„Forza Motorsport 4“ ir „Top Gear“. Paralelės.

Jūsų dėmesiui pirmas „Forza Motorsport“ serijos žaidimas apie kurį rašydamas neturiu jokio noro gilintis į tai kaip jis veikia ir neturiu jokių paslėptų minčių. „Forza Motorsport 4“ yra geriausia duoklė keturratėms transporto priemonėms, kokią tik galėjo išstenėti dabartinė karta. Taip. Jis rieda geriau, smagiau ir komfortabiliau nei visa kita. „Forza“ ilgus metus ieškojo savęs ir šiemet surado. Su tuo ir sveikinu.

Be abejo didžiulę įtaką tam turi ir faktas, kad į mano bandymų trasą, naująjį „Forza“ bolidą pristatė pats Dž. Klarksonas. Tiesa man būtų patikę jei jis liktų išgerti puodelio „Earl Grey“ su visiškai šviežiu, šį pavasarį kopinėtu medumi, kurį laikiau specialiai progai. Deja. Klarksonas tepasakė „a va tavo ratai“, švystelėjo raktelius ir dingo taip pat staiga, kaip ir atsirado. Tiesa ne ant visai. Kas kartą kai sugalvoju rankomis paglostyti „Ferrari 458 italia“ salono apdailą, jis sėdasi šalia. Caksi liežuviu, kai nenustoju darinėti „DeLorean DMC–12“ durelių ir nepritariamai niurzga kai pasakau, kad noriu išpiešti baltą žvaigždę ant „Lamborghini Reventon“ stogo. Jis būna šalia, nes jo darbas suteikti tas mažytes smulkmenas, kurių „Autovista“ režime nepajėgus perteikti „Kinect“. Dabar aš galiu apeiti per milijoną litų kainuojanti automobilį, atidaryti jo variklio dangtį, nuodugniai apžiūrėti saloną ar stabdžių diskus. Bet „Kinect“ vis dar nesugeba perteikti emocijos, atmosferos, kvapų… Tai už jį daro Džeremio balsas. Tai nuostabu, nors to ir maža. Aš norėčiau, kad jis vaikščiotų ir į lenktynes. Ar bent papasakotų apie trasas.

„Autovista“ — visiškai nereikšmingas, bet bene didžiausią įspūdį palikęs, papildomos įrangos elementas.

Tiek „Kinect“ tiek „Autovista“, tiek partnerystė su „Top Gear“ yra lyg papildoma komplektacija auto skelbime. Elektra valdomos sėdynės, klimato kontrolė, šildomi veidrodėliai, užvedimas mygtuku, laikikliai kavai, „ipod“, laisvų rankų įranga ir lietaus davikliai. Visa tai labai smagūs dalykai, bet kol jie sudėti į mašiną kurios nenoriu — niekaip neįtakoja mano sprendimo ją pirkti. Pirma turi patikti ratai. Savo išvaizda, garsu, aura, riedėjimu.

Šiemet man patinka „Forza“. Aišku tai tik pirmas įspūdis, bet kiek pažįstu save, jis kisti neturėtų. Nėra ko. Kito žanro, ar kitos mechanikos žaidimai gali sugadinti pirmą įspūdį usžsipeisdami rutinoje, pasibaigdami per anksti ar tiesiog siužetiškai nusivapėdami į pievas. „Forzai“ tas negresia. Per pirmas tris pažinties paras, su ja praleidau daugiau laiko,  nei per pirmą savaitę su GT5 ir bandau suprasti kodėl. Atsakymas dviprasmiškas. Visų pirma „Forza 4“ yra žaidimas kurio laukiau nuo „Gran Turismo 4“ pasirodymo. Įtraukiančios, rimto veido lenktynės, šios kartos platformai. „Forza“ jau matavosi rimtumo kaukę trečioje dalyje ir man tai nepatiko. Tiesą sakant „Forza 3“ atrodė lyg „Gariūnų Armani“ kostiumu aprengtas dvidešimtmetis, su lizinguotu 3 litrų kupė, kuriame patyliukais sumontuotos dujos. Šiaip tai buvo geras žaidimas, bet… Mieliau rinkausi FM2 arba GT5. FM2 nes jis natūraliai buvo savim — paauglys kuris tuo didžiavosi. GT5… Na, tiesą sakant čia ir išlenda yla iš maišo.

Taip pat žaidime integruotas „Head track“ mechanizmas Kinect'ui. Važiuojant pulteliu, Kinect gali sekti galvos judesius ir atsižvelgdamas į tai reguliuoti kameros padėtį. Iš esmės funckija neveikia, nebent naudotume vaizdą iš salono... Tokiu atveju padidėja ne tik imersija, bet ir važiavimo kokybė. Imant posūkį galva natūraliai pakyla ar pasvyra dešiniau, atitinkamai elgiasi ir kamera, parodydama norimą pamatyti trasos plotelį per šoninį langą.

Naujų simpatijų priežastis esu aš pats. GT5 tebėra toks pats geras, kaip ir bet kuris kitas šios serijos žaidimas (ir aš tikrai dėjau ant rant’ų DI tema. Autosimuliatoriai visų pirma yra apie varžybas su savimi, automibiliu ir trasa). Greičiausiai jis vis dar gali būti laikomas vieninteliu tikru auto–stimuliatoriumi, tiek dėl mašinų įvairovės, tiek dėl jų elgsenos, derinimo galimybių, reikalavimo žaidėjo žinioms ir tobulų trasų. Daug ko iki šiol neturi nė vienas kitas žaidimas, bet… Man jis tapo našta. Lyg „Aston Martin“ su V12 kurį vairuočiau tik vežiodamas vaikus į darželį. Yra arkliai, yra garsas, yra jėga, bet nėra galimybių tuo pasinaudoti. Šiemet aš suvokiau, kad nebeturiu laiko ir valios, kad žaisčiau „Gran Turismo“. Nes jis toks. Arba žaidi jį, arba kitus žaidimus. Aš pasirinkau kitus.

„Forza Motorsport 4“ tampa vienu iš jų. Nors tai irgi į stimuliatoriaus titulą pretenduojantis žaidimas (formaliai tai vienas iš ar net vienintelis tokios apimties „sim‘as“ savo platformoj), tuo pat metu jis „kramtosi“ kaip malonus nuotykis. Tai lyg automobilis kurį dažnas mūsų vairuojame gyvenime. Galvodami pirkti auto visi apie kažką pasvajojam. Tuomet nusiperkam kažką kitką. Kažką tokio, kas telpa į mūsų galimybes, patenkina ir kažkokiu būdu yra arčiausiai tos svajonės. FM4 būtent toks.

Man „Top Gear'o“ norėjosi daugiau, bet tikriems fanams veikiausiai ir šios trasos per akis.

Pirmas startas, įjungtos visos IB kategorijos („išskirtinai bukiems“) pagalbos. Finišuoju, išjungiu viską kas mano nuomone žlugdo imersiją. Palieku įjungta tik tai, kas priverstų pakeisti sėdimą padėtį iš „atpalaiduotos“ į „įtemptą“. Didžiulei nuostabai jau po pirmo bandymo žaisti su nustatymais randu savo žaidimą. Lenktynės tampa įtemptos, azartiškos, bet neerzinančios, o beveik šimtą procentų siekiančios priemokos už sudėtingumo lygį, labai teigiamai paveikia mano „ego“. Taip prieinu išvados, kad „Forza 4“ vis tik labiau žaidimas, nei stimuliatorius ir man tai patinka.

Sutvarkyti meniu, įkrovimo langai, sklandžiai pateiktas „World Tour“ kuris prisitaiko prie tavęs, o ne atvirkščiai. Aš žaidėjas, aš lenktynininkas ir aš renkuosi sumautą mašiną, o varžybos… Varžybos tai jau komandos vadybos darbas ir pastaroji jį atlieka puikiai. Nemažiau skaniai susivalgo ir netradiciniai režimai, tiek „Top Gear“ kėgliai su futbolu, tiek slalomas, tiek „Kalvos karalius“ kur kalvą imi skrosdamas „civilių“ eismą. Viskas dabar greičiau, gražiau ir paprasčiau, bet tik tose sferose kur pageidauji. Niekas nedraudžia pamiršti „auto–tuning“ ir komplektuoti ar derinti dalis rankiniu būdu, niekas nedraudžia pačiam rinktis kur ir kaip lenktyniauti, bet niekas ir neaiškina kaip turėčiau gyventi, kai viskas aplink pakankamai užknisa ir be žaidimų.

Kalbant apie vaizdais turtingus galinius fonus, kažkas su jais ir čia negerai. Žanro liga? Nors šiaip... Dar labai norėčiau pamatyti tuos kalnus per šimtahercį TV.

Trasos. Jų daug (tame tarpe ir „Top Gear“ trasa) ir man pasirodė, kad jos geresnės. Vizualiai. Ypač tos kurias pamėgau dar žaisdamas FM2. Tiesa tiesiosios vis dar saugios, jei kelias lygus, tai lygus, paslėptų siurprizų, nežymių nuolydžių ar kupstelių kaip GT serijoje čia nerasi. Tai šiek tiek liūdina, bet kita vertus bent jau vizualiai tiek asfaltas, tiek betonas sulaukė kelininkų dėmesio. Dabar jau tikrai gražu pažiūrėt.

DI. Važiuoja kaip pamišęs ir azartiškai kaip gyvas žmogus. Dievaži, kartais net susidaro įspūdis, kad jis pasiduoda provokacijai, kai ilgą laiką delsi kirsti per stabdžius, tikėdamasis jį aplenkti plačiu kampu „imamame“ posūkyje. Tiesą sakant tai gali būti tik iliuzija, nes DI ir be manęs tankiai išlekia iš trasos. Tai gal atrodo juokingai važiuojant su aktyvuota idealia linija, bet jei ją išjungi ar palieki tik stabdymo kelią, dažnu atveju DI stabdžio signalas  lieka vieninteliu orientyru. Ypač greitose, menkai pažįstamose, nelygaus reljefo trasose, kur posūkį normaliai pamatai tik į jį įlėkdamas.

Garso takelis. Geriausias serijoje ir bent atmosferine prasme gali lygintis su konkurentu, mano požiūriu konkurentas vis dar siūlo platesnį pasirinkimą, bet čia jau skonio reikalas.

Foto režimas nuo šiols siūlo (o gal tai buvo ir FM3) kurti aukštos raiškos bylas, kurias vėliau, po vieną galima parsisiųsti iš forzamotorsport.net

Važiavimo pojūčiai taip pat įspūdingi. Deja mano X360 jau pora metelių dienas leidžia be vairo (neprisimenu kam paskolinau), bet keičiant automobilius, net ir toje pačioje klasėje, galima justi aiškų skirtumą. Esu įsitikinęs, kad FM4 „Civic‘ai“ ant kelio stovi geriau nei stovėtų iš tikrųjų, bet šį nesusipratimą kompensuoja tai, kad dabar iš Hondos įlipus į Ford‘ą tikrai reikia poros ratų apsiprasti. Nepamenu kaip buvo FM3, bet FM2 apsipratimo laikotarpis buvo 1 posūkis. Kiek stebina (nors neturėtų) pastebimai ūgtelėjęs serijos fetišas raumeningiems amerikiečiams, neaplenkiant kelių dešimčių klasikinių modelių. Veikiausiai tam įtakos turi „Turn 10“ partnerystė su ALMS. Jei seniau kas lygį žaidimas siūlydavo nuosaikiai įkainuotus, gerai pažįstamus automobilius, tai dabar juos visus pakeitė grynas raumuo. Ilgą laiką delsiau jais važiuoti, turiu kompleksą kurį įvarė tas kitas žaidimas. Paaiškėjo, kad be reikalo. Galu varomi ambalai čia valdosi smagiai. Tiesiog smagiai… Na bent jau tol, kol du mašinos ratus laikai trasoje.

Galu varomi klasikiniai ambalai, trasoje save veda padoriai. Važiuojant tvarkingai jie nekrečia jokių šposų, be problemų aplėkiu Infineon trasą be „saulių“ lygioj vietoj. Tiesa baksnojant oponentus ar kertant kampus, galima pakliūti ir į 20 sekundžių kainuojančią bėdą. Gerai tai ar blogai — spręskit patys.

Reziumuoju. Viskas FM4 padaryta geriau nei buvo anksčiau. Tame tarpe ir atmosfera. Žaidimas paprasčiausiai subrendo būti tokiu, koks yra. Neslėpsiu, partnerystė su „Top Gear“ šiuo atveju labai svarbi, bet ne tik dėl BAFTA laurus skinančio TV šou vardo. Žaidžiant susidaro įspūdis, kad tą partnerystę „Turn 10“ priėmė kaip įsipareigojimą ir paprasčiausiai pasitempė. Čia derėtų pastebėti, kad aš nesu „Top Gear“ fanas. Be abejo tai yra geriausias TV šou koks tik gali būti sukurtas apie automobilius (mano lygio žiūrovui), be abejo aš su malonumu jį pažiūriu visada kada tik ištaikau progą nes jį rodo per TV, bet nemedžioju naujų serijų, nepumpuoju torentų, jei 3 mėnesius nepamatau nė vienos laidos neropoju sienomis. Nepaisant to, aš tiksliai žinau kas man patinka toje laidoje. Tai iš brandos atėjęs pasitikėjimas savo jėgomis. Savo laidoje jie gali rodyti ką nori, nes ką nutaria rodyti ir parodo labai gerai. Šios „Top Gear“ savybės pėdsakus galima užčiuopti ir žaidime. Mes galim ilgai ginčytis tik dėl to, ar turėtų šiame žaidime būti tai — ko jame nėra. Tai kas yra — padaryta gerai.

Komentarai

9 komentarai/-as/-ų
  1. endris 2011/10/19 Atsakyti
  2. Artojas 2011/10/19 Atsakyti
    • Rokas 2013/06/13 Atsakyti
  3. Rokas A. 2011/10/19 Atsakyti
    • Originalas 2011/10/20 Atsakyti
  4. Foxiz 2011/10/19 Atsakyti
    • zmej 2011/10/20 Atsakyti
  5. Patarejas 2011/10/20 Atsakyti
  6. kratosas 2011/10/22 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *