Kompiuterinės grafikos kūrėjas A.Balčiūnas: „Išmokti kurti galima ir namuose“

Kaune gyvenantis Andrius Balčiūnas jau 17 metų dirba su kompiuterine grafika. Šiuo metu Andrius vadovauja Estijoje įsikūrusiai „Fox3D“ meninkų komandai, kuri dirbo su tokiais populiariais pastorojo meto žaidimais kaip „Subnautica“ ar „Hitman 2“. Interneto platybėse žinomas „CryingHorn“ vardu, Andrius teigia, kad šio amato išmoko pats.

Prieš 17 metų mokytis kompiuterinės grafikos buvo be galo sunku. Internetas buvo prieinamas tik tam tikrose vietose, o jame reikiamos medžiagos buvo be galo mažai. Vis tik, pasak Andriaus, su pakankamai noro ir pasišventimo – įmanoma viskas. Skaitydamas programinės įrangos instrukcijas ir saugodamas atkapstytas informacijos nuotrupas, Andrius netruko įsisavinti kompiuterinės grafikos kūrimo pagrindų.

Dabar Andriaus Balčiūno vardas kompiuterinės grafikos pasaulyje žinomas daugeliui. Šis lietuvis ne tik dirba su ypač dideliais žaidimais, tačiau taip pat kuria ir asmeninius projektus – „Alien Queen“, „Resident Evil R.P.D.“ bei begalė kitų. Pasak Andriaus, šie asmeniniai projektai jam ypač svarbūs ir yra puikus pretekstas norint išmokti kažko naujo.

Vis tik Andrius Balčiūnas yra tik vienas iš nedaugelio kompiuterinės grafikos specialistų Lietuvoje. Pasak pašnekovo, daugelis žmonių bijo šios profesijos, nes išsigąsta sunkios pradžios. Kūrėjas teigia, kad pagrindinė problema yra švietimo trūkumas ir lygina grafiką su programavimu.

„Pas mus yra labai daug žmonių, kurie gerai programuoja, nes universitetuose programavimas yra dėstomas. Grafika taip pat dėstoma, tačiau tik paviršutiniškai.“ – teigia Andrius Balčiūnas.

Vis tik tai nėra didelė bėda. Andrius tikina, kad dabar visą reikalingą informaciją apie kompiuterinę grafiką, programų veikimą ir taip toliau galima nesunkiai surasti internete. Seniau to nebuvo, tad pažengusių kompiuterinės grafikos specialistų dabar mažai, tačiau ateitis nuteikia optimistiškai – žinios internete yra nemokamos, tereikia noro.

Daugelis rimtų grafikos specialistų kuria aiškinamuosius gidus, kaip veikia programos, nuo ko pradėti ir taip toliau, tad mokantys anglų kalbą gali nesunkiai išmokti kompiuterinės grafikos kūrimo pagrindus.

Visas interviu su Andriumi Balčiūnu:

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *