Galactic Civilizations III | Galai Civai

Jei atmintis tempia, apie „Galactic Civilizations II“ rašiau dar PC klubui. Lėtai sukasi tas strateginių žaidimų ratas, ir gal tik „Creative Assembly“ taikosi į „Call of Duty“ primenantį kasmetinių išleidimų grafiką. Laimei, pagaliau mus pasiekė „Galactic Civilizations III“, garantuodami gerą kosminį žaidimą kuris ilgainiui gali tikėtis poros papildymų.

Kaip reta 4X strategijos tarpe, „Galactic Civilizations“ turi istoriją ir kampaniją. GCIII seka tiesiai po GCII. Žemė apsigaubusi šydu ir apgulta karingų (turbūt) driežiažmogų Drengin, o jos sąjungininkai – sumušti. Pirmoji flotilė su pirmeivių artefaktu varomu superlaivu Crusader kaip tik išnėrė iš kišeninės dimensijos ir pasileido per galaktiką namų vaduoti. Tačiau per dimensijas šokinėjantys ateiviai įspėja, kad žmonių kryžiaus žygis gali sunaikinti visatą. Optimistiškas žaidimas!

Laivyno pažiba T.A.S. Crusader yra pats vertas pusės flotilės

Laivyno pažiba T.A.S. Crusader yra pats vertas pusės flotilės

Daugiausiai, aišku, žaisite ne kampaniją, o atsitiktinai generuotus žemėlapius. Čia laukia pirma nauja dovana – rasės kūrimas buvo daug labiau išplėstas. Nagingesni net galės įkelti savo 3D animacijas tautos vadui reprezentuoti – daug didesnė laisvė nei kituose žaidimuose. Galima nustatyti tautos prigimtį, būdus, priotitetus, laivų stilistiką ir techninį medį. Aišku, pastaruosius du reikės rinktis iš jau esančių. Bent jau tol, kol moderiai ko nors prisigalvos.

Dar vienas smagus, individualizuojantis potėpis žaidime yra tai, kad kiekviena rasė turi jai skirtą tyrimų medį. Jie neturi kardinalių skirtumų, tačiau aiškiai matomi keli pokyčiai: tekstas dabar atspindi rasės kultūrą ir požiūrį,o ir tyrimų ekrane matome skirtingus tyrėjus – daugumai tautų apie pažangą praneš individualizuoti robotai, o štai žemiečiams – juodaodis mokslininkas. Visos tos malonios smulkmenos suteikia savitumo kiekvienai žaidžiančiai frakcijai. Kita naujiena tyrimuose yra ir technologijų specializacija – dar vienas tyrimų laiptelis, neatrakinantis nieko naujo, bet iškeliantis tokius klausimus kaip ar nori, kad tavo lazeriniai ginklai būtų taiklesni, galingesni ar užimtų mažiau vietos laive? Esu tikras, kad forumų grognardai jau ištyrė ir lentelėmis parėmė optimalius takus, bet šiaip žaidime spręsti teks pačiam.

O mokslai tuo metu sėkmingai vysto revoliucingas kosminių kastuvų idėjas.

O mokslai tuo metu sėkmingai vysto revoliucingas kosminių kastuvų koncepcijas.

Žaidimo esmė vis dar susidaro iš planetų kolonizavimo (vėliau ir užiminėjimo), patobulinimų statymo ir ekonomikos, karybos bei mokslo vystymo. Laimei, permainų vėjai pučia ir kosmose tad pagaliau kosminių laivų konstravimas planetoje nestabdo visų statybų. Vietoje to, kosminiai dokai… skraido kosmose ir gauna industrinę paramą iš artimesnių planetų. Tad net keli individualiai prasti pasauliai gali „susimesti“ vienam dokui. Aišku, dar geriau, kai susimeta keli geros kokybės industrinai pasauliai.

Kaip pridedara moderniam žaidimui, GCIII leidžia žemėlapį atitraukti labai toli

Kaip pridedara moderniam žaidimui, GCIII leidžia žemėlapį atitraukti labai toli

O kosminiai laivai čia tokie pat svarbūs kaip ir bet kuriame kitame kosminiame žaidime. Visų pirma, žaidimo pradžioje reikės ištyrinėti kosmosą, tyrimų laivu bakstelt į kiekvieną anomaliją, surast skaniausius pasaulius, mažesnes rases, piratų kosminius uostus, prarast visus žvalgus piratams… Kovų svarba niekur nedingo, ir mes vis dar negalime valdyti jų progreso, tačiau galime žiūrėti įrašus. Kaip ir dauguma 4x, GCIII naudoja paprastą kovos sistemą: lazerius nugali jėgos skydai, magnetines patrankas nugali šarvai, o raketas numuša dedikuotos sistemos. Kova nėra tik paprastas skaičiukų palyginimas. Laivai skraido, manevruoja, bando pataikyti ir numarinti gynybą. O jei ta laiku neatsistato, tai kenčia pats laivas kol, galiausiai, sprogsta. Gali pasiilgti to inovatyvaus galėjimo valdyti mūšio eigą kaip „Endless Space“, bet ir šiaip tai veikia neblogai.

Laivų projektavimas – vis dar šioks toks galvos skausmas. GCIII leidžia labai smarkiai koreguoti laivo išorę. Naudoji jau pateiktus struktūros gabalus, bet juos galima kombinuoti, sukioti, padidinti ir sumažinti begale būtų. Fantazija turbūt vienintelė riba, ir jei norėtum, tavo flotilė atrodytų kaip sparnais mojuojantys drakonai ar plazdenantys burėmis laivai. Ginklų, šarvų ir laivo sistemų balansas – jau subtilesnis reikalas.

„Unitazo” klasės kreiseris - Drengin imperijos pažiba.

„Unitazo” klasės kreiseris – Drengin imperijos pažiba.

GC dar pasižymi ir tuo, kad tautas gali skirti ir ideologija. Jos kryptį lemia sprendimai, priimti specialių įvykių metu. Pagal tai, civilizacijos skirstomos į gėrio, blogio ar utilitarizmo šakas. Ir nebus čia jokių myžčiojimų ar modernistinių išvedžiojimų apie reliatyvumą. Blogio civilizacija save dedikuoja šiam pašaukimui, stačiai mėgaujasi savo sadizmu vardan sadizmo. Naujai kolonizuota planeta turi čiabuvių, garbinančių pro sistemą praskriejančią kometą? Pagaut ją, sunaudot tyrimuose, ir gabalą pakabint ant kolonijos tvoros, kad čiabuviai matytų. Tavo žmonės nori daugiau lėšų mokslui ir švietimui? Nieko negaus, ir už tokį įžūlumą dar paiilginsim darbo valandas. Tuo tarpu gėrio kelias reikalauja tam tikrų aukų, užtat atsiperka ilgalaikėje perspektyvoje. Utilitaristų kelias yra kažkur per vidurį: jei atrodo, kad naujoje kolonijoje vaidenasi (nes pastatei ant ateivių kapinių), tai paskelbi, kad vaiduokliai neegzistuoja, pakeiti šviesos jungiklius (kad lempos nemirksėtų) ir skylę žemėje, iš kurios kyla aimanos, užkali lentomis.

Šalia diplomatinių padarinių (skirtingos ideologijos nemėgsta viena kitos) yra ir ideologijos taškų medžiai. Tai kaip ir praktinis paskatinimas visada laikytis vienos krypties sprendimų, nes taip atrakinami visokiausi privalumai. Gera civilizacija gali ankstyvame žaidime gauti nemokamą kolonizacijos laivą, o bloga – pažangų erdvėlaivį. Yra ir tokių pasyvių privalumų, pavyzdžiui, naujos planetos užkariavimas pakelia nuotaikas (planetų nuotaika įdiegta žaidime tam, kad nesiplėstum be proto) blogio imperijoje. Tačiau viską atrakinti reikia nuolatiniais kryptingais sprendimais.

Paskutinėje „beširdiškumo” šakos stadijoje atrakiname mokslinės grupės paruoštą darbo kodeksą, liberalizuojantį reikalavimus apsauginiams kostiumams karštose planetose.

Paskutinėje „beširdiškumo” šakos stadijoje atrakiname mokslinės grupės paruoštą darbo kodeksą, liberalizuojantį reikalavimus apsauginiams kostiumams karštose planetose.

„Galactic Civilizations III“ atrodo gerai. Gal tai nėra toks saldainiukas kaip „Endless Space“, bet tikrai atrodo gerai. Interfeisas – lengvai suprantamas, laivai mūšiuose ir redaktoriuje – gražus, ateivių snukiai – jei ne išraiškingi, tai bent išradingi, ypač turint minty mažąsias rases. Kaip jau minėjau, individualizacijos žaidime tikrai nemažai. Ir kai pamačiau, kad yra maži filmukai net pirmosioms resursų išgavimo kosminėms stotims – širdis apsąlo. Kai Civilization serija vis labiau menkina pasaulio stebuklų pastatymo ir naujų mokslų išradimo pristatymą, toks dėmesys detalėms labai smagus.

Stardock yra gerų kosminių žaidimų gamintojai, ir „Galctic Civilizations III“ nėra jokia išimtis. Tai yra nuostabus GCII įpėdinis, išmokęs geriausias praeito žaidimo pamokas ir perėmęs geriausius bruožus. Šnipinėjimo gal kiek ir trūksta, bet reikia kažką palikti ir papildymams!

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *