Maži „Sony“ žingsniukai „PS Vita“ konkurencingumui didinti

Taip ir negimusiame (bet dar gimsiančiame) atsakyme, kad „rankinukai TURI ateitį“, kaip pagrindinę tezę ketinau naudoti paprastą faktą. Rankinių konsolių gamintojams ir platformų savininkams tereikia žengti vieną didelį žingsnį, kad visi spėjimai dėl nešiojamų konsolių išnykimo, nubėgtų kaip nuo žąsies vanduo. Tas žingsnis — platformos atvėrimas. Jis neįmanomas be lankstensės kainodaros. Realiai, būtent turinio stoka (tiek žanro, tiek kainos prasme) ir paverčia modernius handheld‘us nepatraukliais.

Užbėgti įvykiams už akių privertė šiandien per GDC aplankytas „Sony Computer Entertainment Europe“ pranešimas, kurio metu buvo kalbama apie „PlayStation Vita“ SDK įrankius ir devkit‘ą. Iš esmės pranešimas krypo ta linkme kuria ir tikėjausi, kad jis turi pakrypti, nes kaip teisingai pastebi Patarėjas „Sony nebeturi kur daugiau trauktis“.

Rezultatas — supaprastintas „Vita developer“ statuso suteikimas, nemokamas SDK, kartu su PhyreEngine (PS3, PSP, PS Vita, PC) varikliuku ir jo „source“ kodu. Pats devkit‘as, nors ir būdamas identiškų formų kaip ir retail versija, bus aprūpintas papildomomis jungtimis paprastam sujungimui su PC, turės HDMI išvęsti. Už devkitą kūrėjai turės pakloti 1900EUR ir nors tai gali pasirodyti dideli pinigai, tai yra juokinga suma lyginant su 7 kartus brangesniu PSP devkit‘u.

Likęs pranešimo laikas buvo skirtas teiginiams, kad tapti „Sony“ kūrėju yra labai paprasta, po to šie teiginiai buvo pakartoti ir dar sykį atpasakoti kitais žodžiais, kad visiems būtų aišku. Nesvarbu kokio dydžio kompanija, nesvarbu kiek joje dirba žmonių ir kokių apimčių kūriamas žaidimas — visi gali tapti oficialiais „Sony“ kūrėjais. Tai nereiškia visiško atvirumo, bet tai maži žingsneliai optimalaus balanso link. Grandinėlėje likusi dviguba „Sony“ patikra garantuos, kad parduotuvė nebus užversta pusiau veikiančiu „shovelware‘u“, bent jau vertinant žaidimus per techninę prizmę. Nevienareikšmiškai buvo pabrėžta ir tai, kad dizaino dokumentuose įdomiai atrodančių projektų autoriai, o taip pat kompanijos turinčios leidėją šiuos procesus įveiks greičiau. Įdomu ir tai, kad „Sony“ deklaruoja ir visišką atvirumą indie atžvilgiu, self–publishing įmanomas, o išskirtinai tik „Vita“ leidžiamų žaidimų autoriai papildomai gali tikėtis didesnės „Sony“ paramos. Kūrėjams taip pat suteikiama visiška laisvė planuojant būsimo žaidimo kainodarą ir leidimo datą. Neamtemata galimybė siūlyti rinkai „freemium“ žaidimus.

Kaip pagrindiniai kuriamų SDK įrankių atnaujinimas buvo paminėtas darbo su jais paprastumas. Pranešimą skaitęs George Bain pasakojo, kad jam teko dirbti su visų kartų PS SDK ir šis kaip diena ir naktis skiriasi nuo visko ką kūrėjai matė iki šiol. Kaip pagrindinė šio skirtumo priežastis, buvo paminėtas antrųjų ir trečiųjų šalių indėlis teikiant pastabas ir pageidavimus kūrimo procese.

Naujieji įrankiai bus visiškai pritaikyti praturtintos realybės pritaikymui žaidimų kūrimui, tam reikalui iš esmės skirta ir konsolėje montuojama kamera, kuri neblizgės jei ją kas sugalvotų naudoti pagal tiesioginę paskirtį.

Galiausiai kalba pakrypo į xDev ir pubfund programas kurioms Sony šiemet skiria 20 milijonų JAV dolerių. Tai programos skirtos kūrėjų rėmimui, tačiau buvo pabrėžta, kad paramos gavimo kriterijai gan griežti. Kuriamas projektas turi būti tikrai išskirtinis, mat pagal šias programas leidžiami žaidimai testuojami ir aprobuojami ne regiono, o pasauliniu mąstu. Kitaip tariant, šios paramos gavėjai, kartu su finansine injekcija užtikrina sau ir galimybę startuoti visuose regionuose.

Pranešimą vainikavo detalus PSN savybių pristatymas, o taip pat patvirtinimas, kad „cloud saving“, „Cross platform play“ ir kitos šiai dienai jau esančios, bet menkai išnaudojamos platformos savybės veiks ir su „Vita“.

Klausimams skirtas laikas, tradiciškai virto „to ką kažkas pramiegojo“ pakartojimu, bet vienas klausimas vis tik pasėjo nejaukią tylą salėje. Greta mūsų sėdėjęs žmogelis paklausė ar „Sony“ priims paraiškas vadinamųjų apps‘ų kūrimui. George‘as gan ilgai galvojo ką atsakyti ir apsiribojo atsakymu, kad negali pasakyti nieko konkretaus, tik tiek, kad jo padalinys jų tikrai nepriims.  Vienok jis nenuslėpė, kad pati apps‘ų idėja yra svarstoma ir daugiau apie ją bus kalbama artimu metu. Tikiuosi tai nebuvo užuomina į beveik tuo pat metu anonsuotas „skype“, „facebook“, „forsksquare“ ir „twitter“ aplikacijas, o pati platforma sulauks programėlių kurių yra verta.

Pranešimas buvo techniškai sausokas, bet man susidarė įspūdis, kad užuot žengusi didelį ir gal kiek neapdairų žingsnį, „Sony“ ketina jį išdalinti į aibę mažesnių žingsnelių kuriuos galėtų žengti sau patinkančia kryptimi. Žvelgiant per „core“ žaidimų prizmę tai teisingas sprendimas, bet kaip šiandien madinga sakyti, kyla abejonių ar toks sprendimas priimtas ne per vėlai?

aži „Sony“ žingsniukai „PS Vita“ konkurencingumui didinti

Taip ir negimusiame (bet dar gimsiančiame) atsakyme, kad „rankinukai TURI ateitį“, kaip pagrindinę tezę ketinau naudoti paprastą faktą. Rankinių konsolių gamintojams ir platformų savininkams tereikia žengti vieną didelį žingsnį, kad visi spėjimai dėl nešiojamų konsolių išnykimo, nubėgtų nuo jų kaip nuo žąsies vanduo. Tas žingsnis — platformos atvėrimas. Jis neįmanomas be lankstensės kainodaros. Realiai, būtent turinio stoka (tiek žanro, tiek kainos prasme) ir paverčia modernius handheld‘us nepatraukliais.

Užbėgti įvykiams už akių privertė šiandien per GDC aplankytas „Sony Computer Entertainment Europe“ pranešimas, kurio metu buvo kalbama apie „PlayStation Vita“ SDK įrankius ir devkit‘ą. Iš esmės pranešimas krypo ta linkme kuria ir tikėjausi, kad jis turi pakrypti, nes kaip teisingai pastebi Patarėjas „Sony nebeturi kur daugiau trauktis“.

Rezultatas — supaprastintas „Vita developer“ statuso suteikimas, nemokamas SDK, kartu PhyreEngine (PS3, PSP, PS Vita, PC) varikliuku ir jo „source“ kodu. Pats devkit‘as, nors ir būdamas identiškų formų kaip ir retail versija, bus aprūpintas papildomomis jungtimis paprastam sujungimui su PC, o taip pat turės HDMI išvęsti. Už devkitą kūrėjai turės pakloti 1900EUR ir nors tai gali pasirodyti dideli pinigai, tai yra juokinga suma lyginant su 7 kartus brangesniu PSP devkit‘u.

Likęs pranešimo laikas buvo skirtas teiginiams, kad tapti „Sony“ kūrėju yra labai paprasta, po to šie teiginiai buvo pakartoti ir dar sykį atpasakoti kitais žodžiais, kad visiems būtų aišku. Nesvarbu kokio dydžio kompanija, nesvarbu kiek joje dirba žmonių ir kokių apimčių kūriamas žaidimas — visi gali tapti oficialiais „Sony“ kūrėjais. Tai nereiškia visiško atvirumo, bet tai maži žingsneliai optimalaus balanso link. Grandinėlėje likusi dviguba „Sony“ patikra garantuos, kad parduotuvė nebus užversta pusiau veikiančiu „shovelware‘u“, bent jau vertinant žaidimus per techninę prizmę. Nevienareikšmiškai buvo pabrėžta ir tai, kad dizaino dokumentuose įdomiai atrodančių projektų autoriai, o taip pat kompanijos turinčios leidėją šiuos procesus įveiks greičiau. Įdomu ir tai, kad „Sony“ deklaruoja ir visišką atvirumą indie atžvilgiu, self–publishing įmanomas, o išskirtinai tik „Vita“ leidžiamų žaidimų autoriai papildomai gali tikėtis didesnės „Sony“ paramos. Kūrėjams taip pat suteikiama visiška laisvė planuojant būsimo žaidimo kainodarą ir leidimo datą. Neamtemata galimybė siūlyti rinkai „freemium“ žaidimus.

Kaip pagrindiniai kuriamų SDK įrankių atnaujinimas buvo paminėtas darbo su jais paprastumas. Pranešimą skaitęs George Bain pasakojo, kad jam teko dirbti su visų kartų PS SDK ir šis kaip diena ir naktis skiriasi nuo visko ką kūrėjai matė iki šiol. Kaip pagrindinė šio skirtumo priežastis, buvo paminėtas antrųjų ir trečiųjų šalių indėlis teikiant pastabas ir pageidavimus kūrimo procese.

Naujieji įrankiai bus visiškai pritaikyti praturtintos realybės pritaikymui žaidimų kūrimui, tam reikalui iš esmės skirta ir konsolėje montuojama kamera, kuri neblizgės jei ją kas sugalvotų naudoti pagal tiesioginę paskirtį.

Galiausiai kalba pakrypo į xDev ir pubfund programas kurioms Sony šiemet skiria 20 milijonų JAV dolerių. Tai programos skirtos kūrėjų rėmimui, tačiau buvo pabrėžta, kad paramos gavimo kriterijai gan griežti. Kuriamas projektas turi būti tikrai išskirtinis, mat pagal šias programas leidžiami žaidimai testuojami ir aprobuojami ne regiono, o pasauliniu mąstu. Kitaip tariant, šios paramos gavėjai, kartu su finansine injekcija užtikrina sau ir galimybę startuoti visuose regionuose.

Pranešimą vainikavo detalus PSN savybių pristatymas, o taip pat patvirtinimas, kad „cloud saving“, „Cross platform play“ ir kitos šiai dienai jau esančios, bet menkai išnaudojamos platformos savybės veiks ir su „Vita“.

Klausimams skirtas laikas, tradiciškai virto „to ką kažkas pramiegojo“ pakartojimu, bet vienas klausimas vis tik pasėjo nejaukią tylą salėje. Greta mūsų sėdėjęs žmogelis paklausė ar „Sony“ priims paraiškas vadinamųjų apps‘ų kūrimui. George‘as gan ilgai galvojo ką atsakyti ir apsiribojo atsakymu, kad negali pasakyti nieko konkretaus, tik tiek, kad jo padalinys jų tikrai nepriims. Vienok jis nenuslėpė, kad pati apps‘ų idėja yra svarstoma ir daugiau apie ją bus kalbama artimu metu. Tikiuosi tai nebuvo užuomina į beveik tuo pat metu anonsuotas „skype“, „facebook“, „forsksquare“ ir „twitter“ aplikacijas, o pati platforma sulauks programėlių kurių yra verta.

Pranešimas buvo techniškai sausokas, bet man susidarė įspūdis, kad užuot žengusi didelį ir gal kiek neapdairų žingsnį, „Sony“ ketina jį išdalinti į aibę mažesnių žingsnelių kuriuos galėtų žengti sau patinkančia kryptimi. Žvelgiant per „core“ žaidimų prizmę tai teisingas sprendimas, bet kaip šiandien madinga sakyti, kyla abejonių ar toks sprendimas priimtas ne per vėlai?

 

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *