Kaip apmokestinti nemokamą žaidimą? | Patarimai žaliems

Gavau kvietimą sudalyvauti „Media Desk Lietuva“ organizuotoje „Cross Media Zen“ konferencijoje. Apie ją daug nepasakosiu, buvo pakankamai smagu ir įdomu. Toks mini „Login‘as“ su lengvu „gaming/gamification“ prieskoniu, todėl man asmeniškai net įdomiau. Visą reikalą nebent gadino absoliučiai niekam tikusi Vilniaus savivaldybės konferencijų garso įranga ir kažkoks vietinis sargas, nemokantis žmoniškai pasakyti kur galima ir kur negalima gerti kavos.

Vieną iš konferencijos pranešimų skaitė toks Pascal‘is Luban’as su labai išraiškinga biografija iš koto verčiančia ne žaidėjus ir sukelianti dviprasmius jausmus tiems, kas jo žaidimus žaidė. Kita vertus klausant jo pranešimo, tapo gan akivaizdu, kad „Wanted“ ar „Fighters Uncaged“ ne visai atitiko jo pašaukimą. Tai žmogus, kuriam patinka monetizuoti, todėl šia tema paruošta prezentacija buvo lengva, paprasta ir suprantama. Nieko, ko nežinojau ko gero neišgirdau, bet už aiškią temos struktūrizaciją dedu pliusą. Atsižvelgdamas į jaunų ir ambicingų tautiečių bandymus vaidentis F2P, MSO, MMO žaidimuose, nutariau kažkiek atpasakoti įdomesnius išgirstus momentus, papildydamas juos savo komentarais. Mažu kam pravers.

cmz1

Renginio simboliu buvo pasirinkta lateksinė pirštinė. Eksperimentuokite, bet tai darydami nepamirškite apsaugos priemonių. Media Desk Lietuva nuotrauka.

 

Į Tag‘ų debesį keliauja MSO
Pranešimas užkabino nuo pat pirmos akimirkos, nes jis buvo apie MSO. „Massive Social Online“ žaidimai. Jie yra senai, bet neprisimenu, kad su konkrečiai tokiu jų apibūdinimu būčiau susidūręs iki šiol. Aišku aš per daug jais ir nesidomiu, bet iš esmės atskiro trumpinio naudojimas labiau nei kas kita leidžia suprasti , kad kalbame apie atskirą reiškinį. Paskalis čia neišsiplėtė, iškart perėjo prie temos, bet aš dar kurį laiką dėliojausi viską į stalčiukus negalėdamas atsidžiaugti nauju aplanku smegenuos. Žodžiu nenustebkit, nuo šiol viskas kas žaidžiama išnaudojant socialinių tinklų modelius, bet be atviros, kontroliuojamos žaidėjų kooperacijos/konfrontacijos, bus kišama po šią sąvoka. Jei konfrontacija yra ir abi jos pusės gali reaguoti į situaciją, vietoj MSO vis tik norėtųsi naudoti MMO. Mano supratimu MSO nuo MMO ir skiraisi tuo, kad pirmajame daugelis žaidėjų žaidžia labiau per pažinties faktą, nei realiai mėgindami įtakoti vienas kito veiksmus. Didelis draugų ratas atneša konkrečiam, savo žaidimą žaidžiančiam, žaidėjui naudos nepriklausomai nuo to, ar kitų personažų, miestų, fermų valdytojai kažką daro. Kam toks skirstymas? Aiškumui. Kuris būtinas visame kame. Pradedant dizaino dokumentų užrašymu, baigiant monetizacijos mechanizmų parinkimu. MSO ir MMO žaidimai daromi ir apmokestinami naudojant skirtingus modelius. Tų skirtumų analizė, mano galva, yra pirma užduotis „žaliai“ kūrėjų komandai.

cmz2

Pascal'is Luban'as vienintelis minioje įkišo ranką kur nereikia :). Media Desk Lietuva nuotrauka.

 

Už ką žmonės moka pinigus?
Kalbant patarimų ir taisyklių kalba, čia Pascal‘io pranešimą reikia apversti žemyn galva. Savo pranešime statistinius duomenis jis panaudojo pabaigoje, kaip pagrindimą argumentams, aš gi jos svarbą norėčiau iškelti į priekį. Statistika — žaidėjo pažinimas, bet kokia monetizacija būtent nuo čia ir prasideda. Pasak Pascal‘io, statistinis, vidutinis casual F2P (plačiąja prasme) žaidėjų amžius svyruoja tarp 16-34 metų, o moterys ir vyrai dalinasi kone per pus (man pasigirdo, kad moterys sudaro gerokai didesnę dalį, bet nebūdamas tikras, kad tai ne tragiškos akustikos pasekmė, nenoriu meluoti). Bet kuriuo atveju, bendri rėžiai yra gan platūs, tad jei greta pastatytume Travian‘ą ir Farmvilį pamatytume, kad juos žaidžia visiškai skirtingi žmonės. Atitinkamai, siekiant sėkmės, būtų protinga nepainioti šių žaidimų mechanikų ir monetizacijos elementų.

Kaip bendrus ir visiems galiojančius elementus Pascal‘is išskyrė tik kelias emocijas, kurias paprastai mes minim atsakydami į visus klausimus apie gyvenimą žaidimus — „Pasididžiavimas, pavydas, dalybos, draugystė“.

Komentarai

2 komentarai/-as/-ų
  1. ZZ1 2011/06/02 Atsakyti
  2. Artojas 2011/06/02 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *