Planetbase | Kosmoso nuobodybės

Kosmosas yra pilnas neužimto nekilnojamo turto, kuris tik laukia, kol ant jo nužengs žmogiška koja, o tada primins kastuvą pradėdama kolonizaciją. Geriausia tai, kad ten net nėra jokių čiabuvių ar gamtos, kurie prieštarautų atviram resursų lupimui. Visi laimi, bet labiausiai mes! Išskyrus tada kai žaidžiame visai prėską kosminės kolonizacijos simuliatorių „Planetbase“.

Siužetas? Žvaigždėms nereikia siužeto! O žaidėjams užteks pasirinkti planetą (dvi sunkesnės yra užrakintos kol nepadarei tam tikrų pasiekimų), nusileidimo vietą ir bazės pavadinimą. Žodžiu, jokių svarbių sprendimų, nes nei bazės vardą dažnai matysi, nei planeta bus kuo nors daugiau nei akmenuotomis, vėjuotomis dykynėmis.

2015-10-31_00003

„Nepaisant geriausių savo pastangų, tavo kolonistai vis dar gyvi!”

Viskas prasideda nuo lėtai besileidžiančios kapsulės, iš kurios neskubėdami vorele išeina tavo kolonistai ir du robotai. Taip reikia pradėti kurti infrastruktūrą: išorines struktūras, kurios gamins vandenį, elektrą ir deguonį, ir burbulines struktūras, kuriose kolonistai dirbs ir gyvens. Kadangi iš pirmo karto tobulos kolonijos nepastatysi, tai pradinius žingsnius ne tai, kad gerai įsiminsi, bet ir pradėsi optimizuoti.

Tokia pradžia mus pamoko, kad žaidimą norėsime žaisti didesniu greičiu, kad astronautai yra svarbūs tik kaip tam tikrus darbus atliekantys kūnai, ir kad robotai yra daug mielesni nei bet kuris iš tavo balvonų.

Robotas svarsto ar negeriau būtų buvus prisijungt prie kosminės armijos

Robotas svarsto ar negeriau būtų buvus prisijungt prie kosminės armijos

Dėl to, kad negali valdyti savo pavaldinių, visi darbai atliekami labiau pagal sėkmę negu tvarkaraštį. Labai gerai, kad kokie biologai neturi daug darbų net išsiplėtusioje bazėje, tad jai rūpintis nereikia. Tačiau inžinieriai ir darbininkai išgauna ir gamina daugumą bazės žaliavų ir produktų, tad jų stoviniavimas ir nosies krapštymas yra labai erzinantis. O gal jie nedirba dėl to, kad turi sveikatos sutrikimą? Apmokymai to neminėjo, reikia pačiam susirasti enciklopedijoje. O, medikas irgi nesveikuoja, niekas nieko gydyti negali, metas pradėti naujos bazės kūrimą! Lėtai leidžiasi kapsulė, vorele lipa lauk astronautai…

Žaidime nėra svarbių skirtumų tarp tavo žmogelių, tik – profesija. Visi darbininkai yra vienodai tingūs, visi biologai vienodai talentingi, visų poreikiai vienodi, tad komunizmą čia įgyvendinti nėra sunku. Ypač kai pastačius nusileidimo aikštelę galima gauti naujų kolonistų. Galima nustatyti kiek procentų ir kokių kolonistų nori, ir tada kaip sėkmė lems, taip atskris. Arba tiesiog nustatai, kad nori tik inžinierių, ir gauni tik inžinierius. Va tau ir žaidimo mechanikos.

2015-11-01_00009

Prekeiviai atvyksta didesniais laivais, kurie dar individualiai nudažyti

Pusė bazės industrijos grandinių, pažįstamų iš tokių žaidimų kaip „Anno“ ar „Settlers“, bet nė perpus ne tiek gerai veikiančių, yra vien tam, kad kolonija nemirtų lėta mirtimi. Su maistu (ir krakmolu bioplastikams) lengva – biologai neturi kitų darbų, tik visą dieną rūpintis savižudiškais pomidorų stelažais. Panašiai ir daktaras – jei negydo per pravaikštas kojos išsisukusio darbininko, tai iš biologų užaugintų vaistažolių kuria panacėjas. Tačiau viskam tam reikia deguonies, elektros ir vandens, o saulės kolektoriams (veikia dieną) ir vėjo jėgainėms (veikia jei yra vėjas) reikia atsarginių dalių. Šias gamina inžinieriai iš geležies, kurią iš savo pačių iškastos rūdos gamina darbininkai. Aišku, jei prisiruošė. Geriausia visada turėt jei ne kiek per daug, tai bent po vieną kolonistą kiekvienam darbui.

Ir visą laiką sėdėti 4X greičio zonoje: niekas žaidime nevyksta greitai, bazės gyvenime gyvybės tris kartus mažiau nei pirmuose „Sims“, o atsitikus nelaimei vis tiek išmes į 1x zoną. Tai kam jaudintis?

Meteorito smūgis, vienu ypu pribaigęs ir šiltnamį, ir visus biologus: nelaimė

Meteorito smūgis, vienu ypu pribaigęs ir šiltnamį, ir visus biologus: nelaimė

Kažkuriuo metu bežaidžiant imi ir supranti, kad „Planetbase“ yra naujas bandymas įlipti į „Space Colony“ balą. Dabar jau su tikra 3D grafika, tačiau visiškai be sielos. Identiški, atsitiktinai generuotais vardais kolonistai yra mažiau įdomus ar artimi nei Graulieno druskakiauliai, „Spacetopia“ samdomi dirbti apsaugoje ir šiukšlių tvarkyme. Net nepalyginsi su „Space Colony“ veikėjais. Venus Jones, draugiška, motyvuota raundonplaukė visų galų meistrė, Stig Svensson, skandinavas baikeris, mėgstantis pavalgyti bei pakalbėti ir kartais išgerti linkusi teksasietė Tami La Belle yra tik trys iš 20 personažų. O „Planetbase“ 20 kūnų vos užtenka išgyvenimo grandinei. Tad jei kuris ir miršta asteroidui ant galvos užkritus (dar nespėjai apsauginio lazerio pastatyt), tai ką padarysi. Liūdniau kai negyvai robotas sugenda, net jei tai tik resursus nešioti tegalinti mėlyna dėžutė su vikšrais.

Neturint mažyčio mėlyno Wall-E, visa kolonija puls nešti krovinius prekeiviui

Neturint mažyčio mėlyno Wall-E, visa kolonija puls nešti krovinius prekeiviui

„Planetbase“ pribaigia pasyvumas, pilkumas ir asmenybės stygius. Ekonomines grandines perprasti nėra sunku, tačiau viskas vyksta taip lėtai, ir darbuotojai yra tokie nevaldomi, kad bazės įkūrimo veiksmų kartojimas labai greitai pabosta. Tuo tarpu žmonės jau nuo neatmenamų laikų vis kuria ir kuria naujas tvirtoves „Dwarf Fortress“, o tas žaidimas ne tik ne 3D, bet iš vis ASCII. Tačiau kažkas jame žaidėjus laiko. Gal netikėtos žaidimo mechanikų sąveikos ir įdomiai veikiantis, turtingas atsitiktinių veikėjų generatorius?

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *