„Moonlighter“ – Prekeivis gatvėse, užkariautojas paklodėse

Ok, ok, galbūt toks grubus vertinys ir neskamba puikiai, tačiau jis puikiai apibūdina „Digital Sun Games“ kurtą ir „11 Bit Studios“ išleistą „Moonlighter“. „Moonlighter“ yra du žaidimai viename: jei mėgstate senųjų „Legend of Zelda“ požemius, „Moonlighter“ jums pasiūlys šimtus atsitiktine tvarka sudėtų požemių kambarių, kuriuos turėsite išnaršyti, jei mėgstate simuliacijas ir parduotuvės vadybos žaidimus, „Moonlighter“ parduotuvė yra ta vieta, kurioje galėsite praleisti galybę laiko.

Moonlighter anonsas:

Žaidimo istorija seka mūsų protagonisto Will pėdomis. Jis yra smulkaus miestelio gyventojas ir „Moonlighter“ parduotuvės paveldėtojas. Šią parduotuvę įkūrė jo tėvai, o jiems apleidus šią žemelę, visa atsakomybė griūvą Will’ui ant pečių. Tiesa, Will’as nėra patenkintas šia pozicija todėl naktį nutrūktgalviškai neria į požemius, kurie ir yra šio mažo miestelio įsikūrimo priežastis. Pasirodo šiame fentezi pasaulyje, nei iš šio nei iš to, įvairiausiose vietose ėmė ir atsidarė durys į keistus požemius. Šie yra pripildyti keistų sutvėrimų ir konstruktų, o juose randami lobiai atėmė žadą tokiai gausybei žmonių, kad šie susispietė į nuotykiautojų minias, o kad šios būtų aprūpintos, prie tokių požemių įsikūrė ir miestai.

Šie požemiai turi tam tikras taisykles. Nesvarbu kiek žmonių šoka į lipnias požemio žiaunas, visi būna išskiriami. Kambariai, kuriuose slepiasi lobiai, visada yra sudėti skirtingomis kombinacijomis, o jei kambariuose esantys monstrai tave įveikia, esi išspjaunamas iš požemio ir prarandi viską, ką susikimšai į kuprinę, o neįsikišai į kišenes. Žaidimo pradžioje mums yra atvertos vienos iš penkių požemių durų, o perėjus visus tris vieno požemio lygius (į gylį), jo gale rasime bosą, kuris pakratęs kojas išmes raktą į kitą požemį. Kiekvienas požemio lygis yra vis sudėtingesnis, o nauji vėliau atrakinti požemiai slepia naujus baibokus ir naujus iššūkius.

Rasti rakandai, šapai, glitėsiai ir automatonų dalys yra vertingi artefaktai. Kai kurios dalys reikalingos galingų ginklų ar įspūdingų šarvų gamybai, kitos skirtos virti gydomuosius gėralus, tačiau didžioji dalis yra skirta senam geram kapitalizmui. Šapukus, varžtelius, esencijas ir emulsijas krauname ant savo parduotuvės stalo, nustatome mūsų akimis tinkamą kainą, atveriame „Moonlighter“ duris ir laukiame klientų. Pradėję žaidimą, nežinome nei vienos prekės kainos, o numatyti ar kaina gera ar bloga galime tik iš pirkėjų reakcijų. Jei kaina tinkama, virš parduotuvėn užėjusio pirkėjo iššoks linksmas veidelis, jei kaina per didelė, diedukas ar tetulė surauks nosį, tačiau blogiausia būna tada, kai virš parduotuvės lankytojo nusistvėrusio tą pirmą kartą atrastą golemo diagramą galvos iššoka veidelis su auksiniais pinigėliais vietoje akių. Tai iš tiesų tamsi dėmė mūsų, kaip prekeivių, istorijoje. Šis ženklas rodo, kad apsišovėme sau tikrai ne į naudą ir greičiausia praradome vieną kitą šimtą ar, neduok Geibai, tūkstantį auksinių. Dalis rastų šmutkių yra užkeiktos, tad kartu turėsime išmokti valdyti savo inventorių ir pasistengti sukišti viską į savo kuprinę.

Sukauptus pinigus galime leisti miestelio atgaivinimui ir savo parduotuvės tobulinimui. Tobulindami miestelį, mes tiesiog prikviečiame naujų pardavėjų ir amatininkų. Galime atrakinti visus penkis naujus kaimynus. Vulkano kalvėje galėsime gamintis šarvus ir ginklus, Medinė kepurė pasiūlys gyvybės stulpelį pildančių gėralų ir šarvus ir ginklus tobulinančių kerų, Le Retailer tiesiog brangiai pardavinės artefaktus, kurių jums gali trūkti norint naujos įrangos, Hawker’is pasiūlys smulkių patobulinimų jūsų parduotuvei, o bankininkas, jei elgsitės neatsargiai, praras visus jūsų pinigus.

Smagiausia, vis dėlto, atnaujinti yra savo parduotuvę. Čia galime išplėsti savo skrynių dydį, atrakinti papildomų vietų padėti parduodamus daiktus, beširdiškai priversti lankytojus palikti arbatpinigių, jei įsigyjame įmantresnį kasos aparatą. Galime prailginti savo gyvybės stulpelį, jei pailsėsime patogioje lovoje. Visgi, privalome įspėti, kad atnaujinus parduotuvę, ši trauks ne tik klientų, bet ir vagišių akį. Šiuos reikės versti kūlio, kai tik jie pasičiups kokį blizgų daiktelį. Juokingiausia, kad vagystėmis užsiims ne tik personažai, kuriuos matome pirmą kartą, bet ir miestelio gyventojai, kaip pavyzdžiui vaikėzas su nutysusiu snargliu. Nuoširdžiai galime pasakyti, kad jam pavogus 8000 auksinių vertus golemų brėžinius, mes nesupyktume, jei jam nutiktų kas negero.

Kalvėje gaminami šarvai keičia vieną iš kelių mūsų veikėjų statistikų. Sunkūs šarvai suteikia daugiau apsaugos, tačiau mažina mūsų veikėjo greitį, o lengvi – atvirkščiai. Ginklų arsenalas žaidime nėra begėdiškai platus, tačiau kiekvienas ginklas veikia kitaip, todėl rekomenduojame paeksperimentuoti ir išsirinkti sau tinkamą ginklų porą. Arba tiesiog pirmai progai pasitaikius čiupkite ietį. Ji neleidžia priešams prisiartinti ir taip taupo gyvybės taškus. Vaidelis rekomenduoja.

Reziumuojant, galime pasakyti, kad „Moonlighter“ yra tikrai šaunus žaidimas. Pagrindinis žaismo ratas yra malonus, o kiekviena stadija netrunka nei per ilgai, nei per trumpai. Džiugu, kad skirtinguose požemiuose sutinkame skirtingus monstrus, o žaidimo kūrėjai nepatingėjo ir sukūrė tikrai unikalių ir įdomių priešų. Jeigu mėgstate seną gerą „Legend of Zelda“, „Moonlighter“ jums bus pats tas. Savo peržaidimo metu neradome nei vienos klaidos ar bug’o. Žaidimo kūrėjai kūrimo procese nepadėjo taško, ir jau paskelbė ateinančių atnaujinimų žemėlapį. „Moonlighter“ apžvalgos rašymo metu kainuoja apie €20, o tai mūsų nuomone, yra tinkama kaina tokio kalibro projektui. Žaidimas yra išleistas PC, Xbox One ir Playstation 4 platformose, o ateityje planuojama išleisti ir Nintendo Switch versiją, kuri, manome, ir bus labiausiai verta dėmesio, nes toks nuotykis puikiai veiktų ir nešiojamas kuprinėje.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *