„Luigi’s Mansion Dark Moon“ apžvalga

[quote]Žalias, ūsuotas, už sofos pasislėpęs dreba. Kas? Ogi santechniko padėjėjas Luigi, visiem puikiai pažįstamas kaip antraplanis personažas. Tačiau atėjo metas šiam vyrukui sužibėti visu gražumu, o tikrieji jo sugebėjimai slypi tikrai ne santechnikos srityje.[/quote]

Atminkim jaunas dieneles, kai draugų ratas būriuodavosi aplink pirmuosius Mario frančizės žaidimus. Žaidžiant dviese, beveik visi norėdavome būti Luigi. Jau tada raudonasis santechnikas buvo įgrisęs. Bet tikriausia niekas nepagalvojo, kad kažkada, po daug metų, Luigi turės savo nuosavą žaidimą, o gal net žaidimų seriją. Tad peštis buvo nelabai verta. Pirmasis toks rimtesnis debiutas kadaise atliktas tarp GameCube vartotojų, na o nepaisant fakto, jog pirmasis Luigi‘s Mansion žaidimas buvo sėkmingas, pratęsimo teko laukti net dvylika metų.

Luigis Mansion

Nesusidūrusiems, ar negirdėjusiems, kad Luigi gavo pirmojo plano vaidmenį, paaiškinsiu, jog Luigi‘s Mansion tai ne Super Mario Bros. serijos vystymas – čia nereikės lakstyti kaip patrakus ir galva trankyti plytų blokus ar ryti grybus bei gėles. Tai net ne platformeris. Luigi – tikras vaiduoklių medžiotojas, ant kupros pasikabinęs siurblį „Poltergust 5000“. Kiek baikštus, bet su užduotimis tvarkosi gan judriai. Gavę nurodymus iš profesoriaus E.Gadd‘o naršote painius, vaiduoklių apsėstus rūmus ir, žinoma, bandote iš vaiduoklių gniaužtų ištraukti įklimpusį Mario (pasirodo iš šis ūsorius sugeba prisidirbti).

Pirmą kartą įsijungus Luigi‘s Mansion: Dark Moon vaizdas tiesiog „įgriūna“ į vidų. 3D efektas čia labai gilus, akys tiesiog plyšta bandydamos susigaudyti kas vyksta. Bet dar nespėjus susireguliuoti efekto gylio, regos organai įprato ir paniro į šį grožį. O čia tikrai gražu, momentais – net įspūdinga. Įsuka. Tačiau startavus pirmai misijai pradeda nervinti ilgi, praktiškai nereikšmingi, galbūt turėję būti šmaikštūs intarpai. „Nejau čia taip visą žaidimą?“, [quote style=“boxed“ float=“right“]Nesusidūrusiems, ar negirdėjusiems, kad Luigi gavo pirmojo plano vaidmenį, paaiškinsiu, jog Luigi‘s Mansion tai ne Super Mario Bros. serijos vystymas[/quote]  „Jei taip, tai po penkių valandų bus šakės“ – lenda panašios mintys į galvą. Bet kaip žinote, intarpus galima ir išjungti. Taip ir padarome. Praleidžiame nesvarbius istorijos aspektus ir bandome pajusti tikrąją žaidimo dvasią. Daug šiltesni jausmai užplūsta, kai su režisuotomis vietomis susiduriama interaktyvaus žaidimo metu, o ne intarpinėse animacijose. Čia atsiskleidžia visas šio 3D pasaulio grožis ir kūrėjų išmanumas.

Taigi, žaidimo aplinka sėkmingai surišta su įvykių vystymusi, o lygiai puikiai surėdyti ir detalizuoti. Kad sukurti tokį interjerą matyt reikėjo ne vieno interjero dizainerio konsultacijų. Taip pat puikiai atrodo ir puolantys vaiduokliai. Ryškios spalvos ir permatomas kūnas 3D aplinkoje atrodo itin įtikinamai. Kartais net gaila susiurbt. Priešai taip pat artimai siejasi su minėtąja aplinka, vieni jų turi gebėjimų slėptis tam tikruose balduose, ar naudoti pašalinius daiktus ne jūsų naudai. Intelektualios vėlės.

Luigis Mansion Dark MoonNa, kaip nėra keista, Luigi‘s Mansion: Dark Moon pasižymi gan nesudėtingu „geimplėjumi“. Galvosūkiai nėra galvą laužantys, su The Legend of Zelda lyginti net ir nesiverčia liežuvis. Tiesiog užtenka atidžiai išstudijuoti kiekvieną kambarį, o toliau viskas eina kaip per sviestą. Taip pat ir su vaiduoklių gaudymu. Kartą išmokus sugauti niekadėją, šio sugebėjimo tobulinti taip pat per daug ir nereikės. Visa medžioklė atliekama gan nesudėtingai, o skirtingų vaiduoklių gaudymas skiriasi tik tam tikromis detalėmis. Tačiau to pakanka. Labai daug duoda ir tai, kad su vėlėmis kovojama gan asmeniškai. Galima siurbti ir po kelias, tačiau kiekvienas toks susidūrimas vis vien tampa „akis į akį“ tipo dvikova. Nors žinoma, tai galėjo paįvairinti daugiau nei kelių mygtuku kombinacijos, bet atminkim, kad šis žaidimas segmentuotas įvairaus amžiaus rinkai. Bet kokiu atveju, kai tenka išgaudyti skirtingų vaiduoklių sambūrį, būna ypatingai smagu. Smagu, smagu, smagu… – tai žodis persekiojantis praktiškai visus Nintendo serijų žaidimus. Išimčių nepadaryta ir čia.

[quote style=“boxed“ float=“left“]Įvykdyti visas užduotis man prireikė apie dvidešimt valandų nesunkaus žaidimo. Sakykime – standartinis minimumas. [/quote] Dark Moon pasaulį sudaro penki skirtingai rūmai ir kiti užkampiai. Visi pasižymi labai skirtinga aplinka ir išdėstymu. Kiekviename jų reikia atlikti po penkias misijas (na ir žinoma papildomi dalykėliai, tokie kaip dvikovos su bosais ar „bonusinis materiolas“). Žaidimo užduotis gyvina „pakavotų“ brangakmenių rinkimas, ir kiekvienoje misijoje užsislaptinusio vaiduoklio Boo ieškojimas. Formulė pažįstama, nieko naujo. Kaip ir žaisdami New Super Mario Bros. žaidimus ieškome „Star Coins‘ų“, ar Donkey Kong Country Returns lygiuose renkame dėlionės daleles ir raides, taip ir čia – norintiems ilgiau „pasigalinėti“ su žaidimu suteikiama proga ilgiau „pavarvinti“ akis. Bet įvykdyti visas užduotis pačiam prireikė apie dvidešimt valandų nesunkaus žaidimo. Sakykime – standartinis minimumas. Reiktų paminėti, kad čia yra ir online rėžimas. Drauge su kitais Luigi gerbėjais iš viso pasaulio galite gaudyti vaiduoklius kartu, specialiai tam pritaikytuose lygiuose-labirintuose. Kartais reikalinga vienas kito pagalba. Gaila, kad negalima laisvai bendrauti, o naudoti tik tam tikrus paruoštukus. Na, bet ypatingai daug emocijų šis rėžimas ir nesuteikia. Tikriausia pilnai nepabaigiau nė vieno online žaidimo. Na, bet bala nematė.

luigis-mansion-dark-moon-review-gd-2Garso srityje kūrėjai susikoncentravo tik į kelias temas. Visą žaidimą dominuoja tos pačios melodijos, jų dariniai, baimės pilnos Luigi emocinės išraiškos ir profesoriaus E.Gadd‘o neaiškių frazių gargaliavimas, tokių kaip „Jagga-Jagga“ (sako vaikai greitai mokinasi kalbų, įdomu ar įveiktų šią?). Gal ir neplataus spektro, bet pakankamai įsukantis garso takelis manau yra pakankamas ir kabinantis. Tai baugiai linksmos melodijos primenančios vaikiškas siaubo komedijas. Jomis užpildoma žaidime tvyranti atmosfera ir tai tiesiog hipnotizuoja. Ypač įsiminė kūrinys pianinui. „Bam, bam, bam!..“ skambina vaiduokliai. Galima klausyti ir klausyti. O Luigi siųstuvo melodija netgi puikiai įsitvirtino kaip telefono aparato skambučio tonas. Vėlgi, čia nepalyginamai nusileidžiama minėtojo The Legend of Zelda muzikiniam arsenalui, tačiau ir žaidimo tipas ne tas. Kaip minimalistinio pasaulio supratimo žaidimui čia šioje srityje viskas padaryta labai teisingai.

Skaitant tokią apžvalgą galima susidaryti vaizdą, jog Luigi‘s Mansion: Dark Moon yra gražus vidutiniokas su tam tikrais pliusais. Iš tikrųjų jis sukelia praktiškai vien tik geras emocijas. Sudarinėjant savo 3DS žaidimų „topus“ Dark Moon tikrai įspęsčiau į penketuką. Kuom jis nusipelnė tokios garbės? Tam yra kelios priežastys: 1) čia sukurtas itin gražus 3D pasaulis. Nors manau, jog geriausias centriukas buvo atrastas Super Mario 3D Land žaidime, drįstu teigti, kad Luigi‘s Mansion: Dark Moon vizualiai vienas iš pačių gražiausių konsolei skirtų žaidimų ir vien dėl to papildo stabinių leidinių, reprezentuojančių Nintendo 3DS sugebėjimus, gretas; 2) nepaisant to, kad žaidimas nesudėtingas, jis yra ypač smagus, o jei istorija kam ir pasirodys banali, tai neužkerta kelio mėgautis užduotimis, pateikiamomis žaidimo metu.

[quote style=“boxed“]Tai tikrai ne te serija, kuri turėtų būti grandiozinė. Labai abejoju, kad būtų verta greitu metu išleisti dar vieną šios serijos žaidimą 3DS konsolei.[/quote]

Dvylika metų buvo gan sąžiningas tarpas, kad Luigi‘s Mansion pribręstų prie dar vieno sėkmingo leidinio. Tik norėčiau įterpti, jog Dark Moon yra techniškai gerokai pranašesnis už savo pirmtaką. Be to, pirmasis Luigi‘s Mansion, nors ir tapęs hitu, visgi neturėjo didelės išliekamosios vertės. Bet Dark Moon išliks tinkamas pasigrožėjimui gerokai ilgiau. Šį žaidimą labiausia verta turėti dėl to, kad jis mums parodo ką gali mūsų 3DS sistema. Tai be galo žavus ir vertas išbandyti 3D teatras, ir, matyt, truputėlis papildomo peno Nintendo „heiterių“ neapykantai pamaitinti.

b

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *