„Bayonetta yra ypatingos svarbos naujas žaidimas SEGA kompanijai, suteiksiantis mūsų žaidimų portfeliui dar didesnio svarumo. Kaip parodė rinkos analizė, mums labiau apsimoka Bayonettą vakarų rinkose išleisti kitų metų sausį, taip padidinant žaidimo finansinės sėkmės potencialą“ – SEGA.
„Publikos susidomėjimas Modern Warfare 2 žaidimu toks didžiulis, kad mes nusprendėme perkelti Raven kuriamą sci-fi šaudyklę Singularity iš 2009-ųjų į 2010-ųjų metų pirmąjį ketvirtį“ – Activision.
„Sprendimas nustumti žaidimo išleidimo datą niekada nėra lengvas, ypač kai kalbame apie tokį produktą kaip Bioshock 2. Mes pajutome, kad yra būtina investuoti papildomo laiko į tai, kad fanai gautų tai ko laukia ir ko nusipelno“ – Take Two, Bioshock 2 ir Max Payne leidėjas.
„Pakeitimai, kuriuos mes darysime Splinter Cell Conviction bei Red Steel 2 yra kokybinės prigimties. Komanda sakė, kad jiems dar reikia šiek tiek laiko, kad aukšta žaidimo kokybė būtų išlaikyta visose zonose ir visuose žaidimo elementuose, tad jie paprašė daugiau laiko, kad galutinis produktas būtų geresnis, kalbant apie abu žaidimus“ – Ubisoft, Splinter Cell Conviction ir Red Steel 2 leidėjas.
„Pirma ir pati svarbiausia atidėjimo priežastis – mes nemanome, kad toks inovatyvus žaidimas ir apskritai tokia nauja frančizė kaip Heavy Rain turi būti leidžiama per tokį užgrūsta laikotarpį, kaip 2009-ųjų metų pabaigos švenčių periodas, kai visos kitos kompanijos taip pat išleidžia savo žaidimus“ – Guillaume de Fondaumiere, Quantic Dreams, Heavy Rain kūrėjas.
Tokiais žodžiais teisinosi AAA blokbasterių kūrėjai ir leidėjai, atsakydami į klausimą, kodėl jų potencialūs hitai iš šių metų Kalėdinio sezono persikėlė į kitų metų pradžią. Taip, jei visi gigantiški leidimai sušoktu į guminį gruodį, recesijos išgąsdintam pirkėjui tikrai apsisuktų galva – lentynos braškėtų nuo kasdien keičiamų dėžučių, o parduotuvės nekriziškai išpuiktų, už vietą prestižinėse lentynose imdamos labai rimtas sumas.

2007-aisiais pasaulis lenkėsi Master Chief aureolei ("halo" iš angl. kalb. - spindesys, aureolė)
Tačiau taip nebus. Nes į šiemetinį švenčių periodą nusitaikė „Call of Duty: Modern Warfare 2“ karo mašina ir visi dideli bei maži tvarkingai purptelėjo į kelnes. Užsienio spaudoje apžvalgininkai jau ne pirmą mėnesį kalba apie MW2 efektą, taip pavadindami reiškinį, kai didžiausi leidėjai paprasčiausiai nenori lįsti į gruodžio mėnesio mėsmalę. Tą pačią, kurioje kaip kartonas pernai buvo sutraiškytas Mirror’s Edge.
Panaši istorija buvo 2007-aisiais su „Halo 3“, tik tuomet Microsoft milžinas drebino žaidimų rinką rugsėjo pabaigoje. Activision gi ima iš tokios situacijos maksimumą ir alogiškai, turint omenyje ekonominę padėtį, tačiau gana teisingai, vertinant iš verslo pozicijų, pakėlė rekomenduojamą „Modern Warfare 2“ kainą iki 60 dolerių. Ir tai yra gąsdinantis pasitikėjimas savo jėgomis, kurį kaip visada linkęs padruskinti Artojo „mylimas“ Activision Blizzard CEO Bobis Kotick’as, pasitaškęs tokiomis frazėmis kaip „Jei tai priklausytų nuo manęs, aš pakelčiau kainą dar labiau“. Lyg jam būtų maža to milijardo JAV dolerių, kurį jau sugeneravo „Call of Duty“ serija, o „Modern Warfare 2“ į katilą įmes dar kibirą aukso.
Kaip spėja analitikai (šiuo konkrečiu atveju Michael Pachter), „Modern Warfare 2“ kūrimas atsieis apie 20 milijonų JAV dolerių. Procentai už pardavimus kūrėjams į išlaidas nurašys dar 30 milijonų. Pagal taisyklę, kuri sako, kad žaidimo marketingui išleidžiama apie trylika procentų pardavimų sumos, ir prognozuojant, kad pasaulyje bus nupirkta 10.000.000 „Modern Warfare 2“ kopijų, marketingas suryja apie 80 milijonų JAV dolerių. Tad visos leidėjo išlaidos sudaro 130 milijonų JAV dolerių. Įspūdinga sumelė, ar ne?
Pagal tas pačias 10 milijonų parduotų kopijų prognozes, „Modern Warfare 2“ sugeneruos apie 530 milijonų JAV dolerių vertės pardavimus.
Tačiau ji gerokai nublanksta prieš tai, kas sugrįžta į Activision sąskaitas. Pagal tas pačias 10 milijonų parduotų kopijų prognozes, „Modern Warfare 2“ sugeneruos apie 530 milijonų JAV dolerių vertės pardavimus. Šiek tiek nubyrės pardavėjams, tačiau leidėjui liks tikrai didelis tos sumos gabalas. O kur dar į skaičiavimus neįtrauktos prestižinio leidimo kopijos su 150 JAV dolerių kaina.
Kad ir kokie astronominiai skaičiai šioje Michael’o Pachter’io prognozėje, tai nėra pati svarbiausia priežastis atšaukti žaidimus ir grūstis pirmojo 2010-ųjų ketvirčio kalendoriuje. Pagal išankstinius apskaičiavimus per lapkritį-gruodį JAV ir Europos video žaidimų rinkos sugeneruos pardavimus už 7 milijardus JAV dolerių, kas grubiai skaičiuojant yra apie 120 milijonų žaidimų kopijų. Jei „Modern Warfare 2“ rezervuoja dešimt procentų iš šio skaičiaus, tai lieka labai plačios galimybės kitiems Kalėdiniams hitams, tad bus labai įdomu pažiūrėti, kokie drąsuoliai išstovės Activision karo mašinos ataką.
O drąsuolių gretos itin retos. Turint omenyje, kad dalis spalio mėnesio leidimų generuos pajamas ir šventiniu sezonu, tiesioginiais „Modern Warfare 2“ konkurentais galime įvardinti penkis žaidimus – „Uncharted 2“, „Borderlands“, „Dragon Age: Origins“, „Left 4 Dead 2“ bei „Assassin’s Creed 2“. Noriu pastebėti, kad pirmo asmens šaudyklių lentynose „Modern Warfare 2“ dominavimas bus neabejotinas, nes niekas nepanoro suremti ginklų ir savo kailiu patirti MW2 efekto galią.
Pirmo asmens šaudyklių lentynose „Modern Warfare 2“ dominavimas bus neabejotinas, nes niekas nepanoro suremti ginklų ir savo kailiu patirti MW2 efekto galią.
Apžvalgininkai taip pat pastebi, kad sezoniškumas ir žaidimų leidimų grafikai ima prarasti ryšį. Atskiri leidėjai bando susikurti savo „šventinį sezoną“, kurio metu be didelės konkurencijos pašeria rinką naujais žaidimais, kaip kad šiemet padarė Electronic Arts, trijų savaičių periode išleidusi „The Beatles: Rock Band“, „Need for Speed: Shift“ bei „FIFA 10“. Visi trys žaidimai jau parodė itin puikius pardavimų rezultatus.
Mano asmenine nuomone, žaidėjų ratas pastaraisiais metais itin plečiasi, tačiau ne ta kryptimi, kuria norėtų didžiabiudžetinių žaidimų leidėjai. Facebook žaidimų aplikacijos, Flash žaidimai, Apple AppStore plečia video žaidimų kultūrą į tuos sluoksnius, kuriai tikriausiai niekada nebus aktualūs tokie žudymo žaislai kaip „Modern Warfare 2“. Tų naujos kartos žaidėjų piniginės yra panašaus, o dažniausiai net ir didesnio gylio nei tradicinio geimerio. Casual žaidimų bangas pasikinkę šio žanro flagmanai bebaimės tiria naujas terres inconnues, į savo gretas pritraukdami vis daugiau ir daugiau stambiųjų žaidimo industrijos žuvų.
Šią akimirką mes dideliu tempu artėjame į permainų metą. Telieka būti dėkingais, kad galime tai stebėti pirmu asmeniu.
nezinau kodel bet as to MW2 nelaukiu nu nera to dziaugsmo iseis bus gerai neiseis bus negerai :D o vienintelis laukiamas tai Dragon age Origins su desrike kuria man artojas pazadejas :D
pasitraukdami kiti leidejai tuo paciu padeda tam MW2 „efektui“ arba activisionui uzdirbti daugiau.
idomu kur tokie veiksmai pastato konkurencija rinkoje.
siaip is kitos puses gal ir gerai. visvien reikalingas buvo koks nors faktorius issprogdinantis spalio-gruoodzio sangrudas
..tik aisku, kad jei jau su konkurencija cia negerai ir tai MW2 sekmes atveju kitais metais activisionas gali pradeti noreti „tylaus“ mokescio/privilegiju tam kad pakeltu COD pvz i rugseji, o kiti leidejai gautu savo kasni nuo kaledines prekybos..
Aš nenupaišyčio to vien MW2 efektui. MW2 poveikis neabejotinai stiprus, su prognozuojamais man rodos 12 milijonų kopijų, bet…
Kad Sony savo exclusive’us perdėliojo laike, tai manęs nestebina. Jie gerus pora metų neturėjo nieko, o dabar staiga turi gal 5 xlusive’us ir būtų nelogiška jais užkalt kalėdas.
Iš sony elgesio seka ir daugumos third party elgesys. Kiek žaidimų gali sau leisti defaultinis PS3 useris? 2-3? per menesį, ketvirtį? Ir tai tik per kalėdas. Per šias jis jau for sure perka MW2 ir Uncharted. Belieka tikėtis, kad gal tapsi trečiu. O gal ir ne.
Microsoft’as dar šalia Halo ODST (kurio kaip ne kaip 2.5mil per savo konsolę šast ir įprūdino) tėkš Forza 3. Nu ir aišku X360 labai visaip mylės MW2. Šitiem žodžiu irgi nieko neparduosi.
Tai jei esi 3rd party publisheris, gyvenantis iš akumuliuojamų pardavimų multiplatformoi, turi būti aišku, kad jų prieš kalėdas daug nebus, o už tuos kurie bus teks graužti gerkles.
Tai jau pernai buvo akivaizdu. Bet visi kaip priedurniai sušoko į lapkritį. Atsikando, užteko, pasimokė. Šiemet.. Hm šiemet mokysis iš spalio, kuris pa defoltu lėtas, o kai tiek hitų :)…
Beje, Blizzard visada labiausiai mylėjo vasarį. Ot turėjo talentą jie griauti kitiems kalėdas su savo announcmentais :)
“Jei tai priklausytų nuo manęs, aš pakelčiau kainą dar labiau”.
Ane…? :D Vat specialiai palukesiu kol sitas „aukso gabalas“ atpigs iki kokiu 20 euru. Pilna ir be jo geru zaidimu :)
Kaip ten bebūtų, tiek MW2, tiek U2 yra tie žaidimai, kurie turi viską, ką, asmeniškai aš, noriu matyti žaidime: įdomų bei intriguojantį single player’į (+-10h puikios istorijos sekimo bei išgyvenimo), beribį valandų skaičių multiplayer’yje su draugais bei visa tai suvyniota į gražų grafikos popieriuką, kuris teikia malonų estetinį pasigerėjimą. Kadangi retai perku PS3 žaidimus, prieš tai darydamas, apsiuostinėju kas kaip. Šie žaidimai pateikė nemažai informacijos apie save, taip sakant, masino ir gyrėsi (o pasigirt jie turėjo kuom). Ir tai ką apie juos mačiau ir girdėjau man patiko – užkibau. Automatiškai aš renkuosi juos, o ne kitus žaidimus, kurie man mažiau žinomi. Teisingi žingsniai – parduotas produktas – laimingas pirkėjas :)
Bet Sony vėlgi mano manymu neblogai sužaidė…MW2, Gran Turismo 5, manau tai gali įtakoti pačios konsolės pardavimus gana stipriai lyginant su 360. Ir nemanau kad be pačios Sony palaiminimo viskas taip susidėliojo
tai kai viana kompanija savo produktus sudelioja laiko juostoj nieko tame keisto, tai ne taspats „MW2 efektas“.
apskritai i metu cikla galima paziureti kaip i parduotuves lentyna- tam tikros zonos yra geresnes, kitos blogesnes.
anksciau tie efektai irgi budavo- du ypac brangus produktai tomis paciomis dienomis pasirodo retai. arba atvirkciai: blizai specialiai taiko savo expansionus, kaip pats kazkur pasakojei, kam nors uzgozti, nes jie zino, kad ju korta geresne.
ir istikruju sie metai ir pernai metai pagal kaledines prekybos pasiula tikrai labai skirsis. as jau ziurejau ikso time-lina iki nauju metu ka cia reikes griebtis. tai varneliu susidejau kurkas maziau nei pernai. bet tai gerai, nes perninis kaledinis bumas man visvien pasibaige tik siu metu balandi.
Na, imho leidejai tik atitolino neisvengiamybe ir dave uzsidirbt activision’ui. Kodel? Skaiciuojam svetimus pinigus taip: jei tuo pat metu pasirodytu bioshock’as, mw2 ir sakykim splinter’is – ka mes turim – tarp zhmoniu, kurie gali sau lest shiuo period viena zhaidima bus nemazha dispersija. Ash nemanau, kad 100% ims tik mw2. Yra daug splinterio fanu – yra bioshoko fanu. Taipkad sakykim pasidalinimas butu grubiai toks: _sakykim_ 70% mw2 20%bioshokas – 10% splinteris. Taigi mw2 ish tu jiems jau kraunamu milijonu jau netenka dalies. Dabar gi – activision’ui lieka bene pelningiausias sezonas su beveik 0 konkurencijos – visi kiti vel matyt sulys i ta pati laikotarpi tik po naujako, reishkia vistiek rezultate visi dalinsis ta pachia kate, tik veliau;)
Aš prisimenu metų pradžią, kur E3 ir visi anonsai rugsėjis – gruodis. Atėjo rugsėjis, ir visi ne tik, kad dingo, bet iš kart į 2010 Q1 persikėlė.. Labai įdomu kaip tokie BF 1943 dabar pagal grafiką bus leidžiami kartu su tos pačios firmos BF BC2 ir panašiu stuff.. Vėl niekas nebenorės Q1 grūstis, vasarą iš vis atostogauja žmonės. Vėl sekantis ruduo po metų ir tipo visi susigrūdę, o po to pabrukę uodegas į 2011 Q1 persikels? :D
kaledine sangruda mokiems ir kapitalistiskai pazangiems zaidejams turbut buvo naudingesne. ta prasme kad jei visvien reikia ~.5 metu zaidimams perzaisti, tai galima buvo ir pirkimus velesnius su nuolaida planuotis.
galima juos planuotis ir siaip, betkada. Ir vistiek- didzia liuto dali uz pardavimus leidejai susisemia pirmomis savaitemis pardavimu.
tai vienaip ar kitaip toks tarpleidejinis „solidarumas“ nieko tam zaidejuj neduoda.
As manau, kad egzistuoja tarsi savotiskas „susitarimas“, arba bent jau to nuojautos faktorius…
Pirkejai yra didele mase, ir visi turi pinigu. Kam leidejams susigrusti visiems pries kaledas, ir dalintis pelna ? Jeigu jie bandys konkuruoti, patirs -10% nuo to, ka galbut gautu, jeigu nekonkuruotu ?
Todel kiti tiesiog pasitraukia is kelio, leidzia uzdirbti MW2, o po kiek laiko apibleses ir pabodes MW2 pasitraukia is kelio (lieka tik fanai), o kiti zaidejai uzsimano ko nors naujo, ir perka lenktyniu/strategijos/stealth/phantasy zaidimus.
Manau, siuo atveju, konkuruodami niekas niekada nelaimes, ypac zinant, kad zaidimai yra NĖRA TO PATIES zanro, ir jie tai supranta. Kodel nedavus zaidejus „atsizaist“ vieno zaidimo zanra, kad po to jis nusibodejes ginklais, soktu pas kokius GT5 kurejus i rankas istroskes palaizyt padangas ?
eje, Eugenijau
– ““Jei tai priklausytų nuo manęs, aš pakelčiau kainą dar labiau”.
Ane…? :D Vat specialiai palukesiu kol sitas “aukso gabalas” atpigs iki kokiu 20 euru. Pilna ir be jo geru zaidimu :)”
Siulau parsisiusti “piratuota” angliska versija zaidimo, paluketi siek tiek, ir nusipirkti ne uz 20 euru, o uz 40 litu rusiska versija, susivesti CD-KEY (jis bus originalus, bent jau su cod1 cod2 ir cod4 bei cod5 rusiskomis versijomis uz tokia kaina taip buvo), ir zaidimas veiks online, galesi jungtis kur noresi.
P.S.: savo nuoziura pakariausiu del “edit” mygtuko, arba pasistengsiu nuosekliau rasyt.