Meilės ir konkurencijos trikampis – Zynga, Facebook, Google

Siekdama akcijų kotiravimo vertybinių popierių biržoje, Zynga privalėjo atskleisti nemažai informacijos, kuri iki šiol nebuvo teikiama viešumon. Papildytas dokumentas IPO(initial public offering) paraiškai, atskleidžia ryšius, kuriais kompanija yra susaistyta su pagrindine jos leidžiamų žaidimų platforma – socialiniu tinklu Facebook.

Atskleisti susitarimai, pagal kuriuos kiekvienas Zyngos žaidimas, kuriame yra Facebook integracija, privalo būti išskirtinai Facebook platformos žaidimas. Taip pat Zynga įsipareigoja pranešti Facebook kompanijai apie planuojamus išleisti naujus žaidimus iki jų pasirodymo likus ne mažiau kaip savaitei. Savo ruožtu Facebook padeda Zyngai pasiekti užsibrėžtus unikalių vartotojų skaičiaus rodiklius, tuo pačiu drausdamas Zyngai leisti žaidimus tam tikrose socialinėse platformose.

„Business Insider“ ekspertai daro išvadą, kad Facebook platforma nesuteikia lygių galimybių visiems žaidimų kūrėjams. Tikėtina, kad panašius susitarimus turi ir kiti Facebook gigantai – tokie kaip Playdom ar Playfish, tačiau mažieji paliekami žiauromis kovos už vartotoją ir išlikimą sąlygomis. Teorinis šansas naujam žaidimų leidėjui pasiekti Zyngos skaičius yra tik teorinis.

Šiuo metu Zynga dominuoja Facebooke

Ekspertai įžvelgia didelę tokio junginio riziką pačiai Zynga kompanijai, kuri savo ruožtu akcentuoja, kad jų sėkmė be jokios abejonės priklauso nuo galimybių kurti žaidimus kitoms platformoms – pvz. Apple iOS GameCenter, ar juo labiau būsimai Google+ žaidimų platformai(kurios atsiradimas daugiau nei tikėtinas).

Kalbant apie Google, kompanija yra viena Zyngos akcininkių, tačiau sklando prielaida, kad lėšos buvo investuotos vien tam, kad Google turėtų priėjimą prie vidinės Facebook ekosistemos.
Turint omenyje sėkmingą socialinio tinklo Google+ startą, galima neabejoti, kad Zyngai bus privalu savo žaidimus perkelti į būsimą žaidimų platformą Google+ aplinkoje. Tačiau iš aukščiau pateiktų faktų susidaro vaizdas, kad situacija ir santykiai itin komplikuoti ir Zynga, atsidurdama tarp dviejų sunkiasvorių gali būti sutrinta išorinių interesų karo.

Google tikslas – paprastai kalbant „nužudyti“ Facebook, nes tinklas, pateikdamas naujas reklamos galimybės formas ir precizišką reklamos nukreipimą tikslinėms auditorijoms, atima duoną iš Google.

Jei Facebook kontroliuoja Zynga ir gali uždrausti jai keltis į Google+, Zyngos likimas bus amžiams susietas su Facebook kaip ir rizika, kuri, atsižvelgiant į aplinkybes, gali būti labai didelė. Aišku, Zynga gali nutraukti saitus su Facebook, tačiau tai išlygins konkurencijos lauką Facebook žaidimų platformoje ir Zynga pozicijos gali itin smarkiai nukentėti. Tuo tarpu Google+ ateitis irgi nėra aiški – nors tinklas pusiau uždaros betos forma ir augina vartotojų skaičių, ateitis dar labai miglota, priešingai nei teigia kai kurie Lietuvos interneto Minedai.

Galima neabejoti tik dėl vieno – socialinių tinklų žaidimų sektoriuje ruduo bus labai įdomus.

Komentarai

3 komentarai/-as/-ų
  1. Pjovėjas 2011/07/21 Atsakyti
  2. Patarėjas 2011/07/21 Atsakyti
  3. ZZ1 2011/07/21 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *