Need for Speed: Undercover — mažiau = geriau

Kaip ir žadėjau, pernai metų NFS temą užbaigsiu mini apžvalgėle PSP žaidimo versijai. Šiaip pastebėjimai apie PSP versiją turėjo tilpti prie šios apžvalgos, bet žaidimai skirtingi, todėl visai logiška apie PSP versiją parašyti atskirai.

Prieš skaitant šią apžvalgėlę, rekomenduočiau užmesti akį į tai ką rašiau apie PS3 versiją, taip bus aiškiau ką kai kuriose vietose noriu pasakyti. Taip pat galiu parekomenduoti itin palankią žaidimui apžvalgą kurią parašė BadBoy. Aš tokios irgi neparašysiu, nes žaidimas toli gražu nėra TOKS geras. Antra vertus, bent jau mano skoniui, PSP versija pasirodė kur kas šaunesnė nei PS3.

Kodėl?
Priežasčių kodėl PSP versija patiko labiau nei PS3 yra labai paprasta. Žaidimas puikiai pritaikytas nešiojamai konsolei, atsisakyta to ko nereikia ar tų elementų kurie neatlieka jokios funkcijos. Pavyzdžiui PSP versijoje neegzistuoja galimybė klajoti po miestą. Žaidimas paremtas trasomis išdėstytomis tame pačiame Tri City. Žaidėjui pasiūlomas lenktynių žemėlapis, kuriame sykis nuo sykio atsiranda naujos vietovės. Kiekvienoje vietovėje jūsų laukia vienos ar keletas varžybų. Žaidėjas pasirenka kur važiuoti ir pirmyn. Trasos ir jų įveikimo trukmė gerai subalansuotos, todėl žaidimas puikiai tinka trumpiems prisėdimams. Gali jį bet kada išjungti, o po kelių dienų vėl įjungęs konsolę tęsti žaidimą lyg niekur nieko. Galvoje turiu ne hybernate režimą kurį palaiko dauguma PSP žaidimų, bet paties žaidimo patogumą. Grįžus prie jo net po kažkiek laiko, nereikia iš naujo mokytis, kažko prisiminti ar su kažkuo apsiprasti. Mano nuomonė būtent toks paprastumas yra tai, ko turėtų siekti visi PSP žaidimai. Jie turi būti patogūs keliaujančiam, ar su pertraukomis, trumpai pažaisti prisėdančiam žmogui. Need For Speed Undercover toks ir yra.

Žaidimo siužetas pasakojamas identiškai kaip ir PS3 versijoje, bet kažkodėl PSP atveju man viskas buvo kur kas aiškiau. Tiesą sakant įveikęs tam tikrą žaidimo dalį su PSP, galutinai supratau, ką veikiau žaisdamas PS3 versiją. Galbūt tai lėmė faktas, kad filmukus žiūrėjau antrą syk, o gal kur kas dažniau naudojamos tekstinės užuominos į siužeto vingius.


Šios rodyklės irgi ne visada matomos. Tik atrodo, kad jos kiauros. Laiku nepamatęs posūkio į jas kali kaip į betono sieną.

Yra ką veikti

Kitas žaidimo privalumas tai mokymosi kreivė ir sudėtingumo balansas. Pati žaidimo esmė nėra sudėtinga, tačiau dalyvavimas varžybose subalansuotas kur kas geriau nei PS3 versijoje. Oponentai važiuoja greičiau, agresyviau, juos trasoje matai daug dažniau. Kartais net tenka patirti pralaimėjimų, ko PS3 versijoje nesulauksit. Aišku, sunkiau įveikiamas trasas galima įveikti vėliau, patobulinus savo automobilį tiek, kad DI neturėtų jokių šansų. Iš esmės žaidimo mechanika leidžia taip elgtis. Tas nėra gerai, bet ir didelės blogybės tame nematau. Bet kuriuo atveju, tam tikrame etape žaidimas vis tiek ištestuos žaidėjo įgūdžius priversdamas jį vairuoti netiuninamą policijos ar šiaip vogtą automobilį. Šios misijos yra siužetinės, tad jų neįveikę negalėsime judėti pirmyn. PSP žaidimo versija tikrai kur kas sudėtingesnė ir reikalaujanti daugiau pastangų nei PS3.

Maloniai nustebino ir nesumažėjęs lenktynių režimų kiekis, tad šalia visų kitų teigiamų bruožų, NFS:U dar ir nenuobodus. Tikrai smagiai su juo leidau laiką tarpušvenčiu viešėdamas pas uošvius.

Bet ne viskas auksas…

Deja. Yra žaidime ir neigiamų niuansų. Vienas jų tai fizika primenanti palaidą balą. Automobiliai tarsi slidinėja keliu, labai neaiškiai veikia rankinis, kai kuriuose posūkiuose sunku prognozuoti kaip pasielgs automobilis pagavęs kelio nelygumą. Žaidžiant neapleidžia tokia nemaloni nelaimingo atsitikimo nuojauta, nes tikrai sunku pasakyti, kaip sugalvos pasielgti vairuojamas automobilis. Tiesa šiek tiek investavus žaidime esančios valiutos, galima pagerinti automobilio sukibimą su trasa nuperkant tam skirtus upgrade kit‘us. Juos sudėjus, vairavimo pojūčiai tampa visiškai arkadiniai ir lengvai nuspėjami. Tokie kokie ir turėtų būti šiame žaidime. Bet… Minėjau, kad kai kurias, svarbias misijas reikės įveikti su iš anksto paruoštu automobiliu. Kartais šios misijos tampa tikru skausmu sėdimojoj. Tenka sukąsti dantis ir drožti misiją kol apsiprasi.

Žaidimo grafika. Gerokai supaprastinti PS3 versijos vaizdai, bet mano galva supaprastinti per mažai. Žaidime vis dar per daug smulkių detalių, kurios dėl žemos ekrano raiškos atrodo tragiškai, blaško ir šiaip vargina akis. Pavyzdžiui: atviresnėse vietose, kelio centre stovinti kūgį dažnai supainioji su atvažiuojančiu bordo spalvos mikroautobusiuku ir atvirkščiai. Nes tam tikru metu, žiūrint iš tam tikro atstumo abu šie dalykai atrodo vienodai, kaip 4 skirtingo ryškumo bordo pikseliai. Tokie niuansai provokuoja daryti klaidas ir kartais nulemia varžybų baigtį.


Pavyzdžiui dešinėje esantis kranas. Na kam jis? Taip tokių daug PS3 versijoje, ten jie tam, kad gražiai atrodytų. PSP jie negroja jokios kritinės rolės. Dabar ekrane styro pilkas, kreivėmis raibuliuojantis gargaras, kuris be akių trikdymo neatlieka jokios funkcijos.

Ir apskritai. Žaidime gerokai per daug objektų ir spalvų. Viskas pernelyg smulku, milžiniškas tiesių liaunų kraštinių kiekis nulemia itin akivaizdžiai pastebimus ekrano glotninimo trūkumus. Pažaidus 20-30 minučių akys pavargsta. Ne tik dėl nemalonaus ekrano raibuliavimo, bet ir dėlto, kad žaidėjas priverčiamas ypač įdėmiai spoksoti į ekraną. Bent jau važiuodamas trasas pirmus 3-5 sykius. Visas žaidimo pasaulis galėjo būti padarytas paprasčiau, tiksliau, naudojant daugiau vienspalvių tonų. Žodžiu persistengta ir šiuo atveju tai nežada nieko gero. Šiaip dabar net galvoju, kad šiek tiek sumelavau teigdamas, kad su žaidimu po pertraukos nereikia apsiprasti. Pačiam žaidėjui gal ir nereikia, tačiau jo akims yra būtinos kelios minutės. Tiesiog reik pralėkti vieną trasą, kad akys prisimintų kaip viskas atrodo žaidime, ir kuriuos ekrane matomus pikselius reikia paprasčiausiai ignoruoti ir nesiusti smegenims pavojaus signalo.

Nepaisant trūkumų, galiu teigti, kad bent jau mano skoniui Need for Speed Undercover PSP versija pasirodė kaip vienas geresnių arcade racing žaidimų PSP platformai. Aišku, mano patirtis šioje sferoje labai ribota, nes iki šiol esu žaidęs (ir prisimenu, kad žaidžiau) tik Ridge Racer ir Need for Speed Carbon (<<< žiauriai užknisantis) žaidimus. Kita vertus PSP niekada negalėjo pasigirti labai kokybiškais arkadinių lenktynių žaidimais. Tad kaip vidutinybė, NFS: Undercover, kitų vidutinybių tarpe atrodo tikrai stipriai.

Komentarai

8 komentarai/-as/-ų
  1. BadBoyyy 2009/01/12 Atsakyti
  2. Coreg 2009/01/12 Atsakyti
  3. Artojas 2009/01/12 Atsakyti
  4. Redraidas 2009/01/12 Atsakyti
  5. Artojas 2009/01/12 Atsakyti
  6. Marcinkonys 2009/01/12 Atsakyti
  7. Coreg 2009/01/12 Atsakyti
  8. Mantus 2009/09/20 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *