Kokybė > Inovatyvumas | Aion beta

Giliausią įspūdį iš to kelių dienų Aion betos periodo man paliko login screen’as, o jei būti mirtinai tiksliu – muzika, prasidedanti undinišku anime choru plešiančiu „AAAAAAAIiiiiiOOOOOOOONNNN…“ pereinančiu į labai nuotykišką timpanais paskanintą preliudijos intro subėgančiu į melodingą styginių giedojimą. Na bet geriau patys pasiklausykit iš aukščiau esančio youtube klipuko.

Na o žaidimas… Žaidimas nesukelia manyje tokio entuziazmo, kaip „The Old Republic“ ar „The Secret World“. Tiesiog „Aion“ su dideliu pasisekimu sukasi Azijoje, todėl į fantazijos šalį nunešančioms interpretacijoms vietos ypatingai nėra. „Aion“ dabartinėje „priešlaunchinėje“ yra itin gerai sukaltas – kūrėjų naudojamas Cryengine sukasi tvarkingai be užkalimų net ir ant laptopo, nėra betoms būdingų klaidų, kurias leidžia betos statusas. Atrodo, kad NCSoft galėtų „Aion“ paleisti kad ir rytoj, ir tikriausiai jis veiktu taip gerai, kaip neveikė nė vienas MMO starto metu iki šiol. Taigi, už bendrą žaidimo būklę – pliusas iš manęs. DIDELIS.

Istorijos ir „odos“, užvilktos ant standartinio fantasy mmorpg griaučių lygmenyje, „Aion“ kuriamas vakarų kultūros individui ne itin svarbia tematika, komponuojant rytietiško meno stiliaus elementus su pasaulio kontekste ganėtinai priimtinu ir populiariu blogio bei gėrio konfrontacijos vaizdiniu. Tokia kova vaizduojama didžioje dalyje šiuolaikinių fantasy MMORPG ir nori nenori sukuria aliuziją į krikščioniško vakarų pasaulio ir ganėtinai egzotiško bei šiek tiek gaivališko rytų pasaulio sankirtą.

Nepaisant man nepriimtino grafinio stiliaus, žaidimo grafika atitinka standartus ir sužavi giliu pasaulio vaizdavimu, kurį suteikia naudojamo grafinio varikliuko savybės. Matyti gali toli ir tai sukuria labai kokybišką didelio pasaulio iliuziją. Tiesa, pačios aplinkos, gan skurdokos. Žaidime yra dvi rasės, atsiradusios skylant „Aion“ pasauliui – Elyos’ai ir Asmodian’ai. Beta testavime žiūrėjau į asmodianiečio nugarą, tad mano „Aion“ pasaulėžiūra apsiriboja tamsiąją asmodianiečių pasaulio puse.

aion2Kostiumus šiam žaidimui siuvo tas pats dizaineris. Na tas pats… kur ir Guild Warsam siuvo.

Jei reikėtų apibūdinti vienu sąkiniu, tai „Aion“ iš MMORPG masės išsiskiria oro kombat’o galimybe. Yra ir kitų mielų detalių – atakos veiksmų kombo, alternatyvi klasė, PvPvE modelis, kai frakcijų tarpusavio kova apsprendžia tam tikro PvE turinio prieinamumą pergalingai frakcijai. Vartotojo sąsaja tradicinė tokio žanro žaidimams. Tiesa, yra įvairios jos konfigūravimo galimybės – pvz panelės pozicija ekrano viršuje arba apačioje, tačiau standartininė pozicija atitinka žanro keliamus vartotojo sąsajos reikalavimus ir yra lengvai suprantama ir įvaldoma.

Žaidimas turi vieną minusą – pelės invert nebuvimą. Tai sukelia problemų kai nušoki nuo WoW, tačiau su laiku įpranti ir vėl grįžus prie WoW, keistumo jausmas apima jau Azerothe.

aion3Nepaisant pakankamai patrauklių vaizdo efektų dinamikoje, statikoje (screenshot’e) Aion pasaulis ganėtinai pilkas ir niūrus, bent jau iki 10 lygio

Beta suteikė galimybę keltis veikėją iki 10 lygio. Tame intervale „Aion“ nenustebino. Ieškant užduočių atlikimo vietų palengvina aktyvus žemėlapis su nurodytomis lokacijomis – naujovė panaudota Warhammer’yje. Pats kvestų objektas ganėtinai banalus, tačiau yra tam tikrų deimančiukų – kaip kad medkirčio istorija apie balos senį ir tris kirvius. Testavau mago klasę, norėdamas ją sulyginti su konkurentų analogais ir nebuvau ypatingai nustebintas. Klasių rinkinyje ypatingo originalumo nėra. Kariai, šventikai, magai bla bla bla. Žaidimo tempas lėtokas, lyginant su dabartiniu „World of Warcraft“. Dideli downtime’ai tarp kovų. Nėra pigių būdų atgauti maną – viskas kainuoja ir skaitine prasme nemažus pinigus. Mirus gauni tam tikrą patirties baudą, kurią gali atstatyti susimokėdamas. Čia man pasirodė, kad labai realu jog NCSoft su laiku gali atidaryti eshop’ą virtualiam „Aion“ merchandaisingui. Pats kombatas pakankamai dinamiškas ir konkurencingas ta prasme, kad mob’ai jau nuo 5 lygio nėra silpni ir tam tikrais atvejai du – tai jau neįveikiama minia.

aion4Asmodianas ir per užpakalį prigeria… kaip ir kitas paukštis – višta. (paimta iš liaudies tautosakos)

Galbūt skaitausi kaip bambantis senis, tačiau „Aion“ nenustebino savo turiniu. Nustebino savo kokybe. Kokybe, kurios neturėjo nė viena mano bandyta beta. Remiantis hipoteze, kad MMO startas nemažai nulemia jo sėkmę, galima prognozuoti, kad „Aion“ bus itin sėkmingas MMO. Ir jei jis pataikys į MMO leidimų prasme tuščia laikotarpį, tokį koks yra dabar, Galime tikėtis, kad NCSoft padengs visus „Tabula Rasa“ nuostolius su  kaupu.

aion5Po sunkios dienos Patarėja ieškojo atgaivos pas sielos gydytoją. Pagydė, tik aukų dežutė buvo su labai didele anga ir nuovargio nepašalino…

Man gi simbiotinė „Aion“ ritų vakarų sąjunga nėra patraukli. Aš paprasčiausiai nepernešu to art stiliaus, kuris būdingas NCSoft fantasy MMO žaidimams. Dizaino ir mechanikos prasme „Aion“ nepateikia tiek, kad nusvertų man antipatišką vizualiką ir leistu ją ingoruoti. Nepaisant mano kategoriškos nuomonės šiuo konkrečiu klausimu, aš absoliučiai tikiu „Aion“ sėkme ir neabejoju, kad žaidimas suteiks nemažai džiaugsmo į jį įsitraukusiam ir mylinčiam žaidėjui. Kokybė nūnai vaidina pirmaplanį vaidmenį. Pavyzdžių toli ieškoti nereikia.

Pozityviau ir išsamiau galite pasiskaityti čia: http://artojas.blogas.lt/aion-aionizacija-part-a1-10-742.html

ŽPat.

Komentarai

7 komentarai
  1. asd 2009/07/02 Atsakyti
  2. Patarėjas 2009/07/03 Atsakyti
  3. inkvizitor 2009/07/16 Atsakyti
  4. Patarėjas 2009/07/17 Atsakyti
  5. inkvizitor 2009/07/17 Atsakyti
  6. NeAiskus 2009/08/07 Atsakyti
  7. CeeD 2009/09/21 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *