Mideast Crisis 2 – Šventoji Modų Žemė

Nepaisant visų mano prieštaravimų, dažniausiai tvirtinama, kad labiau džiaugiesi daiktu, kurį gavai sunkiomis pastangomis. Kadangi pinigai teoriškai yra jų (kaip darbo ar verkimo prašant iš tėvų) fizinė išraiška, tai labiau rūpinamės tuo, už ką brangiai mokėjome. Pavyzdžiui, žaidimais. Todėl užsienyje labai noriai žvalgomasi į modus, kurie leidžia išspaust paskutinį lašą iš tavo keistos kupiūros su žuvimis. Lietuvoje tai nėra taip svarbu, nes kažką parsisiųsti nelegaliai nelabai kainuoja, o kai kurių modifikacijų diegimas  visgi reikalauja didelio darbo. Nepaisant to, visgi parašysiu jums apie nuostabų modą Mideast Crisis 2. Ei, nesispjaudykite, Counter Strike irgi prasidėjo nuo modifikacijos…

Menkas taiklumas ir nedidelė žala nėra problema, kai "Katiušų" yra 10, o priešai nejuda

Mideast Crisis 2 veikia Command and Conquer 3, paskutinio gero CnC žaidimo, pagrindu. Kadangi vieno žaidėjo kampanijos nėra, siužeto tėra tik skutukai. Yra Šventoji žemė, jos nepasidalija Izraelio gynybos pajėgos (Israeli Defense Force, IDF) ir artimųjų rytų šalių koalicija Islamo Sergėtojai (Guardians of Islam – GoI). Šią kibiriukų ir Uolos šventyklos nepasidalijimo smėlio dėžėje dramą stebi Jungtinių Tautų taikdariai (UN Peacekeepers). Taip ir pliekiasi šios trys pusės daugelio žaidėjų režime ar mūšiuose prieš DI.

Kaip įprasta, visi turi statytis bazes ir samdyti dalinius, o tada užgrobinėti resursus ar net puldinėti priešą. Skirtumas tas, kad vietoje visur patogiai išdygstančių tiberiumo laukų čia reikės užiminėti okupacijos taškus. Tereikia ten pastatyti savo karinį vienetą (tam yra net komanda „nejudėti“) ir jis tavo. Bėda yra ne tik tame, kad juos sunku apginti. Matote, beveik visi daliniai naudoja energiją (visai kaip pastatai įprastuose CnC), o ši žemėlapiuose egzistuoja degalinių ir naftos telkinių pavidalu. Taigi, tai sudaro tam tikrą populiacijos ribą, tad niekad neturėsi tiek karių, kiek norėsi. Ne mongolų orda, visgi.

Žydai gali užimti mūšio lauke randamus žinių tarnybos furgonus. Šie duoda lėšas už netoliese matomus priešus. Kadangi priešų arti nėra, aš jį panaudojau užimdamas pinigų tašką. O greito maisto užkandinė yra dovana Red Alert 2 veteranams.

Tačiau esamos karinės pajėgos yra pagrįstos CnC3 rasėmis. Nieko stebėtino, kad žydų IDF yra ateiviai, t.y. pagrįsta Scrin. Dauguma jų pastatų gali skraidyti, yra skrajojantis lėktuvnešis (dirižablis su nepilotuojamais lėktuvėliais) ir skydai (tariamai taip pasireiškia aktyvios gynybos sistemos). IDF esmė yra greitis ir dalinių apsauga – yra net lazeriai numušti raketoms dar ore, tankai gali gydyti kareivius ir t.t.. Atspindint žydišką įprotį saugoti savo karius jų pajėgose gausu ir įvairių robotų. Merkavos tankai sprogdami palieka pėstininkų dalinius – tariamai išsigelbėjusią įgulą.

Tai labai erzina, nes DI naudojasi balanso trūkumu, leidžiančių derinant galias ir pastatus greitai ir pigiai surinki atakos pajėgas, kurios nežydiškai nevertindamos savęs anksti vien mase gali paimti priešo bazę. Prie to prisideda minėti iš tankų krentantys pėstininkai, ginkluoti raketsvaidžiais. Reikia labai pasistengti jei nori atremti šias atakas. O pabaigoje prasideda toks dirižablių „spamas“, kad net Crimson Skies kraipytų galva.

 

Nelaimei, "dirižablių spamas" reiškia "dirižablių clip'inimasis kiaurai vienas kitą"

Kai kurias abejotinas IDF praktikas atspindi jų galia laikinai sustabdyti Ženevos konvencijos galiojimą (neklauskit kaip tai veikia teisiniu požiūriu). Tad visi daliniai įgauna naujas, ganėtinai šlykščias – žmogaus teisių požiūriu – atakas. Fosfotinės raketos, garsiniai ginklai, atominės galvutės artilerijai… Pačiam IDF žaidėjui, prieš panaudojant šią galią, reikia atsakyti sau į vieną klausimą: „Kur dabar yra Arkos?“. Arkomis vadinami jau minėti robotais aplipę dirižabliai, kurie sustabdžius konvenciją pradeda skleisti radioaktyvias dujas (tai primena komikso „Red Star“ pradžią…). Labai nekas, jei jie tuo metu tavo bazėje ar virs armijos…

 

Ar, jei pats numuši Arką, ji nėra virš tavo dalinių. Nes priešingu atveju gausi pasidžiaugti kraujo efektais.

Ypač kai ją ir taip bando priploti GoI pajėgos, modeliuotos pagal Brotherhood of Nod, tačiau be lašo slaptumo technologijų. Islamo kariai yra pigiausi, bet ir silpniausi, tad su jais labai sudėtinga atremti ankstyvas žydų atakas. Nemanau, kad T-90 yra daug prastesnis tankas už Merkavą, bet taip jau padaryta žaidime. GoI daliniai yra mišrus derinys futuristinės rusiškos technikos ir teroristinės specifikos. Bet MC2 vaizduojamas modernus karas, tad Islamo kovotojai pasitelkia ir kiberterorizmo atakas (yra net tam skirti bokšteliai).

Vienas tankas turi v2.0b patranką. Kitas ne, nes nepatinka nauji emoticon'ai. Be to, nepatobulinti T-90 yra nenulaužiami, bet tai svarbu tik prieš kitus GoI žaidžiant.

GoI žaidėjas gali pasirinkti ar sekti Tradicine, ar Progreso partija. Tradicininkai duoda savižudžius sprogdintojus ir užminuotas radijo bangų mašinytes leidžiančius sunkvežimius, bet šių dalinių nauda menka. Savižudžiai sprogdintojai mūšio lauke neveikia, nes aiškiai matai, kad čia nėra paprasčiausi civiliai ir atitinkamai užsiundai tankais. Progreso partija yra daug palankesnė įprastiems armijų susidūrimams, nes duoda Jinn virusą ir EMP tipo ataką Tunguskoms. Gaila, kad pėstininkai bet kuriuo atveju yra paprasti žmogeliai su „Kalašais“. Paskskaičius „WikiLeaks“ nutekintus dokumentus apie Faludžos mūšį paaiškėjo, kad tik dalis sukilėlių kovotojų buvo prastai pasiruošę fanatikai. Šalia jų kovėsi ir profesionalūs, buvę armijos kariai. Gaila, kad tokios skirties – tarp asimetrinio karo ir reguliarios armijos – neatspindi GoI partijų skirtumai.

Tuo tarpu kariai yra tokie fanatiški, kad AK-47 nulaiko viena ranka.

Užtat Taikdariai yra galingas vakarų kumštis! Jie perėmė savo „tėvo“ GDI kietų, brangių dalinių doktriną ir sustiprino iki loginio maksimumo, pamarginto korporacinės paramos temomis. Pavyzdžiui, vienas UN Abrams tankas kainuoja tiek pat, kiek trys GoI T-90 ir gali juos sunaikinti pora šūviu. Jų pėstininkų „būrys“ – vienas anglų kalba besiskusiantis prancūzas su žydru šalmu ir granatsvaidžiu (palyginimui su 3 IDF ir 5 GoI). Ir jei IDF stengiasi nepatirti žalos, UN yra pasiryžusi visai nekreipti į ją dėmesio. Visa jų technika gydosi – Abrams T-90 daromą žalą susitvarko tarp šio šūvių. Yra net specialus patobulinimas, kuris leidžia imobilizuoti mašiną, bet ją taisyti greičiau. Suderinkime su tuo, kad tankus gali lydėti UN statytojų buldozeris (kartais panaudojamas masiškai puolant priešo bazę ir griaunant pastatus), kurį sekioja taisantys robotai…

Be absurdiškos galios ir taisymosi UN turi ir bazės įtvirtinimus – sienas, „drakono dantis“, nepilotuojamų robotų lizdus ir aviaminas (pagaliau išpildant amžiną žmogaus svajonę užminuoti dangų). Nelaimei, dauguma jų irgi ryja naftą (turbūt nafta varomus „drakono dantis“ suprojektavo amerikiečiai), o tai dar labiau sumažina armijos dydį.

Paukščiai ir taip per gerai gyvena!

UN politikos absurdiška viršūnė – Brummbar. Tai yra 7000 dolerių (7 T-90, 5 Merkava) vertės supertankas, kurį reikia pastatyti kaip pastatą. Natūralioje būklėje tas sandelio dydžio objektas gali lengvai užmušti antžeminius taikinius ir raketomis gintis nuo oro atakų (toks jau paveldas, kad pagrįstas Mammoth tanku). Tačiau galima Brummbar imobilizuoti ir paruošti patranką, kuri vienu šūviu gali ištaškyti tankus, pernelyg susigrupavusius pėstininkus. Suderiname tai su jau minėtu taisymo režimu… arba dar geriau – už kitų frakcijų vykdomus pažeidimus UN žaidėjui leidžiama turėti daugiau iki keturių Brummbar. Nieko nuostabaus, kad jo vairuotojas sako „I can taste their fear“.

"Admire ze fine german engineering!" Šalia Brummbar net kiti tankai atrodo neypatingai dideli.

Ir visi šie nuotykiai yra pateikti iki maksimumo spaudžiamu CnC3 varikliuku. Daliniai atrodo nuostabiai ir, kaip su Dawn of War nesigiminiuojančiam žaidimui, labai detaliai. Smagu įžiūrėti, pavyzdžiui, kaip ant GoI džipų atsiranda visi nupirkti patobulinimai. Šie džipai, tuo tarpų, nėra tiesiog GLA Technicals kopijos – tai yra beveik reperių garažų lygio pikapai su nuotolinio valdymo patrankomis. Pėstininkai, aišku, kiek nukenčia, bet ko tikėtis iš CnC… Be to, žaidimas atrodo labai atmosferiškai. Žemėlapiai atrodo moderniai, o tą jausmą sustiprina ir išugdytos realybės (augmented reality) įspūdis – virš priešų dalinių atsiranda trikampiukai su „target“, ant patobulintų T-90 vamzdžių pakimba naują versiją skelbiantys užrašai, radiaciją žymi ne žali dažai, o atitinkamo dydžio apskritimas, kurio perimetras aprašytas įspėjimais apie pavojų.

Tuo tarpu garsinė pusė yra pavyzdys ne tik visoms rusų studijomis, kurios nesugeba nusamdyti bent vieno žmogaus, kuris angliškai kalbėtų ne kaip pirmokas, bet ir stambioms žaidimų kompanijoms. Ką čia balso ar įrašymo kokybė – pačios frazės yra kiečiausios nuo Company of Heroes laikų. Neatsimenu, kada paskutinį kartą tiek juokiaus iš dalinių posakių, kad net išgąsdinau žmones. UN Taikdariai, šiuo atveju, laimi (lyg tai šiaip ar taip nebūtų kiečiausia frakcija). Jų džipai sako „Fast, fluid… – seriously, who comes up with this shit?“, taikdariai skundžias „English makes my tongue dirty“, o Brummbar, tuo savo neprilygstamu balsu, jog net man rašant šiurpuliukai bėga, skelbia „Finally, a war grand enough to join“.

Aišku, žaidimas turi savo trūkumų – žydų frakcija yra siaubingai „sulūžus“ balanso prasme, be to, galėtų būti daugiau karinių vienetų, ypač pėstininkų. Be to, jų varymas į pastatus yra visiškai beprasmis, nes vienintelis GoI neturi pėstininkų, kurie bet kokius namo okupantus užmuštų vienu smūgiu.

Okupacinių taškų užėmimas - tamsus miškas DI, todėl arčiausiai jų bazės esančiuose tiesiog periodiškai atsiranda okupaciniai daliniai. GoI atžvilgiu - mobilieji barakai. O kadangi fanatikai yra vienintelis dalinys, kuriam nereikia naftos....

Kita vertus, čia visgi yra tik modas ir nekomercinis produktas. Tačiau Isotix yra, bent mano požiūriu, rimta, kylanti ir daug žadanti kompanija. Gal, jei jie atsitrauks nuo Iron Grip žaidimų, sulauksime yra normalaus Mideast Crisis.

O dabar verta pažaisti vien dėl Brummbar!

Ar dviejų.

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. MekDrop 2012/04/19 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *