Ragnaro Tornquisto pasaulis

Ankstesniuose įrašuose apie next big MMOs, visiškai pražiūrėjau ne taip jau ir seniai pristatytą dabartinius laikus vaizduosiantį dualistinį „The Secret World“ pasaulį. Kai tik startavo GDC’09 ir twitteriu sekami game developeriai pasakojo kaip jie keliauja į San Franciską, Ragnaras Tornquistas skundėsi kaip jis nieko nespėja, sėdėdamas Norvegijoje ir ruošdamas kažką, kas vėliau materializavosi į „The Secret World“ pristatymą.

Šiek tiek retrospektyvos – Ragnaras Tornquistas žaidimų pasaulyje žinomas už klasikinį nuotykių žaidimą „The Longest Journey“. Pirmosios mintys apie „The Secret World“ jam į galvą atėjo dar 1997-aisiais. Idėja pradėjo materializuotis 2002-aisiais su savotišku prototipu „Cabal“, tačiau darbus teko pristabdyti, nes Ragnaro vadovaujama komanda kibo į „Dreamfall“. Na o dabar, prabėgus dvylikai metų, „The Secret World“ ruošiasi atsiverti.

tsw2
Paslaptingasis pasaulis, kuriame gyvena Haris Poteris, Tupacas Shakuras, Elvis Preslis, Kurtas Cobainas ir būsimasis „The Secret World“ žaidėjas

Projektas kolkas sukelia daugiau klausimų, nei pateikia atsakymų, tačiau publikos susidomėjimas yra didžiulis, kaip ir ankstesnio FunCom MMO – „Age of Conan“ atveju, tad tam tikra dalis interesantų-potencialių žaidėjų „The Secret World“ vertina atsargiai, nes kaip pažymi ne vienas „The Secret World“ forumo lankytojas – „FunCom moka sukeltį didelį ‘hype’ą’ su įspūdingais feat’ų sąrašais ir kokybiškais video anonsais, tačiau geriau jie visą dėmesį skirtų produkto kokybei ir ilgaamžiškumui išlaikyti“.

Taip, šį kartą pristatyme buvo įspūdingas video, perteikiantis dualistinę žaidimo pasaulio prigimtį – du alternatyvius pasaulius gyvenančius greta, savarankiškai, tačiau galiausiai susikertančius žiaurioje interesų kovoje. Visa tai labai primena „The Longest Journey“, visai tai labai artima H.P. Lovecrafto „Call of Cthulhu“ ir tikriausiai tiesiogiai įtakota būtent pastarojo kūrinio, sąsajas su kuriuo galima pamatyti ir rinkodarinėje „The Secret World“ medžiagoje.

tsw3
Lovecrafto „Call of Cthulhu“ įžangoje pateikiamas eileraštis apie Krakeną – gigantiška aštuonkojį. Jokios nuostabos, kad „The Secret World“ konceptiniame mene randama marinistinė tema

Tačiau tai dar ne viskas, duotame interviu Ragnaras Tornquistas pažymi, kad žaidimo istoriją formavo miesto legendos, paslaptys, konspiracijos teorijos, populiariosios kultūros ir mokslo. Atrodo, kad žaidimas bus didelis katilas, kuriame bus sumaišyti viso pasaulio mitologijos ir pseudo mitologijos reiškiniai – nuo vampyrų žudikės Buffy iki tamplierių, olimpo dievų ar majų pranašysčių.

Tačiau žvelgiant praktiko žvilgsniu, „The Secret World“ žengia kitokiu keliu, nei dabartiniai populiarūs fantasy MMO žaidimai. Vienas iš portalų (dabar negaliu atgaminti kuris) neseniai buvo paskelbęs dešimtuką MMO, kurie taip ir neišvydo pasaulio. Tai buvo didžia dalimi 2004-2005 metų periodo žaidimai, kurių bene pagrindinė ypatybė buvo ne lygiu ir patirtimi, o įgūdžių sistema paremtas veikėjo progresas. Tokios krypties laikysis ir „The Secret World“ – žaidime nebus klasių, lygių, konkrečių apribojimų jau nuo pačio žaidimo starto. Avataras „gims“ viename iš pasirenkamų startinių miestų ir galės įgyti sugebėjimus ir juos tobulinti jau pačiame žaidime. Toks modelis yra ir neseniai startavusiame hardcore PvP žaidime „Darkfall“, panašiu principu veikia ir „City of  Heroes/Villains“ visata.

tsw4
Vidus svarbiau nei išorė, nors išorėje ir bus tam tikrų užuominų į sugebėjimus, na bet jie labiau diktuojami žaidėjo psichologijos – nindzia su bikini, ar magas su sportiniu kostiumu? Kodėl gi ne?

Tokiu būdu, žaidimo kūrėjams nereikia kvaršinti galvos dėl kovinės aprangos balansavimo. Vienintėliai „įrankiai“ kurie kels žaidėjo galią – ginklai, įgūdžiai ir tokie mistiniai dalykai kaip tatuiruotės ir pan. Tai reiškia, kad žaidėjai galės savo avatarus aprengti taip, kaip norės ir apranga praktiškai neduos jokio signalo apie tai, kokie to veikėjo sugebėjimai ir galia.

Žaidimo ramioji fazė, kaip galima suprasti iš skurdokos informacijos, vyks dabarties pasaulio megapoliuose. Kokiu būdu į šį pasaulį veršis priešai ir kokiu tikslu jie tai darys, bei kas motyvuos žaidėją juos naikinti – neaišku. Tačiau Ragnaras ne kartą minėjo, kad žaidimas turės kvestinę – tiksliau misijų sistemą, kuri bus tars linija/istorija, kurią žaidėjas galės įveikti. Apskritai „The Secret World“ bus sandbox tipo MMO, o ta istorijos linija – kaip tam tikras karkasas ant kurio laikysis žaidimo pasaulis. Su žaidimo papildymais ši istorija bus pratęsiama, taip atveriant vis daugiau ir daugiau paslapčių bei sukuriant intrigą, nes kiekvienas istorijos etapas baigsis tam tikru kulminaciniu, „kabojimo ant uolos“ momentu. Žaidime bus nemažai galvosūkių ir paslapčių atskleidimo. R. Tornquistas prisipažino, kad jų tikslas yra sutrikdyti žaidėją, suvelti jam protą ir taip sukelti tam tikrą keistumo, abejonių jausmą, pereinantį į susidomėjimą ir norą viską išsiaiškinti – tai beje labai puikiai atsiskleidžia ir ligšiolinėje žaidimo rinkodaroje.

Video, nuo kurio kaupiasi seilės…

Kovinė „The Secret World“ dalis, kaip skelbiama, bus itin įvairiapusiška – nuo šaunamųjų ginklų, iki kovinių menų ir magijos – kiekvienas pasirinktas kelias, jei ištobulintas iki aukšto lygio, bus vienodai mirtinas. Visas žaidimo turinys bus pasiekiamas jau nuo pat pradžių, tačiau aišku, kad tam tikros vietos nebus įkandamos šviežiam veikėjui. „The Secret World“ kūrėjai ieško alternatyvų ir grupiniam žaidimui, teigdami, kad žaidime net ir mažiau pasiekę žaidėjai galės jungtis į patyrusių žaidėjų grupes ir naudingai prisidėti prie turinio įveikimo – priešingai nei dabartiniuose tradiciniuose MMORPG.

„The Secret World“ jau dabar yra ypatingai anonsuojamas, tokiu būdų keliant visuotinį susidomėjimą, tarsi siekiant užsitikrinti pradinius didelius žaidėjų skaičius. Tai duoda tam tikrus dviprasmiškus signalus – tarsi FunCom norėtų atpirkti visas žaidimo investicijas jau pirmąja žaidėjų banga. Tikėkimės kad taip nebus. Aišku tik tai, kad „ant popieriaus“ „The Secret World“ skamba labai patraukliai ir tam tikra prasme net revoliuciškai, tačiau kad ir koks materialus bebūtų popierius, jo turinys gali nesimaterializuoti virtualioje erdvėje.

Ar Ragnaro Tornquisto talento ir autoriteto užteks išsukti projektą taip, kad pagerintų FunCom, kaip MMO kūrėjo vardą, po itin prasto pasirodymo su „Age of Conan“? Ar „The Secret World“ veikėjo tobulėjimo modelis yra MMO ateitis? Kas apskritai yra „The Secret World“? Klausimai, kurių atsakymo datos nežino niekas. Kai kas šneką, kad ta diena sutampa su majų išpranašauta pasaulio pabaigos diena. Tikėkimės, kad viską spėsime pamatyti iki tos akimirkos, kai iš dangaus nužengs keturi apokalpisės raitėliai, o žmonės ims prakaituoti krauju.

ŽPat.

p.s. beje, nors „Age of Conan“ turėjo pasirodyti ir Xbox konsolei, tokie planai nebuvo realizuoti. „The Secret World“ tap pat pažymėtas kaip ir PC ir Xbox žaidimas. Ar nesusimaus FunCom antrąsyk?

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. Originalas 2009/04/24 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *