Pernai PC žaidimų rinka padėjo į pavėsį konsoles. Neprireikė ir GTA V leidimo.

DFC Intelligence savininkas David‘as Cole, kalbėdamas su PCR pareiškė, kad „globaliu mastu žaidimai asmeniniam kompiuteriui (pajamomis) aplenkė konsolių žaidimus, bet naujoji konsolių karta turėtų dar demonstruoti augimą“.

DFC pranešimas be kitą ko, patvirtino ir faktą, kuris akivaizdus, bet daugelis jo nenori priimti — „Vertinant core žaidėjus, matomas didžiulis persidengimas, nes konsolių žaidėjai noriai žaidžia ir asmeniniu kompiuteriu“. Tiesa čia pat yra ir kita pastaba (bent jau mano nuomone — pavėluota ir todėl ne visai tiksli), kad „Vertinant asmeninių kompiuterių ir konsolių santyki, dabar didžiulį skirtumą sudaro tai, kad konsolė tapo prabanga, kai asmeninis kompiuteris yra būtinybė. Vos prieš penketą metų situacija buvo priešinga. Tai reiškia, kad PC turi platesnę auditoriją.“.

Na nežinau, gal tai išlepę vakarai, bet žiūrint į Lietuvą, kaip tik matomas priešingas paveikslas. PC visada čia buvo traktuojamas kaip būtinybė (na ok, prieš penketą metų prabangi būtinybė), o konsolės kaip žaislas. Kreivas požiūris į konsoles išlieka iki šiol, tačiau tiek Lietuvoje, tiek vakaruose akivaizdus vienas dalykas — kalbant apie core žaidimus, pusę vaizdo plokštės kainuojanti konsolė tikrai nėra prabangos elementas (išlaikymas — kita kalba, bet ir tai tik pas mus, ne vakaruose). Kitais žodžiais tariant, tas kompiuteris kuris yra būtinybė, nebūtinai yra tinkamas žaidimams, nebent, juo žaisite tai, ko dar pernai nebuvo konsolėse — žemus reikalavimus keliančius indie žaidimus ir MOBA. Na o pareiškimas pasenęs, nes asmeninis kompiuteris šiandien sunkiai kovoja stengdamasis išlaikyti būtinybės statusą, o iš eilinių namų ūkių juos stumia paprastesni sprendimai (pigūs nešiojami kompiuteriai, išmanieji ir planšetės).

Kaip ten bebūtų. DFC numatė, kad PC rinka užgoš konsolių rinką iki 2015–ųjų ir prognozuoja, kad šiemet F2P žaidėjai, žaisdami nemokamus žaidimus sugeneruos 25 milijardų JAV dolerių apyvartą. Paradoksalu.

Lendant giliau, ko gero nerasite nieko ko jau nežinojote, ar nenuspėjote patys. Apyvartų lyderiais įvardijami nemokami žaidimai su League of Legends ir DOTA priešakyje, tačiau pastebimas ir kitų žanrų augimas kurio epicentre be abejo konsolėms nepasiekiami žanrai MMO ir strategijos. Čia pat pastebima, kad kalbėdami apie 2013–uosius, negalime deramai įvertinti DayZ, Rust ar Hearthstone fenomeno. Kas man labai patiko, tai optimizmas su kuriuo DFC Intelligence kalba apie tai kur mus nuves šis apyvartumo augimas — tikimąsi, kad vis daugiau AAA žaidimų bus leidžiami asmeniniam kompiuteriui, o kūrėjai skirs daugiau dėmesio cross-platform žaismui į šią savoką įtraukiant ne tik konsoles, bet ir išmaniuosius įrenginius. Kad taip šiuos žodžius dievui į ausį, a?

Daugiau apie tai galite paskaityti čia.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *