Lego Indiana Jones — Pam parampam, pam paraaam!

Geriau vėliau nei niekada! Išmėginti kažką iš naujausių Lego žaidimų norėjosi senai, bet proga pasitaikė tik dabar. Ir kolekciją papildžiau ne naujausiu Lego: Batman, o kiek senesniu Lego: Indiana Jones. Šiaip žaidimas pasirodė vasarą, naujausio filmo Indiana Jones pasirodymo išvakarėse.

Žaidimą kūrė britų kontora Traveller‘s Tales (Tt) žinoma kaip gerų ir nelabai gerų žaidimų kūrėja. Tiesa ne kiekvienam žinoma, mat studija daugiausiai dirba su vaikams ir jaunimui kuriamais žaidimais, tad dirbo ir su Walt Disney, ir su Pixar, ir su nesenai tarp kita ko paminėta Crash Bandicoot serija. Wikipedia teigia, kad labiausiai Tt išgarsino Lego žaidimų paremtu kultiniais kino filmais serija. Ir matyt ne be reikalo taip rašo, nes žaidimas paliko išties gerą įspūdį. Hehe… Vėl rašau apie 7 + žaidimą. Nieko nepadarysi… Kas kaip moka, tas taip… sensta.

Viskas ko trūksta plastmasei…
Viskas ko trūksta plastmasei — šiek tiek fantazijos ir gyvybės. Netikit? Pažiūrėkit kaip su Lego kaladėlėm žaidžia
vaikai. Aišku. Šiais laikais galbūt viskas kiek kitaip, tad nenuostabu, kad Lego kaladėlių populiarinimui buvo išnaudoti ir video žaidimai. Jie labai aiškiai iliustruoja ką iš tiesų galima nuveikti su iš pažiūros nuobodžiu konstruktorium. Būtent į kaladėles įkvėpta gyvybė man paliko patį didžiausią įspūdį, nepaisant to, kad žaidime yra ir daugiau šaunių sprendimų. Reik manyt kūrėjai atliko tikrai nemenką darbą kurdami personažus ir mėgindami neperžengti tam tikrų ribų. Žaidimo vaikams personažai turi būti gyvybingi, ryškūs, linksmi, stiprūs ir lengvai atpažįstami. Žaidimo kuris pretenduoja į geriausių pardavimų Topą ir turi pateisinti BAFTA suteiktus apdovanojimus (juos gavo ankstesnė Lego serijos dalis Star Wars) personažai turi turėti dar daugiau savybių. Jie turi būti tikri, kokybiškai animuoti ir universalūs. Tačiau tuo pat metu, Lego žaidime jie turi būti padaryti iš plastmasinių kaladėlių. Net keista, bet kūrėjai rado formulę kaip visus šiuos reikalavimus perkelti į savo personažus. Sąžiningai ir neįtikėtinai tiksliai į žaidimą perkeltiems žmogučiams buvo suteikta tik šiek tiek lankstumo. Tiek kiek reikia, kad žaidimo metu nekiltų abejonių dėl to iš kokios medžiagos jie pagaminti, ir tuo pat metu tiek kiek reikia, kad jie atrodytų gyvi. Lego žmogučiams nebuvo suteikta kalbos dovana, savo emocijas jie reiškia kažką mykdami ir dūsaudami. Vėlgi… Tiek kiek reikia, kad įpūsti gyvybės, bet tuo pat metu neperlenkti lazdos. Sakyčiau teisingas sprendimas, nepaisant to, kad dėl jo smarkiai nukentėjo žaidimo istorijos vystymas. Galų gale plati kaladėlių kolekcija iš kurių kuriami personažai. Žaidime rasime ir galėsime panaudoti per 60 personažų, jų tarpe bent kelios Indianos versijos, dešimtys jo bendražygių ir ne mažesnis kiekis blogiukų. Po paraliais žaidime yra net sexy Lego kaladėlės su rožiniais naktinukais ir nupaišytais papyčiais… Jos net bandė sugundyti Džonsą! Įdomu tai, kad žaisdami žaidimą ne Story o Freeplay režimu, galėsim naudoti bet kurį iš personažų, arba panaudoję jų detales susikurti savo. Nuosavą, unikalų, niekur nematytą Lego žmogutį. Visai kaip LBP ane?

Pakaitomis su kino peržiūromis

Kitas labai geras žaidimo bruožas — istorija ir trukmė. Žaidime atpasakojamos visos originaliosios trilogijos dalys: Raiders of the Lost Ark, Indiana Jones and the Temple of Doom ir Indiana Jones and the Last Crussade. Tokie platūs užmojai garantuoja daug kokybiško laiko su žaidimu. Išties žaidimo trukmė labai net padori. 3 scenarijai po 6 lygius, kurių kiekvieno daugiau ar mažiau sąžiningam išvalymui man prireikė maždaug valandos. Tiesa aš kol kas įveikiau 7 lygius, bet tikrai nematau jokių ženklų rodančių, kad lygiai taps trumpesni. 18 valandų pirmam žaidimo išvalymui yra tikrai neprastas rodiklis kaip nuotykių žaidimui. Be to, daugeliui tikrai bus noro įveikti žaidimą ir antrą ar trečią sykį. Tai lemia žaidimo mechanika, kuri paprasčiausiai neleidžia surinkti visų lygyje paslėptų lobių, įveikiant jį pirmą sykį. Egzistuoja vietovės į kurias galima patekti tik su tam tikru personažu, t.y. pakartotinai žaidžiant ta patį lygį Freeplay režimu kuomet patys pasirenkame personažą kurį valdysime.

Vis dėlto yra ir neigiamas niuansas. Žaidimas neišnaudoja viso kino filmų suteikiamo potencialo vystydamas istoriją. Dėl to kaltas, kūrėjų pasirinktas kaladėlių įgarsinimo būdas. Jos tik mykia, nieko nekalba, tad nemačius paties filmo žaidimo eiga nebus labai aiški.
Kadangi visi žaidime matomi vaizdo intarpai yra šmaikštūs, vaikučiams užteks ir to. Tačiau kur kas didesnį ir stipresnį efektą žaidimas sukelia tik tuo atveju jei matytas ir kino filmas, kurio scenarijus peržaidžiamas. Ne tik dėl bendro aiškumo. Dar ir dėl to, kad žaidime labai kūrybiškai pažiūrėta į kai kurias filmo scenas. Jos šiek tiek pakoreguotos, sakyčiau net pašaipios. Tikrai patiks
Indianos fanams.

a

Žaidime gausim valdyti ir transportą. Pasirinkimas platus, nuo dviračio iki dramblio.

Visi porom

Šiek tiek apmaudu, kad žaidimas neturi jokio režimo tinkle. Ypač turint galvoje tai, kad iš esmės jį galima žaisti dviese. Visus žaidimo lygius Indiana įveikia kartu su bendražygiu. Paprastai tai būna personažas savo savybėmis galintis padėti spręsti kai kuriuos galvosūkius. Na pavyzdžiui pats Indis turi botagą, kuriuo ne tik baudžia ar nuginkluoja priešus, bet ir išjudina toliau esančius svertus. Moteriški personažai geba pašokti aukščiau arba savo cypimu suskaldyti stiklines pertvaras. Mažesnio ūgio personažai įlenda į tik jiems pritaikytas slaptas zonas ir t.t. Kiti personažai neturėdami unikalių savybių gali turėti išskirtinių daiktų. Knygą padedančią perskaityti senovinius rašmenis, sprogmenų, kastuvą lobiams kasti ir t.t. Paprastai kiekviename lygyje prireikia daugumos šių savybių, tačiau panaudoti pavyksta tik kelias (Indiana ir jo bendražygiai gali laikinai pasinaudoti rastais daiktais). Taigi žaidėjas turėtų įsiminti vietas kurių neįveikė ir kartodamas lygį, pasirinkti atitinkamus personažus ir inventorių. Žaisdami vieni žaidėjai naudojasi abiem personažais, vieno mygtuko paspaudimu pasirinkdami kurį iš jų nori valdyti tam tikru momentu. Žaidžiant poroje, kiekvienas žaidėjas atsako už savo personažą. Skirtingai nei Spyro atveju, Lego: Indiana Jones yra labiau prieinamas visiems žaidėjams. Tiek jaunesnio amžiaus, tiek turintiems mažiau patirties. Nepaisant to, kad Indianos atliekamų judesių ir savybių arsenalas nėra pastebimai kuklesnis nei tas kurį turi Spyro. Greičiausiai prieinamumo skirtumai glūdi tame, kad Indiana Jones valdymas yra kontekstinis, o vietovės kuriose gali kažką nuveikti ar turi kažkuo pasinaudoti aiškiai išskirtos ir veikia kaip sufleris. Smagu ir tai, kad antras žaidėjas gali prisijungti prie žaidimo kada panorėjęs, arba tada kai pirmajam prireikė skubios pagalbos.

Paspringimo pavojus

Lego kaladėlės nors ir skirtos vaikams, jų nerekomenduotina duoti patiems mažiausiems. Egzistuoja toks dalykas, kaip paspringimo pavojus. Žaidimui tai irgi nesvetima praktika. Lego: Indiana Jones nėra ypač sudėtingas žaidimas, tačiau jame yra tam tikrų niuansų ir klaidų. Visų pirma tai niuksą norisi duoti MS QA padaliniui kuris, mano supratimu, turi pasirūpinti, kad visi X360 žaidimai perspėtų žaidėją dėl netinkamo profilio pasirinkimo, ar žaidimo išsaugojimui neparinktos laikmenos. Visi X360 žaidimai kuriuos žaidžiau šią funkciją turi, tik ne šis. Man tai rūpesčių nesukėlė, bet sukels vaikams. Ypač tiems kurie išmokinti patys įjungti žaidimą spaudžiant A, A, A, A (paprastai žaidimai automatiškai parenka autosave funkciją, tereikia patvirtinti jo norą tai daryti spaudžiant A mygtuką). Tiesa šių problemų gal ir nekils, jei konsolėje aktyvuotas Auto Sign-In nustatymas. Ir šiaip tai niekniekis, kurio tiesiog negalėjau nepaminėt. Kur kas jautriau reaguočiau į kameros ir dirbtinio intelekto klaidas. Šiaip kameros darbui priekaištauti būtų sudėtinga nes ji statinė. Ji nesekioja paskui personažą ir neleidžia savęs sukinėti, tad pastatyti ją į nepatogią padėtį būtų kebloka, juolab kad dauguma žaidimo lygių yra statiniai. Tačiau tai kai kuriuose lygiuose, ji atsižvelgdama į žaidėjo veiksmus nežymiai pakeičia savo padėtį ir kažkodėl tuo pat metu visiškai sumala valdymo schemą. Kairė tampa dešinė, o dešinė kažkodėl tai į apačią. Tai erzina, nes labai noriu pereiti nors vieną lygį nė sykio nemiręs ir gauti pasiekimą. Jei tokių ambicijų nėra, tai ir erzintis didelio poreikio
nebus.

Žaidime už mirtį žaidėjas nubaudžiamas labai švelniai, galima sakyti išvis nebaudžiamas. Kitas nemalonus aspektas susijęs su kamera buvo pastebėtas judančiuose lygiuose. Pavyzdžiui bėgant urvu nuo kokio tai riedulio. Žaidėjas bėga ekrano link, tą patį daro ir DI valdomas jo bendražygis. Jei pastarasis aplenkia žaidėją, jis priartėja prie kameros ir savo kūnu užstoja kliūtis, kurias žaidėjas dar tik turi įveikti. Taip greičiausiai nutinka todėl, kad kamera griežtai susieta su žaidėjo valdomo personažo padėtimi ekrane. Labai nemalonus bug‘as. Norėdamas surinkti visas tunelyje išbarstytas monetas vis atsilikdavau ir vis mirdavau kokioje nors duobėje.
Dirbtinis intelektas šiaip stebina puikiu elgesiu, tačiau neišvengta nesusipratimų ir su juo. DI personažas visuomet sekioja paskui žaidėjo valdomą personažą ir daro tai neblogai. Tačiau labai erzina, kai užlipi kažkur o DI nesugeba to padaryti. Esi priverstas
pakeisti personažą ir ten pat kažkur užlaipinti atsilikėlį, tačiau tuo metu jau nevaldomas personažas nulipa žemyn. Tokioje situacijoje žaidėjas pasmerktas vargti tol, kol DI sugalvos kaip į tam tikrą vietą galėtų užlipti pats. Nereikia būti žaidimų dizaino ar programavimo genijum, kad šią problemą išspręsti. Pavyzdžiui įvedant mygtuką su „Stay“ komanda.

Aišku žaidžiant poroje šio trūkumo neliks nė kvapo. Neturėjau su kuo išmėginti, tačiau turiu rimto pagrindo manyti, kad žaidžiant dviems žaidėjams, DI trūkumų dingimą turėtų kompensuoti užaštrėsiančios kameros problemos. Vienok tai tik spėjimas.

Bėgti pirmam… Ignoruoti monetas… Bėgti pirmam… Ignoruoti monetas… Bėgti pirmam… Ignoruoti monetas… Bėgti pirmam… Ignoruoti monetas…

Tiems kas neturi PS3

Prieš rašydamas šiek tiek paskaičiau ir apie kitus Lego žaidimus. Atsiliepimai panašūs, tad spėju, kad Lego serijos nuotykius (Indiana Jones, Batman ar Star Wars II) galėčiau drąsiai rekomenduoti. Tiesa ne visiems. Visų pirma be abejo tik tiems, kas mėgsta senus gerus platform tipo nuotykių žaidimus, kuriuose reikia šokinėti, rinkti monetas ir spręsti gan nesudėtingus galvosūkius. Lego: Indiana Jones tikrai pakankamai linksmas, įvairus ir ilgas, kad galėtų pretenduoti į geriausiųjų sąrašus. Žaidimas tikrai nesugadins nuotaikos filmo apie Indį mėgėjams, nesukels isterijos ar nevilties priepuolių vaikams ir šiaip turėtų suteikti gan kokybišką pramogą. Sakyčiau pakankamai šeimyninis ir saugus žaidimas. Tiesa jei planuojama žaisti asmeniniu kompiuteriu, rekomenduočiau įsigyti ir valdymo pultelį (jei tokio dar nėra). X360 padangėje visiškai ramiai galima užmerkti akis net ir į nežymius žaidimo trūkumus.

O štai PS3 savininkams rekomenduočiau pasitikrinti ar kolekcijoje jau yra Little Big Planet (LBP). Jei ne, pirma rekomenduočiau įsigyti jį. Jei LBP jau turite, belieka pamąstyti ar tikrai reikalingas dar vienas, nepaprastai nuotaikingas žaidimas. Kodėl rekomenduoju LBP? Dėl labai paprastų priežasčių. Abu žaidimai ganėtinai panašūs, naudoja apgaulingas 3D aplinkas, kurios iš tiesų yra statinės, tiesiog prigrūstos 3D modelių. Tokiu būdu išlaikomos geriausios platform tipo tradicijos, tačiau sukuriama ir laisvės bei šiuolaikiškumo iliuzija. Abiejuose žaidimuose galima kurti savo personažus. Abu jie nuotaikingi, juos abu gali žaisti keli žaidėjai, bet… Žaisdami Indiana Jones jūs negalėsite paimti kito žaidėjo valdomo personažo už rankos ir tokiu būdu padėti jam įveikti sudėtingesnę vietą, ar tiesiog jį pernešti. Žaisdami Indiana Jones jūs negalėsite sukurti nuosavo žaidimo lygio, ar išmėginti tūkstančių kitų lygių kuriuos sukūrė kiti žaidėjai.

Žaisdami Indiana Jones jus negalėsite mėgautis žaidimu tinkle ir varžytis su žaidėjais iš vis pasaulio. Žaisdami LBP negalėsite valdyti Indianos Jones? Hm… Na tam tikra prasme taip, tačiau dėl to kaltinkit tik savo fantaziją. Žodžiu jei turite PS3 ir ieškote pirmo vaikiško, linksmo, platform žaidimo savo kolekcijai, tai ne Lego: Indiana Jones. Visais kitais atvejais, kažką iš Lego serijos tikrai rekomenduoju.

Kaladėlės kurios ir šoka, ir dainuoja, ir vienos kitas vilioja…

Šiaip žiūrint kokį potencialą turi Lego: Indiana Jones… Na iki LBP jam tikrai netoli. Tikrai nenustebsiu jei kas nors panašaus į Small Huge Lego World greitu laiku taps realybe.

Komentarai

7 komentarai/-as/-ų
  1. Romas 2009/01/29 Atsakyti
  2. kaimynas 2009/01/29 Atsakyti
  3. Artojas 2009/01/29 Atsakyti
  4. Dovydas 2009/01/29 Atsakyti
  5. ReJ 2009/01/30 Atsakyti
  6. Skotas 2009/02/02 Atsakyti
  7. Eve 2009/08/06 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *