Got Skillz? | Skate 2

Skate 2 (XBOX 360)

Pegi reitingas: +16 (vienok JAV – teen)

Vienu metu į rankas pateko du Black Box produktai – „Skate 2“ bei „NFS: Underground“. Šįvakar dalinsiuos įspūdžiais apie riedlenčių sporto simuliatorių „Skate 2“, nes paskutinis „NFS“ serijos, tokią kokią mes žinome, žaidimas kelia man daug klausimų, į kuriuos dar neatsakė, tad dar šiek tiek reikės jį palaužyti. O „Skate 2″… na… klausimų nebekelia:)

Žinote, hardcore žaidėjai, kurie iškelia žaidėjo sugebėjimus aukščiau visko, kritikuoja naujausias tendencijas žaidimuose, kai bet koks žanras turi pasakoti istoriją – taip sporto simuliatoriuose tokiuose kaip NHL ar FIFA atsiranda Be A Pro režimai, arkadinėse lenktynėse – keistos policininkų ir vagių konfrontacijos perteikiamos video intarpais, o paprasčiausi galvosūkių žaidimai siūlo gelbėti pasaulį. Pakvaišusį pasaulį, reiktų pridurti.

„Skate 2“ taip pat turi savo istoriją, kaip, beje, ir pirmajame „Skate“ žaidime, kurio, prisipažįstu, nesu žaidęs. Istorija ganėtinai banali – tarp pirmo ir antro žaidimo galinga mega korporacija sugriauna ir perstato miestą, taip sunaikindama visas erdves, kuriose anksčiau kibždėte knibždėjo riedlentininkų. Mūsų herojaus tikslas – prikelti šią alternatyvią sporto šaką ir pakelti ją į neregėtas aukštumas. Žaidimas prasideda savo herojaus susikūrimu – na tradiciškai – lytis, odos spalva, veido bruožai, kūno sudėjimas, apranga, riedlentė ir t.t. Tiesa, patrauklių moteriškių nesukursi, na tokių su fizikos dėsnių veikiamomis formomis, kad ir kaip besirinktum, gaunasi tik feministės-lezbietės nesiskutančios pažastų.

skate2
Vamzdyje aš didžia dalimi pasirodau prastai, na ne vamzdyje, o baseine. Nemokmu kabintis už kraštų.

Pirmuose žingsniuose San Velonos miest žaidimas supažindina su valdymų ir tam tikromis naujovėmis, lyginant su pirmuoju „Skate“. Šuoliukų ir triukų darymui pajungti visi XBOX kontrolerio mygtukai bei svirtelės – žaidimo įvade pramokstama esminių skeitbordingo elementų. Taip pat išmokstama stumdyti aplinkos daiktus ir taip įveikti iškeltas užduotis. Tie daiktai – kažkaip netyčia besimėtantys tramplynai:) Bandai atlikti kažkokį triuką, na ir suvoki, kad esamoje situacijoje niekaip nepavyks ir jau žaidimas sufleruoja „gal pasidaryk aplink, žiū kur už kampo gal koks tramplynukas guli“.

Valdymas visai pakenčiamas, jei ignoruosime faktą, kad persijungus į vaikščiojimo režimą jis tampa tragišku, bei tai, kad kartais kamera pereina į tokią poziciją, kad niekaip negali matyti kur riedi, na bet tai galbūt labiau ne valdymo problema. Nors žaidimas paaiškina kaip atlikti tą ar kitą triuką, tačiau kartais tam tikri dalykai pavyksta intuityviai – t.y. pasukus svirtelę ekrane gaunasi kažkas panašaus į tai, ką įsivaizdavai darąs, tiesa, po tam tikrų treniruočių ir keletos valandų patirties. Kaip skurdžiame žaidimo manuale rašo EA, svirtelių miklinėjimas „iš lempos“ prie nieko neprives – ir tai absoliutus faktas – draugas belaukdamas kol užbaigsiu „Puerto Rico“ partiją, pamaklinėjo „Skate 2“ ir užtikrino labai puikią nuotaiką prie mūsų stalo vaizdais didžiajame ekrane – su nuolatiniais stulpų apkabinimais ir kritimais ant automobilių variklio dangčių.

skate3
Įsikabinti į automobilį ir lekti nuo kalno pakankamai saugu… tačiau laimėti tai nepadės, nes automobiliai DAAAAUG lėtesni už lentą. Tarsi visi pasaulio pensininkai šiuo keliu važiuotų į bažnyčią.

„Skate 2“ reikalauja įdirbio ir persilaužimo. Nekantresnį žaidėją gali atbaidyti pirmosios sudetingesnės užduotys, tačiau reikia bandyti ir bandyti, kaip kokiame „Mirror’s Edge“, kol pasiekį rezultatą ir „įvaldai judesį“.

Atlikus tam tikrą pradinių užduočių kiekį, atsiveria iššūkių pasaulis. Tai ir pagrindinės – karjeros užduotys, taip pat mirties lenktynės, tam tikrų vietų įveikimas bei „lovio“ varžybos. Karjeros užduotys įdomiausios, nes kaskart iššūkis vis kitoks – tai arba tam tikrų viešų vietų „įveikimas“ – pvz. besivijant apsauginiams vyrukams  peršokti per fontaną ar dirbtinį krioklį, padaryti įspūdį konkrečiai komandai ir taip tapti jų nariu ir pan. Papildomos užduotys dažniausiai skirtos papildomo dolerio užkalimui, kurį galima išleisti riedlentės tiuningui (ne techniniam, o vizualiniam), ar naujų drabužėlių įsigijimui. Mirties lenktynėse lenktyniausite su kitais riedlentininkais greitojo nusileidimo rungtyje, na o lovys… tiesiog eini ir darai viską ką moki ir tikiesi, kad nebūsi paskutinis, nes paskutinis nepatenka į sekanti raundą.

skate4
Pamirškit triukus – va neščias vyras antrame kadre yra kažkas TOOOOKIO:)

Nevykėliams bei linkusiems save žaloti, „Skate 2“ taip pat suteikia galimybę pasireikšti. Kiekvienas itin nesėkmingas bandymas ir kone mirtinas „pasimovimas“ ant stulpo vertinamas „Hall of meat“ taškais, taip pat atnešančiais šiek tiek pinigėlių.

Miestas žaidime puikus – gali nedaryti jokių užduočių, tiesiog važinėtis gatvėmis, parkais, atlikinėti triukus ir kvailioti. Aišku, teks susidurti su nekultūringais vairuotojais ir paranojiškai nusiteikusiais miestiečiais, kurie net ir lėtai prie jų priartėjus šoka šalin, lyg rankose turėčiau ne miesto laisvės simbolį, o dviašmenį peilį.

Aš nelabai mėgstu Xtreme sporto. Nes jis toks jaunatviškai beprotiškas. Panašiai kaip nemėgstu anime. „Skate 2“ bus tikriausiai rimčiausias mano pasireiškimas šiame sporte, kad ir kaip tai apgailėtinai beskambėtų. Tol kol stovi ant riedlentės, šis žaidimas yra puikus – didelis ir gražus miestas, daugybė iššūkių, galimybė žaisti online, išsaugoti ir publikuoti atliktų triukų video internete. Nulipus nuo lentos gyvenimas šiek tiek niūresnis. Atrodo – taip paprasta buvo padaryti, kad vaikščiojimas pėsčiomis ir nulipimas/užlipimas ant lentos vyktų sklandžiai, tačiau Black Box arba patingėjo, arba neturėjo laiko – pamanė – „a, smulkmena“, tačiau nepagalvojo kad ji vėl ir vėl lys žaidėjui į akis bei nuolat nervins, kai užstrigus tarp pasaulio objektų ir norint tiesiog nulipti nuo lentos ir išeiti į švarią erdvę, riedlentininkas nei iš šio nei iš to tėkšis ant žemės, paskui dar, dar ir dar, kol galiausiai „nusiresetins“ į tą „švarią“ vietą.

Neapleidžia jausmas, kad žaidimų industrija – nuolatinis „rush’as“. Na, aišku, ir neturi apleisti – investuotojai sumerkia pinigus ir nori kuo greičiau paleisti žaidimą į rinką, kad gautų grąžą. Developeriai, tuo tarpu, ilgą laiką krapšto nosį ir nedirba, o galiausiai produkto iščiustijimui laiko nebelieka. Bet man patiko „Skate 2“, nes gerų dalykų jame daugiau, nei blogų ir gerai išpildyti dalykai jame – esminiai.

ŽPat.

Komentarai

7 komentarai/-as/-ų
  1. Originalas 2009/03/13 Atsakyti
  2. Artojas 2009/03/12 Atsakyti
  3. ZPat 2009/03/13 Atsakyti
  4. Originalas 2009/03/13 Atsakyti
  5. Originalas 2009/03/13 Atsakyti
  6. ZPat 2009/03/13 Atsakyti
  7. Originalas 2009/03/13 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *