Laiškai iš mūšio lauko | Modern Warfare 2

„Kai žmonės atsisakys nugalėti vienas kitą, jie išmoks pagaliau nugalėti save pačius. Ir tai – pats kilniausias didvyriškumas, kokį jie gali atlikti, pats didingiausias jų vyriškumo ir dvasinio taurumo pasireiškimas.“ – Anatolis  Fransas, Nobelio premijos laureatas.

„Nežinau, su kokiais ginklais kariausime Trečiajame Pasauliniame kare, bet Ketvirtasis Pasaulinis karas bus kariaujamas su lazdomis ir akmenimis.“ – Albertas Einšteinas apie „Call of Duty“ serijos ateitį.

Karas yra karas. Jame nėra taisyklių, o moralės ir etikos ribos tirpsta kruvinoje jo realybėje. Man nepatinka karas, tačiau žmonijos istorijos klystkeliuose jis yra priemonė problemoms spręsti, kai oponuojančios pusės ignoruoja susitarimą dėl tiesos sąvokos. Kalbu apie tai, nes gavau keletą laiškų iš karo lauko ir noriu su jumis pasidalinti…

Nuo: Seržanto Toxio
Kam: Jaunesniajam broliui
Antraštė:  „Chlapuškės“ – jėga. Linkėjimai mamai – maitina gerai.
 

Jei atvirai, giliai širdyje galvojau, kad „Modern Warfare 2“ mane nuvils. Po nelauktai geros pirmos dalies, maniau, antra susirgs jaunesniojo brolio sindromu ir tiesiog susirengs visus spalvingiausius turimus drabužėlius ir įsivaizduos, kad atrodo gražiai. Brolis iš tiesų yra jaunesnis ir visa galva mažesnis, tačiau sukurtas labai labai profesionaliai nuo starto iki finišo.

Žaidimą pradedame prabėgus penkiems metams po paskutinės dalies. Siužetinio užtaiso nepasakosiu, nes jis yra tikrai pusėtinas. Teks pabuvoti ir Irake, ir Amerikoje, ir Rusijoje, ir Brazilijos lūšnynuose. Žaidimas — nenutrūkstanti adrenalino dozė, ar tai būtų  artima kova lūšnynų rajone (čia primygtinai rekomenduoju „dual wield uzi“ — super tinkamas variantas), ar snaiperio misijos Rusijoj — kurios lyg ir matytos aname „Modern Warfare“, bet tuo pačiu visai naujos ir teikiančios begalę satisfakcijos. Super gerai integruoti pasivažinėjimai valtimis, sniegomobiliais, malūnsparniais ir humvee’iais Irake (šitas padarytas išvis nerealiai — civiliai, „blogiečiai“, siauros alėjos, skersgatviai, pro langus ir nuo stogų tave stebintys žmonės. Ar jie civiliai, ar kovotojai sužinosi tik jiems paleidus į tave salvę… Bandysi „nušienaut“ iš anksto – paaiškės, kad tai civilis, o civilių mes juk nežudom – „restart“…  brrr — uber!). Gera, tikrai gera grafika — ką „Infinity Ward“ išspaudė iš senuko IW 4.0 variklio yra kažkas nerealaus. Taip, jis teturi „native“ 600p rezoliucija, bet variklis optimizuotas nerealiai! Ypač didelis pliusas — kūrėjų studija išmetė be galo „respawn’inančius“ bukus priešus. Dabar priešų kiekis baigtinis ir, negana to, jie elgiasi žymiai protingiau (na, kiek protingai gali elgtis „script’inti“ baisiniai DI kiekiai). Jie slepiasi už barikadų, keičia pozicijas, mėto granatas ir pan. Vienu žodžiu, to durno eilinio priešų šienavimo nebebus.

mw1

Pradėdami, būsite perspėti, kad žaidimas turi šokiruojančių vietų ir bus paklausta, ar norite jas praleisti. Turiu perspėti, kad jei žais jūsų vaikai, siūlyčiau tas vietas iš tiesų išjungti (išskyrus tą atvejį, jei jums nesvarbūs visi amžiaus reitingai ir manot, kad žinot geriau už visus aplinkui:). „Modern Warfare 2“ tikrai yra tokių sukrečiančių vietų, dėl kurių vaikams šio žaidimo išvis nesiūlyčiau duoti žaisti. Juk ne be reikalo jis turi PEGI 18+ reitingą. Tiesą pasakius, jei esate jautri „asaba“, tas vietas geriau „praskipinkit“. Ne, ten nėra kažko labai žiauraus, niekas neplėšo širdžių… bet na… Aš jus perspėjau:)

Kas dar nudžiugino — labai didelis ginklų pasirinkimas – užėjęs į vieną namą.. „nespoilinsiu“.. ir radęs praktiškai visą ginklų arsenalą, jaučiausi kaip per Kalėdas:). Prisižiūrėjęs „discoverio“, aš dabar žinau, kad „close quaters combat’e“, a la kambarių valymas, nedidelės erdvės — geriausias pasirinkimas yra „chlapuškės“ (na, mes savo laiku CS’e vadindavom taip visus mp5 stiliaus „submachine gun’us“). Pvz., mano mėgstamas FN P90… Jei veiksmas persikelia į lauką ir reikia šaudyt dideliais atstumais, be abejo, reikia kažko ilgesniu vamzdžiu ir didesniu taiklumu… Ir čia tas įgyvendinta labai neblogai. Aš nemanau, kad „Infinity Ward“ užsukinėjo tikrovišką balistiką, bet, nepaisant to, rezultatas gavosi labai patenkinamas.

mw2

Žaidime vieninteliai du minusai. Vienas jų — tai praleistas „bug’as“, kai vieną lygį teko „restartuot“, nes turbūt neužlipau ant kažkokio stebuklingo kvadrato „trigger’inančio“ efektą, kad kolegos eitų paskui į „panic room’ą“:) O antras trūkumas — tai trukmė. Žaidimas juodai juodai per trumpas. Gerai neprisimenu, per kiek laiko perėjau pirmąją dalį, bet šitas bene dvigubai trumpesnis — galima pereit praktiškai per dieną (~6/8 val). Aš perėjau per kokias 8/10val… Ir ne, tai nėra pasiteisinimas, kad žaidimas smagiausias „online“. Taip, iš vienos pusės, aš suprantu, (aš pats irgi dalinai esu kaltas dėl to), kad dėl piratavimo liaudis perkėlineja žaidimus į „online’ą“. Bet dar kartą pasikartosiu — ką buvau sakęs apie „Borderlands“ — jei jau kuri „single player’į“, imho, yra mažiausiai neetiška sakyt, kad „Na taip, jis truputį kreivas ir neįdomus (ar trumpas), nes pats „kaifas“ yra „multiplayer“ režimas“. O jei taip iš tiesų yra — daryk „mp only“!

Nuo: Vietnamo karo veterano, atsargos leitenanto Artojo
Kam: Fieldmaršalui Bobiui Kotikui
Antraštė: Reikalauju kompensacijos už suteptą paradinę uniformą
 

Antrosios „Modern Warfare“ dalies labai laukiau. Grynai todėl, kad pirmoji dalis mane sukrėtė. Tai buvo žaidimas apie karą, mirtį, viso to priežastis ir galimas pasekmes. Visa tai buvo taip arti tų dienų realijų. Viskas, ką mačiau žaisdamas pirmąjį „Modern Warfare“, atrodė pernelyg realistiškai, kad pajėgčiau netikėti tuo, ką matau. Tai buvo pirma „no-brainer“ šaudyklė, kurią įveikęs, gerą savaitę negalėjau atsigauti. Vis peržaidinėjau žaidimą iš naujo ir mąsčiau, kad tai, ką matau žaidime, bet kurią akimirką gali nutikti iš tikrųjų. Kalbant sausai — tai buvo tobula pramoga. Stiprus, tvirtas, realijomis paremtas, intensyvaus veiksmo varomas siužetas. Kautynės, mirtis, narsa ir šiek tiek dramos. Paskui apokalipsė. Žaidime matėme pasekmes įvykių, kurių priežastį, net ir šiandien galima pamatyti per vakaro žinias. Realistiška grafika ir talentingai susukti (ir paslėpti) „script’ai“ leido žaidimui pranokti visus ir viską. Nepaisant to, kad jis buvo apgailėtinai trumpas, aš jį visada vadinau didžiu žaidimu. Ir tai dariau tikrai ne dėl daugelio žaidėjų režimo, kuris, kaip žinia, yra plačiai pripažintas ir pamėgtas. Taip. Pirmoji „Modern Warfare“ dalis buvo šaudyklių šaudyklė, kurioje save galėjo atrasti ir „lama“, ir „hardcorščikas“, ir „nobrainer“ žaidimų gerbėjas, ir nuolat į konspiracijų teorijų apmąstymus nuklystantis paranojikas. Visų šių savybių rinkinys buvo tai, kas mano galvoje suformavo tvirtą „Modern Warfare“ prekės ženklą.

mw3

Todėl nenuostabu, kad antroji dalis mane nuvylė. Nuvylė taip stipriai, kad antrą sykį įveikti žaidimo jau nebepajėgiau. Su kiekvienu žingsniu man akis draskė klišės, aplaidumas, niekam tikę skoliniai iš COD5, keistas ginklo fetišas ir nutolimas nuo realybės. Mane erzino priežasčių nebuvimas, silpnai išvystytas siužetas… Hmm… Išvis kyla klausimas, ar ten buvo ką vystyti. Antroji „Modern Warfare“ dalis yra tiek pat silpna, kiek stipri buvo pirmoji. Aš tikrai neketinu kabinėtis prie techninio išpildymo. Šia prasme, beveik viskas žaidime padaryta gerai. Vėl daug įtampos, daug šaudymo ir be proto daug ginkluotės. Tikrai juntamas tam tikras ginkluotės fetišas, kuris praturtina žaidimą tinkle, tačiau nėra sveikintinas vieno žaidėjo režime. Ginklų ir jų modifikacijų per daug, ypač turint galvoje tai, kad kalbam apie žaidimą, kuriame privaloma bėgti. Apart šio niuanso, priekaištų neturiu. Iš IW4 variklio išspaustas vaškas, sviestas ir viskas, kas buvo įmanoma. Žaidimas atrodo stulbinančiai ir tam nereikia laužtis į NASA, reikalaujant „upgrade‘o“ savo kompiuteriui. Konsolinės versijos irgi atrodo nuostabiai. Tai kas negerai?

Negerai tai, kad „Infinity Ward“ padarė TIK tai, ko laukė tie 5 milijonai žmonių, kurie žaidimą įsigijo per pirmas 24 valandas. TIK tiek, kiek norėjo pilka masė ir nė trupučio daugiau. Esmė tame, kad jei jie taip būtų kūrę pirmąją žaidimo dalį, kuri „Call of Duty“ serijoje oficialiai buvo ketvirtoji, pati serija šiai dienai būtų mirus. Tada „Infinity Ward“ padarė daugiau nei tikėtasi. Jie padarė tai, ko niekas nesitikėjo, o tokio padarymo rezultatas — štai jau du metai augantys visos serijos pardavimai. Ir greičiausiai jie augs dar metus kitus, kol žmonės supras, kas jiems kišama. Akivaizdu, kad „Infinity Ward“ buvo paversti dievukais. Duodami interviu, jie puikiai įvaldė arogancijos meną, kurį suteikia dieviškumas, bet kažkodėl jie nesuvokė, kad dievukai neturi teisės duoti TIK tiek, kiek iš jų laukiama. Mūsuose tai vadinama „chaltūra“.

„Modern Warfare 2“ siužetas absurdiškas, pateikimas tragiškas. Na taip, jis pateikiamas taip pat, kaip ir aną sykį, tik dabar rodant „wireframe“ modelius, dialoguose daromos pauzės. Jei bandai įsivaizduoti du kalbančius žmonės, gali pamanyti kad kalbasi du daunai. Įdomumo dėlei, galima būtų nubraižyti abiejų dalių „story boards“. Na, tokius komiksus, kur visa žaidimo eiga telpa į 5-10 laukelių. Abiem atvejais jie būtų identiški. „Game starts, player pwns, player becomes elite, player dies, big bang, situation is out of control, even bigger bang, revenge, more revenge, player pwns, victory — play some nice music and cheering!“ Taip pat sėkmingai įvykdyta kvota. Žaidėjas siužetiškai į mirties gniaužtus įkišamas ir iš jų ištraukiamas dažniau, nei tai buvo daroma CoD:WW žaidime. Vidinė konkurencija, huh?

Galbūt IW galvojo, kad norint sukelti JAV ir Rusijos karą, reikia drąsos, ar galbūt manė, kad tai originalu — bet abiem atvejais jie klydo. Būtų neklydę, jei pasiektų bent jau Tomo Clancy lygmenį, tačiau jie nusprendė žaisti žemesnėje lygoje, gavosi kažkas panašaus į Frontlines. Nors pradžios būta labai neblogos. Scenaristai gan įtikinamai užkaitino pasaulinę žaidimo atmosferą, tačiau lūžio taškas buvo parinktas silpnas ir nelogiškas. Teroristai iššaudo civilius oro uoste ir dėl to, jau kitą rytą virš Vašingtono kabo 2 milijonai parašiutistų? Kurgi ne. Apskritai, susidaro įspūdis, kad JAV lygiai žaidime atsirado tik tam, kad pavyktų sukurti kažką panašaus į Reichstago šturmą. Kažkas nusprendė, kad „Call of Duty“ be degančio Reichstago — ne „Call of Duty“. Nuobodu.

mw4

Kontroversija dėl to lygio su civilių žudymu. Nekeista, kad jį išėmė iš rusiškos žaidimo versijos. Man būtų gėda „ship’inti“ žaidimą su tokiu lygiu. Vargu, ar jis sukelia kažkokių emocijų žaidėjui, išskyrus tam tikrą nuostabą. Įdomiausia tai, kad šį lygį žaidėjai gali praleisti. Žaidimas siūlo tai padaryti, bet, tarkim, aš noriu išmėginti, o supratęs, kad teks šaudyti civilius apsigalvoju. Ir nešaudau. Kodėl niekas į tai nekreipia dėmesio? Kodėl žaidimo eiga nepriklauso nuo to, kaip elgiasi žaidėjas? Juolab, kad atomazga bet kuriuo atveju gautųsi tokia pati. Tai buvo puiki proga sukurti priežasties ir pasekmės atmosferą, bet ji nebuvo išnaudota. Lygis buvo sukurtas tam, kad šokiruotų visuomenę, kuri nežaidžia. Kad žaidimas pakliūtų į pirmuosius „Daily Mail“ puslapius, kad jo klausimas būtų nagrinėjamas parlamentuose. Apdairus, bet labai niekingas ir žemas žingsnis. Pasikartosiu — neturiu nieko prieš patį lygį, juk žaidimas skirtas suaugusiems. Aš prieš tai, kaip jis pateiktas, kaip jis įpintas siužete ir tai, kokia reikšmė jam suteikta  žaidime. Čia nereikia turėti jokių moralinių pozicijų. Kūrėjai patys teigia, kad šis lygis gali būti praleistas ir tai neturės jokios įtakos žaidimo eigai. Valio! Kam jis tada išvis reikalingas?

Negaliu sakyt, kad MW2 yra „fail“. Tokį išsireiškimą nugesintų bet koks oponentas, pateikęs žaidimo vertinimų ir pardavimų ataskaitą. Anaiptol… Aš sakau, kad „Modern Warfare 2″ yra „Great Success“ ir labai, labai dėl to apgailestauju. Šis žaidimas, beje, užvėrė ir metų laukimo ratą. Šie metai turėjo ir galėjo būti šaudyklės metai. ARMA2, „Operation Flashpoint“, „Wolfenstein“, „Call of Duty: Modern Warfare 2“ ir daugybė kitų… Mano galva, visi jie pasirodė nekaip. Kiekvienas dėl savų priežasčių. Tokiomis akimirkomis man kaip niekada gaila tų, kurie skendi šešėliuose. Šiemet tai būtų Ridikas.

Komentarai

24 komentarai
  1. ZZ1 2009/12/01 Atsakyti
  2. Originalas 2009/12/01 Atsakyti
  3. Originalas 2009/12/01 Atsakyti
  4. Epikus 2009/12/02 Atsakyti
  5. ZZ1 2009/12/02 Atsakyti
  6. Originalas 2009/12/02 Atsakyti
  7. TeaR 2009/12/02 Atsakyti
  8. Edvinas 2009/12/02 Atsakyti
  9. Epikus 2009/12/02 Atsakyti
  10. Artojas 2009/12/02 Atsakyti
  11. Rytis 2009/12/02 Atsakyti
  12. Originalas 2009/12/02 Atsakyti
  13. TeaR 2009/12/02 Atsakyti
  14. Foxiz 2009/12/02 Atsakyti
  15. ZZ1 2009/12/02 Atsakyti
  16. Originalas 2009/12/02 Atsakyti
  17. Foxiz 2009/12/02 Atsakyti
  18. Artojas 2009/12/02 Atsakyti
  19. Toxis 2009/12/03 Atsakyti
  20. Artojas 2009/12/03 Atsakyti
  21. Toxis 2009/12/03 Atsakyti
  22. Artojas 2009/12/03 Atsakyti
  23. Nowitzkis 2009/12/05 Atsakyti
  24. Antony 2009/12/07 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *