Iš kur mergaitei tiek drąsos | Mirror's Edge

Mirror’s Edge (XBOX360)

PEGI reitingas: 16+

Dažnesni blogo skaitytojai tikriausiai pastebėjo, kad rezonansinius žaidimus apžvelgiu šiek tiek vėliau nei didžioji dauguma lietuviškai rašančių apžvalgininkų. Tokia pozicija yra gera tuo, kad daugumoje atveju turėsi teisę į „last laugh“ (juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis). Taip pat tokiu būdu galiu suteikti savo skaitytojui galimybe susipažinti su kitų žmonių nuomonėmis. Šiuo konkrečiu atveju aš jums gal kiek ir arogantiškai sakau – pamirškite fantazijas, kurias jums sukėlė perskaityti šis, šis, šis, šis arba šis tekstai. Jei žaidimą jau keliskart perėjote ir skaitydami šį tekstą norite tesiog pasidomauti, ką aš manau, tikiuosi, kad mano pastebėjimai padės jums objektyviau padėti galutinį balą DICE sukurtam, o Electronic Arts išleistam veiksmo „bėgyklės“ žaidimui „Mirror’s Edge“.

Žaidimas turi tik vieną daugiau mažiau originalų elementą – geimplėjų. Ir tai yra kozirinė DICE korta. „Mirror’s Edge“ – vienas rimtesnių bandymų į pirmo asmens veiksmo žaidimą įnešti daugiau veiksmų laisvės, tiesiogine šio žodžių junginio reikšme. Gali bėgti, gali vos judėti, gali šokti per kliūtis, šliuožti po jomis, slysti stiklinėmis dangoraižių sienomis, kabintis į atbrailas ir siūbuoti ant vamzdžio. Gali kaip koks ekvilibristas balansuoti virš bedugnės, o pasipainiojus priešui jį nuginkluoti ir neutralizuoti. Tačiau aš visgi manau, kad Mirror’s Edge, tokios versijos koks yra dabar, būtų daug žaidžiamesnis jei vaizdas būtų trečiu asmeniu. Stebėjimo kampas, kuriuo mes matome Mirror’s Edge pasaulį, yra pernelyg siauras, kad jausti pagrindinės herojės Faith gabaritus taip, kaip savo nuosavo kūno ir tai į žaidimą įneša papildomo sunkumo. Be to kartais herojei neįveikiamos ir ne itin aukštos antžeminės kliūtys – tada galvoji: „Po velnių moterie, tu lakstai sienomis kaip koks žmogus voras, gali peršokti nuo vieno namo iki kito, bet vaikiškai užkliūni už numestos ant žemės alaus dežės?“.

me2
Vasariškai šviesus ir sterilus metropolis. Už tų stiklinių sienų, deja, dedasi negeri dalykai

Mirror’s Edge – linijinis žaidimas, su siaurais improvizacijos rėmais ir tai labai apriboja geimplėjaus suteikiamas galimybes. Faith turi keliauti būtent ta kryptimi, kurią numatė žaidimo kūrėjai – dar daugiau – jie priskyrė viena valdymo pulto mygtuką, kuris jus nukreipia ta numatyta kryptimi. Pradžioje aš dar bandžiau pasiblaškyti – kaip koks naktinis drugelis pasidaužyti į stiklą, bet visose situacijose teisingas išėjimas buvo tik vienoje vietoje, o visos kitos kryptys – mirtini akligatviai. Visi apžvalgininkai kaip susitarę peikia žaidimo siužetą. Tai vienas iš trijų dalykų, kuris man neužkliuvo ir labai tiko. Žmonės prisižiūri tiek kino filmų, prižaidžia tiek žaidimų ir prisiskaito tiek knygų, kad kažkuo nauju siužetine prasme nustebinti sunku. 2008-aisiais metais negaliu išskirti nė vieno žaidimo, kuris turėtų unikalų ir ypač įdomų siužetąą. Ir apskritai – pamirškite įdomias istorijas – videožaidimai tai Holivudas, o Holivude viskas gaminama pagal šabloną, klišes ir nerašytas taisykles. Taigi, Mirror’s Edge siužetine prasme – kaip B kategorijos filmas per Hallmark televiziją, tačiau jam to ir nereikia, kaip ir bet kuriam kitam žaidimui, kuriame atlikinėjamos veiksmų sekos (combo) bei tinkamu laiku reikia spausti tinkamą mygtuką.

me3
Jei per porą vakarų susidorojote su žaidimu, DICE siūlo papildomų lygių, kuriuose nebus jokių besivejančių specnazų – tik Faith ir architektūrinės fantazijos, kurias reikės įveikti

Antras dalykas dėl kurio neturiu didelių priekaištų – žaidimo grafinė stilistika. Švaru kaip ligoninėje per muilo operą. Mažai detalumo, foninio triukšmo, kuris tik trikdytų žaidėją ir dar labiau apsunkintų žaidimo procesą. Taikus ir kone tobulas Mirror’s Edge pasaulis pasąmonėje sukuria saugumo ir patikimumo jausmą, kurį DICE išnaudoja kontrastui sukurti – tuomet kai tu patiki, jog šiame vaizdelyje iš architektūros žurnalo negali nutikti nieko bloga, pasipila kulkų iš automatinio ginklo lietus, o iš Faith lūpų išsiveržia skausmo aimana. Mirror’s Edge turbūt pirmas žaidimas, kuris yra toks vizualiai „teisingas“ veiksmo metu, tačiau toks skurdus animuotuose video intarpuose. Bet čia tikriausiai skonio reikalas, ar ne, Kukai?

Trečias, ir tuo pačiu paskutinis dalykas, kuris man plius/minus patiko – muzika ir bendrai – žaidimo garsas. Jis ypač puikiai dera su vizualine žaidimo dalimi ir teisingai perteikia nuolatinio bėgimo atmosferą.

me4
Video intarpus darė studentai arba LAAAABAAAI tingūs iliustratoriai ir animatoriai

O ta atmosfera iš pradžių yra baugi – nuolatinis žinojimas, kad tave vejasi beveidžiai spec. būrio kariai, nuo kurių gali tik pabėgti, nes fizinė konfrontacija baigsis pralamėjimu. Taip pat nuolatinė baimė tapti faršo blynu ant įkaitusio metropolio asfalto. Tačiau su laiku nuo to atbunki. Ir tai nebesukelia tokių virpinančių emocijų, kokias turėtų sukelti švilpiantis vėjas ir artėjanti žemė, švilpiančios kulkos ir jų paliekamos žymės sienose, stikle ar ventiliacijos angose. Kaip gimnastas – tu treniruojiesi – kartoji ir kartoji savo programą tol, kol atlieki ją be klaidų. Sukelia nostalgiją – prisiminimus senų laikų, kai nebuvo casual’ų, o žaidimus reikėdavo „drožti“ ir „drožti“ iki kone mintino žinojimo ir robotinio įveikinėjimo.

Kad ir kaip bežiūrėtum – Mirror’s Edge atrodo kaip nedakeptas blynas. Žaidimo dizaino klaidos, kurios eigoje verčia tave prie bet kurios kliūties galvoti ar Faith sugebės įsikabinti ar ne, nes va  to vamzdžio kibtis ji nenorėjo, o va iki ano stogelio sugebėjo nušokti, nors gi anksčiau ir artimesnio nepasiekdavo. Taip pat trikdo žaidimo linijiškumas. Atrodo va įsigabinsi į palangę ir šmurkšt pro langą, bet Faith tik desperatiškai šokinėja, laukdama kada gi pagalia nubėgsi prie raudonų durų.

Daug kampų šiame deimante nenušlifuota, todėl aš negaliu žaidimo vertinti aukštai, tačiau primygtinai rekomenduoju pabandyti jį kiekvienam. Jungiatės į XBOX Live ir imate demo. Tikrai užteks sprendimui priimti – įsigyti  ar ne. Aš siūlau palaukti išpardavimo. Kažkas gi turi išpirkti tuos tris milijonus EA priplanuotų vienetų.

ŽPat.

Komentarai

9 komentarai/-as/-ų
  1. Zpat 2009/01/05 Atsakyti
  2. ZZ1 2009/01/05 Atsakyti
  3. Artojas 2009/01/05 Atsakyti
  4. mirror 2009/02/08 Atsakyti
  5. Kukas 2009/01/05 Atsakyti
  6. Anonimas 2009/01/28 Atsakyti
  7. Zpat 2009/01/05 Atsakyti
  8. Kukas 2009/01/05 Atsakyti
  9. Anonimas 2009/01/28 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *