  2. Artojas 2009/03/13 Atsakyti
  3. Dovydas 2009/03/13 Atsakyti
  4. Originalas 2009/03/13 Atsakyti
  5. Artojas 2009/03/13 Atsakyti
  6. ZZ1 2009/03/13 Atsakyti
  7. Dovydas 2009/03/14 Atsakyti
  8. kaimynas 2009/03/14 Atsakyti
  9. Skotas 2009/03/16 Atsakyti
  10. Skotas 2009/03/30 Atsakyti
  11. Antis 2009/06/28 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *