Parodija | Ninja Blade

Ninja Blade (Xbox360)

Veiksmo nuotykių
PEGI reitingas: 16+

Pasiimkite lapelį, surašykite visas žinomas „kietų“ veiksmo filmų ir video žaidimų siužetines klišes, įsitaisykite patogiai – pažaisime bingo. Skaitykite apžvalgą ir aptikę joje tai, kas parašyta jūsų lapeliuose – užbraukite ir pasižymėkite vieną tašką. Pirmasis surinkęs penkis taškus laimi prizą. PRADEDAM!

2015 metai, ir tamsusis Tokijas, kaip ir visas pasaulis grumiasi su naujo tipo epidemija, atėjusia iš vieno Afrikos kaimelio, viską kas gyva ir negyva paverčiančia į zombius. Kaip visada, atsiranda pasaulio gelbėtojas – nindzė Kenas, kurį (spoilers ahead) kovoje su kirminėliais, žmones paverčiančiais steroidų pripumpuotomis besmegenėmis būtybėmis, išduoda jo mokytojas. Išgyvenęs artimą mirčiai būseną, Kenas atsigauna ir stoja į kovą su naujuoju maru, tuo pačiu siekdamas atkeršyti savo mokytojui (spoilers end).

(Visa Lietuva nubanguoja šūksniais BINGO! BINGO! BINGO! BINGO! Prizas laimėtojams – likusi apžvalgos dalis)

„Ninja Blade“ tai dar tik pasirodysiantis intensyvaus veiksmo žaidimas XBOX360 konsolėms, kuriame kūrėjų nubrėžta tiese vesite stilingą nindzę Keną per būrius zombiu, gaujas gigantiškų bosų ir eilę holivudo vertų veiksmo intarpų.

nb2
„Pasyvaus veiksmo“ intarpai, kai nereikia blaškytis, tik spausti ekrane rodomus mygtukus

Nesu žaidęs ninja žaidimų, tokių kaip „Ninja Gaiden“, tad lyginamosios žanro studijos nepasiūlysiu, tačiau žvelgiant plačiau, „Ninja Blade“ turi daugumą šiuolaikinio platformerio ypatybių, o jo veiksmą galima apibūdinti kaip „hack and slash“. Veiksmas paįvairintas „pasyvaus veiksmo“ intarpais – t.y. tam tikrais momentais reikia pakankamai greitai nuspausti tam tikrus ekrane rodomus žaidimų pado mygtukus, kad herojus nemirtų ir siužetas išsirutuliotu iki numatyto finalo. Žaidimas išsiskiria savo gigantiškais bosais, kurie tokie gigantiški, kad dažniausiai kovoji ne su jais, o tik su tam tikra jų kūno dalimi – pvz. koja.

Keno arsenale dviejų tipų ginklai – tai įvairių rūšių kardai – įvairaus kalibro, įvairios paskirties – bei elementiniai diskai, skirti įveikti aplinkos kliūtis, didesnius kiekius priešu, ar to reikalaujančius bosus. Tarkim didžiuoju kardu Kenas gali sugniuždyti šarvuotus oponentus, prieš kuriuos yra bejėgės katanos, kurių greituminis efektyvumas yra didžiausias prieš šarvo ar skydo neturinčius priešus. Elementinis diskas – tai savotiškas atstuminis ginklas. Žaidimo eigoje Kenas įgauna skirtingo tipo diskus. Taip tarkim su vėjo disku jis gali užgesninti ugnį, o su ugniniu bombarduoti nepasiekiamus priešus. Kardus galima tobulinti – tam tereikia surinkti reikiamą kiekį raudonų kristalų, krentančių iš mirštančių bosų ir įsijungti tobulinimo langą – oplia, ir kardas pagaląstas.

nb3
Kiekvienas kietas nindzė, sugeba lakstyti sienomis. Paprasti žmonės šį sugebėjimą įgauna pvz. esant dantų skausmui. Kai kas šneka, kad amžinas nenumaldomas skausmas yra nindzės kasdienybė. Kaip ir amžinai nenumaldoma stomatologo baimė.

Ypatinga savybė – nindzės rega, tarsi „nukosėta“ iš „Mirror’s Edge“ runner’s vision. Ją aktyvavus, ekranas paraudonuoja, laikas sulėtėja, o žaidėjo dėmesio reikalaujančios zonos nusidažo mėlyna spalva. Be viso to Kenas gali šokinėti kaip pašėlęs, begioti sienomis, kristi iš didžiausių aukščių ir net skraidyti. Na, jis juk nindzė, o nindzės yra antri pagal kietumą pasaulyje po Chucko Norriso.

Žaidimas suskirstytas misijomis, kurių yra devynios. Žaidimas išsaugomas tarpuose tarp misijų. Tad jei pradėjote, turite užbaigti iki pabaigos, nes kad ir kaip toli būtumėte pažengęs misijoje, jei jos nebaigėte, kitąkart įjungus žaidimą turėsite pradėti nuo pradžių. Misijų eigoje yra tarpiniai taškai, kuriuose Kenas „prisikelia“, jei žaidimo eigoje jį ištinka tragiškas likimas.

Veiksmas vyksta naktiniame Tokijuje, tad nors veiksmas ir šokinėja iš vidaus aplinkų į išorines ir atgal, tai yra tamsus ir vizualiai gan monotoniškas žaidimas.

nb4
Nuo tam tikru būdu plinančių ligų neapsaugoti net sraigtasparniai – bent jau tokia alternatyvią realybę mums piešia žaidimo kūrėjai FromSoftware

Įvadinėje misijoje „Ninja Blade“ savo gameplay modeliu pasirodė panašus į…. „The Legend of Spyro“. Mob’ai meta įvairius kristalus, atstatančius tam tikras energijos rūšis, be melee atakų, yra ir elementinių atakų galimybė, dideli bosai ir pasyvaus veiksmo intarpai. Bet gal tai yra būdinga visiems tokio tipo šiuolaikiniams žaidimams, nes kai kam „Ninja Blade“ panašus į „God of War“, ką jau kalbėt apie „Ninja Gaiden 2“.

„Ninja Blade“ veiksmas įdomus tol, kol įdomus. Kai žaidimas supažindina su visais įmanomais „kankinimo“ būdais, jis tampa kankinančiai pasikartojantis ir netgi rutininis. Žaidimo arsenale yra ribotas kiekis būdų nustebinti. Tie būdai yra išdėlioti misijose tam tikrais intervalais, siekiant sumažinti pasikartojamumą, tačiau vistiek krenta į akis. Tradiciškai „Ninja Blade“ misijos yra sukonstruotos taip, kad arba tu vejiesi bosą, arba jis vejasi tave. Galiausiai įvyksta jūsų akistata ir po pompastiškos holivudo klišes atitinkančio pasyvaus veiksmo segmento, misija užsibaigia. Bosai yra įkyrus – jie niekaip nenori mirti, tačiau yra kvaili, tad galiausiai vistiek miršta.

nb5
Fiti miti čiaukšt pačiaukšt ir turim 4kill combo!!!!

Žaidimas turi minimalų Xbox Live palaikymą – tai pasauliniai topai, kuriuose lyginami skirtingų žaidėjų misijose surinkti taškai, kurie skiriami už nukautus priešus, tam tikrus combo, taip pat žiūrima kiek kartų Keną ištiko tragiškas likimas ir kaip žaidėjas pasirodė pasyvaus veiksmo intarpuose – t.y. per kelis kartus jam pavyko juos įveikti. Taip pat yra galimybė lyginti rezultatus su draugais, tačiau nėra nei Coop, nei kitų vakarietiškų nesamonių:)

Galima žaidimą pavadinti nesąmone, nesusipratimu ar pokštu. Man jis panašus į parodiją, nors toks savo prigimtimi nėra. Kūrėjai į viską žiūrėjo rimtai, ir sukūrė savotišką rytų noir, tačiau jau pirmieji suscriptinti intarpai šauną galvon frazę „Jūs turbūt juokaujate“. Kiekviena akistata su bosais, tarsi vis kita „Virpesių“ dalis, kurioje nepaisant viso to siaubinio triukšmo, kuris lydi į kulminaciją, svarbus tik vienas klausimas – kokiu neitikėtinai absurdišku būdu bus galiausiai sunaikintas monstras.

Nereikia žiūrėti į „Ninja Blade“ rimtai. Tai neįpareigojantis veiksmas, apie dalykus, su kuriais visiškai neįmanoma susitapatinti, su herojumi, kuris visiškai svetimas ir nemylimas, bei miestu, kuris yra antipodas mūsų kultūrai. „Ninja Blade“ – žaidimas vienam prisėdimui, nes jeigu padarysite ilgesnę pertrauką, nebus nė vieno dalyko, kuris verstų jus sugrįžti.

ŽPat.

Komentarai

2 komentarai/-as/-ų
  1. Originalas 2009/04/06 Atsakyti
  2. artojas 2009/04/06 Atsakyti

Komentuoti: artojas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *