Praarimas pro E3 2011

Šių metų E3 stebėjau aplaidžiai. Kaip koks komandoras Spakas kompiuteriui balsu liepdavau išvesti RSS srautą į mano displėjus, o tada įsikūnijęs į vietomis nekontaktuojantį numerį penki bandydavau įveikti visą 500+ antraščių srautą per 2 tam reikalui turimas minutes. Gyvai pažiūrėjau tik „Nintendo“ ir tai ačiū Patarėjui, kad pusiau netikėtai įsiveržė į namus ir šaltakraujiškai sugriovė dienotvarkę, ko pasekoje turėjau gerokai geresnį vakarą nei buvo planuota.

Juokingiausia, kad toks kontaktas su šių metų E3, ko gero buvo optimalus. Mano galva „Nintendo“ su savo „Wii U“ pavogė šių metų šou ir tai pasako daugiau apie šou, nei apie „Nintendo“. Esmė tame, kad visi didieji šiemet nutarė žaisti saugiai ir visus šerti 2,3,5 žaidimų dalių trailer‘iais, anonsais, žaidimo eigos demo. Mano galva tai signalizuoja apie kelis dalykus. Temos nukreipimas nuo inovacijų (nebūtinai Hardware) į pardavimus yra signalas, kad industrija priima krizės pabaigos faktą. Šių metų E3 buvo „sales driven“, o 90% visų žaidimų anonsų buvo „profit driven“. Kiek spėjau paskaitinėt investuotojų analizes, tai nuotaikos ten puikios. Nauji IP visada kainuoja, kai tuo tarpu žinomi, net ir po absoliutaus flop’o kažkaip ima ir parsiduoda bent 2-3 mio tiražu (vertinant „cross platform“ pardavimus). „EA“ žaidė saugiai, „Ubi“ žaidė saugiai ar parodoj buvo „Activision“ niekas nežino, bet pastarieji visada žaidžia saugiai. Ir tai užknisa. Pernai metų E3 vežė dėl kosmoso kurį vienaip ar kitaip bandė ištransliuoti visi ir kiekvienas. Pernai kažkaip daugiau susitelkimo buvo į galimybes kurių niekas neišnaudos, nei į žaidimus, kurie nebus tokie kaip apie juos susukti filmukai. Šiemet gi teorinių pasvaičiojimų, kurie palieka malonų prieskonį po epinio metų renginio, buvo itin mažai. Tai kas parodyta per E3, galėjo būti parodyta, bet kur ir bet kada. Pasirinkus gerą laiką iš to net išsispaustų gerokai galingesnis efektas.

fable

Kalbant apie platformas, MS pateisino 50% lūkesčių. Iš jų tikėjausi ne daug. Pagrįsti, kad „Kinect“ dulka ne be reikalo ir įrodyti, kad X360 dar pabus konsole kurią įjungiu dažniau nei kitas. Dėl „Kinect“ lūkesčiai pateisinti su kaupu. Well played. Dėl kitko… Ką žinau. Fignia absoliuti, apart dar vieno „Halo“, visą kitą galėsiu žaist bet kuria kita platforma, kurių kiekviena tikrai turi ką pasiūlyti . X360 tampa priedu Kinect‘ui.

Sony vilkėjo gedulo spalvas. Iš jų pusės nieko per daug nelaukiau. Nepaisant to, aplinkybių padiktuotas kuklus tonas turėjo patikti (ir manau patiko) konsolėms dedikuotai spaudai. „PlayStation Vita“ kainos paskelbimas truputi primena Kutaragio stilių. Ji mažesnė nei dauguma tikėjosi, tad įrenginys per naktį tapo labiau konkurencingas, nei per metus praleistus rodant kosminius jo sugebėjimus. Žaidimų prasme, manau jei jie ir turėjo ką naujo parodyt, paliko tai Kelnui. Šios parodos populiarumo augimas gali labai LABAI pasitarnauti Sony, turint galvoje šiųmetinius kompanijos nuotykius.

vita

„Nintendo“. Parodė „Nintendo – Nintendo“ kuris kol kas nebuvo pavadintas „Nintendo“, o  tiesiog „Wii U“. Iki Kelno aš dar netikėsiu, kad taip vadinasi visa naujoji sistema, o ne tik jos uber pultelis. Beje pavadinimas ir logo, tapo vieninteliu dalyku „Nintendo“ pranešime, kuris man tikrai nepatiko. „Uplay“, „Udraw“, „WiiU“. Tas „U“, o kitaip tariant naglas žodelio TU piršimas, tampa „casual gaming“ industrijos „iShit“ pakaitalu. Veu.

wiiu

Jei teisingai supratau, „Nintendo“ iš esmės konstruoja šios kartos konsolę, su naujos kartos pulteliu, kuris inkorporuoja senos kartos sprendimą, kurio niekas iki šiol nenaudojo. Iš esmės, kertines „Wii U“ savybes dauguma žaidėjų gali išmėginti jau šiandien, naudodami „Sony“ ir „Nintendo“ siūlomas jungtis tarp jų konsolių ir handheld‘ų. Kitaip tariant „Wii U“ daromas tuo pat principu kaip ir „Wii“. Kažkoks šalutinis, žinomas, bet nenaudojamas elementas, tampa pagrindiniu sistemos varikliu. Tiesa šį kartą, bent jau man, „Nintendo“ sprendimas įdomesnis. Niekada netikėjau Wii, o štai „Wii U“ gal ir įtikins. Bent jau trumpalaikiam romanui. Tikėjimą sustiprina ir faktas, kad tai vis tik „Nintendo“ tvarinys. Šis faktas, bent dalinai eliminuoja tikimybę, kad konsolė mirs negimus, dėl nepakankamos trečiųjų šalių paramos. Nepaisant fakto, kad tą paramą pompastiškai deklaravo žinomi veidai, jie nebūtinai kurs kažką naujo.  „Nintendo“ šuolis ant laiptelio kur jau sėdi „Sony“ ir MS, reiškia, kad bus galima parduoti daug archyvinės medžiagos. Todėl deklaracijomis kol kas tikiu atsargiai, o štai pačios „Nintendo“ galimybėmis vežti savo įrenginį per „gameplay“ inovacijas neabejoju.

Pabaigai, galiu tik klonuoti Toxio išsakytą mintį, kad šių metų „E3“ aiškiai siunčia vieną signalą — „Gaming“ jau niekada nebus toks koks buvo.  Visiškai nepriklausomai nuo to, kokį toną ir bendras tendencijas užduos pirmalaikis naujo „Nintendo“ kūdikio gimimas, pati industrija, kaip tokia, žengia ant bėgių, kuriais eismas vyksta tik viena kryptimi. Kol kas dar nesiryžčiau prognozuoti kuria, bet kad ten bus gerokai smagiau dėvint „casual“ kaukę, neabejoju. Gerai, kad tokią turiu.

Komentarai

20 komentarai/-as/-ų
  1. ZZ1 2011/06/08 Atsakyti
  2. Artojas 2011/06/08 Atsakyti
  3. Artojas 2011/06/08 Atsakyti
  4. ZZ1 2011/06/08 Atsakyti
  5. Artojas 2011/06/08 Atsakyti
  6. Toxis 2011/06/08 Atsakyti
  7. ZZ1 2011/06/08 Atsakyti
  8. Xanthus 2011/06/08 Atsakyti
  9. Toxis 2011/06/08 Atsakyti
  10. Artojas 2011/06/08 Atsakyti
  11. Rokimusas 2011/06/08 Atsakyti
  12. Originalas 2011/06/08 Atsakyti
  13. Rokimusas 2011/06/09 Atsakyti
  14. Originalas 2011/06/09 Atsakyti
  15. Nowitzkis 2011/06/09 Atsakyti
  16. Originalas 2011/06/09 Atsakyti
  17. ZZ1 2011/06/09 Atsakyti
  18. ZZ1 2011/06/09 Atsakyti
  19. Artojas 2011/06/09 Atsakyti
  20. ZZ1 2011/06/09 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *