League of Legends | Kodėl Dominion?

League of Legends išsikovojo savo vietą po saulę žaidimų pasaulyje ir… sėkmė, užuot atnešusi užtarnautus laurus, užkrovė naujų problemų. LoL galima mėgti, galima jo ir nekęsti, tačiau ginčytis dėl šio projekto įnašo į industriją nevalia. Daugiau nei 10 žaidimo partijų kas sekundę – tai nemažas, ex-mod‘o, pasiekimas. Nieko stebėtino, kad konkurentai pradėjo dygti, kaip grybai po lietaus. Rinkoje pasirodė net fps MOBA(multiplayer online battle arena) Loco, action based MOBA Bloodline Champions, labiau įprasti Rise of Immortals bei Realm of the Titans; vėliau sekė Dota2 anonsas, o galop ir pagrindinis konkurentas, mintantis P2P distribucija, Heroes of Newerth kapituliavo ir papildė F2P rinką. Kaip jums šitokia Warcraft 3 mod‘o evoliucija vos per keletą metų?

Kai pasakojau apie LoL debiutuodamas DievoRežime, projektą kankino stagnacija – naujas didvyris kas savaitę(kartais rečiau), žaidimo balansavimas ir nauji, mokami apdarai herojams; na bent jau taip atrodė. Dabar gi akivaizdu, jog didelis personažų bagažas pelnė žaidimui šiokį tokį pranašumą prieš esamus ir busimus konkurentus. Kas gi norės pasirinkimą iš beveik šimto keisti į dešimties nesiekiančio? Tačiau  Valve prodiusuojamos Dota2 atveju to nepakanka, todėl Riot Games nusprendė kirsti iš peties. Ir kirto.

Dominion arba capture the flag

dominion žemėlapis: komandų bazės iš šonų, kontroiniai taškai diametre ir buff'ai centre

Sąžiningumo dėlei privalau pasakyti, jog Dominion anonsas tapo dideliu netikėtumu žaidimo bendruomenei.  Kalėdų proga, Riot publikavo šmaikštų ir paslaptingą, daug spekuliacijų prigimdžiusį filmuką, aka sveikinimą; kurio pagrindinė mintis skelbė – tikėkis netikėto. Tuo metu bemaž visi nusprendė, kad tuoj tuoj pasirodys magma chamber, seniai žadėtasis žemėlapis ir grafikos overhoul‘as (beje, šių pažadų neišsižadama). Ir tik po beveik 9 mėnesių, kūrėjai atskleidė tuoj gimsiančio kūdikio vardą.

Reikia pabrėžti, kad Dominion – tai papildymas, praturtinantis pagrindinį žaidimą nauju režimu, mechanika, statistika ir reitingais. Taip pat pasirūpinta naujais daiktais ir naujomis taisyklėmis. Jokių stebuklų čia nėra, paprasčiausia capture the flag modifikacija, tik kad nepaprastumas slypi šio mod‘o injekcijos į MOBA meistriškume.

Žaidimas primena Warhammer 40k: Dawn of War, kuriame resursus atstoja kontroliniai žemėlapio taškai. Kontroliuojame tašką – gauname resursus, Dominion gi atveju, kontroliuodami daugiau nei 50% taškų, t.y. 3 iš 5, kas sekundę darome žalą priešo bazei. Bazės gyvybingumo rodiklis pasiekia 0 ir galima atidaryti šampaną. Šioje vietoje visi paprastumai baigiasi.

Užimtas taškas virsta bokšteliu, tačiau nustoja šaudęs, žaidėjui bandant jį perimti

Toliau seka 2 sudedamosios, neleidžiančios visko paversti paprastu pasivaikščiojimu parke. Visų pirma, LoL – tai daugeliui žaidėjui skirtas produktas, paprastai tariant mmo. Tikėtis kad Jonas klausysis visažinio Gedimino, o geriau už visus viską žinantis Arūnas nenuspręs veikti savaip – naivoka. Komandinio žaidimo niekas neatšaukė, netgi atvirkščiai, komandos veiksmų koordinacija tapo būtinybe nuo pirmųjų partijos akimirkų. Jeigu įprastame režime net pralaimintieji turi galimybę atsitraukt, apsigint ir persvarstyti savo veiksmus iš naujo – Dominion tokios prabangos neteikia. Galvoti tenka veikiant. Todėl kautis su priešais, mąstyti apie sekantį ėjimą ir bandyti kažką keverzoti chat‘e – napoleoniškas iššūkis.

Antrasis aspektas – laikas. Jis velniškai greitai bėga, tai sąlygota dev‘ų noru sukurti kuo intensyvesnes rungtynes. Kaip tarė, taip ir padarė.  Po ~50 partijų, ilgesnių nei 25min(ir tai retai) nepastebėjau. O turint omeny, kad exp čia nepelnomas už žudynes (patirties eilutė tiesiog pildosi savaime, kaip ir pinigėliai!), veikti tenka greitai ir apgalvotai. Dinamiškų mūšių pažadai išpildyti visais 100%.

Ir ką gi turime? Kol Gedas su Arūnu bando išlaikyti vieną kontroliuojamą tašką pietų fronte, trejetas žaidėjų kelia chaosą šiaurėje(žemėlapis suskaidytas į dvi dalis – vienoje 2 taškai, kitoje, atitinkamai, 3). Tai pats logiškiausias veiksmas, tačiau turint omeny žaidimo personažų įvairovę ir pakankamą projekto gyvavimo laikotarpį originalioms taktikoms sukurti, logika nepadeda. Na, šioje vietoje nesigilinsiu, su MOBA žaidimais nepažįstamais pasakysiu, jog kartais vienas personažas gali atstoti 2, ypač gynybinio bokštelio padedamas; o tai leidžia susikurti visiškus naujas taisykles rungtynėse.  Atitinkamai reaguoja priešininkai – padidėja kito fronto aktyvumas ir t.t. ir pan. Įvairovei, įžvalgumui ir drąsiems, kartais rizikingiems sprendimams, vietos daugiau nei pakanka.

2 buff'ai viduje, po vieną kiekvienos komandos pagrindiniam smogikui

Turn On Freud, Turn On Criticism

Tačiau ne viskas taip gerai, kaip atrodo. Yra viena nedidelė, bet labai didelė kliūtis. Sukūrę statistikos kopėtėles, reitingus, naujus, specialiai žaidimo režimui pritaikytus daiktus; Riot visiškai užmiršo apie projekto prezentaciją. Spaudoje, pristatymuose, parodomuosiuose turnyruose viskas atrodė puikiai, tačiau vos tik masinis vartotojas prikišo savo nagus, išlindo visos ylos iš maišų. MOBA ir be papildymų ir novatoriškumų nėra paprasta perpratimui, o ką jau kalbėti apie milijonus Jonų ir Antanų, pirmą kartą užsukusių, pabandymo vardan ? Tokioje dinamikoje, net menkiausia klaida gali kainuoti labai daug, todėl apsvaigusių nuo naujovių herojų veiksmai gali pridaryti daug meškos paslaugų komandai. Nors, tai tik laikinos bėdos, tačiau pirmosios degustacijos daugeliui spėjo apkarti.

Prieš kelias savaites gavęs prieigą prie betos, aprašymo neruošiau, nes tuo metu viskas atrodė perdėm tobula – puikiai žinantys ko ir kiek norintieji žaidėjai, apgalvota taktika ir jaukus, netgi bohemiškas dalinimasis patarimais tik dar labiau ryškino žaidybinės bendruomenės vaidmenį projekto rėmuose. Tačiau, vos tik baigėsi testavimas, dukart aiškiau sužvilgo  LoL, net ne Dominion, o LoL problemos. Jei rungtys trunka 40-60min., 4tas gali kautis prieš 5; tačiau 20min. nuotykyje tai pralaimėjimas apriori, todėl leaver’ių ir panašių kenkėjų indelis į žaidimą pradėjo ne šiaip siutinti, o vesti iš proto. Net tobulas balansas, optimizacija ir įmantrios statistikos sistemos neapsaugos nuo vėjavaikių.

New World on Horizon

Užuot  beprotiškai daužęsi į ankštus MOBA rėmus, LoL dizaineriai nusprendė atverti visiškai naują pasaulį, taip įžiebdami žalią šviesą tolimesniems eksperimentams. Naujakurio titulas lieka jiems, o galvos skausmas – varžovams.

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. Elvinas 2011/10/24 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *