Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/gameon/domains/zaismodnr.lt/public_html/wp-content/plugins/seo-ultimate/modules/class.su-module.php on line 1195
Lietuviškasis „Music Samurai“ | ŽaismoDNR.lt

Lietuviškasis „Music Samurai“

„Music Samurai“ yra smurtinis žaidimas. Juo smurtaujama ne tik prieš virtualius valstiečius, bet ir prieš lietuvišką žaidimų kūrimo potencialą.

Iki pasirodydamas programėlių lentynose, šis žaidimas vadinosi „Rice&Shine“. Tai buvo didingas pavadinimas. Didingas ir simboliškas, nes jame užkoduotas žodžių žaismas derėjo tiek su ryžiais, tiek su kendo treniruotėms naudojamu kardu, tiek su raginimu kilti ir žibėti. Lietuvai toks raginimas yra ypač svarbus, o ir pats žaidimas yra daugiau nei pajėgus pademonstruoti, ką sugeba mūsų kūrėjai. Bet tada…

Tada atėjo išleidimo data ir pavadinimas buvo pakeistas. Greičiausiai tai buvo padaryta siekiant aiškumo ir iš paskos sekančios komercinės sėkmės. Tačiau tuo pat metu kūrėjai tarsi pamiršo, kad daug kas gyvenime paremta lūkesčiais. Gal tai pasirodys juokinga, bet „Rice&Shine“ tuos lūkesčius patenkinti galėjo, o štai „Music Samurai“ — ne.

„Music Samurai“

„Music Samurai“

Čia jau nekalbant apie kūrėjų aprašymą, kuriame reklamuojamas naujas požiūris į „Guitar Hero“ ar „RockBand“ stiliaus žaidimus. Štai ką pasakysiu… Jokia gyva būtybė negali siūlyti naujo požiūrio į kultinius dalykus, jei tų dalykų nėra bandžiusi. Aš atsisakau tikėti, kad „Pixel Punch“ komanda žaidžia ritmo žaidimus. Na, gal vakarėliuose, taip, pažaidžia. Tačiau ar kas nors bandė juos „perkrimsti“? Suprasti kas paverčia žaidimą, ritmo žaidimu, o ritmo žaidimą — geru žaidimu? Tam nepakanka pašėlti vakarėlio metu. Tiesą sakant, norint kurti ritmo žaidimą paremtą veiksmu, būtina įsigilinti ir į tokius žaidimus kaip „Audiosurf“, „PaRappa the Rapper“, „Rez“ ar „Child of Eden“… Kūrėjai jei skaitot, žymėkitės. Nes taip pat Jums būtina pažaisti „ „SSX“, galbūt net karaokė sekas iš „Sleeping Dogs“ ir BŪTINAI įveikti „Dance, dance revolution“ naudojantis tik pulteliu. Atkreipkite dėmesį, kad tai labai skirtingi žaidimai, tačiau muzika juose groja ypatingą rolę. Kiekviename kitaip, tačiau radę skirtumus ir dalykus kurie ten užkabina, galėtumėt juos perkelti į savo nuostabų projektą ir galų gale priversti jį veikti!

Taip aš piktas, nes jaučiuosi turįs tam teisę. Ne todėl, kad mokėjau dolerį, bet todėl, kad „Music Samurai“ viduriuose yra viskas, ko reikia galingam hitui. Įspūdinga grafika, labai daili personažo animacija, kraujas ir kažkas, ką drąsiai galim pavadinti zomburajais. Nėra tik to, ką žadate. Ritmo!

Apskritai aš netikiu, kad įmanoma padaryti gerą ritmo žaidimą, jo įgarsinimui panaudojant gan neišraiškingą 8 sekundžių muzikinį loop’ą. Jei tai ir būtų įmanoma, rimto žaidimas nebus ritmo žaidimas tol, kol herojaus žingsneliai, šuolio garsai, kvėpavimas, darbas kardu ir net sumautas širdies plakimas netaps bendro muzikinio fono dalimi. „Music Samurai“ ritmas, muzika ir veiksmas gyvuoja atskirus gyvenimus ir niekaip nėra susiję. Tai erzina. Ypač į pabaigą, kai skambant vienai iš 3 (trijų!?) siūlomų melodijų lyg ir galima pajusti, kad veiksmą ir garsą bandyta derinti. Galbūt tai buvo bandyta ir anksčiau, bet jei taip, aš žinau kodėl tai neveikia. Tai neveikia todėl, kad veiksmo žaidime sunku pritaikyti grynam ritmo žaidimui skirtą mechaniką, nes ritmo žaidime, žaidėjui leidžiama suklysti tik menka sekundės dalimi. „Music Samurai“ mygtuko paspaudimui suteikiamas gan ilgas intervalas, o ir eiliškumas nepaisomas, todėl naivu tikėtis, kad kažkam iš žaidžiančiųjų, žaidimas skambės taip, kaip suplanuota.

Išeitis? Kaip ir minėjau, kardo mostai gali būti lydimi papildomų, su garso takeliu derančių efektų. Arba padaryti taip, kad kiekviena sėkminga kirčių serija padidintų instrumentų kiekį. Žaidimas prasideda skambant tik baziniam ritmui, o pasiekus 4x daugiklį gali groti, kad ir tas pats, kas dabar. Galiausiai buvo galima susieti daugiklį su kintančiu muzikos ir žaidimo eigos tempu, įvesti papildomą taškų už įveikimo laiką mechniką.

„Music Samurai“

„Music Samurai“

Tai, kad žaidime visi lygiai vienodi nėra žalingas elementas, o tai, kad juose nėra naujų mechanikų, tarsi simbolizuoja, kad dolerį iš manęs pavogė. Jį mokėdamas aš negavau nieko naujo, o juk buvo galima vėlgi, žaidžiant su garsu priversti samurajų bėgti namo sienomis, ar daryti salto. Tai galima sujungti nukreipiant to paties garso takelio sambesį tik į kairį ar dešinį kanalą ir liepiant vienoje pusėje laikyti pirštą, kad samurajus vengdamas spąstu bėgtų siena, tuo pat metu kapodamas kitoje pusėje esančių elgetų galvas. Patobulinimas minimalus, o lygis jau atrodytų visiškai kitaip.

Žodžiu… Aš čia rūstauju ne šiaip sau. Turiu galvoje, po šimts — „Music Samurai“ yra vienas dinamiškiausių, gyviausių ir geriausiai atrodančių lietuviškų žaidimų. Ne tik lietuviškų. Gražiai į visumą sujungti populiarūs elementai (grafika, kraujas, muzika, samurajai) yra (buvo?) potenciali bomba. Nepaisant kritikos aš tikrai rekomenduočiau jį pažiūrėti kiekvienam galinčiam, nes kūrėjai yra išleidę ir nemokamą versiją, kurioje atrakintas vienas lygis. Pabandykit ir liudykit kokio gėrio „netekom“. Na ir kaip po to nepykt?

Išbandykite „Music Samurai“
Android įrenginiuose: tinyurl.com/dr-samurai-and
iOS įrenginiuose: tinyurl.com/dr-samurai-ios

Įvertinimas: D

 

Tekstas iš e-žurnalo GameON#2 (2012/09)
GameOn
Nemokamą žurnalą skaitykite: www.gameon.lt

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *