Pirmas kontaktas su ANNO 2070 ir iškart į dešimtuką!

Šis įrašas net nėra išankstinė apžvalga, labiau savotiškas komplimentas vienai labai šauniai ANNO savybei… Na ir bandymas paliesti didesnę dalį žaidimų, kuriuos labai norėčiau paliesti dar šiemet. Šiemet skolų sąrašas kaip niekad ilgas… Žvelgiant per šią prizmę dar syki tenka lieti apmaudą dėl „Ubisoft“ strategavimo kalendoriuje. Na kodėl? Kodėl ANNO 2070 reikėjo išleisti būtent dabar? Kai į reklamą ir lentynas tenka sukišti tiek, kiek toks žaidimas niekada neuždirbs, o ir sukišus nebūtų garantijos, kad bendrame triukšme kas nors pastebės investiciją. Net ir atmetus finansinius, rinkodarinius elementus ir įsivaizduojant, kad šiandien nėra ką žaisti, painiai strategijai laiko rasti būtų sunku. Bet jei pavyktų, labai rekomenduočiau. Ypač niekada nežaidusiems ANNO.

Nors kūrėjai deklaravo absoliutų nenorą formuoti nuomonę, rezultatas akivaizdus. Eko frakcija dominuoja.

Aš niekada nežaidžiau ANNO. Namuose turiu vieną ar gal net du serijos žaidimus, bet niekada jų nežaidžiau. Nežinau kas sulaikė, žinočiau duočiau į dūdą, nes panašu, kad tai serija su dideliu potencialu patikti. Aišku visai gali būti, kad nežaidimo priežastis buvo įsivaizdavimas, kad serija sena, o pradėti nuo vidurio kažkaip netraukia. Tuo ANNO 2070 ir tapo išskirtinis, nes tai pirmas rimtas serijos facelift‘as ar gal net ištisas revamp‘as. Negaliu būti tikras, nes kaip minėjau ankstesnių dalių nežaidžiau.

Kas yra ANNO?
Iš esmės ANNO yra ekonominių strateginių žaidimų serija, kurios didžiausias dėmesys sutelktas į ekonomikos auginimą ir miestų statymą. Daugeliu savo savybių jis primena kitas panašias serijas, kaip tarkim „Settlers“, „SimCity, „CivCity“ (Kodėl jie daugiau nieko nedaro?!), „Caesar“ ir panašiai, bet tuo pat metu turi keletą unikalių, išskirtinių bruožų. Tarkim čia labai svarbu apmąstyti tiekimo grandinę, bet tik patį jo principą, statant pramoninius žaliavų gavybos, pusgaminių ir galutinių produktų gamybos kompleksus. Skirtingai, nei analogišką schemą turinčiuose „Settleriuose“ čia beveik nereikia rūpintis logistika, o daugiau dėmesio skiriama efektyvumo ir našumo didinimui, atsižvelgti į tai, kad skirtingos pramonės šakos gali naudoti tas pačias žaliavas ir užtikrinti tiekimą. Pati tiekimo procedūra yra beveik „šešėlinė“ ir nepastebima, jokių kamščių plentuose čia nebūna. Visos žaliavų ir gaminių saugyklos saloje turi identišką turinį, tad jei cukrų auginam šiaurėj, kavą rytuose, o iš jų „redbulį“ verdam centrinėje salos dalyje, žaliavų pristatymas bus savalaikis, tiksliau tą laiką įtakos ne gavybos ir gamybos vietų atstumai viena nuo kitos, bet tų vietų atstumai nuo jas aptarnaujančio sandėlių komplekso. Kalbant apie miestų statymą vėlgi tas pats. Skirtingai nei žaidžiant „SimCity“ čia procesas vyksta palengva, statant po vieną pastatą kaip kokiam „CivCity: Rome“, tačiau skirtingai nei ten, čia nereikia sukti galvos dėl logistikos ir tiekimo grandinių. Tiesą sakant vienintelis realių rūpesčių keliantis niuansas yra gyvenamų vietų planavimas, joms reikia rasti sąlyginai daug „švarios“ erdvės. Pramonė gali būti išmėtyta visur kur lieka vietos.

Šiaip kyla pagunda žaisti už juos vien dėl tvarkos ir melancholiškos atmosferos, kuri puikiai dera su muzikiniu ambientu.

Kiti žaidimo elementai įtraukia bazinius diplomatijos elementus, pasaulio (jūrų) tyrinėjimą, prekybą ir karybą su kitomis frakcijomis, mokslinę raidą, žaliavų tiekimo sureguliavimą tarp kelių kolonijų, povandeninių bazių ir t.t. ir panašiai. Negaliu apie tai daug kalbėti, nes man dar teks nuskandinti ne vieną dešimtį valandų, kol būsiu tikras dėl to ką noriu pasakyti. Tad čia ir sustosiu, pateikdamas trumpą reziumė serijos naujoko akimis:

ANNO 2070 sudaro mikro ir makro vadybos prasme šauniai subalansuoto žaidimo įspūdį. Jis nėra toks paviršutiniškas, kaip paskutiniai kitų „Time/City/Resource management“ serijų atstovai, bet ir ne toks gilus kaip rimti ekonominiai simuliatoriai, kurių aš net nežinau ar kas begamina. ANNO 2070 tikrai šauniai įsipaišo į tarpą tarp „casual“ ir „core“ žanro atstovų. Vieni nepervargs mėgindami perprasti, antri savo ruožtu ras pakankamai daug teksto ir galimybių ką nors skaičiuoti. Man asmeniškai ANNO priminė senus gerus laikus su visokiais Tycoon’ais, Caesar’iais ir Kapitalizmais. Žinau, kad šio tipo žaidimų pasirodo ir ne vienas, ne maniau, kad jų dar gamina tokiam, iš pirmo žvilgsnio ne mainstream’izuotam lygije.

2070?
Kaip suprantu didžiausias šios dalies išskirtinumas lyginant su ankstesniais serijos žaidimais – ekologija. Ekologija tapo ANNO 2070 istorijos ir žaidimo mechanikų pagrindu, tad ji visomis įmanomomis prasmėmis įtakoja eigą. Siužeto prasme mes gyvenam pusiau nuskendusioje žemėje, kurią patys ir nuskandinom. Tokia priešistorė leidžia ne tik atkreipti dėmesį į vieną daugiausiai diskusijų sukeliančių reiškinių, bet ir sukūria tobulą terpę vienos iš frakcijų atsiradimui. Žaidime yra trys, kraštutines pažiūras turinčios — mokslininkų, pramoninkų ir ekologų bendruomenės. Ekologinė planetos situacija turi įtakos visoms frakcijoms, tačiau ji skirtinga. Ekologai yra rūpestinga bendruomenė kuriai užterštumas tabu, tad nuo pat žaidimo pradžios jie pasižymi lėtesniu, painesniu, atsakingesniu progresu. Kadangi ekologija yra vienas iš gyventojų poreikių, kol aplinka švari, žaidėjas bent jau įgauna tam tikrą privalumą populiacijos augimo prasme, tačiau ilgainiui žaidėjas ekologas turės kovoti ne tik su nuosavu, bet ir su jį supančių frakcijų sukeltu užterštumu.

Po vandeniu kaip ir žadėta galima kažką statyti, tačiau tai ne visai miestai. Labiau — unikalių resursų gavybos bazė.

Komentarai

15 komentarai/-as/-ų
  1. Exciter 2011/12/10 Atsakyti
  2. Pjovėjas 2011/12/10 Atsakyti
  3. Kukas 2011/12/10 Atsakyti
  4. Pjovėjas 2011/12/10 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/11 Atsakyti
  5. Pjovėjas 2011/12/11 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/11 Atsakyti
  6. Pjovėjas 2011/12/14 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/14 Atsakyti
  7. Pjovėjas 2011/12/14 Atsakyti
    • Artojas 2011/12/14 Atsakyti
      • Pjovėjas 2012/01/02 Atsakyti
  8. Pjovėjas 2011/12/14 Atsakyti
  9. Kaj 2011/12/18 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *