…ir tada Dievas nusprendė, kad velniop tą vairavimą. Ne rimtai. Po ilgesnio pasisėdėjimo su NFS: Shift apie vairavimą aš čia neparašyčiau nieko, ko jūs jau ir taip nežinot. Todėl užuot rašęs kažkokią apžvalgą, siūlau. Gal tiesiog pasikalbėkim, kokį čia šposą iškrėtė EA? Aš šiuo atžvilgiu turiu labai nekonkrečią nuomonę. Žinau, kad tai buvo šuolis plika galva ir nuogu užpakaliu, tas pats kas Leap of Faith „Assassin‘s Creed‘e“, tik be garantijų kad apačioj yra šieno kupeta.
Nors EA visada kažkaip bandė pozicionuoti NFS kaip žaidimą brandžiam, su serija augusiam gerbėjui, su kiekvienais metais darėsi vis aiškiau, kad tikrasis jų taikinys yra žmonės, kurie pasirodžius pirmai NFS daliai gatvėj pamatytas mašinas vadino „Pyp, pyp“ arba „Brum, brum“. Tiesą sakant, bent jau forumuose šiai dienai siautėjantis NFS fandomas, žino apie NFS viską… Kas buvo po „Undergound“. O „Underground“ buvo kelinta… 7 serijos dalis? Tuo tarpu žmonės, su kuriais kažkada dalinomės karštais įspūdžiais apie „NFS: Porsche Unleashed“ jau senai nežaidžia išvis, o jei ir žaidžia, tai ne NFS.
Skaitaliodamas games.lt radau tokį komentarą „As losiau ant pc ir man buvo paskutinis s**** uzknis tos leagalios lenktynes ;/ nors grafika labai grazi :)“. Na jis labai aiškiai iliustruoja, ką apie žaidimą galvoja realus serijos fandomas, nes nepaisant pernai metų paklydimų, vis tik manau, kad NFS serija jei ir nebuvo kuriama vaikams, bet domino iš esmės tik juos. Manau EA tą puikiai žino. „Need for Speed: Pro Street“ gavo be proto daug pylos nuo forumų trolių (ir kai kurių kritikų), buvo puiki iliustracija, kad jaunimas žaidžia vaidmenimis. Nepaisant to, kad tarkim „Need for Speed: Underground“ ir „NFS: Pro Street“ mechanika praktiškai niekuo nesiskiria, vaikai suvokia, kad vienur lenktynės nelegalios ir tai yra čiotkai. Tai kodėl Shift vėl bando lipti į tas pačias vėžes? Kodėl žaidimas atiduodamas į visiškai naujas rankas, kažkiek žinomai, bet visai ne NFS žanre dirbusiai studijai? Ko norima pasiekti? Susigražinti fanus?
Jau ne sykį minėjau, kad sutryptas ir visų (net ir pačių EA) į „nepasiteisinusių“ gretas nurašytas „Undercover“ parsidavė kur kas geriau, nei tie žaidimai kurie pernai „pasiteisino“. Arba kodėl, pernai kai Leipcige klausinėjom NFS prodiuserio Bill‘o Harisson‘o apie žaidimo naujoves, jis mums pasakojo, kaip NFS fanai NENORI galimybių vairuoti automobilį iš vidaus, o šiemet mes turim žaidimą, kurio galimybių vairuoti iš vidaus pristatymui, metamos milžiniškos marketingo pastangos. Negi fanai, dešimtmetį nenorėję tos kameros, ėmė ir užsimanė jos per vieną naktį? Žodžiu… Arba pernai mums melavo, arba šiemet jie padarė visiškai naują žaidimą, persižegnojo ir dabar laukia kaip bus.
Aš kažkodėl laikausi antros versijos. Na, kad jie padarė kažką naujo, paskolino tai naujienai žinomą vardą ir tikisi, kad žaidimo kokybę susižavėję naujokai rėks garsiau nei tie, kurie susierzins dėl dar vieno 360 laipsnių posūkio serijos istorijoje. Sakyčiau pirmieji rezultatai nėra prasti. Kritikų atsiliepimai palankūs, žaidėjų kaip visada. Vis geriau nei pernai.

Vien dėl puikiai įgyvendinto važiavimo „iš vidaus“ verta susigundyti žaidimu.
O kodėl dabar staiga tokios mintys?
Susidaro toks įspūdis, kad žaidimą darė ne EA. Pirmomis akimirkomis tai kėlė siaubingai geras emocijas, o vėliau visiškai priešingas. Todėl ir nekalbėsiu daug apie vairavimą. Viskas kas liečia lenktynes Shift‘e padaryta jėgiškai. Mano gaming karjeroje tai pirmas žaidimas, kurį žaisdamas su didžiausiu malonumu pasirenku cockpit view. Labai gerai pastatyta kamera leidžia stebėti trasą, jausti automobilį ir mėgautis kiekviena akimirka stebint iki skausmo pažystamą panelę (žaidimą pradėjau su Civic, kurio prietaisų skydas praktiškai analogiškas tam, kurį regiu kasdien važiuodamas į darbą). Bravo.
Negiedosiu ditirambų kameros judėjimui, kuris turėtų sukurti inertiškumo įspūdį, nes žaidime jis man pasirodė prasčiau nei reklamose. Kita vertus privalau pripažinti, kad važiuojant didesniu greičiu, matomo vaizdo korekcijos tikrai padeda. Kas liečia patį automobilių valdymą, na… Aš sakyčiau pasirinkta kažkokia tarpinė grandis tarp simuliacijos ir arkados. Tiesą sakant valdymui nė neturiu priekaištų, gal tik išskyrus pernelyg jautrų pasukamumą žaidžiant pulteliu. Sakyčiau žaidimas yra … Hm chuliganiškas simuliatorius, arba labai rimta arkada. Tokias išvadas pasidariau, kad ir dėl to, kad arklio galių kiekis, variklio ar varomųjų ratų padėtis, mano galva, daro per mažai įtakos automobilio elgsenai. Na, bet nereikia norėti visko ir iškarto. Shift, lenktyniavimo atžvilgiu yra pakankamai azartiškas, iššaukiantis ir nors jį galima būtų priskirti „be 20 minučių simuliatorius“ kategorijai, jis suteikia tiek pat FUN kiek bet kokia paika arkada.
Smagu ir tai, kad daug kas žaidime priklauso nuo žaidėjo norų ir įgūdžių. Tiek vairavimo, tiek oponentų sudėtingumo lygis yra reguliuojamas ir nors visada atsiras žmonių kurie sakys, kad „Hard“ yra per lengvas, aš noriu atkreipti dėmesį į kitką. Shift yra vienas iš tų retų žaidimų, kur Normal yra smagus. Smagus tuo, kad Normal oponentai ne visada važiuoja lėčiau (kas šiaip lenktynėse norma), kartais jie lekia kaip akis išdegę ir klysta. Man visiškai neįdomu, kodėl bičas kurį visą ratą vijausi, staiga išlėkė iš trasos ir paskendo dulkių debesyje. Gal tai script‘ai, gal DI tikrai moka susimaut… Esmė tame, kad aplenkti jį gulintį griovyje kur kas smagiau, nei įveikus pirmus 500m. nuo starto.
Tai jei su važiavimu viskas ok, ko dar reikia?
Šiaip tai nieko. Shift labai geras žaidimas. Jei jį išmėgintų Kazunori‘s Yamauchi, jis neišvengiamai turėtų pripažinti, kad Shift esmė yra labai artima jo vizijai (na prisimenate idėją sukurti GT spin-off‘ą paaugliams „Gran Turismo for Boys“). Aš ir pats kalbėdamas apie Shift kelis syk leptelėjau, kad jis beveik kaip Gran Turismo, tik labiau nurautas. Gal būtent tokios mintys ir atvėrė akis, po ko žaidime pradėjau matyti krūvas trūkumų…

Beje... Dulkės ir dūmai žaidime irgi padaryti gerai.
Visų pirma žaidimo mechanika. Esminis ir pagrindinis žaidimo tikslas yra tapti NFS pasaulio čempionu. Ši mintis labai aiškiai ir tikrai pernelyg dažnai pabrėžiama žaidime. Tiesą sakant žaidimas nepraleidžia nė vieno progos pakalbinti žaidėją lyg klausdamas „Are we there yet?“. Tikslo gali siekti bet kokiame sudėtingumo lygyje, su bet kokiais nustatymais. Viską galima keisti eigoje, o tarkim sudėtingumo lygio sumažinimas kaip ir neturi jokios apčiuopiamos įtakos žaidimo progresui. Kiekvienam naujokui paaiškinama, kad norint tapti pasaulio čempionu, pirma teks laimėti krūvą Tier 1, Tier 2, Tier 3 ir Tier 4 varžybų. Realiai, jau baigę darbus ties Tier 1 galėsit iškart šokti į Tier 4.
Aš važiuoju visas lenktynes iš eilės. Šiuo metu kaip tik baigiu Tier 2, dar esu įveikęs krūva „Invitational“ tipo rungčių, kurios taip pat padeda progresuoti. Va kad ir dabar galiu nueiti ir tapti pasaulio čempionu. Pačios varžybos atrakintos jau kadaise, sąskaitoj per 2 milijonus virtualių pinigų, kurių turėtų pakakti, kad žaidimą baigčiau dabar. Na aišku jis nesibaigs. Važinėt gali kiek nori. Bet tai, link ko mane nepaliaujamai stumia žaidimas bus pasiekta. Gal ir gerai, kad Shift kūrėjai nusprendė išvengti varginančio grind‘o koks yra Gran Turismo serijoje, kurią nepaliaujamai gali žaisti metus ir tai dar neaišku ar atrakinsi ir išmėginsi visą žaidimo turinį. Kita vertus, Shift įveikiamas per dieną. Tiesiog atrodo nerimtai. Mano galva tai yra klaida ir ji atsilieps pardavimams, nes tikrai rasis minia žaidėjų, kurie gavę esminius trofėjus, jau po savaitės nuneš „Shift“ į „Second hand“ mainų punktus. Kaip žinia, kita minia žaidėjų „Shift“ įsigys būtent ten, bet EA už tai negaus nė cento.
Kadangi manipuliacijos sudėtingumo lygiais taip pat neturi jokios įtakos progresui, tai tarkim gan sudėtingas finalines varžybas ar bet kurias kitas 1vs1 varžybas kurių metu reikia atitrukti nuo oponento 5 sekundžių atstumu, žmonės laimės paprastai. Švelniai ar stipriai taranuodami oponentą pirmame posūkyje. Visiškas nelygis, bet puikiai veikia. Už tai dar gali gauti įvairių ir naudingų ženkliukų.
Kiti niuansai tai bendra žaidimo išvaizda ir vartotojo sąsaja. Pavyzdžiui yra varžybų tipai „USA Only“ ir panašiai, kuriose gali dalyvauti tik tam tikrus reikalavimus atitinkantys automobiliai. Gal žiūrėjau neįdėmiai, bet automobilių pardavimo lange, man nepavyko rasti nurodytos gamintojo šalies. Na aš daugumą jų ir taip žinau, bet kodėl reikia daryti prielaidas, kad visi privalo tai žinot.
Žaidimo garsinimas, visiškai niekam tikęs. Komentatoriaus ir palydovo balsas nemalonus, kalbėjimo intonacija erzina, o jo skaitomi tekstai… Hm…
Ok, papasakosiu apie tai kaip su mumis bendrauja Shift, ok? Right… Ok. Prieš kiekvieną startą ar meniu langą su jumis kalbės komentatorius, Ok? Ok. 99 iš 100 sakinių jis pradės sakydamas OK, likusį vieną pradės žodžiu Right. Right… būtent šiuo žodžiu jis užbaigs 99 iš 100 sakinių, likusį 1 jis užbaigs klausiamuoju OK. Ok? Ok, tai sakykit, ar aš jūsų neužknisau?
Right…
Visa tai aišku smulkmė, bet puikus pirmas įspūdis apie žaidimą pamažu ima ir subyra kaip kortų namelis. Turiu galvoje.. Na ir vėl trūko tiek nedaug iki kažko tobulo. Kai randi pirmą elementą kuris suerzina (mano atveju tai buvo pernelyg supaprastinta žaidimo progresija), pradedi kabinėtis prie dalykų reikia, nereikia. Dabar mane jau erzina ir automobilių (ypač Tier 1-3) trūkumas, ir nepatogūs meniu ir įkrovimo langai į kuriuos pirma išvis nekreipiau dėmesio. Beje tai kažkokia optimizacijos ar logikos klaida. Jei žmogus įveiki trasą (kurią PS3 krauna keliasdešimt sekundžių), pažiūri rezultatą ir neesi juo patenkintas, gali bandyti iš naujo. Tam yra „Retry“ funkcija. Pasinaudok ja ir vėl pateksi į saving/loading ekranus kurie iki starto pavogs dar keliasdešimt sekundžių. C‘mon… Kam ir kodėl? Juk jei ta patį veiksmą atliksi prieš kirsdamas finišo liniją (start/restart) lygis persikraus akimirksniu. Žodžiu pamažu, pamažu Shift‘as ima atrodyti lyg žaidimas, kuriame tik pagrindinis komponentas veikia gerai, visa kita šiaip sau.
Patarėjas porina:
„Sėdėjo EA viršūnėlės susirinkime ir laužė galvas ką čia su tuo „Need for Speed“ daryt. Ir tada kažkas iš nevilties burbtelėjo: „O žinote yra toks žaidimas GRID – ganėtinai realistiškas. Jį žmonės ne tik perka, bet ir gražiu žodžiu mini“. Visi pritariamai linktelėjo galvomis, murmėdami „Taip, taip, taip darom taip kaip jie“.
Blogiausia tai, kad be gerų savybių NFS: Shift iš GRID perėmė ir nevykusias – tokias kaip lenktyninkų asmeninės konkurencijos eskalavimą.Taip pat „Shift“ neturi oficialių licenzijuotų varžybų, o automobiliai – na niekaip nepasiduoda destrukcijai. Apie kokią simuliaciją mes kalbame?“
Nepaisant to, „Shift“ vis tiek žiauriai geras ir rekomenduotinas žaidimas. Ypač PlayStation 3 turėtojams, nes X360 kaip ir turės Forza 3 kuri gal nupūs Shift‘ą, o gal ir nenupūs. Šioje vietoje tiesiog skubėti neverta. Jei tikėti VGCharts skelbiamais pardavimų duomenimis, PS3 lenkia X360 penktadaliu ir tai nestebina. Esu tikras, kad Forza 3 turi tam daug daugiau įtakos, nei piratavimo niuansai.
Tiesa dar nepaminėjau vieno labai šaunaus niuanso, tai tas skystas RPG elementas, kuris tuoj bus privalomas kiekvienam jų žaidime. Vairuotojo lygio kėlimas (renkant agresyvumo ir tikslumo taškus) ir šimtai ženkliukų kuriuos galima sufarminti tiesiog dalyvaujant rungtyse. Tai šiokia tokia motyvacija. Kažkam ji greičiausiai bus net didesnė, nei ta kurią primeta kūrėjai (NFS World Champ). Dar vienas smagus niuansas, tai friends list‘o scan‘as ir akivaizdžios žymos ant trasų. Tik įjungęs žaidimą iškart matysi Tu, ar kažkas kitas yra greičiausias vienoje, ar kitoje trasoje. Kadangi šie matavimai atliekami tik analizuojant tavo „Friend“ listą, tapti pirmu kur kas paprasčiau, vėlgi motyvacija… Šiaip social žaidimo pusė padaryta gal ir be priekaištų.
Būtent per socialinę žaidimo pusę ir sukuriama daugiausiai Shift vertės. Net jei žaidi vienas ir visai nemėgsti girtis pasiekimais, žaidimas kiekvienoje trąsoje siūlo siekti papildomų tikslų. Jis analizuoja kaip tu įveiki posūkiųs ir jei tai padarai meistriškai, būni įvertintas. Kartais žaidimas paprašo stuktelti kelis oponentus ar atvirkščiai, įveikti ratą be mažiausio susidūrimo. Vėlgi… Sistema ne visai gerai veikia, nes tarkim jei maksimalus lygio įvertinimas 6 žvaigždutės iš kurių 3 gauni už pirmą vietą, 2 už važiavimo metu sukauptus taškus ir 1 už švarų ratą, visiškai nereikia stengtis būti geriausiu. Laimi pirmas varžybas, kas paprastai atneša 5 žvaigždutes ir pradedi jas iš naujo. Važiuodamas antrą syk, ramiai sau paleidi važiuoti trukdančius oponentus ir tvarkingai, neviršydamas patogaus greičio, įveiki ratą be klaidų. Gauni 6 žvaigždutę, judi toliau.
Sportinio intereso varomas išbandžiau ir on-line režimą. Nesu aš tų lenktynių su kitais mėgėjas, o Shift priminė kodėl. Pirmas važiavimas. Ranked serveris, kadangi pradedu nuo 0, akivaizdžiai įmetė į prasčiau važiuojančių kompaniją. Startas, pirma vieta be didesnio vargo. Ta pati sudėtis, antras važiavimas, pirmas posūkis ir tvarkingas smūgis į subinę. Atsidūriau už trasos ribų ir lyg to būtų maža, dar gavau penalty už tai, kad važiuoju žvyru (tipo bandau kirsti kampą). Nežinau, man nelimpa tokios lenktynės, nors su savais gal ir būtų smagu.
Žaisdamas simuliatorių žaidėjas paprastai mėgaujasi tuo kaip jis važiuoja, o arkadoje – kelintas atvažiuoja
Baigdamas galiu tik apibendrinti kodėl čia atsidūrė tokia rašliava, o ne kitokia. Tiesiog todėl, kad Shift man pasirodė gan nepriklausomas „Need for Speed“ serijos atstovas. Turiu galvoje tai, kad iš esmės „Slightly Mad“ padarė su serija tai, ko niekas nesugebėjo padaryti nuo „Porsche Unleashed“ laikų. Jie sutvarkė važiavimo dalį, kuri dabar, po ilgos pertraukos, tapo kažkuo daugiau nei eiliniu pasiskraidymu trasoje, tuo pat metu žiaumojant čipsus ir viena akim skaitant mėgiamą žurnalą. Su Shift galima sėkmingai atsipalaiduoti, o esant nuotaikai pasikuisti nustatymuose ir sukurti sau iššūkį. Iššūkį, kurio įveikimas visų pirma priklauso nuo tavo gebėjimų išlaikyti mašiną trasoje.
Tiesą sakant šitas žaidimas man padėjo suprasti kuo skiriasi arkadų ir simuliatorių teikiami pojūčiai. Žaisdamas simuliatorių žaidėjas paprastai mėgaujasi tuo kaip jis važiuoja, o arkadoje tuo, kelintas atvažiuoja. NFS: Shift yra pajėgus suteikti pakankmai daug gerų emocijų ir vieno, kito mėgėjams, bet vargu ar visiškai patenkins jų lūkesčius. Tiesą sakant manau, kad simuliatorių link linkstanys žmonės, „Shift“ vertins geriau nei arkadų mėgėjai.
Kita vertus, tai nėra patyrusi studija, kuri privirė klaidų, klaidelių, kokių šiaip EA studijos nedaro jau senai. Popieriukas į kurį suvyniotas šis šokoladukas atrodo nepatraukliai. Tai stebina. Mano galva, baisiausia aišku tai, kad jie nesukūrė deramo siužetinio ar foninio iššūkio kuris viliotų įjungti žaidimą vėl ir vėl. Įdomu tik, kas prie to privedė. Ar „Slightly Mad“ gavo per daug laisvės ir per mažai nurodymų, kad nupoliruotų viską iki galo. O gal atvirkščiai? Nors tai nėra taip svarbu…
Tai ar yra apačioje ta šieno kupeta? Nepaisant trumpo šuolio į Didžiosios Britanijos topų viršūnę, kol kas „Shift“ pardavimai labai optimistiškų minčių nesukelia. Jei „EA“ darys sėkmės/nesėkmės analizą į ką jie kreips dėmesį? Dabar kai pagalvoji, tai ganėtinai neblogi „Need for Speed: Undercover“ pardavimai nestebina. Kad ir koks tai buvo žaidimas, analogų jis (ir jame šmėžuojančios sijonuotos pupos) turėjo nedaug. Gal net sakyčiau išvis neturėjo. „Shift“ patenka į kitą kategoriją, kurioje tikrai yra iš ko rinktis. Man truputi neramu, kad įvertinę šios dalies pasirodymą, EA žmonės gali sumanyti atsisakyti neskaniai pateikto, bet gardaus šių metų šokoladuko. Tada kitą met vėl turėsim spalvinguose popierieliuose suvyniotą, kakavos milteliuose voliotą vatą.
Jei „Shift“ yra kažkoks lūžis EA gamedev politikoje, aš jį laiminu ir laukiu daugiau tokių.
idomu. stai kas galvojau siandien zaizdamas forza3 (diena2):
..kazkaip keista po rungtyniu starto akseleruoja masina, nepagaunu kada spaust gaza.. keista kad nera achievo uz svarias rungtynes, forza2 lygtais buvo.. velnias, trasa tai kiaurai zinau. absoliuciai identiska ankstesniai daliai.. su grafika pasidarbavo del ranteriu.. bet aciu dievui jokiu FX, svarus vaizdelis.. k, ketvirta rata pravaziavau, oponentai neprisivijo arciau kaip per 3sec. gerai likusius ratus ramiai ir nuobodziai galima pravaziuoti net migdo. (cia reikia syptelet) tas migdymas tai zinau ko laukti.. pradeti daryti klaidas. reiks webe kam nors duot patarima- neignoruoti race line stabdymo kelio zenklu. forzoje race line dedamas ne be reikalo.. heh butinai sugramdysiu visus achievus. kiek galesiu. tikiuosi karjeroje uztruksiu menesi.. muzika kazkokia nei siokia nei tokia.. forza2 labiau patiko. bet ne iskarto.. patiks ir sis trakas turbut- su muzika daznai taip- pradeda patik, veliau pramusa t.s.. heh. geros rungtynes reikes video padaryt, paskiau pasiziuret: ten pirmame rate vienas neblogas lenkimas isejo.. turetu gerai atrodyt.. o juk grafini buga maciau: privaziuojant arti kito oponento lenkimui, jo seseliai kazkaip sokcioja nenormaliai. heh its sooo forza :)
ne rimtai. galvoju sita nfs imt, bet tik po nauju. zmones neblogai apie ji sneka. Ir patinka, kaip rantina.. gali but geras. paziuresiu.
Tave jau paveikė MMO.. tai yra Forza arba GT. :D
Tame gerumas NFS Shift, kad gali važiuoti su kuo nori, kur nori ir kiek nori, net jei nepasiekei tier, tai gauni invitational arba 1vs1 lenktynes. Nebūtina važiuoti su kuo NEnori. Aš nekenčiu amerikietiškų kibirų, arba Drift buvo fail kažkos, laimingas galėjau juos praleisti.
Istorija iš vis nereikšmingas dalykas. Shift tiesiog žaidimas, kur gali LENKTYNIAUTI su mėgstamais automobiliais ir mėgstamose trasose, rungtyse. Loši tame Tier 2 ar Tier 3, jei tik patinka, ir kai jau viskas atsibodo, tada pereini World Tour ir padedi game į šalį.. pradėjai ieškoti besikartojančių NPC tekstų ar istorijos racing game!? :D
Palyginimui, aš noriu lenktyniauti su Enzo Ferrari, bet jis užrakintas gal kokiam ~45lvl ant Forza 2, kai man pats žaidimas pabodo jau 35 lvl nepriėjus! Tokie „racing game“ tame failina, kad ten kaip MMO reikia kelti vairuotojo ir automobilio exp ir lvl, juos tobulinti, bet ne lenktyniauti, tiesiog nuobodžiai rinkti exp.. „lenktynių žaidimas“, o pačių lenktynių ten nėra, tik tuning, prekyba ir dar kas tik nori, tik ne pačios lenktynės! Dar blogiau, kad niekad negausi to Enzo, jei 100 ratų neapsuksi su Mustangu, nes tokia jau žaidimo istorija.. Tai daugiau kankinimasis, nei žaidimas gaunamas. Grynai kaip MMORPG…
Shift puikus pavyzdys, kas turi būti LENKTYNIŲ ŽAIDIME – SMAGIOS LENKTYNĖS nuo pirmo iki paskutinio rato! Pats gameplay vairavimo svarbiausiai, o visa kita ten visiškai nesvarbu.
Po visiško atsirėmimo į dugną su Undercover vėl grįžo iki padoraus lygio. Buvo pirmas lenktynių game, o po pirmo Underground taip popsą pradėjo varyti.. Pagaliau vėl susigriebė, ir dabar darželinukai galės su tikrais modeliukais daryti „vrum vrum ir pyp pyp“, o ne prie ekrano vogti ir nuo mentų bėgti mokytis. :D
^persudai, niekas ten nevercia taves vaziuoti nuolat ta pacia masina. gal bus keli eventai tik vienos rusies masinai ne daugiau;
del nfs sito tai vis galvojau ka daryt reikes. ziurejau pas taves tavo darytus gameplay video (topzone). tai pasirinkimui kuri pasidariau tas nepadejo.
aisku video tik video, bet ten ir vel nfs forma: klasikiniai masinos ciuozimai matyti, masina trajektorijos nekeicia. paskiau beveik kiekviename posukyje lyg girdejosi padangu trynimas (tai yra ne stabdant o butent posukyje)
ai nu bet visvien..
o sugryztant prie kasmetinio-sezoninio-topaties pasvarstymo, ka nfs padare siemet, ko nepadare, kaip pirks gerai-blogai;
Yra tokia produkcijos kategorija. amerikietiskos imtynes; muilo operos; nfs;
Ir ar verta tokios rusies produkcija vertinti pagal tai kokius pardavimus ji generuoja?
Tai galbut tie daromi posukiai ir yra ne pardavimu vaikymuisi o kad kanors daryt kurybiskai.
Simuliatoriaus darymas yra issukis kuris automatiskai netiks „geriausiems“ pardavimams generuoti..
@Originalas: Tu kaip visada esi kraštutinumų žmogus. Niekur nerašiau, kad reik išmest Invitational Event’us ar Free Run režimus. Jų gali būti ir daugiau. Man vienodai, manęs važiavimas dėl važiavimo nedomina. Aš, kaip ir dauguma žmonių, noriu žaisti karjeros režime. Tam man nereik nei driver profile, nei lvl, nei kažkokių ten dar dalykų, bet aišku ok jei jie yra. Iš karjeros aš noriu kelių mėnesių darbo, dalyvaujant tik skirtingose lenktynėse, progresuojant, tobulėjant, didinant greitį ir arklio galių kiekį po kapotu. Noriu to nuosekliai ir pamažu. Noriu mėgautis žaidimo eiga ir kiekvienu dalyku kurį ten idėjo kūrėjai. Žodžiu tai apie ką tu rašai ir taip yra kiekvienam žaidime. O vairuoju ką noriu, prie NFS mašinų sudėties skamba absurdiškai. Nevairuoji tu ten ko nori. Paimi tier, atmeti drift mašinas, atmeti low end ir kiek tau jų lieka? 3? 4? Iš jų aišku dvi analogiškos BMW.
@ZZ1 Pirmas postas awesome :). Panašiai galvoj būna kai žaidžiu. Dabar normaliai jaučiuosi lyg būčiau žaidęs Forza 3 :)
O dėl pardavimų, aš būtent tą ir norėjau pasakyt. NFSShift gimė iš motyvacijos dėl prastų NFSU pardavimų (kurie nebuvo labai prasti). Tai man ir neramu, kad po shift jie vėl eis naujų būdų ieškot, norėčiau kad toliau tobulintų tai ką padarė šiemet. Gal tik labiau grįždami į NFS rėmus. Kaip buvo tada kai gimė serija. Aš jiems nemokamai padaryčiau Hot Stakes dalies prikėlimo koncepciją, jei tik imtų :)
siaip dar pagalvojau kad pro steet ir shift taip jau kazkaip atsitinka, buvo sugalvoti tais paciais metais kuriais isejo forzos 2/3.
EA turbut visdar challenge eeeverything :)
teisybes delei high stakes buvo tik hot pursuit klonas (+trasos, + masinos ir tt prie hot pursuit).
Ir tie akmens amziaus laikai siektiek iskraipo kaikurias senovines tiesas: interneto nebuvo, zaidimai plito diskeliais visokiais, veliau vaiksciojo per HDD. bet mintis tokia, kad kaikurie ju budavo ziauriai paplite ir delto plito dar geriau stai civ,dune, wolfenstein ir ttt iki nfs. pavyzdziui lietuvoj nfs2 plito kurkas lengviau nei nfs SE (1). Ir visa tai leme zaidimo prieinamumas, nebutinai gerumas.
Kaip butu nekeista, bet butent tie visi zaidimai dabar yra laikomi kultiniais etalonais kuriuos verta sekti.
Vienok čia mintis :)
Pamenu kaip buvau uzsikabines ant NFS:Underground, bet po to kelios dalys mane nuvyle, tad galima sakyk kad jokio kito NFS ir nesu rimtai zaides iki siol. Tik dabar galvoju ar verta leist pinigus jam, nes kazkodel kamuoja bloga nuojauta mane su situo zaidimu…
„Man vienodai, manęs važiavimas dėl važiavimo nedomina. Iš karjeros aš noriu kelių mėnesių darbo“
Turbūt mes skirtingus Shift lošėm. :)) Man tik buvo smagu pavažinėti su: Aston DB, BMW 1, 3, Z4, Porsche GT3, Evo, Subaru ir dar daug GERŲ automobilių..
Virtualaus darbo aš iš vis nesuprantu, 99% darbų = nuobodu! :D
Gal loši su „one button racing“. Kur nėra jokio gameplay, o kompas atvažiuoja. Loši RPG style, tiesiog „laikyti tą mygtuką“, kad automobiliai nauji atsirakintų ar lenktynininkas atidirbtų ir pereitų į naują lygą. :D Todėl visai skirtingi žaidimai pas mus.
Shift fizika kosmosas, bet toks smagus kosmosas kaip visada CMR ar GRID padarydavo: netikrovišką, bet smagų vairuoti. Tik CMR niekad problemos neturėjo, nes ten automobiliai Evo X ir užsibaigia, o Shift Tier 4 iš vis nėra ką veikti, vos Porsche carrera perėjau, tik tam, kad pereiti iki galo.. bet visai nebebuvo smagu tą world champion lošti su ja..
Žodžiu, Shift kaip tik turi visus geriausius automobilius (smagiausiai vairuojamus) Tier 1-3. :)
Jei žaidi su one button racing, tai aišku, kad nėra jokio skirtumo, tiesiog greičiau Tier 4 viskas juda, bet BMW 1 visiškai vienodas Zondai.. todėl ir neįdomu. Zonda iš vis neįdomi, nes tokie automobiliai nėra competitive, niekas iš jų max neišspaus, nes neturi patirties, kad vien suvaldytų. Galėtų 4 tier iš vis nedėti į Lenktynių game arba kaip extrą lygį padaryti hardcore kokį ar arcade mode tik tokios mašinos.
Žodžiu, RPG laikai baigiasi, kai reikia vaidinti automobilių vagį arba rinkti automobilius kaip Pro Street. Pagaliau lenktynės grįžo prie pačių lenktynių – vairavimo! :) Kaip vienas iš mano mėgiamiausių racing CMR http://www.topzone.lt/dirt-2-gameplay-video kur nėra simuliatorius, bet nėra durna vieno mygtuko arkada (jei settings normalūs), o tik smagus LENKTYNIŲ ŽAIDIMAS. Shift lygiai taip pat smagiai subalansuotas!
Tik Experienced lygį reikėjo nustatyti, o kai per sunku, durninti priešininkų AI iki Easy (laiko ribas tuo pačiu kelti), bet ne valdymą keisti! Iš vis turėtų uždrausti pačiam žmogui keisti settings (išskyrus AI).
Turbūt Forza 2 pirmi sugalvojo tokią nesąmonę kaip pagalbos, o ar prisimenate senus žaidimus, kur duodavo kažką daugiau be AI sunkumo keisti? Aš ne. Tai ir toje pačioje Forza 3 didžiausia rakštis subinėje, kad man auto parenka Hard sunkumą, o jame vistiek visos pagalbos ON, ir nėra jokio skirtumo tarp automobilių.. Kam jiems girtis, kad tiek dėmesio fizikai skyrė, jei jos 99% net nepamatys, per kvailus nustatymus, kurie Forza 3 paverčia tuo pačiu NFS Underground. :/ Pasidariau custom settings, viską off, o priešininkų kvailumą medium, ir smagiai galiu lošti.. o ką jie man rekomendavo!?
Žodžiu, kadangi nėra paaiškinimų normalių sunkumo nustatymo daugumoje naujų games, tai jį turėtų iš vis uždrausti keisti casualams.. ten tik per kokį advanced galėtum atsirakinti.
Kol nesėdės gyvas žmogus ir nežais teisėjo vaidmens, online lenktynes, bet kuriame racingo game, pamiršt reikia. Net etaloniniame automobilių entuziastų žaidime GT5 Prologue renkasi vien *labainegražuskeiksmažodis*, kurie pirmame posūkyje tau padaro anal rape. Šiaip Shift man patiko, buvau iki ašarų sužavėtas tokiu EA sprendimu. Tarp kitko, Slightly Mad Studios Shiftui panaudojo jų ilgą laiką blizgintą Ferrari Challenge fizikos variklį, kolkas tas projektas ant holdo, bet tikiuosi jie jį pabaigs ir turėsim naują simuliatorių, dedikuotą vienam iš įdomiausių automobilių brandų.
PS.: „Chuliganiškas simuliatorius“, kur tu buvai kai aš PCG review rašiau, taip ir nesugebėjau įvardinti žaidimo, tiesiog faktus supyliau…
PPS.: Kažkur pasamonėje nuskambo žodžiai „Tavo dvasia dar gyva, mano senasis drauge NFS:PU“.
Originalas, tau net nepavyko issiaiskinti kad dirt2 masinu savybiu visai nera. ten naudojamas tik naujos kartos codemaster budingas stilius. masina+lenktyniu rezimas(trasa)=vienas savybiu komplektas.
tai yra evox rally cross vaziuos lygiai tuo paciu savybiu komplektu kaip eclipse ziede.
paziurek kaip kinta masinu savybiu gauge’ai kai vienai ir tai paciai masinai rodai skirtingas trasas. jei jau kitaip nesugebi atskirti.
Šiaip ne pagal trasas kinta automobilių performance, o pagal lenktynių tipą. :) Yra BMW Z4 stock gatvinė versija, yra ralio tuningas ir nustatymai, žiedinių lenktynių arba drifto, drag dar galėtų būti.
Taigi turi pirkti tuos setup’us, naujiems lenktynių tipams. Tiesiog tuning atsisakyta kaip seniau po kiekvieną dalį, o padaryti upgrade pack’ai. Man tai žymiai geriau, nes aš vistiek visada tingėdavau po dalį ten knistis. Be to man iš vis būdavo neaišku, pvz. kokie ratai geriau.. jei 60% žada lietų, o 40% sausą kelią.. kas nepatiko senose dalyse ar RBR, iš kur paprastam žmogui žinoti, kaip jį nustatyti, kad geriau būtų tam lenktynių tipui ar kelio paviršiui..
paziurek vienai ir tai paciai masinai zieda Londone ir LosAng.
Pamenu 1996 metų F-1 žaidimą „Power F1“ berods Eidos leidimo, kuris turėjo ir idealią liniją, ir stabdymo/akseleravimo pagalbą ir net vairavimo pagalbą. Tad ne viskas buvo taip archaiška praeityje. Jei aišku imti ketvertu metų dar atgal, tai Grand Prix Unlimited ar Grand Prix 1992-aisiais tokiu dalykų neturėjo.
Apskritai arkadai tokie dalykai kaip pagalbos nereikalingi, nes viskas ir taip labai paprasta – gazas dugnas. Tas liečia ir pirmuosius NFS serijos žaidimus, bei post-porsche-unleashed erą.
Trasos skiriasi, ir nustatymai skiriasi.. Gi nevažiuoja su žieminėmis padangomis per dykumą. Senose dalyse pats galėjai keisti ratus, keisti bėgių ilgumą… Dabar pagal lenktynių tipą, trasos paviršių ir posūkius automatiškai sudeda upgrades, man tik pliusas toks sprendimas. :)
Turbūt maža dalis seniau suprasdavo, ką ten realiai daro, tik iš lempos susidėdavo tuos setup, o laikas kartais virš 30s skirdavosi, kažkurią dalį ar nustatymą pakeitus.
Šiaip jei gerai sudėlioti tooltip’ai nėra sunku suprast, kas ką daro. Nžn, greičiausiai GT įtaka, bet žaisdamas Shift, driftui mašinas tiuninau rankom, lenktynėms pakais. Tokią galimybę laikau didžiuliu privalumu, nors pačiam Need for Speed jis gal ir nereikalingas.
niekas nesako kad sistema bloga.
dirt2 fantastiskas zaidimas. nuo pat pradzios iki galo. Ne tada kai evox asirakini ir bandai su juo viska israityt. ka aisku irgi galima daryti- tai arcada. tik bagiai zudo :D
negana to tai dar ir tributas Colinui. ten yra sioks toks twistas su klasikiniais ralio auto, tiem kas pastebes.
bet jei hardcorint tai hardcorint. Jei tai arkada, gal kasnors RidgeRacer? :)
Man TDU labiausiai patiko, kur buvo kaip Ferrari modes: control, sport, racing.. Galėdavai važinėtis ir misijas daryti kaip nori, bet lenktynės tik ant racing mode būdavo (kur išjungtos automobilio pagalbos TCS, SC ir kita). :)
Dabar Shift ant Casual lygio yra kaip super automobilis ant cruise mode, gali spausti tapkę iki dugno, jis vistiek važiuos, kaip jo kompui patinka ir atrodo geriau. Dar juokingiau, kad kur nors matėte tikras lenktynes, kur važiuotų tokie automobiliai su pilnu gatvės rėžimu, kai viską kompą valdo, tik vairą sukiot belieka?
„atmeti low end“ kas yra low end automobilis? Žigulys? :D Paprasta Mazda 3 su 1.6l varikliu turbūt yra virš daugelio eilinių vairotojų ar žaidėjų sugebėjimų ribų.. o jiems turbūt Evo X yra low end po NFS Shift ant Casual.. kokiam ralyje iš vis.. geriausiai kai į kaimą žvyrkeliu reik važiuoti, ir gali nuskristi nuo kelio vos ant 50km/h birbindamas.. Tai ką kalbėti, kad kažkas su low-end M3 ne tik važiuos, bet lenktyniaus ant 200km/h.
Žodžiu, nesąmonė tie pagalbų nustatymai.. nes sugadina visą žaidimą, gaunasi kažkoks kosminių laivų game kaip pvz. CMR pirmas arba Underground. CMR pirmas tai suprantu, kad fizikos tuo laiku nebuvo, o Underground ją tingėjo daryti. bet kai Forza 3 ten penkis metus daro tą žaidimą, o rekomenduoja su pagalbom lošti… tiesiog vienu žodžiu apibūdinama – Žiauru. Ir kokia jo tada prasmė, tipo ten istorija yra? Kaip kokiam Fahrenheit žaide tiesiog kaip filmą pažiūrėt daugiau, o ne žaisti..
rekomenduoja pagal tavo dashboard profilio nuostatas.
dashboard bendrame vartotojo profilyje yra default zaidimu nustatymai (nuo zaidimo sunkumo lygio iki megstamu spalvu)
jei tu hardcore geimeris, nusistatyk kad toks esi ir visi tavo naujai paleisti zaidimai bus su ultra sunkiais nustatymais pagal default
Bent jau ant PS3 NFS nustatymai parenkti pagal pirmą važiavimą. Kadangi pradėjau su pulteliu (o pultelis pasirodė per jautrus) tai man po varžybų nustatė viską žemiausiam lygyje ir iškart pateikė kur eiti ir ką keisti, jei tuo neesu patenkintas. Šitą formulę EA naudoja ir dalyje sportinių žaidimų ir tai yra vienas iš retų supacool dalykų kuriuos jie dar, nes:
Jei aš kasmet kalu FIFA, NFS, NBA aš žinau ką moku ir žinau kur man ką nustatyti. Jei NHL nusipirkau ir bandau pirmą sykį gyvenime, man patinka, kad žaidimas mane test drivin’a ir parenka atitinkamą sudėtingumo lygį + pateikia tooltipus tolimesniam jų keitimui. Todėl šitoj vietoj man rant’as visiškai neaiškus, juolab, kad Originalai pats rašei, kad tau kaip paprastam žmogui, viskas labiau patinka paketais :).
Aš nemėgstu simuliatorių, bet nemėgstu ir migdančių one button racing, o Shift ar CMR yra kaip tik per vidurį. Truputį tikroviškų detalių, bet tuo pačiu 99% leidžia atvažiuot pirmam.
Shift sunkumą nustato pagal rato laiką. Pirmą dieną gavau casual, o antrą iš naujo pradėjau, iš kart davė experienced, kuriuo ir lošiau. Tik į pabaigą world tour susimažinau AI gudrumą.
Dabar Forza 3 gali būti, kad pagal dashboard duoda settings. Jie default padaryti turbūt vaikiški. Ir todėl, duoda hard, bet vistiek su pagalbomis. :)) Kai laisvai galima be pagalbų su medium AI žaisti, jau nekalbant easy AI, kad iš kart aplenki nuo starto.
Ne, dashboard nėra nustatymų, tik bendri.. kurie yra medium, kokie ir turi būti, nes nesu profas. Casual ar net n00bas gali lošti be pagalbų su easy priešininkais Forza 3, kurie lygiai kaip jis trankosi į sienas dažnai.
Taigi pagalbų nėra prasmės, nebent jie tikrai į tą +3 rinką taikėsi.. ir rekomenduoja sunkumą vien pagal rato laiką su R8.
Kai nelegaliai lošiau offline, tai nesigilinau.. bet dabar Forza 3 normaliai įsijungiau nuo pradžių.. Ten balsas sako pasirink sunkumo lvl (kas bus assist lygis). Tada supratau, kad pirmą kart blogai pasirinkau regular, nes čia tik assist pasirenki..
Vistiek juokas. Sunkiausias Serious http://farm3.static.flickr.com/2673/4030955787_0487370d5a_o.jpg lygis , o tai kur „Forza 3 simuliatoriuje“ simuliation ar hardcore lygis? Ar koks čia simuliatorius su TCS ON? Amerikiečiai ant tiek aptingę, kad jiems nebebūna vairavimo be pagalbų? Todėl visos laidos Top, Fifth gear Uk tebeliko ir iš jų pastoviai juokiasi..? Kur sako visada panašiai „o dabar racing mode ar viskas off.. ir wheee.“ :D
Tipo aš ten koks hardcore? RBR iš dvidešimt restart pirmą trasą perėjau ant lengviausio, o online mane suvartytų tie PC žaidėjai, kurie žaidžia tokius game.. Aš tik kaip paprastą game dažniausiai ir 10 valandų nereik, kad numesčiau į šalį. Forza 3 pasirinkau sunkiausia lygį, ir vistiek jau iki pirmo rato galo nedavažiavus aplenkiau visus ir visus achievments įmanomus per test drive gavau. Tai ką pasirinks tie, kurie galbūt vadinasi tais Hardcore, kurie mane Forza 2 aplenkia po 30s http://www.topzone.lt/forumas/2408-forza-motorsport-2-lenktynls.html#post44781 ? :D
Kaip visad vaikai patiki visokių barzdočių pasakomis iš TV. Kurie ir Mario karts galėtų parduoti kaip simuliatorių, tik „visiems prieinamą“ tokį pat kaip Forza 3 nuo 3 metukų ir neriboto amžiaus. :D
Šį kartą tikrai net NFS buvęs arkadų karalius ir darželinukų dievas aplenkė kažkokį TIPO MS Simuliatorių Forza 3 Role playing game, visiems prieinamą nuo 3 metukų, to pačio darželio… :)