InFamous | Perkūnas Nju Jorke*

Ilgai lauktas išskirtinai PS3 skirtas žaidimas inFamous pagaliau ir mano rankose. Nuskilo įsigyti specialų leidimą. Žinau, kad ir tokių pasirodys Lietuvos parduotuvėse. Bet nedaug.

Viduje radau uber gražią pakuotę, lyg ir nieko nevertą, bet dailią piešinių knygelę, raktą papildomam turiniui. Raktas, atrakina papildomų žaidimo savybių. Galbūt ir Uncharted 2 demo versiją. Nežinau, dar netikrinau, šiaip pakuotėje ji niekur neminima.

Vakar su žaidimu praleidau kiek daugiau nei valandą. Pirmosios akimirkos labai nudžiugino, o kas smagiausia išsklaidė kai kurias abejones. Žaidimą kūrė Sucker Punch studija, taip pat atsakinga už mano mylimą Sly Cooper žaidimą. Anas buvo cell-shadint‘as, platforminis nuotykis vaikams, kuris jau suaugusiam man teikė tiek džiaugsmo, kad perėjau jį kelis sykius. Infamous – šios studijos bandymas žengti į suaugusiųjų rinką.


Nors žaidimo laikas ir aplinka niūrūs, realiai vaizdo kaita yra ganėtinai dinamiška. Patys žaidimo lygiai išties įspūdingi.

Žaidime valdysim veikėją kuris turi neįtikėtinų gabumų. Jis šaudo žaibais, laisvai ir nesusižalodamas gali nušokti nuo dangoraižio stogo ir… Viskas. Savybių jis turi daug daugiau, tačiau visos jos, paremtos jo draugyste su žaibais ir neįtikėtina fizine būkle. Toks vietinis Perkūnas.

Veiksmo vieta, nuniokotas ir banditų nukamuotas Niu Jorkas Empire miestas, labai primenantis Nju Jorką. Turėčiau pabrėžti, kad žaidimo plotas atrodo milžiniškas ir vizualiai labai dailus. Galima būtų diskutuoti ar žaidimo pasaulis savo išvaizda pranoksta GTAIV, bet jei ir nepranoksta tai tikrai prilygsta. Ta prasme, jei žvelgiant grynai iš techninės pusės, norėtųsi, kad kai kurios detalės būtų išbaigtos kruopščiau, tai vertinant žaidimo eigą… Na kol kas niekas nebuvo pasiūlęs kažko panašaus. Esmė tame, kad valdomas personažas gali užsilipti ant bet kurio pastato, stulpo, rampos ir pasiekti bet kurią miesto vietą. Tiesa, dėl elektrifikacijos, jam tenka saugotis vandens. Žaidžiant inFamous galvoje skaidrėmis sukasi vaizdai ir žaidimo dizaino elementai iš Crackdown, Assassins Creed, Grand Theft Auto žaidimų, bet… Tuo pat metu suvoki, kad tai ką matai inFamous padaryta gudriau. Turiu galvoje sutampančius momentus. Pavyzdžiui Assassins Creed matytas gebėjimas laisvai judėti pastatais, jų stogais, kabarotis sienomis. inFamous gal ir negali pasigirti tokia animacijos gausa ar judesio sklandumu, tačiau jis šiam judėjimui suteikia pagreičio, agresijos ir erdvės. Didesni, aukštesni lygiai, žalos nedarantys kritimai, galimybė sklandyti ar pasitelkus žaibą sliuogti elektros laidais… Todėl vienareikšmiškai teigti, kad inFamous kažkuo geresnis būtų sunku. Greičiau jau gudresnis. Nes matyti ir jau pažinti žaidimo elementai čia panaudoti taip, kad teiktų kuo daugiau azarto žaidžiančiajam. Net ir tuo atveju, jei kažkurios, kosmetinės detalės buvo panaikintos.


Nors žaidimo lygiai nėra ypač interaktyvūs ar niokojami, įvairaus plauko šiušlių kurias galim pakelti į orą netrūksta.

Meistriškai pateiktas
Na tai tik pirmas įspūdis, bet labai norisi pagirti Sucker Punch už meistrišką žaidimo pasaulio ir personažo pristatymą. Pirmosios pateiktos misijos yra gana atviro turinio, ne ypač įtemptos, leidžiančios ar net verčiančios tyrinėti miestą. Taip žaidėjas, gan neskausmingu būdu apsitrina naujoje erdvėje, išmėgina naujuosius savo įgūdžius. Vėliau paties personažo progresija vyksta gan tolygiai, tačiau misijų sudėtingumas ganėtinai banguoja. Faktas tas, kad net ir užsirovęs ant ganėtinai sudėtingos misijos, nepasijunti prigautas. Ypač jei žaidžiama sąžiningai, o ne forsuojant siužetines užduotis.

Patiko ir tai, kad kiekvieną, net ir labai banalų veiksmą, kūrėjai įprasmina misijos aprašais. Tarkim elementarus Time Trial režimas, čia pateiktas kaip palydovinio ryšio sinchronizavimo procedūra. Iš esmės tai banalios lenktynės su laiku, tačiau žaidžiant apima visa kitoks pojūtis. Šiaip pokalbių ir paaiškinimų kas prie ko žaidime apstu. Dauguma jų komiški, o technologinės detalės gan absurdiškos. Akivaizdus Sly Cooper palikimas, kur vyr. inžinierium dirbo šveplas vėžlys.


Atakuoti galim viską ką matom… O matom mes tikrai daug ir toli.

Iš Sly Cooper pasiskolintas į komiksinis siužeto vystymas. Tiesiog pats piešimo stilius pasirinktas kur kas detalesnis ir tamsesnis.

Vakar vos per daugiau nei valandą laiko spėjau pakovoti su banditais, sukelti riaušes, įsiskverbti į žuvusios moters sąmonę, vytis jos mylimojo sąmonės paliktą elektromagnetinį impulsą, sinchronizuoti palydovines sistemas, padalinti maisto alkstantiems ir t.t. Ganėtinai intensyvus ir menkai tepasikartojantis veiksmas lyg ir išsklaidė dvejones, kad žaidimas bus labai monotoniškas. Monotonijos greičiausiai bus, tačiau ne tiek, kiek tikėjausi. O greičiausiai išvis su ją susidursiu tik antrą sykį žaisdamas žaidimą.

O antrą sykį žaisiu…
…nes inFamous bent jau kol kas nesuteikia jokių galimybių žaisti tinkle ir yra 100% smėlio dėžė vienam. Kadangi herojaus galias apibrėžia jo požiūris į aplinką, prasmės įveikti žaidimą du sykius tikrai yra. Tiesa šio gėris/blogis modelio nederėtų maišyti su tais kuriuos savo laiku siūlė Fallout ar Star Wars žaidimai. Ten žmogus galėjai balansuoti ant ribos ar blaškytis kaip tinkamas, per daug neįtakodamas pačios žaidimo eigos. Infamous atveju pilka neegzistuoja. Žaidimo mechanika primigtinai siūlo (aišku galima ir nepasirašyt) pasirinkti doros ar nedoros kelią, o pasirinkus, to pasirinkimo laikytis iki pabaigos. Tai nėra kietuoju būdu primetamas žaidimo stilius, ta prasme, pasirinkimus galima keisti, bet šie pasikeitimai turės ypač neigiamų padarinių personažo gabumams, o galbūt ir žaidimo eigai.


Šiaip pati žaidimo istorija ir personažai kol kas atrodo banalokai. Tipažai, gan stereotipiniai. Aišku per valandą padarytos išvados gali būti tiek pat teisingos, kiek ir klaidingos. Vis dėl to… Pats herojus, kaip eilinis galias gavęs vaikėzas, man atrodo per kietas, per rimtas ir per piktas.

O šiaip kiekvienas būsimas žaidėjas gali išmėginti inFamous demo versiją. Jį jau kuris laikas kabo PSN servise. Būtent demo versija man ir įsūdė abejonių dėl žaidimo eigos. Pirmos akimirkos su žaidimu, bent jau man, jas išsklaidė.

* akivaizdžiai trūko miego kai žaidžiau. Miestas tik kažkuo labai primena Nju Jorką. Šiaip tai neegzistuojantis Empire Whatever city.

Komentarai

3 komentarai/-as/-ų
  1. ZeaLot 2009/06/09 Atsakyti
  2. baal 2009/06/19 Atsakyti
  3. Artojas 2009/06/19 Atsakyti

Komentuoti: ZeaLot Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *