Maži malonumai #2 | EDGE

Viena iš priežasčių kodėl žmonės mėgsta žaidimus — proto knisimo faktorius. Tai ypač liečia visokius paprastučius indie galvosūkius ir platformerius. Dažnu atveju juose varžaisi tik su laiku, bet jautiesi taip lyg kaltumeis su galingu oponentu. Iš esmės taip ir yra, tas oponentas „kūrėjo noras tave išdurti“, „kūrėjo talentas kuriant mechaniką ir lygius“, arba tiesiog „random’as kurį kūrėjas pateikė kaip kažką daugiau“. EDGE vienas tokių žaidimų. Paprastas kaip du centai, užkrečiantis kaip „sėmkos“ ir nuolat knisantis protą kubu.

Proto knisimas kubu
EDGE knisa protą kubu, tiek ta prasme, kad jame valdome kubą, tiek ta prasme, kad pats knisimo veiksmas vyksta keliais lygmenimis. Kubas nėra žmogeliukas, gabalas mėsos ar rutulys. Net keista, kad po pasitaškymo su EDGE buvimą rutuliu galiu pavadinti normalia būsena. O štai būti kubinėje erdvėje įkalintu kubu yra kažkas naujo…

Šiaip EDGE ne naujiena. Prieš trejetą metų jis debiutavo iOS platformoje, vėliau buvo išleistas kaip „PlayStation minis“ atstovas, o prieš mėnesį debiutavo „Steam“. Pabandžiau jį starto dieną ir nebuvau sužavėtas. Nepagavau esmės. Vienu metu jis atrodė ir per paprastas, ir per sunkus. Nebuvo linksma. Prieš porą dienų „Steam“ informavo, kad žaidimas atnaujintas (dideliu nemokamu DLC paku). Jame 45 nauji lygiai, varžybos su tamsiuoju kubu ir papildytas garso takelis (vienintelis elementas patikęs nuo pradžių). Nutariau suteikti antrą šansą ir užsikabinau. Visų pirma supratau, kad dėl antipatijos kalta buvo žaidimams skirta klaviatūra. Visi tie smagūs dalykai, kurie skirti žaidimo komfortui, visos apsaugos nuo atsitiktinių paspaudimų ir sprendimai leidžiantys spausti, kad ir 10 mygtuku vienu metu, žaidžiant EDGE trukdė. Kai tą patį žaidimą pabandžiau su nešiojamu kompu, paaiškėjo, kad kybojimas ant briaunos ne kosminis, o labai paprastas reikalas.

Iš esmės EDGE yra veiksmo, galvosūkių platformeris su retro elementais. Jame valdai kubą, kuris ritinėjasi po kubini pasauli ir rankioja prizmas. Pirmi dešimt lygių gan paprasti, kad žaidėjas apsiprastų su paties kubo valdymu. Jis gali judėti 4 kryptimis, įveikti neaukštas kliūtis ir yra inertiškas. Lygiams sudėtingėjant visko mokytis tenka iš naujo, tarkim jei lygis sudarytas iš kelių dalių ir kelių aukštų jis visiškai iškreipia erdvės suvokimą. Tuo atžvilgiu jis primena „ecochrome“ kuriame geometrines figūras galėjome pakreipti kaip norime, o žaidimo veikėjas jas traktavo taip kaip jas matėme mes. Žaidžiant EDGE, svarbiausia žinoma išlieka tai, ko nematai. Kai kurie lygiai sakyčiau net labai paveikti „ecochrome“ ir naudoja tuos pačius regos apgaudinėjimo principus.

Vėliau dar smagiau. Lygiuose atsiranda galvosūkiai, tiek platforminiai, tiek loginiai, tiek sprendžiami pasitelkiant reakciją. Dar vėliau atsiranda kažkokių animacijų, pavyzdžiui kubą nešantis iš kubų sudarytas kuborobotas. Mačiau pora lygių glaudžiai susietų su garso takeliu, tad juose esančios judančios dalys atstoja atlieka savotišką ekvalaizerio rolę. Galiausiai atsiranda ir patį „Edging“ elementą pristatantys lygiai, kurių įveikimui tenka išnaudoti mistinį kubo gebėjimą balansuoti ant kraštinių, ar net judančių platformų briaunos. Kai „kybojimas“ ant briaunos nenaudojamas galvosūkio sprendimui, jis vis tiek naudingas, nes „kybojime“ praleistas laikas, įveikus lygį išminusuojamas. Labai pravarti funkcija laukiant lifto ar panašiai.

Na ir žinoma sudėtingumas nuolat kyla. Lygiai tampa vis didesni ir mobilesni. Daugėja judančių dalių, ilgainiui jos taip pat ima judėti keliais lygiais ir daro tai trimatėje erdvėje, kurią protas įkyriai bando traktuoti kaip dvimatę. Galiausiai žaidimas pradeda priminti kvailą užsiėmimą, kurio metu vienas miklus bičas žongliruoja stiklinėmis, o tu bandai atspėti kur slepiasi sumautas šaratukas.

Žodžiu fun, fun, fun. Pirmas įspūdis, kad jis skirtas žaidėjams su specifiniais pomėgiais ar įgūdžiais pasirodė besąs apgaulingas. Iš esmės „EDGE“ yra kaip saulėgrąžos, pradėjęs gliaudyt, gliaudai kol išgliaudai visas arba randi geresnį užsiėmimą. Nenuostabu kad ir savo šlovės minutes išgyveno mobilioje platformoje.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *