MMO už 1.5 mln litų?

Užkliuvo akis už naujienos, kad Kalėjimų departamentas paskelbė konkursą sukurti žaidimui, kuris skatintų kalinių integraciją į visuomenę. Biudžetas 1,5 mln. terminas apie du metus. Viskas kaip ir paprasta, tačiau nelabai, kai peržiūri konkurso reikalavimus ir planus.

Atrodo lyg prie šito dokumento kūrimo būtų prisėdęs „World of Warcraft“ fanas, kuris leido savo fantazijai lietis per kraštus. Projektas, kuris pradiniu įsivaizdavimu man pasirodė panašus į tam tikrą adventure žanro žaidimą, kurį vėliau galėtų apžvelgti Džiugas, su vis kiekvienu perskaitytu lapu virto Kotor lygio RPG, o galiausiai A lygio MMO. Ne, tikrai, pažiūrėkit:

„Pagrindinis projekto tikslas – padėti nuteistiesiems integruotis į visuomenę ir darborinką, bei palengvinti resocializacijos procesą. Žaidimo pagalba nuteistasis turi gauti žinių bei įgūdžių padedančių įsidarbinti, pasirinkti profesinę ir darbo veiklą, tobulinti ir lavinti bendravimo įgūdžius su šeima, draugais, darbdaviu ir pan.“

Svarbūs mokomojo žaidimo elementai:- Žaidimas turi būti patrauklus ir interaktyvus,- Už tinkamą (teisingą, didaktine prasme) elgesį turi būti apdovanojama,- Žaidėjai turi vis kartoti ir kartoti veiksmus, kurių siekiama išmokti.
„Svarbūs mokomojo žaidimo elementai:
– Žaidimas turi būti patrauklus ir interaktyvus,
– Už tinkamą (teisingą, didaktine prasme) elgesį turi būti apdovanojama,
– Žaidėjai turi vis kartoti ir kartoti veiksmus, kurių siekiama išmokti.“

Bet tuomet prasideda didieji džiaugsmai(OH HAI – I VANA BE MMO!):

„- Sukurti tinklinę ir/arba internetinę žaidimo versiją (galimybė).
– Įdiegti grupinio žaidimo ir žaidimo su realiu oponentu funkcijas.
– Suteikti žaidėjui galimybę pasirinkti kitą vaidmenį (pavyzdžiui, darbdavio, resocializacijos darbuotojo, negatyvų ar pozityvų personažą ir pan.).
– Žaidėjas pats turėtų formuoti labiausiai jo interesus ir poreikius atitinkančią aplinką, įkelti savo norimus objektus.“

(END AI VANA HEV XPANSHIUNS)

„Žaidimo variklį formuoti taip, kad būtų nesunkiai įgyvendinama plėtra, naujo turinio įkėlimas, vertinimo bei žaidimo kriterijų keitimas.“

(END VAT ABAUT KVESTGIVERZ, LEVELING AND BOSEZ?)

„Nuteistasis privalėtų turėti galimybę pasirinkti ir negatyvias situacijas: žaidėjas pakliūna į situaciją, kai jį muštynių metu sužaloja, žaidėjui pateikiama galimybė peržiūrėti dokumentinę medžiagą iš reanimacijos, traumatologinių skyrių ir pan.

Žaidybinės situacijos turėtų būti dinamiškesnės, o užduotys ir vertinimas –turėti laipsniškus sudėtingumo lygius.“

(END WUT ABAUT HOUSING AND KEREKTER KUSTOMIZAISHN, CO-OP?)

„Mano kelio 2“ dalyvis turi turėti galimybę pats kurti savo aplinkas ir charakterius, galimybę žaisti su realiais žmonėmis, galimybę dalyvauti žaidimo kūrime.“

(END ABAUT INTERESTING STORY?)

„Dalis žaidimo turėtų būti skirta žaidėjo dvasinio pasaulio, religinių, filosofinių, pasaulėžiūros įgūdžių vystymui“

Nebepeistinsiu – pasiskaitykite patys, kam įdomu –
SUPER AWESOME PRISON MMOG

Bet aš dabar pagalvojau – sukurti kalėjimo MMO ir įkalti priklausomybės kablį yra labai įdomus konceptas, ir velnias, jei čia būtų ne Lietuva, o anglakalbė šalis, ir šis dokumentas pakliūtų į kotaku ar pan. portalų rankas, žinutė nukeliautų plačiai po visą pasaulį… Pala, o gal reiktų išversti ir pasidalinti su kolegomis?

Bet kuriuo atveju, jei galiausiai viskas gautųsi kaip „ant popieriaus“, kiekvienas lietuvis MMO fanas būtų itin suinteresuotas sėsti į kalėjimą, nes na cmon – nemokamas mmo, nemokamas maistas, nemokamas būstas FTW!

UPDATE:

Peržvelgus konkurso sąlygas aiškėja visa šio „konkurso“ specifika. Reikalavimai sukalti taip, lyg būtų parašyti kažkuriai konkrečiai kompanijai, kuri tikriausiai jau laimėjo konkursą, o viskas plius minus dėl akių. Nenustebsiu, kad finale bus tik vienas konkurso dalyvis. Nes na kaip kitaip suprasti reikalavimus, kuriuose „Privaloma, kad būtų 5 programuotojai su magistro laipsniais“, „Projektų vadovas su trijų metų mokomųjų žaidimų kūrimo patirtimi“ „2 psichologai, 2 sociologai, 2 pedagogai“. Priminsiu, kad konkursas vyksta iki vasario, tad tik dabar apie jį sužinojusiai kompanijai surinkti tokią komanda ne itin realu. Tik nesuprantu kam visas tas viešumas ir PR’inimasis, jei laimėtoją jau turite, Kalėjimų departamente?

UPDATE2:
Viešumas matyt tam, kad atsirastu kokia FAIL kompanija, kuri tiesiog dalyvautų ir viskas galiausiai nesmirdėtų dėl to kad vienas dalyvis, vienas atitikęs sąlygas. Ir beje, kokia 99.9 proc. kad laimėtojas bus Terra IT (Pirmosios žaidimo dalies kūrėjas).

UPDATE3(po pokalbio su Artojumi):
Pradžioje siūlau peržiūrėti oficialias konkurso sąlygas

Tai va – susipažinote su vizija ir reikalavimais. Vizija tikrai graži, su ta „noriu išbandyti“ kibirkštėle, kuri visada įsižiebia, kai paskaitai kurį įdomesnį game design paper. Bet reikalavimai gražina į niūrią švogerių šalies realybę.

Pradėkime nuo komandos – pagal kalėjimų departamento viziją, tokiam žaidimui, apie kurį aš jums pripaste’inau viršuje reikia(nenustebkite):

1 projektų vadovo, su magistro laipsniu, kuris turi trijų metų patirtį mokomųjų žaidimų kūrime.
5 programuotojų, turinčių magistro laipsnį, iš kurių trys turi trijų metų patirtį INFORMACINIŲ SISTEMŲ PROJEKTAVIMO srityje.
2 psichologų, 2 sociologų, 2 pedagogų su atitinkamais išsilavinimais, keli iš jų turi būti mokslo daktarais (nesigilinam) ir turi turėti dviejų metų patirtį kuriant mokomąsias programas.

ir…. VISKAS.

Komandos reikalavimai, kurie pakankamai taiklūs tam tikrose srityse (neutralizuojant kitus konkurso dalyvius) ir pakankamai padriki, kai tai vertiname žaidimo kūrimo kontekste, siunčia dviprasmiškus signalus. Nes nėra nei reikalavimo, reikalaujančio žaidimų variklio kūrimo patirties, nei reikalavimo interakcijų ar animacijos programavime – tiesiog visas programuotojų penketukas gali būti duombazių kūrėjai su magistrais, ir tai atitiks sąlygas. Kas liečia psichologus, sociologus ir pedagogus, tai vėlgi verčia abejoti dokumento racionalumu – ar tikrai reikia tiek specialistų, ar dalis negali būti tie patys specialistai kurie darbuojasi kalėjimuose ir žino jų specifiką. Klausimų kelia ir tai, kad nėra jokios užuominos apie dailininkų, iliustratorių ir animatorių reikalavimus – specialistų, kurių, peržvelgiant projekto viziją, atrodo, reikia daugiausiai, pagal reikalavimus nereikia apskritai.

Kai dokumentas aprašo projektą, kuris turi sudėtingą žaidimo modelį, kylą klausimas, kodėl reikalavimuose nėra išskirta žaidimo dizainerio pozicija, scenaristas, daugėlio žaidėjų režimo specialistas. Pagal projekto aprašymą viskas krypsta į savotišką mini „Free Realms“ variantą, tačiau pagal reikalavimus viskas gali būti elementaraus psichologinio testo forma. Ir čia yra toks niuansas – testo sistemos sukūrimui reikėtų apie 100.000, tačiau aprašyme pateiktam žaidimui – apie 1.000.000. Reikalavimuose nėra jokių užuominų į technologijas, žaidimo aplinką – elementai kurie turi esminės įtakos projekto kainai ir kokybei.

Net jei ir atsirastų įmonė, kuri sugebėtų per mėnesį surinkti visus popierius, diplomų kopijas, specialistų atliktų projektų sąrašus, gautų ISO sertifikatą, pateiktų duomenis, kad tikrai kūrė mokomąsias programas su šimtatūkstantiniais biudžetais, dienos pabaigoje ji vistiek tikriausiai pralaimės Kalėjimo departamento projekto vadovo švogerio draugo puseserės įmonei, kuri tiesiog nori gaminti testą už pusantro milijono.

P.

Komentarai

17 komentarai/-as/-ų
  1. Artojas 2010/01/14 Atsakyti
    • Dievas Tėvas 2010/01/14 Atsakyti
  2. Artojas 2010/01/14 Atsakyti
  3. ZZ1 2010/01/14 Atsakyti
  4. Starr 2010/01/14 Atsakyti
  5. Dievas Tėvas 2010/01/14 Atsakyti
  6. Aivaras 2010/01/14 Atsakyti
  7. Originalas 2010/01/14 Atsakyti
  8. Simauskas 2010/01/14 Atsakyti
  9. spajus 2010/01/14 Atsakyti
  10. Aleksandras 2010/01/14 Atsakyti
  11. Pawka 2010/01/14 Atsakyti
  12. Muntix 2010/02/04 Atsakyti
  13. Mantas 2010/10/01 Atsakyti
    • Patarėjas 2010/10/01 Atsakyti
  14. allstone 2011/04/19 Atsakyti
  15. klajoklis 2012/08/06 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *