Geriausia nemokama praėjusios vasaros šaudyklė: „Blacklight: Retribution“

Apsimaukite savo neonines kelnes, nes keliaujame į cyberpunk šalį! „Blacklight: Retribution“, šios vasaros vyšnaitė ant nemokamų FPS pyrago, kaip tik palepino mūsų monomolekulinių katanų ir hologramų išsiilgusias akis. Tik kad rytietiškų kardų žaidime nėra. Kol kas. Bet užtat gali turėti kirvelį, kuris priešininką užmuš taip, jog net visa komanda medikų neprikels! Tik saugaisi robotizuotų jėgos šarvų ir bėdų nematai!

„Blacklight: Retribution“

„Blacklight: Retribution“

Kitaip nei šio žaidimo kūrėjai, „Zombie Studios“. Pasirodo, tai nėra visiškai nauja studija – šie vyrai 5-7 vertinamus karinius žaidimus (ir „Zork Nemesis“) leidžia nuo 1994 metų. Tai net nėra pirmasis jų „Blacklight“. Gudžiais, neatmenamais ir laiko ūkanose paskendusiais 2010 metais pasirodė „Blacklight: Tango Down“. 2/3 „GameOn“ redakcinio kolektyvo jo net negirdėjo. „Retribution“ yra smarkiai patobulinta ir nemokama jo versija daugelio žaidėjų šaudynėms internete. Tad siužetas yra neaiškus (be to, kad jų pasaulį siaučia kažkoks naujas maras), bet ar tai trukdo užsidėti visiškai nuasmeninantį šalmą ir automato ugnimi sudraskyti nepažįstamą artimą savo? Ne, tikrai ne!

Ypač kai žaidimo pagrindai – lakstymas ir šaudymas – yra tokie paprasti ir į kraują įaugę. Tačiau „Blacklight“, kaip džentelmenų sportas, atrodo, vyksta kiek lėčiau – bent jau man atrodo, kad jo kareiviai yra gyvybingesni nei, varžovų žaidimuose. Bet tai nereiškia, kad kartais lavonu patapsi greičiau, nei suprasi kas vyksta. Bėgi koridoriumi, pamatai priešą – ir štai žiūri kaip ant žemės virsta tavo lavonas, iš galvos teturintis žandikaulį. Tarp kitko, sveikata čia atsistato tik iki pusės – kas liko yra terminalų arba labai retų (niekad neteko susidurti) daktarų rūpestis.

Šalia viso to turime HRV – hiperrealybės akinius arba, paprastai, wallhack. Verkia Metacritics kažkoks vėpla, kad tai iš žaidimo bet kokią taktiką pašalina. Tačiau kuo tikėsi – kaimo Jurgiu iš Internetiškiu ar autoriumi, už kurį laiduoja Lietuvos žaidimų apžvalgininkų grandai? Tad ir įsidėmėk, kai sakau, kad HRV yra didelis gėris ir atveria naujų galimybių žaidimui. Viena vertus, jis vienu mygtuko paspaudimu ekrane parodo kur yra draugai, priešai, užduoties vietos, prekybos terminalai ir pan.. Kita vertus, jo galiojimo laikas ribotas, jam reikia pakrauti elementus tarp naudojimų, o geriausia tai, kad įjungęs HRV negali naudoti ginklų. Kartais labai ironiškai pamatai savo mirtį iššokant iš už kampo. HRV bent išnaikina kemperius – bent jau paprastosios rūšies. Tvirtai pasiryžus tokiu būti žaidimas suteikia tau įrangą, kuris leis kaip bailiui sėdėti kampe nepaisant to, kad visi turėtų tave matyti.

Nes „Blacklight“ žadėjo didelį modifikacijų kiekį ir savo įrangos parinkimas yra tik vienas iš jų. Nori būti kemperiu? Dėkis ant nugaros nematomumo paketą, į vieną kišenę – HRV blokavimo lauko generatorių, į kitą – HRV vaiduoklius kuriančias granatas. Nenori būti parazitu, kurio išsižadės net motina? Krauk ant nugaros prikėlimo įrangą (kažkodėl su elektrošoko mentelėmis, nors jos procese nedalyvauja) ar gydytojo paketą ar žaidėjų atgimimo švyturėlį. Apsikabinėk visokiausiomis granatomis – man atrodo, dar nemačiau nei vieno su toksinėmis! Žaidime klasių nėra, tad viską teks nuspręsti pačiam.

Jei tingi pats daryti Pimp My Gun, gali nusipirkti jau sukomplektuotą šautuvą. Tačiau jo modifikuoti negalėsi!

Jei tingi pats daryti Pimp My Gun, gali nusipirkti jau sukomplektuotą šautuvą. Tačiau jo modifikuoti negalėsi!

Ypač kai tokius dalykus kaip greitis ir gyvybės apibrėžia šarvų derinimas. Šalmai daugiausiai susiję HRV statistika, krūtinės ir kojų dalys – gyvybėmis, bėgiojimu (veikėjo judėjimo greitis gali drastiškai kisti priklausomai nuo aprangos) ar inventoriaus dydžiu. Teisinga, kad jei vizualiai primeni tanką, tai galėsi ir tampytis atitinkamai daugiau įrangos. Ginklų, tiesa, daugiau prigriebti negalėsi. Tačiau užtenka ir to, kad galima turėti iki 4 paruoštų pirminio ir antrinio ginklų komplektų. Kad mačo metu galėtum nuspręsti, kaip tikras žinovas, kad štai šiame žemėlapyje reiktų papliūpomis šaudančio šturmo šautuvo su 1.2x taikikliu. Tik vietoje ginklanešio tau bus F1 mygtukas ir jo broliai. Ginklai apskritai yra gausiausiai modifikuojama inventoriaus dalis – jau kuklų pradinį automatą galima derinti visokeriopai. Tiesa, kulkosvaidžio snaiperio šautuvu nepaversi, bet gyvent galima. Ir kartais nudažyti ginklą nauja spalva.

Štai čia ir atsiranda trintis tarp klausių, tarp nemokamų žaidėjų ir tų, kurie užmušė bobutę vienkiemy ir už jos pensiją nusipirko ZEN valiutos. Tikrų pinigų investavimas nepaverčia tavęs čempionu – tiesiog turi priėjimą prie nepalyginamai daugiau kosmetinių dalykų, tarp jų ir išskirtinai atrodančių veikėjų. Tačiau galiausiai tave vis tiek gali aplošti talentingas žaidėjas su pradiniu šautuvu. „Blacklight: Retribution“ tikrai labai nuolankiai prašo tavo pinigų. Po mačo esančiame uždarbio lange mygtukas „nusipirk 50% daugiau patirties taškų“ atrodo toks menkas ir beveik nepastebimas…

Tad daug svarbiau yra mačo metu uždirbamos lėšos. Auksas naudingas nuomojant įvairias ginklų dalis – savo pilnai patobulintą šautuvą gali išlaikyti sužaisdamas maždaug 8-10 mačų per dieną. Deja, su šarvais situacija kiek prabangesnė, jau nekalbant apie įrangos (pavyzdžiui, daktarų paketų) nuomą. Bet užsidirbti ilgainiui galima, o žaidimas, pasiekus naują lygį, duoda naujai atrakintas dalis trims dienoms. Patariu neatdarinėt šių paketų kol nesibaigė senojo galiojimo laikas! Be aukso dar yra tik mače veikiantys taškai, kuriuos gauni, aišku, už nužudymus, bet taip pat gerai atseikėjama ir už komandinį darbą. Už šias lėšas gali apsilankyti pirkimo terminaluose ir apsirūpinti sveikatos atstatymu ar apsirūpinti sunkiaisiais ginklais. Ar, galų gale, įsigyti HardSuit.

HS yra „Blacklight: Retribution“ tankas. Iš dangaus iškviečiami (todėl potencialiai komandos narius traiškantys) robotizuoti šarvai puikiai apsaugo žaidėją nuo neigiamo aplinkos poveikio. Visokius nenaudėlius atbaidyti padeda ir į juos įmontuoti minigun ir railgun. HS turi ir savo trūkumų – kiekvienam kostiumui atsitiktinai priskiriama silpnoji vieta, kurioje žala padidėja 10 kartų. Taip gali būti ir greitai sunaikintas, net ir be pilotą iškepančių liepsnosvaidžių ar žudikiškų raketsvaidžių. Kita vertus, sėkmės atveju gali tiesiog kempint prie užduoties vietos, vieną kitą priešą paversti raudona migla ir nejaukiai šnibždėti „Vyrai? Kur jūs? Aš čia vienas užduoties tašką laikau! Gal kas padės? …Ne?“. Kad ne vien priešo idiotiškumas veiktų tavo naudai, gali pasirinkti tokias įrangos detales kaip HRV radaro pulsas (pats HRV neveikia HS viduje) ir HS taisymo įnagiai.

Su liepsnosvaidžiu šokti prieš šarvuotą kostiumą atrodo savižudiška, bet kartais veiksminga. Sisters of Battle approve!

Su liepsnosvaidžiu šokti prieš šarvuotą kostiumą atrodo savižudiška, bet kartais veiksminga. Sisters of Battle approve!

Aišku, jei nepamiršti nusipirkti to HS – tai pakankamai dažnai pasitaiko. Tačiau geras žaidėjas, vilkintis jėgos šarvais, labai padės komandai, kad ir koks režimas būtų. O šių yra ne tiek jau mažai. Retkarčiais pasitaiko paprastas „deathmatch“, daug dažniau – „Team Deathmatch“. Taip yra jo variantas, kai taškus gauni tik paėmęs užmušto priešo „combat data“ (t.y. užlipi ant priešo lavono kol virš jo kūno mirga kaukolė) – čia komandinis žaidimas verčia surinkti ir savų žuvusiųjų duomenis. Daug smagesnis yra vietinis „Conquest“ režimo variantas. Neužtenka su draugais aptūpti tašką, kad jį užgrobtum – reikia jį nulaužti per „hacking“ mini-žaidimą (šis „Blacklight“ panaudojamas ir dar keliose vietose). Yra ir tokia klasika, kaip vėliavos pagrobimas ar tanko lydėjimas į sunkvežimį! Kad ir kokį režimą žaistum (išskyrus paprastą „deathmatch“, aišku), komandinis darbas yra svarbus ir greitai atsiperkantis.

Ir svarbiausia, kad visa tai taip puikiai atrodo! „Blacklight: Retribution“ suteikia naujos gyvybės „Unreal 3“ varikliui kaip naujas kavalierius senai bibliotekininkei! Meninis stilius yra nuostabus, ypač sveikintina tai, kokie nužmoginantys yra operatyvininkų šalmai. Ginklų dizainas gal kiek ir atsilieka, tačiau pats šaudymas suteikia tikrą galios pojūtį. Tam labai padeda ir garso sritis, ypač tas malonus pokštelėjimas, kai pataikai priešui į galvą. Garsinei žaidimo pusei tikrai nieko neprikišiu.
Tad nusėdus dulkėms ir nuvirtus lavonams matome, kad „Blacklight: Retribution“ yra geriausias šios vasaros nemokamas FPS. Neabejok jį išbandyti – nušauti HS išsikvietusį priešą ir pavogti jo šarvų kostiumą yra neprilygtumas jausmas!

Nemokamai žaiskite čia: tinyurl.com/dr-blacklight

Įvertinimas: D

 

Tekstas iš e-žurnalo GameON#2 (2012/09)
GameOn
Nemokamą žurnalą skaitykite: www.gameon.lt

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. Tomas 2013/05/04 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *